2020-05-04, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gp12
Till er som säger att Kastrati familjen bara tagit stryck. Ska berätte något för er, detta är den första och enda gången någon av dem dör. Mohamed Sarhan som stod på deras sida blev mördad 2016, tror ni dem bryr sig om en kurd eller?

Sen blev den 33 årige latinamerikanen Javier mördad 2018 som också stod på deras sida. Då han var tillsammans med Ber@t K@stratis syster. Tror ni dem bryr sig om den killen? Snarrare glada att syrran inte längre är tillsammans med en latino så tänker dem.

Sen var den en afrikan som skött en massa skott på @drian K@str@ti och hans far men missade alla. Blev sedan dömd till 9 års fängelse för mordförsök.

Eddi j0be fick för ett halv år sen sin dom 7 års fängelse för grovt narkotika brott och vapen brott. Andra från j0be sidan sitter också inne.

Sedan ska ni inte glömma det K@strati har gjort. Dem mördade en 7 årig somalier med en handgranat 2016 som var anhörig till motståndarsidan. Dessutom en somalier i 20 års åldern som var soldat till j0be. Sist men inte minst afrikanen som blev mördad utanför en pizzeria i Gbg december 2019.

Så dem ledde kriget tills nu.
Nu förlorade dem!
Är du säker på att K@str@ti låg bakom den avrättningen?
Citera
2020-05-04, 15:43
Medlem
lilmayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Granaten kom från albanerna, sen var det inte de som kastade den.
Har inte sagt något annat, men återigen finns inga bevis för det påståendet även om folk innerst inne kanske vet att det är sant men granaten var ju faktiskt ett svar på Vår krog har jag för mig (även om det är hemskt att 8 åringen blev drabbad).

Nu ska vi inte glida för mycket Ot pga nån som sprider rykten (syftar på förgående talare @Gt12, inte dig).
Citera
2020-05-04, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilmayo
Någon blev dömd för S@rhan och någon blev dömd för J@vier, samt för flera andra av attentaten mot B-falangen. Men de du påstår de utfört har ingen dömts för så vad för bevis och belägg har du egentligen för det du säger? Det har spekulerats vem som faktiskt kastade granaten och den bar inte deras efternamn. 20-åriga somaliern är inget jag hört om, vem menar du?. Den sista du nämner Tij@n hur vet du att det inte var de som sköt första gången från hans egna trakter som kom för att avsluta? Känns som du bara spekulerar vilt utifrån det vi alla fått ta del av här på Fb i kombination med att vara partisk och därmed påverkats av rykten.

https://www.goteborgdirekt.se/nyheter/tre-gripna-misstankta-for-dodsskjutning-i-biskopsgarden/repsbu!6I7XAZPhLROP1gRVcJXw/

Här är länken jag menade somaliern i 20 års åldern. Fast detta hände 2018 hade jag glömt inte 2019.

Sedan så säger du att handgranaten inte var K@strati som låg bakom. Men vem var det annars? Det är efter granaten som dem har blivit jagade och beskjutna hela tiden.

Angående Tij@n kan det vara rätt som du säger. Men det är 50/50 kan lika gärna vara K@strati där med.
Citera
2020-05-04, 15:45
Medlem
Zopencos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Inte ett Svenskt namn så lång ögat når, allt importerat av våra politiker man kan knappt ta till sig det.

Jo faktiskt så finns det ett längst ner på nr.9 Rasmus D.
Citera
2020-05-04, 15:53
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornesmagasin2
Bra fråga verkar faktiskt som kastrati familjen å deras allierade blir skjutna på och bombade hela tiden, men vad det verkar som har dom aldrig hämnats eller dödat några av sina fiender, dom verkar va ett gäng slagpåsar som får på huvet hela tiden av diverse negrar och kamelryttare, vad hände me att albaner e så tunga kriminella?? Och sen kan man undra varför kastrati familjen inte gjort några försök att klippa nån i Jobe ligan nu när dom är kraftigt försvarade?

Inte för jag bryr mig mkt om dessa albaner. Är sj syrian men dessa albaner är inte de du tänker dig typ alban/naserligan eller värre.
Dessa är gatukriminella som beblandat sin vänskap med alla olika från araber till negrer så det är inte de "tunga" albanerna vi snackar om
Citera
2020-05-04, 16:00
Medlem
lilmayos avatar
Citat:
https://www.goteborgdirekt.se/nyheter/tre-gripna-misstankta-for-dodsskjutning-i-biskopsgarden/repsbu!6I7XAZPhLROP1gRVcJXw/

Här är länken jag menade somaliern i 20 års åldern. Fast detta hände 2018 hade jag glömt inte 2019.

