Citat:
Ursprungligen postat av
gp12
Till er som säger att Kastrati familjen bara tagit stryck. Ska berätte något för er, detta är den första och enda gången någon av dem dör. Mohamed Sarhan som stod på deras sida blev mördad 2016, tror ni dem bryr sig om en kurd eller?
Sen blev den 33 årige latinamerikanen Javier mördad 2018 som också stod på deras sida. Då han var tillsammans med Ber@t K@stratis syster. Tror ni dem bryr sig om den killen? Snarrare glada att syrran inte längre är tillsammans med en latino så tänker dem.
Sen var den en afrikan som skött en massa skott på @drian K@str@ti och hans far men missade alla. Blev sedan dömd till 9 års fängelse för mordförsök.
Eddi j0be fick för ett halv år sen sin dom 7 års fängelse för grovt narkotika brott och vapen brott. Andra från j0be sidan sitter också inne.
Sedan ska ni inte glömma det K@strati har gjort. Dem mördade en 7 årig somalier med en handgranat 2016 som var anhörig till motståndarsidan. Dessutom en somalier i 20 års åldern som var soldat till j0be. Sist men inte minst afrikanen som blev mördad utanför en pizzeria i Gbg december 2019.
Så dem ledde kriget tills nu.
Nu förlorade dem!
Det fungerar såhär väldigt förenklat i dom här kretsarna.
Om någon i din gruppering blir utsatt för våld, mord eller misshandel, så måste du hämnas.
Gör inte gruppen det så fortsätter fienden att ge sig på dig, igen igen och igen.
Även andra grupperingar kommer att ge sig på dig.
Det går inte skylla på att den va kurd och han var ihop med min syrra så vi sket i hela grejen och fortsatte vara gangsters istället.
Att slänga in en handgranat random i ett fönster som har ihjäl ett barn sprider visserligen skräck hos anhöriga men det är ingen hög status i gängmiljön att minsann ha mördat en unge.
Sen om dom hämnats i dom övriga 2 fallen i pizzerian som du nämnde eller soldaten till Jobe.
Eller om det är som någon annan skrev en felaktig skjutning från Jobe sidan och en händelse i annan konflikt det vet jag inte.
Men en sak är säker. Hämnas du inte attacker mot din gruppering så blir du överkörd i den världen. I mina ögon är det vad som händer familjen Kastrati just nu. Men jag vill upprepa att jag har dålig koll på konflikten i sig och vilka som skjutit på vilka.
Edit:
Att hämnas bidrar ju visserligen till nya hämndaktioner men a, jag tror du fattar poängen 😉✌️