Reviderade vad jag fille säga.
Kom fram till = ?
Skogen. Helmasken. Parametrar. OSv.
Sen tänker jag på alla de som för maten till mitt bord.
Alla de som jobbar BLAND folk, utan skydd.
Blir ödmjuk av detta.
Vill inte skriva folk på näsan, förstår att min situation/val/möjligheter gällande helmask/andra parametrar, är unik, och väljer istället att komma med allmänna råd i rådande situation.
Ändrat livvstilen till vegetarian på heltid (lagar ekologiskt kött 1 gng i veckan till ungar, men jag avstår)
Flygresor = no more. Tåg är mysigare, aldrig gillat att vara uppe i luften.
Finns badstränder i Sverige, funkade bra för farmor/gammelfarmor/gammelfarmorsfarmor, termos/badlakan.
Den sociala aspekten >sociala nära neutrala mötesplatser lever på ECMO maskin i Sverige, folk har blivit paranoida för varandra där de paraderar fram med söekrt avstånd och projicerar hej vilt bakom mentala höljen, målet har blivit vägen / allt annat är lite i vägen.
Social/fysisk interaktion/pausering/intryck/anslag är överkörda av hets/svar/tvångstrevlighet/kul men ska vidare beteende/gräset på andra sidan beteende.
Nödinsatser nära umgänge vardags umgänge är essentiella faktorer för att inte rasera hela närmiljön.
Vet folk som är lindrigt utvecklingsstörda vilka det är mysigare att ha ett komplett/givande nära samtal med än hetsen 20-70 åringar kommer med.
Kläder.
Endast svenskt producerade kläder i lin/hampa annat.
Bomull/Annat = Second hand slits / lagas / tills det slits ut i trasor/ sy ihop trasor.
Basplagg. Samma jackor 5-10 st i 10 år, sen köpa nya.
Underkläder/strumpor i linne/ull.
Tova någon sorts poncho i rå okardad 2:hands fårull.
Skor?
Skinnkängor håller i 50 år.
Second hand stövlar.
Träskor.
Svenskt.
Grejer.
Laptop = No thanks.
Dator = Stationär.
Byter ut del var 5:e år. Typ.
Smartphone = kastad.
TV = Kastad.
Gammal radio.
Massa köks skit plast onödiga apparater = No thanks.
Second hand porslin. Gjutjärn. Svenskt glas.
Trä. Slevar. Korgar. Handvisp.
Räcker med smoothie mixern.
Sängkläder.
Linne. Ingen bomull.
Svensk.
Toalettpapper?
No thanks. Duschar bort skiten, rent arsle. Inga träd ska ner för att torka arslet.
Glödlampor?
Bytt ut alla till LED. Används sparsamt.
Gått över till stearinljus i lykta vilken förstärker ljuset. Mysigare/mindre elkonsumtion.
Tvättning.
Använder biologiskt nedbrytbara tvättmedel.
Kortare program på tvättmaskinen.
Ser över solpanel vilken kan avlasta elförbrukningen.
Spis. Kluven här. Hade helst vedeldat, men bor i Stockholm just nu.
Finns gasol, inte särskilt miljövänligt. Använder vattenkokare (snabb) att värma upp vatten till grytor (mindre elförbrukning än spis).
Finns andra saker vilka hjälper jorden/miljön/barnen/mm.
Använder endast bilen /storhandling 1 gng/v.
Annars cykel.
Städerna/flygtrafik/konsumtion/mat har svikit folket.
Utbudet är bizarrt, självbilderna dett genererar/understädjer än mer bizarra.
Ica Liljeholmen har ett utbud på 300 ostar (mestadels importerade) vad säger det liksom.
Senast jag kollade går det bra med vanlig svensk ekologisk mild ost (Konsum) på mackan/riven på gratänger.
Sen har vi dopamin beroendet. Allt är upppumpat till skevhet 2.0.
Information ska gå snabbt, tempo/andning/anslag borde miljöcertificeras.
Blir som en tävling att hålla bollar i luften, stressar radiolyssnare/skapar elitism i fördelning/distribuering/urval av ord.
Senast redigerad av snuttis 2020-05-04 kl. 12:40.
Senast redigerad av snuttis 2020-05-04 kl. 12:40.
Vad fan är det med folk och deras fantiserande?