2020-05-04, 10:32
Medlem
sinewaves avatar
Fin dag på stockholmsbörsen idag för de som letar efter bottnar. Blir spännande att se om OMXS30 håller sig över -4%.
Citera
2020-05-04, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Har ni sålt? Eller ska ni följa med ner till marsbotten? Resan söderut kommer göra ont om ni har aktier i depån...

Följer med såklart
Visst gör det ont ibland
Men köper hela vägen billigare , så känns det bättre
Inget farligt på 10 års sikt
Jag är redo
Citera
2020-05-04, 10:36
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Fin dag på stockholmsbörsen idag för de som letar efter bottnar. Blir spännande att se om OMXS30 håller sig över -4%.

Mer intressant om S&P håller stödet på 2720.

Då kan det bli åka av, glädje för de som vill fynda på lägre nivåer. Håll i era riksdaler och invänta lägre nivåer är mitt råd. Köp delvis efter stödet 2720 ryker vilket jag tror blir snart.

Som jag skrev igår tror jag att vi kommer testa botten från den stora nedgången i mars och gå lägre, låter väldigt pessimistiskt jag vet men om vi ska följa historien så bör det bli lägre bottnar. Vart så 2000 och 2008.

Nu är fundamenta betydligt sämre än då med.

https://youtu.be/Qqv-t1t_Agg
Citera
2020-05-04, 10:37
Medlem
AoE3#1s avatar
London bridge is falling down, falling down falling down
Citera
2020-05-04, 10:39
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Klart att det kommer att bli ändringar i ekonomin efter Corona. Västvärlden kommer att bli mer försiktig med att lägga produktion i Kina.

Frågan är bara vad ett handelskrig med Kina egentligen leder till. Skräckscenariot är väl att Kina använder de valutareserver i dollar de har och börjar köpa amerikanska och europeiska företag. Då lär aktiekurserna stiga rejält men samtidigt kollapsar nog dollarn. USA:s förmåga att trycka dollar för att betala import är ju till stor del beroende av att andra länder till hålls sin valuta reserv i dollar.

Tror nog att kina har kapacitet att kollapsa dollarn helt om de börjar använda dollar för att köpa företag.

Om dollarn kollapsar kommer vi se extrema priser på guldet. Vilket givetvis bl.a. Ryssland och Kina hade gillat.

Ryssland har bunkrat guld i åratal nu.
Citera
2020-05-04, 10:48
Medlem
Kan ju hoppas på att såna här nergångar kommer hela tiden fram till det är 30% kvar för jag är en av dem som tror att detta kommer sluta illa, riktigt illa.

Kina/asien kommer ta sig ur starkare än någonsin på rekordtid så 1 år minst fram köper vi asien/kina sen börjar vi handla svenskt igen.
Citera
2020-05-04, 10:49
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Mer intressant om S&P håller stödet på 2720.

Då kan det bli åka av, glädje för de som vill fynda på lägre nivåer. Håll i era riksdaler och invänta lägre nivåer är mitt råd. Köp delvis efter stödet 2720 ryker vilket jag tror blir snart.

Som jag skrev igår tror jag att vi kommer testa botten från den stora nedgången i mars och gå lägre, låter väldigt pessimistiskt jag vet men om vi ska följa historien så bör det bli lägre bottnar. Vart så 2000 och 2008.

Nu är fundamenta betydligt sämre än då med.

https://youtu.be/Qqv-t1t_Agg

Du menar SPX (S&P500, ? -- antar det).

Ja, det är en intressant nivå, men de flesta i den här tråden verkar inte särskilt intresserade av de andra börserna.

Till runt 2730 är det annars runt -3.54%, det kräver ett ganska stort fall.
Oavsett skulle en stängning under där på t ex 4h skapa en ny lägre lokal lägstanivå (sedan de senaste 2 veckorna). Det skulle förmodligen få en del att reagera, ja.
Senast redigerad av sinewave 2020-05-04 kl. 10:52.
Citera
2020-05-04, 10:51
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phosphor
Nu kraschade det igen imorse. Vad kan det bero på?

"Kraschen" ägde rum redan i fredags under efterhandeln. Frågan är väl om det är rationellt att söka en rationell förklaring. Om man ändå ger sig ut på djupa vatten så är relationen mellan USA och Kina med anledning av coronavirusets härkomst det rimligaste svaret.
Citera
2020-05-04, 10:52
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monopolize
Kan ju hoppas på att såna här nergångar kommer hela tiden fram till det är 30% kvar för jag är en av dem som tror att detta kommer sluta illa, riktigt illa.

Vi får hålla tummarna! Låt oss bygga upp något bättre i dammet efter den gamla civilisationen.
Citera
2020-05-04, 10:56
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Jag är ju inte analytiker som ni märker, men finns det något som hindrar att det blir ett ras till samma nivå som i måndags (en vecka sedan)?

Edit: Det gick fortare än ja trodde, men nu är vi på -4,2 %
Senast redigerad av Surtruten 2020-05-04 kl. 11:10.
Citera
2020-05-04, 11:02
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag är ju inte analytiker som ni märker, men finns det något som hindrar att det blir ett ras till samma nivå som i måndags (en vecka sedan)?

Nej, såklart inte.
Citera
2020-05-04, 11:06
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Följer med såklart
Visst gör det ont ibland
Men köper hela vägen billigare , så känns det bättre
Inget farligt på 10 års sikt
Jag är redo

Har du tålamod och hög smärtgräns så önskar jag dig lycka till. Du har en strategi iaf. Hoppas på det bästa för din skull. De flesta har ju bara bettat i tomma intet. I ett sucker rally. Makalöst. Företagens framtida vinster någon? Nån som öht gjort analyser och kalkyler?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in