2020-05-04, 16:33
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Om du tänkt andas på folk väldigt nära så ska du såklart ha munskydd. Men då är ett bättre alternativ att hålla avstånd och INTE "spotta" folk i ansiktet.
Ok då kan vi alltså till slut enas om att alla bör ha munskydd på t.ex. en välfylld buss.
Det tog några sidor (och det verkar ha tagit emot rejält) men det är bra att du kan ändra dig.
Citera
2020-05-04, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du har svårt för läsförståelsen va?

Du kan gå in på WHO:s sida och kolla datumstämplarna.

Och formuleringen i studien jag länkade till är:
However, since we observed all notable SARS-CoV-2 features, including the optimized RBD and polybasic cleavage site, in related coronaviruses in nature, we do not believe that any type of laboratory-based scenario is plausible.
Det inkluderar att smittan skulle hoppa över från fladdermöss till människan på laboratoriet. Mycket osannolikt för en sådan direkt smitta.

Inget fel på min läsförståelse.

Artikeln utesluter inte att viruset kommer från labbet i Wuhan.

Citat:
Our analyses clearly show that SARS-CoV-2 is not a laboratory construct or a purposefully manipulated virus.

Citat:
It is improbable that SARS-CoV-2 emerged through laboratory manipulation of a related SARS-CoV-like coronavirus.

Citat:
Basic research involving passage of bat SARS-CoV-like coronaviruses in cell culture and/or animal models has been ongoing for many years in biosafety level 2 laboratories across the world27, and there are documented instances of laboratory escapes of SARS-CoV28. We must therefore examine the possibility of an inadvertent laboratory release of SARS-CoV-2.

Citat:
The genomic features described here may explain in part the infectiousness and transmissibility of SARS-CoV-2 in humans. Although the evidence shows that SARS-CoV-2 is not a purposefully manipulated virus, it is currently impossible to prove or disprove the other theories of its origin described here.

Artikeln utesluter att viruset manipulerats eller skapats i labbet som - inte möjligheten att det kommit därifrån.
Citera
2020-05-04, 16:34
Medlem
Citat:
Ja, den pubertala fallangen här inne tror att bara man har lockdown i några veckor så är allt frid och fröjd sen

Jag vet inte hur de hade tänkt att detta skulle ha hjälpt äldrevården och på sättet vi jobbar på våra äldreboenden och frågar man får man inga svar heller så...

Bara man får skrika "Lockdown" så är man nöjd. Sen är det skitsamma liksom.

Länder i Västeuropa med Lockdown har dessutom EXAKT samma problem som Sverige med sina äldreboenden.

Värre. Skulle jag vilja påstå. Här har ju personalen trots att inte rymt och lämnat de äldre äldre att dö i sina boenden i sin ensamhet..

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/spanien-2
Citera
2020-05-04, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pejpen
Ta på är nog inga problem, det är nog att ta av som är det riskfyllda momentet. I kombo med att det behöver vara ett säkert munskydd.

Ja ta av ett munskydd måste ju vara oerhört komplicerat. En undersköterska klarar att lära sig det men inte en dataingenjör eller en snickare eller en idrottslärare.

Jag, totalt oteknisk, kunde montera en dusch med hjälp av en tutorial på youtube. Jag skulle nog kunna lära mig ta av ett munskydd med.
Citera
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Antalet döda fortsätter neråt.
Hur många som dör i slutändan i de länder som har det mesta framför sig, står skrivet i stjärnorna.
Jag är hittills mycket nöjd med FHM, men så har jag också alltid varit bra på schack eftersom jag kan tänka många drag framåt.

Själv är jag hittills mycket nöjd med Folkehelseinstituttet i Norge, men så är jag också väldigt ödmjuk.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Lögn och förbannad lögn.

Du ljuger. Ingen har nekats vård pga Covid-19 så de avlidit pga detta. Om detta hänt kommer den läkaren att bli anmäld.

Du ljuger.

Du är inte lite fräck du en av regimens storlögnare.

