2020-05-04, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Kosovo
Inte Albanien

På vilket sätt? Eller menar du att dom inte är Albaner nu hänger jag inte med. Kosovo gränsar till Albanien.
Citera
2020-05-04, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fekknoo
Detta är ett ständigt återkommande problem när kaosbabbarna åker in på traumaavdelningen, man borde genast avbryta pågående operationen och föra ut personen som ligger på operationsbordet så kan dom åka hem med den skadade och lappa ihop personen bäst dom själva vill och kaosa i sin lägenhet, istället för att störa ordningen på ett sjukhus.

Fattar inte varför dom har så jävla svårt att förstå att DET INTE HJÄLPER att kaosa inne i ett sjukhus, det ska vara ordning och reda så andra kan få hjälp och inte stressa upp hela omgivningen, samt att det tar massa onödig polis närvaro som kunde åkt på andra larm.

Självklart ska anhöriga vara där då det är en väldigt hemskt upplevelse, och hela släkten behöver inte närvara utan man kan ha telefonkontakt, och gör det som en normal människa utan kaos och bete er som normalt folk för helvete.

Tänk att detta kunde svensken besparat sig, genom att helt enkelt utvisa hela klanen.
Dom har ju trotsallt en gång getts uppehållstillstånd
Citera
2020-05-04, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Inflyttade släktingar är det väl kanske då så att säga. Hur som helst så är det ju lite off topic.

Fast man kan dra en anknytning till varför detta brott hände genom att se uppdelningen. Det betyder ju att dom är här enbart i kriminella affärer. Jag har för mig att dessa styr vapenmarknad nästan totalt i Sverige och runt i Europa men jag kanske har fel.

Dom äldre är kvar hemma och styr dom unga med järnhand och skickar dom över hela Europa för att ta om deras skumraskaffärer. Ett bra ex är Taken med Liam Nelsson.
Klaner inom Albaner är ju inte direkt taget ur luften.

Men det är bara jag som spekulera nu, jag känner inte dessa så jag kan ha helt fel.
Citera
2020-05-04, 16:40
Medlem
Kan någon Skicka den nya inlägget från gp bara prunumenater kan läsa
Citera
2020-05-04, 16:46
Medlem
Är det Eddi# Job# som styr upp allt från fängelset??
Citera
2020-05-04, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
På vilket sätt? Eller menar du att dom inte är Albaner nu hänger jag inte med. Kosovo gränsar till Albanien.

Tror han menar att ”albaner” inte behöver vara från landet Albanien, dom finns geografiskt utbredda i flera av Balkanländerna
Citera
2020-05-04, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeoflife
Kan någon Skicka den nya inlägget från gp bara prunumenater kan läsa
Tyvärr kan inte jag heller läsa artikeln men man verkar ha kopplat samman bilbranden av 4drians bil på eriksberg med avrttningen
Citera
2020-05-04, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gp12
Till er som säger att Kastrati familjen bara tagit stryck. Ska berätte något för er, detta är den första och enda gången någon av dem dör. Mohamed Sarhan som stod på deras sida blev mördad 2016, tror ni dem bryr sig om en kurd eller?

Sen blev den 33 årige latinamerikanen Javier mördad 2018 som också stod på deras sida. Då han var tillsammans med Ber@t K@stratis syster. Tror ni dem bryr sig om den killen? Snarrare glada att syrran inte längre är tillsammans med en latino så tänker dem.

Sen var den en afrikan som skött en massa skott på @drian K@str@ti och hans far men missade alla. Blev sedan dömd till 9 års fängelse för mordförsök.

Eddi j0be fick för ett halv år sen sin dom 7 års fängelse för grovt narkotika brott och vapen brott. Andra från j0be sidan sitter också inne.

Sedan ska ni inte glömma det K@strati har gjort. Dem mördade en 7 årig somalier med en handgranat 2016 som var anhörig till motståndarsidan. Dessutom en somalier i 20 års åldern som var soldat till j0be. Sist men inte minst afrikanen som blev mördad utanför en pizzeria i Gbg december 2019.

Så dem ledde kriget tills nu.
Nu förlorade dem!

Det fungerar såhär väldigt förenklat i dom här kretsarna.
Om någon i din gruppering blir utsatt för våld, mord eller misshandel, så måste du hämnas.
Gör inte gruppen det så fortsätter fienden att ge sig på dig, igen igen och igen.
Även andra grupperingar kommer att ge sig på dig.
Det går inte skylla på att den va kurd och han var ihop med min syrra så vi sket i hela grejen och fortsatte vara gangsters istället.
Att slänga in en handgranat random i ett fönster som har ihjäl ett barn sprider visserligen skräck hos anhöriga men det är ingen hög status i gängmiljön att minsann ha mördat en unge.
Sen om dom hämnats i dom övriga 2 fallen i pizzerian som du nämnde eller soldaten till Jobe.
Eller om det är som någon annan skrev en felaktig skjutning från Jobe sidan och en händelse i annan konflikt det vet jag inte.
Men en sak är säker. Hämnas du inte attacker mot din gruppering så blir du överkörd i den världen. I mina ögon är det vad som händer familjen Kastrati just nu. Men jag vill upprepa att jag har dålig koll på konflikten i sig och vilka som skjutit på vilka.

Edit:
Att hämnas bidrar ju visserligen till nya hämndaktioner men a, jag tror du fattar poängen 😉✌️
Senast redigerad av SpaceBase 2020-05-04 kl. 17:37.
Citera
2020-05-04, 18:03
Medlem
lilmayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Varför skulle jag ljuga när vem som helst kan söka.

Söker man på K*str*ti på hitta.se så får man 35 st som bor i Göteborg.
Söker man sedan på Lexbase så får man fram 7 dömda med det namnet i Göteborg.
Hur kan du inte få fram detta är för mig ett mysterium men du verkar inte så smart heller så det förvånar mig inte.
Kolla ratsit som uppdateras mer frekvent samt oftast brukar stämma mer då så ska du se vilken skillnad det blir eftersom du tjata en jäddra massa om att det fanns bara 2 som skulle vara äldre och resten ungdomar o blablabla allt vad du sa som jag tog i mitt förra inlägg.

Och vad har att det finns 7 dömda med min fråga att göra?

Du verkar inte så smart själv så kasta inte sten i glashus lilla vän. Du struntar i att ens besvara allt utan tar det som passar dig och försöker vrida på saker samt trycka ner den du argumenterar med ist för att faktiskt svara för att få dig själv se bättre o smartare ut. Lägg ner.
Citera
2020-05-04, 18:08
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalvatorMundi
Tyvärr kan inte jag heller läsa artikeln men man verkar ha kopplat samman bilbranden av 4drians bil på eriksberg med avrttningen

En markering mot 4drian eller en vilseledning?
Citera
2020-05-04, 18:18
Medlem
Såg bilen köra fullfart, mörk Volvo.
Citera
2020-05-04, 18:31
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makeyzalz
Såg bilen köra fullfart, mörk Volvo.

Vilken väg tog de eventuella skyttarna? Prioriterade man att komma från platsen så fort som möjligt och tog en större väg med risk att hamna på diverse kamerabilder eller tog man småvägar i skogen bort till Kortedala..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in