Sedan så säger du att handgranaten inte var K@strati som låg bakom. Men vem var det annars? Det är efter granaten som dem har blivit jagade och beskjutna hela tiden.

Angående Tij@n kan det vara rätt som du säger. Men det är 50/50 kan lika gärna vara K@strati där med.
Han var inte J0bes soldat det där var en felskjutning som till och med var beordrad av J0be (påstås det) där X? har jag för mig ska ha varit det tilltänkta offret Haha där ser man hur mycket du faktiskt vet, detta är ju redan konstaterat här och delvis i förhör med misstänkta/dömda.
Jag har inte sagt något om vem som ligger bakom granaten, vi prata ju om vem som kasta och nej, granaten var ju ett svar på att dem blev jagade o beskjutna (Vår krog-skjutningen) vilket dessutom började ett tag innan den händelsen.

Angående Tij@n uttala dig inte så om det är 50/50 (vilket jag inte kan se att det skulle vara, dem andra teorierna är mer troliga) elr vad du än vill påstå det missleder bara.

Må folket vila i frid från alla sidorna, fyfan vad många kroppar, hoppas det här väcker dem yngre till att se vart fan den här banan egentligen leder.
Citera
2020-05-04, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swag
va det inte bara en bil inblandad volvo 940 med 2 i dom som sköt eller såg jag helt fel?

Han snackar ju skit det fattar vem som helst. Klassiskt inlägg från jobesidan som vill missleda allt och alla att det är fler folk som är inblandade.
Citera
2020-05-04, 16:09
Medlem
Citat:
Till er som säger att Kastrati familjen bara tagit stryck. Ska berätte något för er, detta är den första och enda gången någon av dem dör. Mohamed Sarhan som stod på deras sida blev mördad 2016, tror ni dem bryr sig om en kurd eller?

Sen blev den 33 årige latinamerikanen Javier mördad 2018 som också stod på deras sida. Då han var tillsammans med Ber@t K@stratis syster. Tror ni dem bryr sig om den killen? Snarrare glada att syrran inte längre är tillsammans med en latino så tänker dem.

Sen var den en afrikan som skött en massa skott på @drian K@str@ti och hans far men missade alla. Blev sedan dömd till 9 års fängelse för mordförsök.

Eddi j0be fick för ett halv år sen sin dom 7 års fängelse för grovt narkotika brott och vapen brott. Andra från j0be sidan sitter också inne.

Sedan ska ni inte glömma det K@strati har gjort. Dem mördade en 7 årig somalier med en handgranat 2016 som var anhörig till motståndarsidan. Dessutom en somalier i 20 års åldern som var soldat till j0be. Sist men inte minst afrikanen som blev mördad utanför en pizzeria i Gbg december 2019.

Så dem ledde kriget tills nu.
Nu förlorade dem!

Helvete så mycket fel du har.

Hela kastrati älskade sarhan som sin egna,

När torskade Eddie för grovt narkotikabrott menar du? Nu senast blev han dömd för utpressning och förberedelse till mord? Så vart är knarket som du säger att han blev dömd för?

Vilken 20 åring menar du var en soldat till jobe?

Pizzeriamordet var väl som jag vet kopplat till Frölunda va?

Du är fel ute på många grejer här
Citera
2020-05-04, 16:09
Medlem
pundarTrasans avatar
Citat:
Må folket vila i frid från alla sidorna, fyfan vad många kroppar, hoppas det här väcker dem yngre till att se vart fan den här banan egentligen leder.

Tyvärr finns det för mycket pengar inom knarkeriet. Om du kan inta en ledande roll eller vara en betydande medlem, så finns stora pengar att hämta. Om du samtidigt saknar betyg och andra möjligheter så är den kriminella banan given. Idag säljs det fan öppet på gatan i stan, det säljs och görs öppna affärer inför medpassagerare på bussar, har själv bevittnat det senaste nu i helgen, mitt på ljusa dagen. De vet att ingen vågar ringa polisen eller lägga sig i, folk låtsas som om de inte ser något.

