2020-05-04, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Trumpadministrationen hotar ju med att stämma de stater som inte öppnar upp igen så de känner sig nog rätt hotade om inte annat
Ja USA har väl aldrig varit svagare i sin sammanhållning än som nu under svage osäkre Trump.
Att åter ena landet och försvaga dom destabilliserande krafter Trump stöttar och underblåser fordrar sin man/kvinna till president, den saken är klar.
Citera
2020-05-04, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag står inte heller bakom någon av dessa tvås politik.
Dock är en farlig för folket och medborgarna i USA, så ur den synvinkeln existerar bara en annan Republikan och/eller Biden, eller någon annan Demokrat.

Jag börjar inse att COVID-19 kommer inte släppa taget om våra samhälle på mycket länge, kanske vi får lite andrum ett tag längre fram.
Men verkar som vi måste få en lösning på viruset för kunna gå vidare.

Dock har jag svårt och se detta sker före valet, men man kan alltid hoppas man lyckas och då inte frö trumpens skull, utan vi andra människor.

Dock är det sjukt att en president står och förordar folk ska skada och döda sig själva, och bara för presidenten har en sån satans narcissism att han inte kan låta experter tala och ge råd.
Så han hittar väl på dessa på vägen fram.
Jag antar han sitter och halvsover på någon briefing, och hör att desinfektionsmedel ala klorin och annat döda bakterier.
Och sen i han sjuka hjärna tror det går spruta in detta i blod och hjärna.

Det är svårt att inte vara anti emot trumpen med såna uttalanden, då det är farligt.
Och man hör hur folk ringer in om det kan ta och göra detta som trumpen sade, för många Amerikaner har inte kunskaper nog att inse att det är dödligt farligt dessa råd.

Ska tillägga att jag är här till större delen pga detta patologiska ljugandet, och att man måste påvisa detta som information.
Politiken i övrigt för USA är alltid havererad, dock så försöker i alla fall Demokrater hjälpa några på vägen.

Dock det mest beklämmande är hur trumpen inte inser att folket lider, och istället bara ser sitt omval som det viktiga.

Folket är materialistiskt och bryr sig nog bara om pengarna i stort. Idealisterna är i minoritet. Det som kan fälla Trump är nog inte lögnerna och oförmågan att hålla en rak kurs utan jag tror att antalet dödsfall är det som kan slå undan benen på honom. Jag såg den briefingen där både han och en av experterna antydde att antalet dödsfall skulle bli runt 65000 vilket visade sig vara önsketänkande. Det kan Biden utnyttja, ett så kallat öppet mål.
Jag skall följa det bättre denna veckan.
Citera
2020-05-04, 11:08
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Vi får inte glömma att Kejsaren numer också är minst historieprofessor Prof.Trump ger lektioner om 1:a världskriget som tog slut tack vare spanska sjukan.
What a guy.........
Här är klippet när han säger det. Helt jävla otroligt..........

https://twitter.com/Acyn/status/1257096729905618944
Citera
2020-05-04, 12:38
Medlem
whogivesafucks avatar
Nu är väl denna artikel om "hungersnöd" lite väl vinklad. Men det kommer mer och mer nyheter om att många medborgare börjar få problem med att få mat.

"We don’t know how it will end’: Hunger stalks amid virus"
https://apnews.com/742466992f8998757bb579e49c212223

Hur länge går det innan det brakar lös bland medeljänkarn?
Citera
2020-05-04, 12:40
Medlem
+1,154 döda i går. Det var lågt hoppas att det fortsätter på det viset i dag. Att siffrorna sjunker är mycket bra. Ska det bli någon PK i dag så kommer detta säkert att framhållas. Grattis USA!
Citera
2020-05-04, 17:48
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Nu när pandemin snart är över och Kina får betala för skiten dom spridit över världen återigen så kommer snart ordningen att vara återställd i USA. Stat efter stat börjar sakta öppna upp igen och ekonomin under president Trump kommer att återhämta sig till tidigare rekordnivåer.

Jobbigt för fake news media, demokraterna och Trumphatarna i tråden att inte kunna beskylla presidenten för coronaviruset som faktiskt kom från Kina och inte från Trump själv

#MAGA
Citera
2020-05-04, 17:50
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
https://www.youtube.com/watch?v=L8sfu9IKZGA
Trump i hög form avd jag masserar mitt egna ego mer än vad jag bryr mig om befolkningen, Återvalet är betydligt viktigare än vad viruset är som finns som en våt tung filt på hans skrivbord som han inte blir av med!
Stat efter stat öppnar upp nu och pandemin tror jag kommer vara över i slutet på detta året i alla fall i västvärlden. Förstår att du hoppades på att att det skulle bli värre för att tjäna politiska poäng men Trump har skötte denna kris utmärkt! Haters gonna hate! #MAGA

Konstigt att ni Demokrater och vänstertroll aldrig anklagat Kina för något öht utan bara presidenten? Väldigt suspekt!

https://www.breitbart.com/clips/2020/05/03/graham-not-one-democrat-has-come-forward-with-an-idea-to-hold-china-accountable/
Citera
2020-05-04, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrumpIsPresident
Stat efter stat öppnar upp nu och pandemin tror jag kommer vara över i slutet på detta året i alla fall i västvärlden. Förstår att du hoppades på att att det skulle bli värre för att tjäna politiska poäng men Trump har skötte denna kris utmärkt! Haters gonna hate! #MAGA

Konstigt att ni Demokrater och vänstertroll aldrig anklagat Kina för något öht utan bara presidenten? Väldigt suspekt!

https://www.breitbart.com/clips/2020/05/03/graham-not-one-democrat-has-come-forward-with-an-idea-to-hold-china-accountable/

Tror du på allvar att det är Kina som sköter coronakrisen i USA?

Ja det var låga siffror i går så det kanske är på väg att ge med sig. Det vore ju strålande i så fall.
Citera
2020-05-04, 18:22
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Tror du på allvar att det är Kina som sköter coronakrisen i USA?

Ja det var låga siffror i går så det kanske är på väg att ge med sig. Det vore ju strålande i så fall.
Visst vore det bra! Administrationen har skött krisen utmärkt från det att de seriösa rapporterna kom in i slutet på Januari.
Citera
2020-05-04, 18:27
Medlem
Citat:
Visst vore det bra! Administrationen har skött krisen utmärkt från det att de seriösa rapporterna kom in i slutet på Januari.

Ja det kanske de gjorde, synd bara att de inte tog seriöst på rapporterna i november. Då hade det hela sett ännu bättre ut. Undrar hur många till som ska dö innan det är klart. Vad tror du?
Citera
2020-05-04, 18:48
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Ja det kanske de gjorde, synd bara att de inte tog seriöst på rapporterna i november. Då hade det hela sett ännu bättre ut. Undrar hur många till som ska dö innan det är klart. Vad tror du?
Fast det var fake news att det kom in seriösa rapporter om viruset i November då Kina lagt locket på och ingen ledare i hela västvärlden fick information om viruset, annars hade väl andra ledare som är så bra enligt dig agerat direkt?
Citera
2020-05-04, 18:53
Medlem
Citat:
Fast det var fake news att det kom in seriösa rapporter om viruset i November då Kina lagt locket på och ingen ledare i hela västvärlden fick information om viruset, annars hade väl andra ledare som är så bra enligt dig agerat direkt?

Hur många fler tror du kommer att dö innan det slutligen försvinner då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in