2020-05-04, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Ja, hun er noe for seg selv. Hender jeg muter noe på den poden, spesielt når det er barn i bilde. Men bra det kan kringkastes truecrime på en annen måte enn dagsnytt 18. Kommer vel garantert mye om Hagen og etterhvert.

Ja, det bruker å komme fram mye mer detaljer i krimpodder enn i tidninger eller dagsnytt, så det blir spennende å se.
Citera
2020-05-04, 16:14
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Har ikke hørt navnet før, og når jeg googlet kom det bilde av en veldig grym kvinne. Da kom navnet Arboga-saken opp, den har jeg hørt om, men aldri satt meg inn i.

Grattis då har du henne kvar. VO riskerar kanske framstå som rätt behagfull i jämförelse... Varning för sömnlösa nätter. Flyktingmottagningens Jim Jones. Kräftskivans Idi Amin. Hjälmarens Mrs. Macbeth. Granlidens Oidipus Rex. Charterresornas Dr Mengele. Tvillingmammornas Bonnie&Clyde. Dessbättre hejdad i sin bana.

TH hamnar i riktigt gott sällskap av felaktigt beskyllda med prima självskattning.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-05-04 kl. 16:38.
Citera
2020-05-04, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
De gikk der kl 7 på morgenen, over 2 timer før TH dro på jobb så de har ingenting med saken å gjøre.

Gjøk !

Det var vel 07:36 og 08:00 for å være litt mer eksakt. Det er mer 15 minutter før normal tid, ikke to timer.
Citera
2020-05-04, 16:18
Medlem
Citat:
Tror Veronica bare bruker saken fordi hun har en agenda, og ikke at hun nødvedigvis har noen mening om TH er skyldig eller ikke. Hun ønsker å få sin sak gjenopptatt, og bruker media for å prøve å få folk og dommere til å tro at hun er uskyldig, ved å fremstå som et offer.

.
Senast redigerad av VG 2020-05-04 kl. 16:21.
Citera
2020-05-04, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Kan det vara så att hon kände till brott i hans företag/sällskap och samtidigt ville skiljas? Att hon enbart vill skiljas är nog inte tillräckligt för att han ska ta livet av henne med tanke på att det fanns äktenskapsförord.

/Q

Kan vara nog. Är det inte oftast då män mördar sin fru?

Hon kan ju i tillägg funnit en annan man. Som kanske är ett sånt vittne som ville vänta tills TH blev häktad?
Är man miljadärfru är det väll inget hokuspokus.

Svårt att se för mig att hon visste hemligheter som hon skulle säga. Vad får hon ut av att säga de hemligheterna?
Citera
2020-05-04, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Grattis då har du henne kvar. VO riskerar kanske framstå som rätt behagfull i jämförelse... Varning för sömnlösa nätter. Flyktingmottagningens Jim Jones. Kräftskivans Idi Amin. Hjälmarens Mrs. Macbeth. Granlidens Oidipus Rex. Dessbättre hejdad i sin bana.

TH hamnar i riktigt gott sällskap av felaktigt beskyllda med prima självskattning.

Har hørt den krimpodden nå, og ja, VO blir rent behagelig til sammenlikning
Citera
2020-05-04, 16:37
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Har hørt den krimpodden nå, og ja, VO blir rent behagelig til sammenlikning

Poddarna förskönar bara...
Citera
2020-05-04, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Lørenskog kommune opprettet krisestab i saken men først etter at TH var arrestert, TH var tydeligvis mer verdt enn AE.
I følge Romerike Blad 15.januar 2019:
I ti uker var det kun noen utvalgte politietterforskere og noen få medier som hadde kjennskap til den antatte bortføringen av Anne-Elisabeth Hagen. Nå viser det seg at også et psykiatrisk kriseteam tidlig ble koblet inn saken.

Da saken ble offentliggjort i mediene 9. januar i år fortalte ordfører Ragnhild Bergheim i Lørenskog, at kommunen var beredt til å bistå familien i den vanskelige tiden. Nå viser det seg likevel at de allerede hadde vært inne i saken i lang tid – uten at ledelsen i kommunen hadde kjennskap til dette.

