2020-05-04, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag skulle inte bli förvånad om åtminstone ytterligare en är involverad, eller i vart fall insatt.
Jag tänker då inte på JG utan en med, vad jag tror, ett tvättäkta motiv.
För att inte tala i gåtor: jag tror att SOA är inblandad på ett eller annat sätt.

Hur då? Varför tror du det?
Tror inte alls att du nödvändigtvis är ute och cyklar här. Men berätta gärna var han kommer in i bilden.

Det låter mer och mer som en komplott med flera inblandade...

Lena var bitter, förbannad och besviken att hon inte fick SD, trots att han hade skilt sig. Hennes vän Jenny i Skottland (eller var det Irland?) berättar om detta i förhör. Jenny är psykolog.

Hon berättade om Lenas besatthet i SD. Att det var fel på alla sätt, men hon kunde inte slita sig. Besatthet i geocaching. I det mesta hon företog sig. Samt att hon mådde psykiskt mycket dåligt sista tiden.

Lena hotar med avslöjanden i geo-sammanhang. Ekonomiska oegentligheter? Fusk? Nåt annat?

Når måste det vara som paret Davidsson var oroliga för. Annars kunde de väl för fasen anmält Lena för stalking. Trakasserier.

Om det nu var sant.

Verkar ha varit SD som trakasserade Lena och ständigt tog kontakt och körde med sin kontroll över Lenas (och även andras) digitala liv.

Undrar just hur Lena själv skulle ha beskrivit situationen.
Citera
2020-05-04, 01:19
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hur då? Varför tror du det?
Tror inte alls att du nödvändigtvis är ute och cyklar här. Men berätta gärna var han kommer in i bilden.

Det låter mer och mer som en komplott med flera inblandade...

Lena var bitter, förbannad och besviken att hon inte fick SD, trots att han hade skilt sig. Hennes vän Jenny i Skottland (eller var det Irland?) berättar om detta i förhör. Jenny är psykolog.

Hon berättade om Lenas besatthet i SD. Att det var fel på alla sätt, men hon kunde inte slita sig. Besatthet i geocaching. I det mesta hon företog sig. Samt att hon mådde psykiskt mycket dåligt sista tiden.

Lena hotar med avslöjanden i geo-sammanhang. Ekonomiska oegentligheter? Fusk? Nåt annat?

Når måste det vara som paret Davidsson var oroliga för. Annars kunde de väl för fasen anmält Lena för stalking. Trakasserier.

Om det nu var sant.

Verkar ha varit SD som trakasserade Lena och ständigt tog kontakt och körde med sin kontroll över Lenas (och även andras) digitala liv.

Undrar just hur Lena själv skulle ha beskrivit situationen.
Mina tankar om SOA:

Hans dotter är väldigt ledsen för att SD varit otrogen.

SOA anser att SD begått ”ett misstag” (men inte just mer än det) när han haft en mångårig otrohetsaffär med LW. SD är i princip utan skuld.

Någon måste vara skyldig till HD:s mående, och då borde det bli LW, det finns inte så många kvar att välja på.

SOA anser, kanske genom att HD berättar det (som hon gjort till MT, sin chef) att LW gör livet till ett helvete för HD (och för den finfina svärfarsdrömmen SD) och att hon behöver tas itu med.

Det är grundbulten och motivet, enligt vad jag tror.

Till detta kommer den nästan osunda viljan att bara se SD som glad, trevlig, hjälpsam, arbetsvillig etc.

I förhör anlägger SOA en arrogant och överlägsen attityd, inte olik SD:s - och han slirar på svaren minst lika bra som svärsonen.
Inte minst när det gäller den omtalade avspärrningen som fanns/inte fanns när han och HD åkte förbi BP 19/5 efter att HD varit på förhör.

Det är ju en springande punkt eftersom SD tidigt kan meddela att LW hittats. Och hur vet han det? Jo, HD har berättat det. Hon och SOA har ju sett avspärrningarna och dragit den slutsatsen.

Men, så låter det inte alls från SOA, han slingrar sej mellan att ha sett avspärrningar eller blåljus eller polisbilar eller i vart fall EN polisbuss. Den kan kan säga det troliga märket på, en VW.

Och nej, han och HD pratade inte alls om att det troligen var LW som hittats, och rakt inte om att hon hittats död.

Han har olika svar på om han visste vem SD hade en affär med:
Nej, han visste bara att det var en kvinna.
Ja, han visste att det var LW.

