2020-04-30, 12:13
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Det är ett sjukt system. Men eftersom jag inte har några förhoppningar att hinna ändra på verkligheten under min livstid, så spelar jag spelet istället för att kasta bort mitt liv på att må illa. Varför ska du sitta med sparkapital och slänga bort minst 2%/år bara i inflation? Det tycker jag är stöld. Pga ideologi? Ingen kommer tacka dig. Tyvärr.

Håller med. Men jag är feg av min natur. Bara tt erkänna att man alltid tror det skall bli värre när något faller. Kollar på BTC just nu , ser om det finns läge att gå in.
Citera
2020-04-30, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Har man ingen strategi, som du verkar ha, skall man hålla sig borta. Kortsiktighet gör alla nervösa.

Börsen är en plats där de långsiktiga får betalt av de kortsiktiga lär buffett ha sagt
Strategi är svårt
Men siktar du in dig på utdelning så är du halvvägs
Våga vara långsiktig
”Dividens don’t lie”

Frimärkesaktier - stay away
Citera
2020-04-30, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Håller med. Men jag är feg av min natur. Bara tt erkänna att man alltid tror det skall bli värre när något faller. Kollar på BTC just nu , ser om det finns läge att gå in.

Tror du är sen på bollen där också denna vända, men kan du lugna nerverna och ta en nedgång där för att vara med nästa uppcykel, så varför inte. Jag rör aldrig mina BTC. Köper lite mer när det dippar. Tycker det är för spännande för att stå helt på sidan.

Edit: Jag är långt ifrån något investerar-proffs. Jag uttrycket bara mina egna tankar och funderingar.
Senast redigerad av Siix 2020-04-30 kl. 12:36.
Citera
2020-04-30, 12:34
Bannlyst
10 Miljoner skickade i sk kurzarbeit (korttidsarbete) detta var en chocksiffra som presenterades idag dvs var femte arbetstagare i Tyskland är drabbad. Detta överskrider vida den sk finanskrisen 2009 da ca 1,4 miljoner tyskar var i korttidsarbete

källa

https://www.bild.de/geld/wirtschaft/wirtschaft/10-1-mio-in-kurzarbeit-308-000-corona-arbeitslose-70364008.bild.html

Ända trummar Börsen pa??
Citera
2020-04-30, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
10 Miljoner skickade i sk kurzarbeit (korttidsarbete) detta var en chocksiffra som presenterades idag dvs var femte arbetstagare i Tyskland är drabbad. Detta överskrider vida den sk finanskrisen 2009 da ca 1,4 miljoner tyskar var i korttidsarbete

källa

https://www.bild.de/geld/wirtschaft/wirtschaft/10-1-mio-in-kurzarbeit-308-000-corona-arbeitslose-70364008.bild.html

Ända trummar Börsen pa??

Kan det vara så att marknaden har genomskådat någonting? Ja, ja, jag vet, foliehatt och allt det där. Men alla konspirationsteorier är inte 100% fel. Det finns faktiskt konspirationer. Hur som, så osar det ruttet i min näsa. Och det brukar betyda politik....
Citera
2020-04-30, 12:49
Medlem
Haddock93s avatar
https://youtu.be/-WIEqqdppzs

Sajad nämnde en rätt intressant sak, att nyheten om vaccinet dominerade media men att GDP blev värre än väntat och nästan -5% nämndes det inget om alls.

Också intressant att nyheterna släpptes i princip samtidigt. Försöker man pumpa ut goda nyheter och tona ner de negativa?

I sånt fall är det sell on news som gäller.

Det som talar emot det är ju den tekniska analysen som blivit lite bull återigen, men kan man verkligen utgå från TA när FED manipulerar marknaden?
Citera
2020-04-30, 12:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Kan det vara så att marknaden har genomskådat någonting? Ja, ja, jag vet, foliehatt och allt det där. Men alla konspirationsteorier är inte 100% fel. Det finns faktiskt konspirationer. Hur som, så osar det ruttet i min näsa. Och det brukar betyda politik....
Ja 10 miljoner av tysklands arbetstagare som ej kan konsumera i sörre omfattning längre och börsens reaktion there is nothing to see here.

Vad är haken?
Citera
2020-04-30, 12:54
Medlem
JeffDaviss avatar
Jag satt still i båten när börsen rasade. Mina fonder gick ner mellan 15-20%. Nu är de på plus igen.
Citera
2020-04-30, 12:59
Medlem
AoE3#1s avatar
Köpte på mig några bearar billigt idag för några tusenlappar, håller tummarna för en 1000%-ig uppgång för dem fram tills Måndag hohoho
Citera
2020-04-30, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Ja 10 miljoner av tysklands arbetstagare som ej kan konsumera i sörre omfattning längre och börsens reaktion there is nothing to see here.

Vad är haken?

Ja, det kan man undra. Och varför är polariseringen kring hur man ska hantera just detta virus, så stark? Inte ens sakkunniga i virus och smittspridning kan enas kring själva viruset. Så hur ska någon kunna få en bild av helheten som är någorlunda korrekt. Nej, någonting är ruttet, men det är kanske fel tråd att avhandla det ämnet i....
Citera
2020-04-30, 14:50
Medlem
JPMorgandonators avatar
Kraschen kommer knappast som en överraskning för oss som kör rätt indikator

Jag har själv en variant av Warren Buffet som jag förbättrat

Citat:
Warren Buffett’s Favorite Stock-Market Indicator Hits Record High, Signaling A Crash Could Be Coming
https://usa-today-news.com/news/warren-buffetts-favorite-stock-market-indicator-hits-record-high-signaling-a-crash-could-be-coming/
Citera
2020-04-30, 15:29
Medlem
Haddock93s avatar
Så ytterligare en dålig arbetslöshetsrapport från USA, 3,84 miljoner denna gång. Väntat 3,5.

Helt sjukt hur hög arbetslöshet USA måste ha nu, och då räknar man väl inte in såna som jobbar svart heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in