2020-05-04, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Och du tror på allvar att länder skulle gå in i Lockdown igen?

Då har du inte förstått särskilt mycket. Nej, det kommer såklart inte att hända. Då blir det fullständig anarki. Kommer såklart inte att hända.

Övriga Europa går i Sveriges fotspår och ska ha vårt öppna samhälle nu. Spännande.

Vi pratar inte om en total lockdown, utan en soft sådan, ungefär som Norge, Finland mfl
Citera
Medlem
Muadarams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Jag har kollat, och det visar tydligt på att vi är bland dem som testar mest per capita, och dessutom så har vi en uppåtgående trend och är lite sena med att uppdatera den statistiken. Våran statistik där kommer ifrån 26 april, medens de flesta andras kommer ifrån runt 3 maj, så det kan göra stor skillnad. Så med andra ord så ligger vi högre än vad som visas där, men även om man ignorera det så ligger vi fortfarande bland dem som testar mest.

Det visar ju också tydligt att det främst är europa och västländerna som testar.
Det finns 63 andra länder som testat fler per capita än Sverige (enligt worldometers).
Så var har du fått din felaktiga uppgift ifrån?
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ja, och alla länder varnar för att besöka varandra över hela världen.

Nämn en regering i ett EU-land som varnar för resor till ett annat EU-land?

Jag tog med EU-länder för att de tillhör västeuropeiska gemenskapen. Har ingenting med geografi att göra, utan mer med politiska kartan. Grekland har tillhört "Västeuropa" i decennier och ligger mer syd och öst än samtliga länder som jag nämnde.
Citera
2020-05-04, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obbelito
Mm om hon nu existerar.. så länge det bara är det republikanska partiet i Washington som hävdar det tar jag det för vad det är.

Det får vi se om hon gör. Läcker hon fakta är kineserna dödens.
Citera
2020-05-04, 17:20
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Sveriges antal döda per capita är 42% högre än europas genomsnitt:

https://ourworldindata.org/grapher/total-covid-deaths-per-million?tab=chart&year=2020-05-04&country=OWID_WRL+Europe+USA+SWE

#detplanarutnu

Det ska bli intressant och se om det är någon ökning för hela året. För varje månad kan vara ointressant för de skulle nog ändå dött av sina andra sjukdomar.
Citera
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
Och? Trodde du på fullt allvar att en statlig myndighet skulle betala ut svart "lön"? I normala fall hade du inte fått någon ersättning alls för första sjukdag.

De lovade ersättning för karensdagen för de sket på sig att rädsla att folk skulle göra upplopp. Sedan hard e mage att dra skatt på den lovade ersättningen.

Det är ungefär lika vidrigt som när apskallarna drar skatt på dödsbo. De förnekar sig inte.
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvantskallen
Kan du ge några exempel på det?

https://www.washingtonexaminer.com/news/imperial-college-scientist-who-predicted-500k-coronavirus-deaths-in-uk-revises-to-20k-or-less
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Ställer man sig rakt upp och ner framför kamerorna dag ut och dag in och låter våra äldre dö med berått mod efter en uttalat medveten strategi skall han vara glad om han kommer undan med lindrigare saker än lite nätmobbning.

Vad beträffar Ulf, dig och er övriga psykopater skall ni mobbas ut härifrån. Detta är inte en fråga om åsikter utan om mina anhörigas välmående.

Suck. Mobbar. De är delaktiga i ett jävla experiment som dödar människor som kunde räddats och så blir man kallad som mördare.
Ja, troll som kommer med lögner och desinformation ska kastas ut. Det handlar inte om åsikter. Det handlar om farlig propaganda. Som om det inte räckte med den som redan finns i msm.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Jo, det står visst. Du har allt du behöver där. Vill du har ålder på det andra du ljuger om kan du kolla FHM´s hemsida. Där finns den infon.

Du ljuger.

Nej du ljuger

Det är inte uppdelat på intensivvård och inlagd på vanlig vårdavdelning per åldersgrupp. Om äldre kommit in till vården med diffusa symptom blir de antagligen kvar och om corona upptäcks de får en säng. Lika många dör som de som skrivs ut i gruppen 80+ och dubbelt så många dör i 90+

Många av dem skulle överleva om de får andingshjälp.

Du ljuger regimtroll.
Citera
Medlem
Belgien går ner
https://i.imgur.com/kaKjeX5.png

+80 döda idag
förra måndagen +113
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalTrash
Vi har haft ögonen på oss länge eftersom vi valt en kontroversiell strategi och har hemska siffror jämfört med våra grannländer. Så återigen vinklar du diskussionen för att passa din agenda när du påstår att det endast är för att de ska kopiera oss, vilket de flesta länderna automatiskt inte ens gör bara för att de börjar lätta på vissa restriktioner.

Att de lämnar sina lockdowns till slut har varit planerat sedan början, men återigen så vinklar du det till att passa din agenda. De har redan valt en annan strategi än Sverige och det kan aldrig bli densamma.

Och återigen för femtioelfte gången så kan du inte ge några bevis angående dina påståenden rörande Finland eller egentligen något annat. Nu börjar även jag tro att du trollar bara för att du tycker det är kul.

Och återigen så har du fel om mig. Jag är inte alls en stor förespråkare av lockdowns. Men till skillnad från dig så kan jag se både för- och nackdelar med dem. Till den grad att jag inte kan bestämma mig för vad som vore bäst.

Dock har vi ju långt bättre siffror än stora delar av övriga västeuropa. Trots att de har Lockdown och munskydd

Det kontroversiella blev helt plötsligt norm. Nu ska alla gå våran väg Ändå skoj, eller hur?

Nä, de hade en annan strategi från början, Som inte fungerat särskilt väl av allt att döma. Så pass illa att många nu lyfter det i förväg trots en icke minskande smitta. tänker då främst på Sydafrika och väldigt många delstater i USA.

Övriga har en gigantisk smitta kvar och inte i närheten av att ha försvunnit. Det hade man nog inte räknat med när man startade denna Lockdown...

Du hittar allt om finlands karantän i huvudstadsbladet igår. Jag skiter fullständigt om du tror det eller ej. Men karantänen var ett fiasko och det var ju också därför den tappade sitt lagstöd att ha kvar. Noll effekt.
Citera
2020-05-04, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Hur kan det vara det när de måste prioritera eftersom det inte finns plats för alla?

Det finns visst plats för alla. Det sades senast idag ifrån både Sthlm och nationellt. Därför bör du polisanmäla? Om du nu tror på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in