När han hämtar SD och HD från Arlanda och de åker till Folketorp så pratar de inte om fallet. Varför inte? Varför undrar de inte vad som hänt?

Han lämnar olika uppgifter om sotningen. När han blir påkommen med det så tar han till exakt samma teknik som SD: han slänger ett påstående till den som ifrågasätter honom i syfte att förminska vederbörande: ”jamen, att dra en boll upp o ner är väl inte så komplicerat”. Nej, men det var inte den frågan du fick, SOA! Du fick frågan vem det var som bestämde att du skulle sota skorstenen medan SD fixade pannan.

Som grädde på moset är han dessutom ute och geocachar. Då anar man ugglor i mossen (jag skojar, men inte bara).

Alla små konstigheter gör honom så klart inte genast till GM, men det är så många saker som inte stämmer med honom. Som jag ser det har han åtminstone ett motiv.

Och han har ju redan genom sitt agerande visat vilken Hjälpsamma Jönsson även han är (SD var den ursprunglige HJ när han i ett tidigt skede, typ första förhöret, serverade PN på en silverbricka).

Det finns fler saker som jag misstänker, efter att ha läst många, men ännu inte alla, förhören.

Jag undrar faktiskt vad han gjorde 14/5 -18.
Citera
2020-05-04, 02:50
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Lyssnade just på avsnitt 20 ur YT "Rättegången".
Där frågas SD återigen om vad han gjorde på mordkvällen, och hans första versioner om att han fixat med växlarna. Nu efter att han har läst FUP så har han förstått att det gjorde han inte.

SD hävdar på frågan av åklagaren om varför han tror att han svarar tidigt i förhör att han har fixat med växlarna att förhörsledaren insinuerar på att det det ska finnas vittnen till cyklingen, vilket gör att han tror då att det måste ha varit ute och cyklat och att det måste varit då han testade växlarna. Han hävdar att förhörsledaren ställer en ledande fråga typ "visst var du ute och cyklade", vilket åklagaren vill påstå att så inte har skett. Hon läser upp ur förhöret.

Allt det här gör att jag tror att han visst har varit ute på cykeln i bostadsområdet. Även sprinklern, som han hävdar att han varit ute flera gånger för att flytta å och slutligen kolla om den var avstängd får mig att tro att han gjort flera vändor.

Från SDs hus är det drygt 500 meter. Om man inte låser cykeln, utan har den behändigt nära, kan det inte ta lång tid med cykeln, kanske inte ens 2 minuter för SD som både är van och vältränad cyklist. Nu är han också mån om att få fatt på mobilen och kanske meka med den och flytta den.

Men det är många vändor fram och åter, vilket kan verka lite konstigt. Mycket slimmad tidsslot.
Det kan varit en del av planen, att han ska ha "fixat" och slimmat sitt alibi så tidsluckorna inte är stora.

Jag har också hela tiden i minnet den osannolika kommentaren som SD har hävdat, att polisen aldrig kommer att klara brottet.

Jag utesluter inte medhjälp.

Särskilt som att HD verkar ha mycket att förklara, även om något/några saker skulle kunna ha naturliga förklaringar.

Jag har försökt i mitt sinne formulera en kommentar som SD sagt till HD om hon inte haft något alls med det hela att göra, men har aldrig lyckats få till en vettig sådan. Om hon skulle ha varit helt ovetande från början, och sedan kunna hålla masken hyggligt. Utom den konstiga kommentaren till chefen på morgonen. De flesta människor skulle bli utom sig.

Jag vet att människor kan ha starka försvar, konstiga mekanismer för att skydda psyket. Ett sådant är isolering, ett annat är bortträngning.

Men jag kan också tänka mig att hon under åratal fått höra tankar om hur man "löser problem" så att det för henne har blivit normaliserat att tänka på det viset.

Konstigare mord och personer runt det får man leta efter.

Ja, växelhistorien är en uppenbar efterhandskonstruktion för man döljer något. Att man sedan drar tillbaka sin story och skyller på andra faktorer tycker jag bara tydliggör att man försöker dölja något.

Absolut - har man en cykel så är de knappa 5 minuterna mellan SD är aktiv hemma och mobil pingas inga som helst problem. Du kan tom stanna i ett par minuter och ändå hinna.

Risken är väl, som du säger, att man måste flänga ut och in ett par gånger. SD hade haft en jobbigare sits om någon såg men då hade han ju ett ess i rockärmen och det var växelstoryn, hehe.

