2020-05-04, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Du är en farlig lögnare. Ingen normal människa skulle få för sig att länder stänger ner av politiska skäl.
Du är livsförlig för samhället och i vilket land som helst hade du fått minst 5 års fängelse, förutom i skitlandet Sverige som premierar flaska troll som du som får betalt för att sprida lögner och desinformation.
Du är en lögnare och anmäls för trolleri och falsk nyhetsspridning.

Varför allt snack om trollande? Många länders smittskyddsmyndigheter har ju sagt att just stängda gränser är just politiska beslut. Danmarks, Finlands och Norges är de som vi vet.

Försök fokusera på fakta istället för att gå på personen som skriver. Framstår som lätt patetiskt
Citera
2020-05-04, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Precis.

Vi såg 11% vid blodgivarna där man råkade blanda in plasma från sjuka.
Vi såg 7.5% från Uppsala Uni
Nu ser vi 10%.

Det är ganska säkert att säga runt 10% har antikroppar i Stockholm. Tom Britton och FHM gör bort sig igen men trots det så säger FHM att det ligger som de har räknat..?

Har de räknat med att 7000 ska dö i Stockholm?

Fattar ingenting av FHMs strategi. Den känns mer inspirerad av kaosteori eller nåt, för min del... 😋 Om nu flockimmunitet var grejen så är vi ljusår därifrån... Jag tror att de kunnat räkna på hur många som skulle dö, men tänkt att Lite svinn får man räkna med, så länge man räddar "nåt" av ekonomin. Sorgligt i så fall.
Citera
2020-05-04, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Inget som är svårt att fatta om du höll dig till sanningen.

Du är en ohederlig debattör som spammar tråden med lögner och bedräglig debatteknik.

En oärlig och ryggradslös flashbackmedlem som ingen bör ta på allvar.

Jag håller mig alltid till sanningen.

Vi har klarat oss långt bättre än stora delar av västeuropa men sämre än våra grannar. Både bu och bä.

Svårt att fatta för dig tydligen. Herregud.
Citera
2020-05-04, 18:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Ja, att du använder Kina som nån sorts sanning om Corona säger väl egentligen allt

Det finns ingenting som säger att munskydd har effekt random på stan. De ska användas i vården eller där det är väldigt väldigt trångt. Det förstår 98% av jordens länder.

Citat:
Nu är det ju inte FHM som anser att detta är huvudproblemen utan äldreboendena själva. De som alltså borde vara snabbast att skylla på skyddsutrustning om så vore fallet. Men så har det alltså inte varit.

Som jag skrev tidigare fanns ej skyddsutrustning att tillgå. Kina dammsög världsmarknaden och köpte upp munskydd i Sverige och andra länder innan någon här fattade att det var en fara. FHM tvingades ändra riktlinjerna och acceptera mindre skydd. Fanns inget val.

So jo FHM hade del i det men de fattade korrekta beslut utifrån förutsättningarna då.

De gjorde många misstag också relaterat till kommunikationen, framförallt genom att tvärsäkert hävda att man inte smittar asymptomstiskt. Det skapade riktlinjer där munskydd blir direkt onödigt för personal utan symptom, mycket olyckligt.

—————
USA:s departement för inrikes säkerhet anklagar också Kina för att medvetet ha misslett omvärlden kring hur smittsamt viruset i själva verket var. Och enligt den amerikanska myndigheten har Kina gjort det för att själva kunna samla ihop sjukvårdsmateriel för att täcka sitt eget behov, uppger ABC News.

https://www.gp.se/ekonomi/geely-skeppar-hundratusentals-munskydd-till-kina-1.23224032
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Lugna ner dig ett hekto och sluta ljuga.

Du fattar ju uppenbarligen inte. Du tror på allvar att du som är en random flashback-ungdom har mer rätt än 98% av världens myndigheter.

Otroligt. Helt jävla otroligt.
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Vet du vad som är tragiskt? Folk som måste lämna sina arbeten pågrundav den här hysterin. Vi har två svinduktiga ex-jobbare på vår avdelning som vi höll på att förbereda kontrakt för. Vips, så kommer detta med osäkerheten det medför och grabbarna blir utan jobb. De har kämpat med sin ingenjörsutbildning i 5 år för att komma ut till detta, ett stängt samhälle av för att det finns livrädda missfoster som er som är tjockisar och kedjerökare och därav i riskgruppen. Ju längre tiden går desto svårare blir det för dessa killar att hitta arbete. DET är tragiskt. Vad som är tragiskt är att vi offrar tiotusentals ungdomar för att vi har ett år där det hittills dött lika många som 2018. DET är tragiskt. Men du gloff-gloff med loser-anhang bryr er inte. Ni vill till varje pris sänka samhället som ni känner har varit orättvist mot er, även om det handlar om att tusentals människor hamnar i djupa psykiska svackor.

Där har du fel utifrån vad jag vill. Ofantligt fel.

haha du anar inte
Citera
2020-05-04, 18:47
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Det är helt uppenbart att färre blir smittade om smittbärare hostar och nyser i en mask än om de fritt sprejar virus över en hel butik eller buss.
Och varför skulle de göra det?
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Du fattar ju uppenbarligen inte. Du tror på allvar att du som är en random flashback-ungdom har mer rätt än 98% av världens myndigheter.

Otroligt. Helt jävla otroligt.
Varför ljuger du om 98% av världens myndigheter?
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Nej, det betyder det verkligen inte. Varför kastar du ur dig osanna saker?

För att du uppfattar det som det.

Om du inte förstår, citera inte.

Enkelt.
Citera
2020-05-04, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Varför allt snack om trollande? Många länders smittskyddsmyndigheter har ju sagt att just stängda gränser är just politiska beslut. Danmarks, Finlands och Norges är de som vi vet.

Försök fokusera på fakta istället för att gå på personen som skriver. Framstår som lätt patetiskt

Det stämmer inte alls. Jag snackar absolut inte om troll till vem som helst.
Det är bara en person som jag anklagar för att vara troll.
Hade han inte varit troll hade han besvarat de 50 inlägg jag svarat på hans, där jag motbevisat honom och avslöjat att han ljugit.
Hade han inte ljugit, hade han besvarat dem.
Besvarar han inte det, är han en lögnare och ett troll.
Förvånar mig att du håller med honom då du verkar vara en av de få sansade "förnekare".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Teoretiskt så mycket vi anser vara fakta fortfarande teorier.

Då vänder vi på det och säger rakt av att vid en samhällsfarlig ny smitta så ska man bruka försiktighetsprincipen när det finns så tvetydiga data.

Oavsett hur vi vänder och vrider på det så har FB-nollorna 1-0 mot FHM i den frågan.

Oavsett hur vi vrider och vänder på det så har Sverige klarat detta ganska bra så långt i jämförelse med övriga i Västeuropa samtidigt som vår ekonomi skadats kanske minst av alla vilket är värt mycket.

FHM - FB nollorna 10 -0
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decemberregn
Hur vet man att det inte fungerat? De kanske hade fått ännu högre siffror annars? Lombardiet 63 döda 500 nya smittade rapporterat senaste dygnet/ befolkning 10.06 miljoner. Italien som helhet 195.

Lombardiet lär ju ha flockimmunitet i stora delar som sköter biffen där nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in