– Veldig tidlig i saken ble det psykiatriske kriseteamet i kommunen kontaktet av politiet. Noen av familiemedlemmene har fått hjelp, mens andre ikke har ønsket dette, sier hun under RBs spesialsending om bortføringssaken i Lørenskog.

Hun forteller at det var helt ukjent for henne da saken ble offentlig kjent.

– Nå har vi tett kontakt med familien og forsøker å stille opp på det de trenger hjelp til, og det vi kan bistå med. Blant annet er det unger i barnehage og skole som blir tatt vare på, sier Bergheim.

https://www.rb.no/kidnappingssaken/kidnapping/nyheter/kriseteam-ble-koblet-inn-kort-tid-etter-bortforingen/s/5-43-995761
Citera
2020-05-04, 17:29
Medlem
"Anken er sendt direkte til påtaleansvarlig i saken, politiadvokat Haris Hrenovica i Øst politidistrikt.

– På grunn av lekkasjefare ble vi enige om at jeg sendte støtteskrivet til ham. Så skulle han videreformidle det til retten på en måte som gjorde at lekkasjefaren er liten, sier Holden
til NTB mandag."
https://www.aftenposten.no/norge/i/pL2GAw/lagmannsretten-behandler-varetektsfengslingen-av-tom-hagen

Lekkasjefare? Kan noen fortelle om det er vanlig med slike lekkasjer, og om hvem slike lekkasjer går til?
Citera
2020-05-04, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongsoda
Så det har funnit gammal notat på planering av kidnappningsbrevet?
Alltså nån lapp/fil där han har en ofullständigt utkast av kidnappningsbrevet?
Nei. Politiet fant ut for lang tid tilbake at en kryptokonto relatert til saken var i bruk allerede sommeren 2018.
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det som tas upp är två alternativ:

" Att Tom Hagens manglende digitale kompetens talar for hans sak" som oskyldig enligt advokaten, där polisen bemöter detta med att han kan ha haft medhjälpare.

Det finns ett tredje alternativ att det är en bluff. En bluff som ska synas. Som i ett pokerspel, där det är handen som avgör. I skarpt lägen är det korten, och inte uppsynen. Tom Hagen har spelat bort sin trovärdighet.

Det har aldrig varit en Monerokommunikation med några kidnappare, och där har tiden arbetat emot Tom Hagen. När upplägget med Monero, och kidnappare planeraes är det en viktig komponent att kommunikation med kidnappare ska vara hemlig och diskret annars mördar de den person som blir kidnappad.

Nu har det gått lång tid utan livstecken från EH och märkligt lite intresse från kidnapparna att få pengar. Det betyder att det finns ingen orsak att hålla kommunikationen med kidnapparna hemlig, och det borde vara i Tom Hagens intresse att allt material som har med Monerokontot, kommunikationen, och utbetalningen av pengar utreds av alla resurser som står till buds i Norge och internationellt.

För vem vill bli blåst av kidnappare på de pengar som det påstås det betalats ut, undrar jag.

Miljardär eller inte. Ingen normalt oskyldig man vill bli av med sin fru, betala pengar till bedragare, och se dum ut. Alltså måste Tom Hagen se till att klargöra allt som har med kidnapparna att göra, för att visa att han inte har med försvinnandet att göra. Norska polisen har lyckats vända bevisbördan, för man kan inte prata bort att Tom Hagen påstår att han betalat kidnapparna, och blivit lurad på stora belopp, om det han påstår är sant.

