Citat:
Ursprungligen postat av
RoyalTrash
Vi har haft ögonen på oss länge eftersom vi valt en kontroversiell strategi och har hemska siffror jämfört med våra grannländer. Så återigen vinklar du diskussionen för att passa din agenda när du påstår att det endast är för att de ska kopiera oss, vilket de flesta länderna automatiskt inte ens gör bara för att de börjar lätta på vissa restriktioner.
Att de lämnar sina lockdowns till slut har varit planerat sedan början, men återigen så vinklar du det till att passa din agenda. De har redan valt en annan strategi än Sverige och det kan aldrig bli densamma.
Och återigen för femtioelfte gången så kan du inte ge några bevis angående dina påståenden rörande Finland eller egentligen något annat. Nu börjar även jag tro att du trollar bara för att du tycker det är kul.
Och återigen så har du fel om mig. Jag är inte alls en stor förespråkare av lockdowns. Men till skillnad från dig så kan jag se både för- och nackdelar med dem. Till den grad att jag inte kan bestämma mig för vad som vore bäst.
Dock har vi ju långt bättre siffror än stora delar av övriga västeuropa. Trots att de har Lockdown och munskydd
Det kontroversiella blev helt plötsligt norm. Nu ska alla gå våran väg

Ändå skoj, eller hur?
Nä, de hade en annan strategi från början, Som inte fungerat särskilt väl av allt att döma. Så pass illa att många nu lyfter det i förväg trots en icke minskande smitta. tänker då främst på Sydafrika och väldigt många delstater i USA.
Övriga har en gigantisk smitta kvar och inte i närheten av att ha försvunnit. Det hade man nog inte räknat med när man startade denna Lockdown...
Du hittar allt om finlands karantän i huvudstadsbladet igår. Jag skiter fullständigt om du tror det eller ej. Men karantänen var ett fiasko och det var ju också därför den tappade sitt lagstöd att ha kvar. Noll effekt.