Är inte lika övertygad om HDs inblandning i själva händelsen. Konstaterar att tidslinjen av händelser håller för hypotesen att han är ensam GM vid händelsen och en stund efter. Men visst, HD kan ha hjälpt till att flytta och gömma prylar.

Ja är däremot övertygad om att HD vet mycket mer än vad hon säger.
Citera
2020-05-04, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Ja, växelhistorien är en uppenbar efterhandskonstruktion för man döljer något. Att man sedan drar tillbaka sin story och skyller på andra faktorer tycker jag bara tydliggör att man försöker dölja något.

Absolut - har man en cykel så är de knappa 5 minuterna mellan SD är aktiv hemma och mobil pingas inga som helst problem. Du kan tom stanna i ett par minuter och ändå hinna.

Risken är väl, som du säger, att man måste flänga ut och in ett par gånger. SD hade haft en jobbigare sits om någon såg men då hade han ju ett ess i rockärmen och det var växelstoryn, hehe.

Är inte lika övertygad om HDs inblandning i själva händelsen. Konstaterar att tidslinjen av händelser håller för hypotesen att han är ensam GM vid händelsen och en stund efter. Men visst, HD kan ha hjälpt till att flytta och gömma prylar.

Ja är däremot övertygad om att HD vet mycket mer än vad hon säger.

S har nog flera ggr testat sina växlar de ca 500 meterna mellan hemmet och mordplatsen. Färden tar ca 1 cykelminut i normal takt och S tester av växlarna har nog snarast handlat om att se hur han kan pressa ned minuten till typ 30 sek.

Någon gång under natten eller tidig morgon, tror jag att S informerar att deras problem är sönderbankat. H förstår att det är en kärleksförklaring och skyddar S - de ska ju bli ett igen? Fast då vigas av en manlig präst förstås. Hennes Sill får lov hänga med ett tag till för syns skull innan han akterseglas helt och hållet?
Citera
2020-05-04, 06:42
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
19 mars

S originalbild

Bo's bild exakt samtidigt

S maskerad bild (den som lagts upp i loggen)

Edit: Den maskerade bilden är daterad 22 mars
Det här var ju lite intressant! Riktigt slapp censurering haha
Citat:
Ursprungligen postat av Kurtkalhygge
S är byggingenjör. Han är hyfsat spänstig i hjärnan.

Den här nöten kommer bli svår att knäcka. Förmodligen planerat tillsammans med exet och gjort sina åtgärder grundligt. Högt IQ är ingen självklar garanti för att komma undan (Madsen etc.).
Men två som planerar dådet kan potensiera planläggningen.

Skulle inte förvåna mig om exet har varit drivande i ärendet.

När kroppen hittas kommer det troligen bli svårt att binda S till mordet.

Motivet kan man spekulera om till döddagar (ordlek avsedd). Visar det sig att exet och S nyss åkt utomlands tillsammans så bör misstanken höjas avsevärt.
Citat:
Ursprungligen postat av Kurtkalhygge
Om vi tillämpar föregående skribenters analys av BO’s förmodade personlighets drag och intresse så som gedigen friluftsvana, ”skinn på näsan”, repellerande och klättrande. Finns det anledning att anta denna kvinna skulle kunna göra motstånd om hon blev överrumplad i sitt hem.

Frågor man kan ställa sig.

-Var det någon annan i huset som sov?
-Är det någon i husets omedelbara närhet som hörselobserverat eller något ovanligt.

Om inte så finns det möjligtvis fog för att BO inte blivit förvånad av Att GM kom till hennes hem. Kvinnan kan frivilligt ha lämnat hemmet och blivit mördad på annan plats.

Om man hittat hennes telefon utomhus, gissar jag att den är planterad och kommer inte visa några som helst konversationer mellan S och BO som kan leda till att mördaren kan häktas eller på annat sätt styrker brottsmisstanke.

Det är som sagt ett välplanerat mord och mördaren har troligen tillämpat en hel del maskirovka. Med flera stickspår.

Om S och BO träffats ofta kommer det bli svårt att föra bevis med DNA. Det vet S och är möjligen inte ett dugg oroad för det.

Någon driftig jäkel borde göra en tidslinjal med händelser kopplat till hennes försvinnande. Om det nu med OSINT går att få tag i bekräftad fakta.
Många imponerande gissningar i början ändå måste jag säga! Vilket jävla skit att det dröjde så länge innan de hittade henne.
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-05-04 kl. 06:46.
Citera
2020-05-04, 06:53
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Stefan Davidsson har verkligen gått all in för att inte bidra med ett skit för att lösa försvinnandet.
Anledningen till detta är vi ju såklart medvetna om.

