2020-05-04, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Nej varför! Detta var ju årets inlägg!

Reviderade vad jag fille säga.

Kom fram till = ?

Skogen. Helmasken. Parametrar. OSv.

Sen tänker jag på alla de som för maten till mitt bord.

Alla de som jobbar BLAND folk, utan skydd.

Blir ödmjuk av detta.

Vill inte skriva folk på näsan, förstår att min situation/val/möjligheter gällande helmask/andra parametrar, är unik, och väljer istället att komma med allmänna råd i rådande situation.

Ändrat livvstilen till vegetarian på heltid (lagar ekologiskt kött 1 gng i veckan till ungar, men jag avstår)

Flygresor = no more. Tåg är mysigare, aldrig gillat att vara uppe i luften.

Finns badstränder i Sverige, funkade bra för farmor/gammelfarmor/gammelfarmorsfarmor, termos/badlakan.

Den sociala aspekten >sociala nära neutrala mötesplatser lever på ECMO maskin i Sverige, folk har blivit paranoida för varandra där de paraderar fram med söekrt avstånd och projicerar hej vilt bakom mentala höljen, målet har blivit vägen / allt annat är lite i vägen.

Social/fysisk interaktion/pausering/intryck/anslag är överkörda av hets/svar/tvångstrevlighet/kul men ska vidare beteende/gräset på andra sidan beteende.

Nödinsatser nära umgänge vardags umgänge är essentiella faktorer för att inte rasera hela närmiljön.

Vet folk som är lindrigt utvecklingsstörda vilka det är mysigare att ha ett komplett/givande nära samtal med än hetsen 20-70 åringar kommer med.

Kläder.

Endast svenskt producerade kläder i lin/hampa annat.

Bomull/Annat = Second hand slits / lagas / tills det slits ut i trasor/ sy ihop trasor.

Basplagg. Samma jackor 5-10 st i 10 år, sen köpa nya.

Underkläder/strumpor i linne/ull.

Tova någon sorts poncho i rå okardad 2:hands fårull.

Skor?

Skinnkängor håller i 50 år.

Second hand stövlar.

Träskor.

Svenskt.

Grejer.

Laptop = No thanks.

Dator = Stationär.

Byter ut del var 5:e år. Typ.

Smartphone = kastad.

TV = Kastad.

Gammal radio.

Massa köks skit plast onödiga apparater = No thanks.

Second hand porslin. Gjutjärn. Svenskt glas.

Trä. Slevar. Korgar. Handvisp.

Räcker med smoothie mixern.

Sängkläder.

Linne. Ingen bomull.

Svensk.

Toalettpapper?

No thanks. Duschar bort skiten, rent arsle. Inga träd ska ner för att torka arslet.

Glödlampor?

Bytt ut alla till LED. Används sparsamt.

Gått över till stearinljus i lykta vilken förstärker ljuset. Mysigare/mindre elkonsumtion.

Tvättning.

Använder biologiskt nedbrytbara tvättmedel.

Kortare program på tvättmaskinen.

Ser över solpanel vilken kan avlasta elförbrukningen.

Spis. Kluven här. Hade helst vedeldat, men bor i Stockholm just nu.

Finns gasol, inte särskilt miljövänligt. Använder vattenkokare (snabb) att värma upp vatten till grytor (mindre elförbrukning än spis).

Finns andra saker vilka hjälper jorden/miljön/barnen/mm.

Använder endast bilen /storhandling 1 gng/v.

Annars cykel.

Städerna/flygtrafik/konsumtion/mat har svikit folket.

Utbudet är bizarrt, självbilderna dett genererar/understädjer än mer bizarra.

Ica Liljeholmen har ett utbud på 300 ostar (mestadels importerade) vad säger det liksom.

Senast jag kollade går det bra med vanlig svensk ekologisk mild ost (Konsum) på mackan/riven på gratänger.

Sen har vi dopamin beroendet. Allt är upppumpat till skevhet 2.0.

Information ska gå snabbt, tempo/andning/anslag borde miljöcertificeras.

Blir som en tävling att hålla bollar i luften, stressar radiolyssnare/skapar elitism i fördelning/distribuering/urval av ord.
Senast redigerad av snuttis 2020-05-04 kl. 12:40.
Citera
2020-05-04, 12:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Det får världen att öppna ögon och inse att i Sverige pågår ett folkmord. Eftersom i Sverige är majoriteten medhjälpare av staten som i sin tur har huvudrollen i folkmordet.

