2020-05-04, 13:34
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Varför inte? Vad mer behöver man förutom mat och husrum och en dator som man kan laga någotsådär, iallafall under en viss period låt oss säga 10 år.
På landsbygden byter vi tjänster och utnyttjar varandras kunskaper..

Ex. så kan jag byta bromsarna på någons bil och få en annan tjänst jag behöver ex. Ved eller virke.
Sker även byteshandel med drivmedel. Så genom att utnyttja de resurser som finns omkring i närområdet så överlever alla lite bättre. Gäller även att hålla kollen på varandras hus då någon är borta för dagen eller på semester.
Citera
2020-05-04, 13:35
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Ja har viruset kommit ut av misstag från ett labb så kan viruset säkert se mycket komplext ut i sin sammansättning. Det kanske kan förklara att det är så många olika symptombilder som uppstår hos individer. För de är ju komplexa och breda de med.

Ja så tror jag också det är. Någon laboratorieanställd har tagit med sig virus av misstag ifrån något labb. Det är ju skrämmande och hoppas alla forskare nu sitter och gör analyser av viruset för att kunna hjälpa dem som nu är smittade och kommer bli smittade.
Citera
2020-05-04, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaro Paro
Fast du gör dig dummare än vad du är. Såklart han menar relativt mot hur det har sett ut innan med tanke på kurvor osv. Rätt ohederligt att hålla på så där i ett "diskussionsforum".
Ja det beror på hur man tolkar situationen.
Har man en släkting som legat på sjukhus lidandes i flera månader så är det åt "rätt håll" när personen skickas till den palliativa avdelningen!
Citera
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Räcker det? Västra Götaland har väl haft 0+0 sista dagarna..
Mycket möjligt att det inte räcker, jag har inte värderat någonting, bara räknat på de som redan lämnat och då hamnar vi på 174 st.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Vad hände då? Jag kommer inte ihåg.
Det blev ett jävla liv i pressen om att Kinas regim la sig i svenska angelägenheter. De hade bara uttryckt en varning om att man bör nog införa karantän. Det togs som mycket allvarlig kritik mot Sverige.

Vilket är djupt ironisk då postaren påstår att Kina hållit igen på information.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Vet inte om jag vågar vara så positiv men det vore en framgång för FHM.
Varför en framgång? Sverige är nu 10 plats med mest döda/befolkning i världen.
Citera
2020-05-04, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaro Paro
Ja, att det enbart testar smittade och inte folk som har varit smittade och nu är friska och förmodas bära på viss immunitet. Det är ju inte så att 80% (eller vad % satsen beräknas till) behöver vara sjuka samtidigt för att det ska ge effekt, eller?
ok, såklart, nu är jag med
Testet är inte av något större värde mao, trist.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
På landsbygden byter vi tjänster och utnyttjar varandras kunskaper..

Ex. så kan jag byta bromsarna på någons bil och få en annan tjänst jag behöver ex. Ved eller virke.
Sker även byteshandel med drivmedel. Så genom att utnyttja de resurser som finns omkring i närområdet så överlever alla lite bättre. Gäller även att hålla kollen på varandras hus då någon är borta för dagen eller på semester.

Ja jag bor inte på landsbygden. Men min livsstil skulle passa bättre där. Glad att ni hittat sätt att kunna dela ekonomin på detta sätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Extrapolerat från de som redan lämnat hamnar det på 174 st idag .... tyvärr.
Så mycket? Extrapolerat med vilket tal?
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Inte ens om jag säger att mitt inlägg aldrig var menat att tolkas som en taliban kommer du att förstå. Ska du älta din skit länge till, tönt?
Shit vad du blir krossad hela tiden

Och trots att du blir så ägd hela tiden så kaxar DU och frågar om folk ska sluta älta "skit".
Personen klädde av dig, du klarar inte ta till dig att du har haft fel hela tiden och går på personangrepp.. Lite sorgligt om jag ska vara ärlig.

Fast du var väl en av dom som förutspådde 100 000 döda svenskar idag?

Nä hoppas du får en bra dag och morgondagen blir än bättre för dig.
Citera
2020-05-04, 13:38
Medlem
Karta med länder med mest döda/befolkning i världen.
https://i.imgur.com/LDpIBwu.jpg
Citera
2020-05-04, 13:39
Medlem
Motacilla.albas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ok ja. Beteendemönster spelar nog roll. Sedan kanske saker som att skolorna är stängda under sommaren.

Ja vi får hoppas. Att om det nu finns kvar kommer bete sig som ett normalt virus. Vi kan ju även ha megatur och det bara försvinner som SARS gjorde. Men antagligen inte eftersom detta corona-virus är ju spritt nu överallt.

Citat:
Ursprungligen postat av taenok
"Testen skickades ut slumpmässigt till 1 000 personer boende i Stockholm med förorter.

Av dessa har forskare på KTH hittills fått tillbaka 548 provsvar, av vilka 446 kunde analyseras.

Tio procent av deltagarna hade smittats vid provtagningen, enligt studien."

Slumpmässigt urval för test.
Eller missar jag något elementärt?

Ja det var slumpmässigt.
Ligger väl i linje med de antikroppstest som jag sett i Holland Danmark och USA. Det som haft det högsta värdet är vad jag sett de 20% som man såg på personal på Danderyd med det var ingen slumpprover.

Falskt negativa är ju den viktiga frågan om man skall tolka spridningen i befolkningen.
Jag ser alltid den här typer av test som miniminivåer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in