Den som till äventyrs har trott att Jerry har tagit sitt förnuft till fånga, kan fetglömma det nu.
Han slickar röv på båda fd makarna och har kanske en bromance på gång med SOA.

Bland hans kollegor ligger han däremot inte särskilt bra till.
Bilden av honom i den omgivningen är inte vacker, men Jerry förtränger och är stingslig som fan vid de få tillfällen han måste interagera med jobbfolk...
Jag tror nog faktiskt att Jerry kommer trilla in på psykakuten snart. Har väldigt svårt att tänka mig att den mannen kan bära det här mörkret inom sig.

Det börjar bli väldigt många människor under sjukt hård press, som den känslomässigt skadade Stefan ska kunna hålla kontroll över och lugna ner. ”Det ska bli så bra nu” lär få upprepas mååånga gånger men frågan är ju hur många fler än Hanna det funkar på i längden?

Nej fan. Det finns inte en chans att Stefan förblir en fri man!
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det är ett fegt sätt att försöka friskriva sig själv från både skuld och skam.
Både i sina egna och andras ögon.
Han är ryggradslös.

Men det är som jag sagt flera gånger nu: LW förlät aldrig JG.
Hon hann aldrig förlåta honom.
Han öppnade aldrig upp för LW, han fortsatte avvisa henne, in i det sista.
Han var både blind och döv för allt utom SD.

Och jag har även berättat för er att han på senare tid hoppat på (läs tagit kontakt och betett sig otrevligt och aggressivt) andra i deras gemensamma bekantskapskrets och anklagat dessa för att de var DOM som fått LW att må dålig, INTE han och SD. Och även berättat för dessa att LW hade förlåtit honom.

Jag har kontakt med flera personer i denna krets, utanför forumet.
Ni får tro vad ni vill. Jag brukar inte ljuga eller posta falsk information.

Så jag säger: BULLSHIT, JG.
Det är dags att du rannsakar dig själv.
Ja hur mår han nu egentligen, lille Jerry? Jag är SÅ nyfiken på vad han och SOA talar om under sina geoturer..
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-05-04 kl. 07:24.
Citera
2020-05-04, 07:00
Medlem
Gällande L*na Wesstr*m's mobila enhet i konnektion med Hj*lmar Bergm*ns väg 54 samt Tisdagen den 15:e Maj året 2018.

Beauty By Sohir 💇
Hj*lmar Bergm*ns väg 54.

Slem*n , Rukhs*r (Enskild firma)
Hj*lmar Bergm*ns väg 54.

Utdelnings-adress: Sk*ldegatan 2* B
Rukhs*r J*bar Slem*n.

Mobilmast nära Hj*lmar Bergm*ns väg 54.

Mik*eli Vårdc*ntral & / Bar*nbackarna's Familjec*ntral & / Bar*nbackarna's Bibliot*k samt / Thärnstr*m's Mot*r Sw*den AB.

L*na Wesstr*m's mobila enhet gjorde vid det då aktuella tillfället tre uppkopplingar mot mobilmast vilka ägde rum⬇

1: A / klockan: 00:07:54

2: B / klockan: 00:07:57

3: C / klockan: 00:47:19

Avstängd / klockan: 01:41:37 📵

Tillägg: Jörg*n Johanss*n transmitterade på nytt till L*na Wesstr*m klockan: 02:51:13 /

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2020-05-04 kl. 07:02.
Citera
2020-05-04, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
19 mars

S originalbild

Bo's bild exakt samtidigt

S maskerad bild (den som lagts upp i loggen)

Edit: Den maskerade bilden är daterad 22 mars

Hur och Var lyckades du S originalbild från eventet?

Den finns ju inte med på bildgalleriet för händelsen.
www.geocaching.com/seek/gallery.aspx?guid=66fc52a8-c7cb-4c3e-8af9-10c41981bb64

Edit
Glöm frågan.*
Jag hittade bilden i S galleri.*

För vem beskar han bilden? Sin skull, för H eller för att dema för L? Äh, ingen idé att fundera på den detaljen.
Senast redigerad av Ulanna 2020-05-04 kl. 07:19.
Citera
2020-05-04, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Jag tror nog faktiskt att Jerry kommer trilla in på psykakuten snart. Har väldigt svårt att tänka mig att den mannen kan bära det här mörkret inom sig.

Det börjar bli väldigt många människor under sjukt hård press, som den känslomässigt skadade Stefan ska kunna hålla kontroll över och lugna ner. ”Det ska bli så bra nu” lär få upprepas mååånga gånger men frågan är ju hur många fler än Hanna det funkar på i längden?

