Citat:
Ursprungligen postat av
Strongsoda
Så det har funnit gammal notat på planering av kidnappningsbrevet?
Alltså nån lapp/fil där han har en ofullständigt utkast av kidnappningsbrevet?
Nei. Politiet fant ut for lang tid tilbake at en kryptokonto relatert til saken var i bruk allerede sommeren 2018.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Det som tas upp är två alternativ:
" Att Tom Hagens manglende digitale kompetens talar for hans sak" som oskyldig enligt advokaten, där polisen bemöter detta med att han kan ha haft medhjälpare.
Det finns ett tredje alternativ att det är en bluff. En bluff som ska synas. Som i ett pokerspel, där det är handen som avgör. I skarpt lägen är det korten, och inte uppsynen. Tom Hagen har spelat bort sin trovärdighet.
Det har aldrig varit en Monerokommunikation med några kidnappare, och där har tiden arbetat emot Tom Hagen. När upplägget med Monero, och kidnappare planeraes är det en viktig komponent att kommunikation med kidnappare ska vara hemlig och diskret annars mördar de den person som blir kidnappad.
Nu har det gått lång tid utan livstecken från EH och märkligt lite intresse från kidnapparna att få pengar. Det betyder att det finns ingen orsak att hålla kommunikationen med kidnapparna hemlig, och det borde vara i Tom Hagens intresse att allt material som har med Monerokontot, kommunikationen, och utbetalningen av pengar utreds av alla resurser som står till buds i Norge och internationellt.
För vem vill bli blåst av kidnappare på de pengar som det påstås det betalats ut, undrar jag.
Miljardär eller inte. Ingen normalt oskyldig man vill bli av med sin fru, betala pengar till bedragare, och se dum ut. Alltså måste Tom Hagen se till att klargöra allt som har med kidnapparna att göra, för att visa att han inte har med försvinnandet att göra. Norska polisen har lyckats vända bevisbördan, för man kan inte prata bort att Tom Hagen påstår att han betalat kidnapparna, och blivit lurad på stora belopp, om det han påstår är sant.
Jag börjar mer och mer tro att det inte finns några medhjälpare. Det är för märkligt att någon skulle ställa upp på mord och kidnappning av en äldre dam i de kretsar Tom Hagen rör sig i.
Takk for svar! Du har gode poeng! Hvis jeg har forstått riktig har politiet forsøkt å spore den/de påståtte/angivelige motparten gjennom både krypto-transaksjonene og gjennom den/de krypterte epost-meldingen(e) som ble sendt fra "motparten", uten å lykkes med å spore vedkommende (etter det jeg vet og har forstått).
Citat:
Ursprungligen postat av
Orderud.
Jeg kan ikke huske å ha fått dette med meg, men det er jo så mye i media i disse dagene, men har du link på at hunden ble funnet på badet sammen med brevet?
Jeg har ikke link til dette. Jeg postet et innlegg i natt der jeg siterte Monsen, der jeg fant (og siterte) innlegget fra en annen bruker som postet informasjon fra en utenlandsk avis der det sto at valpen var innestengt på badet. Men det sto ikke hvilket bad. Jeg hadde misforstått og trodde at det var badet i 1. etg men det kan ha vært badet i 2. etg de mente. At trusselbrevet ble funnet på badet, har stått skrevet i en norsk avisartikkel som jeg linket til i går kveld.
"– Politiet sier de har brukt hele kista med metoder, og de har i alle fall spanet, drevet kommunikasjonskontroll og gjort hemmelige ransakelser. De har antagelig brukt agenter som kan spille roller rundt Hagen eller andre som kan mistenkes å ha med dette å gjøre, sier Brenna."
Fra "Tidslinje over Anne-Elisabeth Hagens forsvinning"
"Klokken 13.30 31. oktober 2018
Tom Hagen kommer hjem.
Tom Hagen kommer hjem og oppdager at kona er forsvunnet. Han finner familiens valp innelåst og
på badet ligger et tettskrevet brev med krav og trusler fra de antatte kidnapperne."
https://www.nrk.no/norge/tidligere-politispaner-om-hagen-saken_-_-en-ganske-heftig-pagripelse-1.15000171
Jeg kan ikke huske å ha lest i andre artikler at brevet ble funnet på badet.
Her finnes sitat fra Kornblomst fra den utenlandske avisen om valp på bad:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31