Citat:
Ursprungligen postat av
sulanz800
Vilket olja akitebolag har ni att rekommendera? Och vad tror ni om gilead science, med tanke på deras remdesivir
Verkar ju som Gilead säger att de inte kommer fokusera på att tjäna pengar på det så ... Är drömmen att bli rik på det kanske det inte blir så.
Nu har jag inte twittrat om det på länge men det och hydroxyklorokin och vad den tredje nu hette är ju även sådant vi har känt till länge så ville man köpa i spekulativt syfte känns det ju som man kanske skulle köpt tidigare. Gilead har ju redan dragit en bit.
Oljebolag vet jag någon nämnde
https://www.marketwatch.com/investing/stock/oxy men varför minns jag inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
WhiteWalker
Vad händer kl 9 tro? Tänkte sälja av en del som redan plussat till förmån för nåt annat kul. Millicom är ner jävligt mycket i år, kommer den sjunka mer innan det vänder? -10% i torsdags efter rapport. Nån affär som inte blev kom ut under helgen också, v inte hunnit läsa om det än. Kommer nog köpa en del iaf
Affärsdelen är ju något Millicom inte ville ha längre om jag förstår saken rätt. Så det är ju inte negativt om det inte blir av och inte får några rättsliga följder. De ansåg väl att de andra inte hade uppfyllt villkoren för att de skulle köpa det och nu vill de inte köpa. Om jag förstår saken rätt. Risken där skulle ju vara om det blir en juridisk process av det och om Millicom skulle förlora det. Men har de nu inte uppfyllt villkoren så kanske man slipper det? Jag köpte lite mer före rapporten utifall att det skulle dra vidare uppåt då och inte titta neråt igen men så blev det ju inte. Borde väl dumpat den gamblen på 271 (köpta för 281 eller något sådant) men det gjorde jag inte heller. Ingen aning om Millicom är något att ha Kinnevik har ju gjort sig av med det och då kan man ju kanske anta att de inte tyckte det var värt. Fast nu är det ju mycket lägre värderat än när Kinnevik gjorde det.
Man kan ju kanske tänka sig att just nu inte är en situation då man vill skuldsätta sig ännu mer för att köpa upp andras verksamhet kanske till onödigt högt pris. Om det nu var vad de skulle göra.