'Folkmord' Vad fan är det med folk och deras fantiserande?
Citera
2020-05-04, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff

Det händer också att branden ändå tar sig över brandgatan,

speciellt om det blåser mycket,

så om man inte har tur med regn,

eller har vattenbombande helikoptrar/italienska brandplan,

slutar det ändå med att man får släcka manuellt.

Det händer också att man tror att man släckt en brand men det räcker att man missat en fläck så tar den fart igen när man åkt hem

Det är ju onekligen proffsigt av NZ att rapportera 0 nya fall, men även Sverige och Italien hade 0 fall för bara nån månad sedan.
Citera
Medlem
FrankIsBacks avatar
Rekommenderar alla att lyssna till P1 Vetenskapsradion; "Livets slutskede under Corona - De sista samtalen". En nykter, empirisk och vetenskaplig genomgång om hur det går till i vanliga fall och hur coronakrisen hjälpt äldrevården att få mod att lyfta det viktiga brytsamtalet, istället för att fortsätta med dödstabut. Man menar att viktiga lärdomar dras under denna tid, som många döende kommer att ha nytta av i framtiden
https://sverigesradio.se/vetenskapsradionpadjupet
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Reviderade vad jag fille säga.

Kom fram till = ?

Skogen. Helmasken. Parametrar. OSv.

Sen tänker jag på alla de som för maten till mitt bord.

Alla de som jobbar BLAND folk, utan skydd.

Blir ödmjuk av detta.

Vill inte skriva folk på näsan, förstår att min situation/val/möjligheter gällande helmask/andra parametrar, är unik, och väljer istället att komma med allmänna råd i rådande situation.

Ändrat livvstilen till vegetarian på heltid (lagar ekologiskt kött 1 gng i veckan till ungar, men jag avstår)

Flygresor = no more. Tåg är mysigare, aldrig gillat att vara uppe i luften.

Kläder.

Endast svenskt producerade kläder i lin/hampa annat.

Bomull/Annat = Second hand slits / lagas / tills det slits ut i trasor/ sy ihop trasor.

Basplagg. Samma jackor 5-10 st i 10 år, sen köpa nya.

Underkläder/strumpor i linne/ull.

Tova någon sorts poncho i rå okardad 2:hands fårull.

Skor?

Skinnkängor håller i 50 år.

Second hand stövlar.

Träskor.

Svenskt.

Grejer.

Laptop = No thanks.

Dator = Stationär.

Byter ut del var 5:e år. Typ.

Smartphone = kastad.

TV = Kastad.

Gammal radio.

Massa köks skit plast onödiga apparater = No thanks.

Second hand porslin. Gjutjärn. Svenskt glas.

Trä. Slevar. Korgar. Handvisp.

Räcker med smoothie mixern.

Sängkläder.

Linne. Ingen bomull.

Svensk.

Toalettpapper?

No thanks. Duschar bort skiten, rent arsle. Inga träd ska ner för att torka arslet.

Glödlampor?

Bytt ut alla till LED. Används sparsamt.

Gått över till stearinljus i lykta vilken förstärker ljuset. Mysigare/mindre elkonsumtion.

Tvättning.

Använder biologiskt nedbrytbara tvättmedel.

Kortare program på tvättmaskinen.

Ser över solpanel vilken kan avlasta elförbrukningen.

Spis. Kluven här. Hade helst vedeldat, men bor i Stockholm just nu.

Finns gasol, inte särskilt miljövänligt. Använder vattenkokare (snabb) att värma upp vatten till grytor (mindre elförbrukning än spis).

Finns andra saker vilka hjälper jorden/miljön/barnen/mm.

Använder endast bilen /storhandling 1 gng/v.

Annars cykel.

Städerna/flygtrafik/konsumtion/mat har svikit folket.

Utbudet är bizarrt, självbilderna dett genererar/understädjer än mer bizarra.

Ica Liljeholmen har ett utbud på 300 ostar (mestadels importerade) vad säger det liksom.

Senast jag kollade går det bra med vanlig svensk ekologisk mild ost (Konsum) på mackan/riven på gratänger.

Sen har vi dopamin beroendet. Allt är upppumpat till skevhet 2.0.