Äldre motas bort från intensivvård hela tiden allt hänger på det triagedokument de skickat ut från Socialdemokratstyrelsen. Låt 70+ are dö om de inte klarar sig själva med egna lungor och egen luft. Inte en droppe syrgas erbjuds.
Citera
2020-05-04, 16:36
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Vad hände med det stickprov man skulle ta ur befolkningen i Stockholm? Blev det något resultat?
Känns som att vår regering och våra myndigheter mycket väl skulle kunna ge oss mer fakta, underlag och statistik – men de vill inte. För de vill att vi snabbt ska marschera mot flock-immunitet.
Vem vill gå först i ledet?
10% eller något för en månad sedan gissade Tegnell. Stickprovet visade 2-3 veckor innan att det var någon %. Så det borde vara runt 40-50% idag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Du får nog börja komma med källor, du kastar ur dig väldigt många fantasifulla påståenden helt tagna ur luften. Du säger att munskydd inte rekommenderas i Italien, vilket är totalt nonsens.

28 april Italien

Italian authorities are making the use of face masks mandatory on public transport and in stores as they gradually loosen lockdown measures, starting next Monday.

Face masks should be worn on the street in cases when it is hard to maintain a safe
distance from others
, ISS public health institute director Silvio Brusaferro said.

https://www.thelocal.it/20200428/coronavirus-where-should-you-wear-a-face-mask-in-italy

Kommer inte svara på några andra av dina inlägg då det är lönlöst, men det börjar bli tröttsamt med ditt spam, som dessutom inte är sant.

Nästa gång du kastar ur dig saker, som skall likna fakta om Covid, hoppas vi att det finns källor till det. Åsikter kan du uttrycka fritt, men presentera inte åsikter som fakta, det är faktiskt ren desinformation. Mvh.

Senast igår var Italien ute med sina påbud om munskydd som ska användas inomhus i trånga utrymmen.
Där de har effekt alltså.

Finns inget påbud utomhus. Där har det ju heller ingen effekt så det är inte så konstigt. Där är det bättre att hålla avstånd.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamik
Det framgår inte i någon artikel jag läst i media, men det rör sig om antikroppstester (dvs 10% har vid något tillfälle vart smittade).

https://www.kth.se/aktuellt/nyheter/10-procent-av-stockholmarna-smittade-1.980727
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Det var antikroppstest så det är var eller är som det visar nog.

Ok. Då vet vi det. Det innefattar alltså även de som varit smittade.

Jag själv har varit skeptisk till de höga siffror som vissa ibland tagit upp. Runt 10 procent kring påsk känns mer rimligt.
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ja, den läkaren bör bestraffas om det han säger är sant. Varför polisanmäler ingen honom i sådana fall??

Förmodligen lögn ja.

Idiot, kan du bara ge dig med ditt debila dravel i tråden? Nej, det är inte lögn.
Citera
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ja, den läkaren bör bestraffas om det han säger är sant. Varför polisanmäler ingen honom i sådana fall??

Förmodligen lögn ja.

Polisanmäler för att läkaren talar sanning? Kan du länka till den lagen som säger att det är olagligt att tala sanning. Väntar med spänning.
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ja, den pubertala fallangen här inne tror att bara man har lockdown i några veckor så är allt frid och fröjd sen

Jag vet inte hur de hade tänkt att detta skulle ha hjälpt äldrevården och på sättet vi jobbar på våra äldreboenden och frågar man får man inga svar heller så...

Bara man får skrika "Lockdown" så är man nöjd. Sen är det skitsamma liksom.

Länder i Västeuropa med Lockdown har dessutom EXAKT samma problem som Sverige med sina äldreboenden.

Du ljuger. Det går alldeles utmärkt för Österrike, Tjeckien, Kroatien, Grekland, Ungern, Island, Slovenien, Lettland, Estland osv.

Österrike varnar sina medborgare för att besöka Sverige.

Citat:
Österrike varnar invånarna från att resa till Sverige eftersom pga hur vi hanterar smittspridningen av covid-19:

” Angående den tidigare frågan om huruvida turister i andra EU-länder avråds från att resa till Sverige:
Det finns EU-länder som specifikt avråder från att resa just till Sverige eftersom de inte bedömer att Sverige har Coronapandemin under kontroll. T.ex. Österrikiska utrikesdepartementet har sina reserekommendationer på en sexgradig skala, där Sverige just nu ligger på högsta varningsnivån (6) på grund av Coronahanteringen. Det betyder att man avråder alla österrikare från att resa till Sverige, samtliga österrikare som för tillfället uppehåller sig i Sverige uppmanas att snarast kontakta den lokala ambassaden, och österrikare som permanent bor i Sverige rekommenderas starkt att lämna landet. Övriga nordiska länder ligger endast på nivå 4 på skalan, liksom t.ex. Tyskland.

https://www.bmeia.gv.at/reise-aufent...eisewarnungen/

Källa svt.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in