2020-05-04, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg tror at vi får vite navnet hvis vedkommende blir arrestert.

Det kan hende.

Jeg har ikke lest om at elektrikeren ringte til TH. Både TH og ett eller flere familiemedlemmer ringte til AE uten å få svar etter kl 9:14.
Jeg er enig i at hun kan ha vært ute og handlet og at det at hun ikke svarte kunne ha skyldtes at hun var ute og hadde lagt igjen telefonen i huset.
Jeg vet heller ikke om TH denne dagen var eller vanligvis ble urolig/bekymret i lignende situasjoner tidligere hvis AE ikke svarte på telefonen og jeg vet ikke om han tidligere har reist hjem tidlig fra arbeid grunnet ev bekymring pga at AE ev ikke svarte i telefonen.

Det er jo nevnt i en avisartikkel (VG-spesial?) at TH reiste hjem fra arbeid tidligere enn vanlig denne dagen i forbindelse med at AE ikke tok telefonen el.l. (hvis jeg husker riktig).

rart han dro hjem tidligere enn vanlig, og kom på jobb senere enn vanlig, jeg ville sørget for at jeg en dag skulle drepe kjærringa ikke avvek en cm fra mine rutiner
Citera
2020-05-04, 18:00
Medlem
Citat:
"Anken er sendt direkte til påtaleansvarlig i saken, politiadvokat Haris Hrenovica i Øst politidistrikt.

– På grunn av lekkasjefare ble vi enige om at jeg sendte støtteskrivet til ham. Så skulle han videreformidle det til retten på en måte som gjorde at lekkasjefaren er liten, sier Holden
til NTB mandag."
https://www.aftenposten.no/norge/i/pL2GAw/lagmannsretten-behandler-varetektsfengslingen-av-tom-hagen

Lekkasjefare? Kan noen fortelle om det er vanlig med slike lekkasjer, og om hvem slike lekkasjer går til?

Dette er en dyktig politiadvokat. Betryggende.
Citera
2020-05-04, 18:02
Bannlyst
Citat:
Takk for informasjon! Jeg forstår ikke at de får seg til å gjøre slikt.

Korrupsjon finnes overalt. Også i Norge.
Citera
2020-05-04, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongsoda
Lurte mer på om politi har funnit ett ofullständigt utkast/dokument som TH skrivit som kopplas till kidnappningsbrevet.

(Alltså en liten del av kidnappningsbrevet i en notat)
han skrev visst alt om sin business i en notatblokk, kan jo ha notert noe av interesse for forsvinningssaken
Citera
2020-05-04, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
rart han dro hjem tidligere enn vanlig, og kom på jobb senere enn vanlig, jeg ville sørget for at jeg en dag skulle drepe kjærringa ikke avvek en cm fra mine rutiner
Hvis han er uskyldig, kan det være naturlig å starte senere på arbeid den dagen enn han vanligvis gjorde pga at de kom sent hjem fra teateret. Og at han reiste hjem tidligere fra jobb enn vanlig, kan skyldes at AE ikke svarte på telefon.

Hvis han er skyldig eller medskyldig, kan det hende at han hadde en streng tidsplan og at det var noe som måtte gjøres på de tidspunktene før og etter arbeid som da medførte at arbeidsdagen ble mye kortere enn den vanligvis var.

Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Dette er en dyktig politiadvokat. Betryggende.
Takk for informasjon! Det er veldig bra
Citera
2020-05-04, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Korrupsjon finnes overalt. Også i Norge.
Jeg forstår. Jeg la til noen linker i et tidligere svar til deg, om valpen og om brevet på badet.
Citera
2020-05-04, 18:13
Medlem
Citat:
han skrev visst alt om sin business i en notatblokk, kan jo ha notert noe av interesse for forsvinningssaken
Hvis han er skyldig, så kan vi jo håpe på at det ble skrevet en liten innkjøpsliste i forkant av forbrytelsen.
Citera
2020-05-04, 18:16
Bannlyst
Citat:
Jeg forstår. Jeg la til noen linker i et tidligere svar til deg, om valpen og om brevet på badet.

Ja, jeg så det. Utenlandsk avis. Kanskje utenlands media får tak i mere info, eller ihvertfall velger å dele mere info til sine folk, i og med at det skader saken mindre om folk i andre land får vite.
Citera
2020-05-04, 18:21
Medlem
Citat:
Hvis han er skyldig, så kan vi jo håpe på at det ble skrevet en liten innkjøpsliste i forkant av forbrytelsen.
en monero kode, et tlf nr til medhjelper, han har visst vært uforsiktig m sms og kan ha vært uforsiktig m andre skriblerier, begynner nå å forstå de som har uttalt at hele saken er amatørmessig utført, håper de sitter på mere informasjon enn det vi gjør og dermed kan uttale seg om dette
Citera
2020-05-04, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, jeg så det. Utenlandsk avis. Kanskje utenlands media får tak i mere info, eller ihvertfall velger å dele mere info til sine folk, i og med at det skader saken mindre om folk i andre land får vite.
Kanskje. Hvis de da ikke bare har oversatt denne setningen (som er fra en norsk avis) feil "Han finner familiens valp innelåst og på badet ligger et tettskrevet brev med krav og trusler fra de antatte kidnapperne.", og at de har trodd at valp og brev ble funnet på samme rom?
Citera
2020-05-04, 18:23
Medlem
Citat:
en monero kode, et tlf nr til medhjelper, han har visst vært uforsiktig m sms og kan ha vært uforsiktig m andre skriblerier, begynner nå å forstå de som har uttalt at hele saken er amatørmessig utført, håper de sitter på mere informasjon enn det vi gjør og dermed kan uttale seg om dette
Kanskje dette er en hemmelig uregistrert telefon som han i så fall brukte til en eller flere slike sms-er, og så har politiet både sporet og funnet den telefonen?
Citera
2020-05-04, 18:24
Medlem
Citat:
Hvis han er uskyldig, kan det være naturlig å starte senere på arbeid den dagen enn han vanligvis gjorde pga at de kom sent hjem fra teateret. Og at han reiste hjem tidligere fra jobb enn vanlig, kan skyldes at AE ikke svarte på telefon.

Hvis han er skyldig eller medskyldig, kan det hende at han hadde en streng tidsplan og at det var noe som måtte gjøres på de tidspunktene før og etter arbeid som da medførte at arbeidsdagen ble mye kortere enn den vanligvis var.

Takk for informasjon! Det er veldig bra

men hvorfor ringe mange ganger om du vet kona er død ? hadde vært bedre å gjort alt rutinepreget, han må ha sagt noe om hvorfor han absolutt måtte ha tak i henne den dagen og hvorfor han reiste hjem da hun ikke svarte, hadde hun sykdom som gjorde han bekymret, hadde de en avtale, pleide han å ringe henne for å kontrollere hva hun holdt på med..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in