2020-05-04, 02:04
Medlem
0rganets avatar
Kommer det bli det nya som usa ska vänja sig vid, att Den fete utfrågas av sitt eget utvalda statsmedia (Fox) och andra kan inte ställa frågor om denna pandemi?

Tror inte denna taktik kommer funka för den fete. Lite kul att se#FuckTrump funka i USA!

Citera
2020-05-04, 06:50
Medlem
Inte det minsta förvånande att Trump och hans team hoppar rakt på fulteorin att Corona kommer från ett (militärt) labb i Wuhan, att det skulle vara ett slags Kina-skapat domedagsvapen som sluppit lös ur flaskorna. Utan minsta belägg. Trump har under hela sin politiska karriär sålt in grova konspirationsteorier, det här är det nya "Obama är ju född i Kenya".
Citera
2020-05-04, 07:44
Medlem
Ondahamsterns avatar
USA ligger nu 6 dagar före sin egna prognos, CDC har även valt att ta bort IHME och deras analyser från den officiella listan av pålitliga kalkyler kring smittan, IHME har fortfarande 72 000 som sin totala slutsiffra i antalet döda i USA, så detta har nog absolut skadat University of Whasington långsiktigt
Citera
2020-05-04, 08:27
Medlem
Det är väl nu när delstaterna känner sig pressade av att öppna upp på grund av Trumps support till gatan parlament och hans hån mot det legitima styret som det kan gå åt vilket håll som helst. Trump lär ju inte bry sig om dödstalen stiger då USA ändå är det värst drabbade området i världen och har den regering som gjort minst för att åtminstone försöka få ner dödstalen i befolkningen.

Trump är utan tvivel desperat nu och chansar vilt på att allt skall gå vägen när han underblåser dom odemokratiska strömmar från extremhögern som vill öppna upp samhället så snabbt det bara går.(vill väl kunna fira missfostret Adolfs födelsedag med taktfasta marscher misstänker jag).
Det är Trump och han anhang mot befolkningen helt enkelt, en chansning i stället för ansvartagande.
Sedan utnyttjar givetvis Trump det faktum att många inte har något val utan måste agera just som så många republikaner vill, arbeta annars ingen mat på bordet.

Så en svag president gör USA allt svagare.

Skall även bli kul att se Trumps reaktion då Fauci nominerats till någon utmärkelse i nationens tjänst som heter duga.
Citat:
Being a finalist for the Career Achievement Award is one of the highest possible honors for a federal public servant.
Citera
2020-05-04, 08:50
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Den fete ger er förhoppning (video):
https://twitter.com/atrupar/status/1257092668271800330

ADIS är borta tack vare kejsaren och viruset är fixat också till årsskiftet enligt kejsarens svar..

Tror detta inte spelar med Donalds anhängare och nassarna.. Detta kommer bli upplopp bland hans WT & nassar!
mormor/farmor kontra jag vill leva ett normalt liv...

DonaldOneTerm: du behöver klicka på länken och sedan spela video!

Vi får inte glömma att Kejsaren numer också är minst historieprofessor Prof.Trump ger lektioner om 1:a världskriget som tog slut tack vare spanska sjukan.
What a guy.........
Citera
2020-05-04, 08:53
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Det är väl nu när delstaterna känner sig pressade av att öppna upp på grund av Trumps support till gatan parlament och hans hån mot det legitima styret som det kan gå åt vilket håll som helst. Trump lär ju inte bry sig om dödstalen stiger då USA ändå är det värst drabbade området i världen och har den regering som gjort minst för att åtminstone försöka få ner dödstalen i befolkningen.

Trump är utan tvivel desperat nu och chansar vilt på att allt skall gå vägen när han underblåser dom odemokratiska strömmar från extremhögern som vill öppna upp samhället så snabbt det bara går.(vill väl kunna fira missfostret Adolfs födelsedag med taktfasta marscher misstänker jag).
Det är Trump och han anhang mot befolkningen helt enkelt, en chansning i stället för ansvartagande.
Sedan utnyttjar givetvis Trump det faktum att många inte har något val utan måste agera just som så många republikaner vill, arbeta annars ingen mat på bordet.

Så en svag president gör USA allt svagare.

Skall även bli kul att se Trumps reaktion då Fauci nominerats till någon utmärkelse i nationens tjänst som heter duga.

Trumpadministrationen hotar ju med att stämma de stater som inte öppnar upp igen så de känner sig nog rätt hotade om inte annat
Citera
2020-05-04, 08:59
Medlem
whogivesafucks avatar
Vad kommer den stora ledaren nu göra åt alla som verkar vara i kraftigt behov av mat?
Tydligen ett kraftigt ökande problem. Kan de erbjudas sojabönor?

Dessutom.
Arbetslösheten tickar på mot 20% (16,1% i april)
Tillverkningsindex kanske snart går under 40% (41,5% i april).
BNP rakt ner i avgrunden.

Vi lägger in ansvarsbiten med en gång, så är det gjort.
"Donald J. Trump
@realDonaldTrump
Leadership: Whatever happens, you're responsible. If it doesn't happen, you're responsible."
Citera
2020-05-04, 09:00
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Vad kommer den stora ledaren nu göra åt alla som verkar vara i kraftigt behov av mat?
Tydligen ett kraftigt ökande problem. Kan de erbjudas sojabönor?

Dessutom.
Arbetslösheten tickar på mot 20% (16,1% i april)
Tillverkningsindex kanske snart går under 40% (41,5% i april).
BNP rakt ner i avgrunden.

Vi lägger in ansvarsbiten med en gång, så är det gjort.
"Donald J. Trump
@realDonaldTrump
Leadership: Whatever happens, you're responsible. If it doesn't happen, you're responsible."

Han kommer att sitta på sina händer, det finns åtminstone inga planer på fler handouts i den närmsta framtiden
Citera
2020-05-04, 09:30
Medlem
whogivesafucks avatar
Gammal info från Ekonomiprofessor Dr. Trump. Uttalandet kom 8 april

"Donald J. Trump
@realDonaldTrump
Once we OPEN UP OUR GREAT COUNTRY, and it will be sooner rather than later, the horror of the Invisible Enemy, except for those that sadly lost a family member or friend, must be quickly forgotten. Our Economy will BOOM, perhaps like never before!!!"

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1247900240155295745

Inte lyckas han något vidare inte. Nu snart en månad gått sedan detta kom ut.
Vad har hänt? Är man nu, eller är han nu i stadiet "sooner rather than later"
Citera
2020-05-04, 09:37
Medlem
Trump ska sluta säga när ett vaccin är färdigt, för Gud omintetgör falska profeters tecken, precis som han gjorde med hydroxychloroquine.
Citera
2020-05-04, 10:02
Medlem
DjPuttes avatar
https://www.youtube.com/watch?v=L8sfu9IKZGA
Trump i hög form avd jag masserar mitt egna ego mer än vad jag bryr mig om befolkningen, Återvalet är betydligt viktigare än vad viruset är som finns som en våt tung filt på hans skrivbord som han inte blir av med!
Citera
2020-05-04, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
https://www.youtube.com/watch?v=L8sfu9IKZGA
Trump i hög form avd jag masserar mitt egna ego mer än vad jag bryr mig om befolkningen, Återvalet är betydligt viktigare än vad viruset är som finns som en våt tung filt på hans skrivbord som han inte blir av med!

Det där klippet borde väl göra tydligt för alla och det är ett utmärkt klipp. Vilken person i ledande ställning håller på så där? Det är verkligen extraordinärt. Man får då klart för sig vad som är viktigt i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in