Jag börjar mer och mer tro att det inte finns några medhjälpare. Det är för märkligt att någon skulle ställa upp på mord och kidnappning av en äldre dam i de kretsar Tom Hagen rör sig i.
Takk for svar! Du har gode poeng! Hvis jeg har forstått riktig har politiet forsøkt å spore den/de påståtte/angivelige motparten gjennom både krypto-transaksjonene og gjennom den/de krypterte epost-meldingen(e) som ble sendt fra "motparten", uten å lykkes med å spore vedkommende (etter det jeg vet og har forstått).
Citat:
Jeg kan ikke huske å ha fått dette med meg, men det er jo så mye i media i disse dagene, men har du link på at hunden ble funnet på badet sammen med brevet?
Jeg har ikke link til dette. Jeg postet et innlegg i natt der jeg siterte Monsen, der jeg fant (og siterte) innlegget fra en annen bruker som postet informasjon fra en utenlandsk avis der det sto at valpen var innestengt på badet. Men det sto ikke hvilket bad. Jeg hadde misforstått og trodde at det var badet i 1. etg men det kan ha vært badet i 2. etg de mente. At trusselbrevet ble funnet på badet, har stått skrevet i en norsk avisartikkel som jeg linket til i går kveld.

"– Politiet sier de har brukt hele kista med metoder, og de har i alle fall spanet, drevet kommunikasjonskontroll og gjort hemmelige ransakelser. De har antagelig brukt agenter som kan spille roller rundt Hagen eller andre som kan mistenkes å ha med dette å gjøre, sier Brenna."

Fra "Tidslinje over Anne-Elisabeth Hagens forsvinning"
"Klokken 13.30 31. oktober 2018
Tom Hagen kommer hjem.
Tom Hagen kommer hjem og oppdager at kona er forsvunnet. Han finner familiens valp innelåst og på badet ligger et tettskrevet brev med krav og trusler fra de antatte kidnapperne."
https://www.nrk.no/norge/tidligere-politispaner-om-hagen-saken_-_-en-ganske-heftig-pagripelse-1.15000171

Jeg kan ikke huske å ha lest i andre artikler at brevet ble funnet på badet.

Her finnes sitat fra Kornblomst fra den utenlandske avisen om valp på bad:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Senast redigerad av POlROT 2020-05-04 kl. 17:53.
Citera
2020-05-04, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
"Anken er sendt direkte til påtaleansvarlig i saken, politiadvokat Haris Hrenovica i Øst politidistrikt.

– På grunn av lekkasjefare ble vi enige om at jeg sendte støtteskrivet til ham. Så skulle han videreformidle det til retten på en måte som gjorde at lekkasjefaren er liten, sier Holden
til NTB mandag."
https://www.aftenposten.no/norge/i/pL2GAw/lagmannsretten-behandler-varetektsfengslingen-av-tom-hagen

Lekkasjefare? Kan noen fortelle om det er vanlig med slike lekkasjer, og om hvem slike lekkasjer går til?

Lekkasje til media, i bytte mot penger. VG betaler tykke bunker med tusenlapper for slik eksklusiv info. 50-100.000 er ingen uvanlig sum.
Sigurd Klomsæth ble jo tatt for noen år tilbake i forbindelse med B-saken. 176 bistandsadvokater hadde fått unike bilder av B, og Klomsæth lekket bilde av en arrestert B. men det Klomsæth ikke visste, var at de hadde unike merkinger, sånn at politiet skulle finne ut hvem som evt sto bak en lekkasje. https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/gikk-rett-i-politiets-felle-1.472079
Citera
2020-05-04, 17:49
Medlem
Citat:
Lekkasje til media, i bytte mot penger. VG betaler tykke bunker med tusenlapper for slik eksklusiv info. 50-100.000 er ingen uvanlig sum.
Sigurd Klomsæth ble jo tatt for noen år tilbake i forbindelse med B-saken. 176 bistandsadvokater hadde fått unike bilder av B, og Klomsæth lekket bilde av en arrestert B. men det Klomsæth ikke visste, var at de hadde unike merkinger, sånn at politiet skulle finne ut hvem som evt sto bak en lekkasje. https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/gikk-rett-i-politiets-felle-1.472079
Takk for informasjon! Jeg forstår ikke at de får seg til å gjøre slikt.

"Politiet tok seg mandag morgen inn på arbeidsplassen til Tom Hagen i Lørenskog. "
https://www.vg.no/spesial/2019/direkte-anne-elisabeth-hagen-savnet/siste

Neste episode i krimpodden kommer på tirsdag.
Senast redigerad av POlROT 2020-05-04 kl. 18:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in