Information ska gå snabbt, tempo/andning/anslag borde miljöcertificeras.

Blir som en tävling att hålla bollar i luften, stressar radiolyssnare/skapar elitism i fördelning/distribuering/urval av ord.

Håller helt med. Jag är obstinat så jag handlar ingenting (nästan) förutom mat. Jag vill inte ha en ekonomi byggd på "snurrande hjul", bättre med en långsiktig lokal hållbar ekonomi som ger mervärde.
Citera
2020-05-04, 12:40
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis

Sånt ska man inte bry sig om när man har en fullständigt unik livsstil, har du kvar orginalet tar jag gärna den texten via pm om du inte är bekväm att posta det beteendevetenskapliga mästerverket här.
Citera
2020-05-04, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Borgmästaren i Amazonas ber Greta Thunberg om hjälp.

Arthur Virgílio Neto, borgmästaren för Manaus som ligger mitt i Brasiliens regnskogsregion vädjar om hjälp från Greta Thunberg.
"Min kära Greta Ernman Thunberg.. Jag vänder mig till dig för hjälp. VI måste rädda livet för skogens beskyddare", säger han en video som Sky News publicerat.
Manaus, som är hem till många av Amazonskogens ursprungsbefolkning, hade under fredagen 357 bekräftade dödsfall och är därmed en av Brasiliens hårdast drabbade platser under coronapandemin.

Vad vill dom att hon ska göra?
State of Amazonas
Capital and largest city - Manaus

Population estimate (2019) - 4,144,597
https://en.wikipedia.org/wiki/Amazonas_(Brazilian_state)

Deaths
548, covid-19
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=manaus+corona

--------
---------

Stockholms län
Population (31 December 2019) - Total 2,377,081
https://en.wikipedia.org/wiki/Stockholm_County

28 april
Hittills har 1 237 stockholmare dött i sviterna av covid-19,
https://mitti.se/nyheter/corona-stockholm-senaste/

En kan undra var håller Greta hus?
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2020-05-04 kl. 12:45.
Citera
2020-05-04, 12:41
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Håller helt med. Jag är obstinat så jag handlar ingenting (nästan) förutom mat. Jag vill inte ha en ekonomi byggd på "snurrande hjul", bättre med en långsiktig lokal hållbar ekonomi som ger mervärde.
Toppen att handla lokalt, men om du endast handlar mat och inget annat, vad gör du med de pengar som blir över?

För att det lokala samhället ska vara hållbart i längden är det viktigt att även andra varor efterfrågas.
Vi kan inte alla odla grönsaker och föda upp djur för att sälja till varandra.
Citera
2020-05-04, 12:46
Medlem
C19.se säger
+38 fall +12 döda nu

då blir det kanske

+250 fall +35 döda klockan 14 00?

eller vad tror ni
Citera
2020-05-04, 12:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Varmt som satan där. Talar emot teorier om att viruset inte trivs i sommartemperaturer.

Men det är höst där nu. Att Sydamerika drabbades riktigt hårt först när de gick in i höst ger ju lite hopp att det är ett säsongsbetonat virus. Det är alltså inte värmen i säg utan säsongen som styr. Vad nu det beror på har jag ingen aning om. Men vanlig influensa funkar ju på samma sätt.
Citera
2020-05-04, 12:51
Medlem
sannes avatar
Vi har testat cirka 119 000 människor i Sverige hittills under pandemin. Var det inte 100 000 i veckan vi ska börja testa nu?

Citat:
Sedan tidigare innehåller strategin mål för utökad kapacitet för analyser av pågående infektion med covid-19. Totalt har nästan 119 200 individers prover analyserats sedan diagnostiken sattes upp i Sverige.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2020/april/uppdaterad-strategi-for-utokad-provtagning-och-testning-av-covid-19/
Citera
2020-05-04, 12:52
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Toppen att handla lokalt, men om du endast handlar mat och inget annat, vad gör du med de pengar som blir över?

För att det lokala samhället ska vara hållbart i längden är det viktigt att även andra varor efterfrågas.
Vi kan inte alla odla grönsaker och föda upp djur för att sälja till varandra.

Varför inte? Vad mer behöver man förutom mat och husrum och en dator som man kan laga någotsådär, iallafall under en viss period låt oss säga 10 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in