Det är svårt för en del invandrare . Finns en del invandrare från förorten som försökt lyckas i samhället, tagit ingenjörsexamen osv. Men som sökt 100 jobb och inte kallats till en enda intervju. Unga pratar jag om nu.
Sedan så väljer många unga invandrarkillar fel yrken också. De ska bli mäklare och allt vad fan det är. Men fattar inte hur svårt det är att lyckas inom den branschen.
Senast redigerad av pundarTrasan 2020-05-04 kl. 16:13.
Citera
2020-05-04, 16:16
Medlem
lilmayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pundarTrasan
Tyvärr finns det för mycket pengar inom knarkeriet. Om du kan inta en ledande roll eller vara en betydande medlem, så finns stora pengar att hämta. Om du samtidigt saknar betyg och andra möjligheter så är den kriminella banan given. Idag säljs det fan öppet på gatan i stan, det säljs och görs öppna affärer inför medpassagerare på bussar, har själv bevittnat det senaste nu i helgen, mitt på ljusa dagen. De vet att ingen vågar ringa polisen eller lägga sig i, folk låtsas som om de inte ser något.

Det är svårt för en del invandrare . Finns en del invandrare från förorten som försökt lyckas i samhället, tagit ingenjörsexamen osv. Men som sökt 100 jobb och inte kallats till en enda intervju. Unga pratar jag om nu.
Det stämmer, i mångt o mån är det drogernas fel samt pengahungern. Allt annat du säger stämmer också men många av dem här ungarna försöker ju inte ens liksom det här ska vara den absolut sista utvägen och inte något långsiktigt isåfall. Förstår om man föds in i något (kriminella föräldrar, konflikt mm) att det kan vara svårt att ta sig ut, men att använda området o samhället som ursäkt för att den vägen känns mycket lättare är bara fegt o svagt. Livet är svårt o man måste alltid kämpa genom alla faser som kommer.

Edit: Vem som helst kan käka habbar, leka allan o beckna osv det är inget svårt.
Citerar filmen A Bronx tale/I skuggan av Bronx: ”It don't take much strength to pull a trigger but try getting up every morning day after day and work for a living, let's see him try that, then we'll see who the real tough guy is, the working man is the tough guy.”
Senast redigerad av lilmayo 2020-05-04 kl. 16:20.
Citera
2020-05-04, 16:27
Medlem
pundarTrasans avatar
Citat:
Det stämmer, i mångt o mån är det drogernas fel samt pengahungern. Allt annat du säger stämmer också men många av dem här ungarna försöker ju inte ens liksom det här ska vara den absolut sista utvägen och inte något långsiktigt isåfall. Förstår om man föds in i något (kriminella föräldrar, konflikt mm) att det kan vara svårt att ta sig ut, men att använda området o samhället som ursäkt för att den vägen känns mycket lättare är bara fegt o svagt. Livet är svårt o man måste alltid kämpa genom alla faser som kommer.

Edit: Vem som helst kan käka habbar, leka allan o beckna osv det är inget svårt.
Citerar filmen A Bronx tale/I skuggan av Bronx: ”It don't take much strength to pull a trigger but try getting up every morning day after day and work for a living, let's see him try that, then we'll see who the real tough guy is, the working man is the tough guy.”

Problemet är att de ser "the tough guy" som the stupid guy. Eftersom de kan dra in långt över skattefria 30 000 kr+ på en dag, så får de svårt att motiveras till att ta igen en missad skolgång, för att sedan i bästa fall få jobb som vårdbiträden eller något liknande. Har man även domar sedan tidigare på sig, vilket nästa alla har så räcker det inte ens att ta igen den missade skolgången på Komvux för registret är nedsvärtat.

Även om jag inte tycker de gör rätt, så kan jag förstå deras situation och synvinkel.
Senast redigerad av pundarTrasan 2020-05-04 kl. 16:33.
Citera
2020-05-04, 16:28
Medlem
Citat:
Alltså om man blivit dömd för något så är man = kriminell? Du tänker ju inte längre än näsan.

Dessutom ljuger du så onödigt mycket så man undrar om du har någon diagnos? Du lukta troll så jag sökte precis på efternamnet i Göteborg och det är 20 sådana skrivna där varav 8st är 45+, 5st är 30+ samt 7st är mellan 20-30.

Edit: Jävligt off-topic. Fan vad man börjar störa sig på er OT-troll.

Varför skulle jag ljuga när vem som helst kan söka.

Söker man på K*str*ti på hitta.se så får man 35 st som bor i Göteborg.
Söker man sedan på Lexbase så får man fram 7 dömda med det namnet i Göteborg.
Hur kan du inte få fram detta är för mig ett mysterium men du verkar inte så smart heller så det förvånar mig inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in