Nej fan. Det finns inte en chans att Stefan förblir en fri man!

JellyGrey tror han är SteelyGray? Han bör med rätta ha skuldkänslor för sitt stora svek mot Lena som han fortsatte med i rättssalen.
Jag fattar inte hur han hade mage att kontakta N*a ett år efter mordet i någon slags låtsad "bry sig om".
L gjorde Hannas jobb i Geotouren och fick inte den cred hon var berättigad. Istället stod H plötsligt pigg i frontlinjen och tog åt sig äran vid invigningen.

JG den store hymlaren var först ut att "sörja" Lena med bild på fb. Oj, vad synd det var om den skenhelige svikaren som valde bort sin vän till förmån för storlögnaren S.

J hade chansen att räta upp sig i förhör och i rätten, men han är tydligen rutten falskspelare rakt igenom.
Citera
2020-05-04, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
JellyGrey tror han är SteelyGray? Han bör med rätta ha skuldkänslor för sitt stora svek mot Lena som han fortsatte med i rättssalen.
Jag fattar inte hur han hade mage att kontakta N*a ett år efter mordet i någon slags låtsad "bry sig om".
L gjorde Hannas jobb i Geotouren och fick inte den cred hon var berättigad. Istället stod H plötsligt pigg i frontlinjen och tog åt sig äran vid invigningen.

JG den store hymlaren var först ut att "sörja" Lena med bild på fb. Oj, vad synd det var om den skenhelige svikaren som valde bort sin vän till förmån för storlögnaren S.

J hade chansen att räta upp sig i förhör och i rätten, men han är tydligen rutten falskspelare rakt igenom.
Jag tror han är en person som sätter sig själv först. Hellre skydda Davidssons än väcka deras vrede.
Citera
2020-05-04, 09:19
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Kan du verifiera dessa massor av materialet som inte gick att analysera?

Jag ställer mig frågande blir lite förvirrad.

Jag måste ha läst en annan FUP än du, kanske finns det två olika versioner av FUP!

Vid förhör med en forensiker, finns på YT, nämner han att han hade i uppgift att analysera eventuella skospår på LW:s kropp och kläder. Det gick inte att göra en analys för det fanns för lite att gå på. Advokaterna ville tolka det som att det fanns något som tydde på att spåren inte kom från SD:s skor.
Forensikern underströk att innebörden i hans utlåtande var att det fanns för lite material att gå på, det gick inte att analysera. Resultatet blev inte att det inte kom från SD. Det var inte hans slutsats. Han kunder inte säga varken bu eller bä.
I nuläget.
Sådant kan ju ändras med förfinade sökmetoder.

Om man läser Sakkunnigutlåtanden 160 till exempel sid 61 så står det så här:

"I materialet iakttogs ett djurhår samt fem hårstrån, men dessa är inte lämpade för DNA-analys med NFC:s standardmetodik".

160/53

"I ett undersökt område d), se bild 3, påvisades DNA. Analysen visar en blandning av DNA från minst två personer. Resultaten talar extremt starkt för att huvuddelen av DNA:t kommer från Lena Wesström (Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting. Den mindre delen av DNA:t kan inte utvärderas för jämförelse mot person".

Det är proppfullt med uttalanden av den typen, och det betyder just det.
DNA kan inte utvärderas för jämförelse mot person.
Nu.

Så läser jag rapporten.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-05-04 kl. 09:28. Anledning: Edit: annat citerat
Citera
2020-05-04, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror han är en person som sätter sig själv först. Hellre skydda Davidssons än väcka deras vrede.

JG är en riktigt tuff och hård individ, och vederbörande har lärt sig mycket från sin fantastiske dödspolare SD, det är fullständigt självklart att JG skyddar sin dödspolare SD.

Den fantastiske Kung Davidss*n är ju allas stora och gedigne Konung inom sporten GeoCaching och dessutom, är vederbörande bäst inom tekniken's stora världar och sedan får man absolut inte glömma bort att SD är allas stora skydds-herre, SD är ju väldigt ensam om att våga trotsa precis alla faror som poppar upp i natten's spökliga sköte då vederbörande patrullerar området Nya Hjärsta, SD rädes ingenting och ingen, SD tar lungt hand om allt som ingen annan skulle våga göra, SD tar enkelt hand om tre till fyra Mållgor på en enda gång och lite fler när det så behövs, SD kallas för "Natten's Riddare"

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in