2020-05-04, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Kom det fram på presskonferensen idag?

Läste det på aftonbladet bland deras uppdateringar.
Citera
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Se bilden till höger
https://i.imgur.com/LDpIBwu.jpg
Snacka om cherry picking. De har plockat dagen då det rapporterades flest. Eftersom Sverige rapporteras minst sagt ojämnt så kan du plocka en annan dag och vi ligger väldigt lågt.

Räkna på 70-75 / dag. Det är nog vart vi ligger just nu. Tar en vecka innan vi vet.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
90 döda med eftersläpning och 4 dagars helgdagar.
Fan, det går bra nu!
Tycker du? Annars brukar vi se eftersläpningen mot mitten av veckan.
Citera
2020-05-04, 14:14
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Såg någon siffra på 37% skulle vara de äldre och äldre äldre som avlidit i c19, förra veckan.
Men då är det totalt antar ja, inte bara de på div boenden?
Citera
2020-05-04, 14:15
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Läste det på aftonbladet bland deras uppdateringar.

Allright, det är ju rimligt då egentligen alla prognoser pekat mot det. Narrativt blir lite skadat dock, fanns det någon länk direkt till rapporten (jag skall googla själv men vore nice om någon hade den till hands)?
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
81 personer utspridda över hela helgen Är ju ändå en liten dipp i kurvan. Hopps det fortsätter
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Jag har läst igenom tråden, ”kompis”. Väntar dock ivrigt på att du ska ge mig några snygga citat.

Då har du slarvat när du läst igenom tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d
Nu är det dags. Det här är världens undergång.
Vad ska man köpa? Drar och handlar allt som krävs imorgon.

Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
jag tror att om detta fortsätter så kommer det om 4 veckor att vara ett rent helvete världen över.

antalet smittade fördubblas, eller har jag fel?

enligt grafen så ser det ut som exponentiellt tillväxt,

Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Men allvarligt. Hur tror du att detta plötsligt skall gå att stoppa? WHO har deklarerat globalt nödläge och då vet man att de är mest rädda att ekonomin skall kollapsa. Nej detta kommer bara att bli större och större tills att det inte finns så många människor kvar som kan bli sjuka.

Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Du beskriver ANTIBODY DEPENDANT ENHANCEMENT.

Det innebär: 1a vågen tar gamla och sjuka. 2a vågen drabbar de som överlevde 1a vågen för där har antikroppar lämnat en liten signatur som hjälper viruset i cellen.

Om coronaviruset tar steget åt ADE så talar vi om civilisationens undergång. Vi får be om att det inte sker.

Köp 2 månader mat idag så ni slipper kriga mot alla andra om 1 vecka.
Citera
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Varför en framgång? Sverige är nu 10 plats med mest döda/befolkning i världen.

Antalet döda fortsätter neråt.
Hur många som dör i slutändan i de länder som har det mesta framför sig, står skrivet i stjärnorna.
Jag är hittills mycket nöjd med FHM, men så har jag också alltid varit bra på schack eftersom jag kan tänka många drag framåt.
Citera
2020-05-04, 14:16
Medlem
erwynns avatar
Citat:
I skymundan, nästan i mikroskopisk skrift rapporteras det om den slumpvisa antikroppstestningens resultat. 10% av stockholmarna har varit smittade. Ja vad ska man säga? Bara sju gånger fler som behöver smittas då innan vi når immunitet (om det nu ens uppstår någon immunitet)? Vad var det FHM och Fisecke uppskattade det till, 30-50% smittade?
Du får ju tillbakadatera provet till 1-10 april att 10% var smittade. Tar 5-20 dagar att utveckla antikroppar och undersökningen gjordes innan påsk. Har vi ett r=1 ligger det väl ganska i linje med modelleringen från i fredags(?) att det är cirka 25-26% just nu som är eller har vart smittade.

Flockimmuniteten det pratas om kommer väl dessutom börja märkas tidigare än vid 80% när social distansering tillämpas och därav kommer spridningen av viruset tappa intensitet.
Citera
Medlem
Citat:
I skymundan, nästan i mikroskopisk skrift rapporteras det om den slumpvisa antikroppstestningens resultat. 10% av stockholmarna har varit smittade. Ja vad ska man säga? Bara sju gånger fler som behöver smittas då innan vi når immunitet (om det nu ens uppstår någon immunitet)? Vad var det FHM och Fisecke uppskattade det till, 30-50% smittade?

Exactly what I said antibody testing would find tbh

70-82% for herd immunity.
Citera
Bannlyst
https://omni.se/var-tionde-stockholmare-var-coronasmittad-vid-pask/a/QozjMQ

10% Av stockholms län har Smittas av Corona. Det ger en dödlighet på 0.6% Mer än hälften har varit äldre på äldreboende.

Så för oss vanliga kriminella ligger alltså dödligheten på mindre än 0.3% känns som jag suttit i karantän helt i onödan. Är ju mer än 0.3% Risk att snubbla i Duschen,
Citera
Medlem
Citat:

Måste ju vara betydligt högre än i våra grannländers huvudstäder iallafall. Det är 10% potentiella smittspridare som inte smittar vidare när c19 får fäste i Stockholm igen. Inte så högt som FHM ville, men inte extremt lågt heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in