2020-05-04, 00:52
Medlem
Vilket olja akitebolag har ni att rekommendera? Och vad tror ni om gilead science, med tanke på deras remdesivir
Citera
2020-05-04, 02:04
Medlem
WhiteWalkers avatar
Vad händer kl 9 tro? Tänkte sälja av en del som redan plussat till förmån för nåt annat kul. Millicom är ner jävligt mycket i år, kommer den sjunka mer innan det vänder? -10% i torsdags efter rapport. Nån affär som inte blev kom ut under helgen också, v inte hunnit läsa om det än. Kommer nog köpa en del iaf
Citera
2020-05-04, 04:09
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulanz800
Vilket olja akitebolag har ni att rekommendera? Och vad tror ni om gilead science, med tanke på deras remdesivir
Verkar ju som Gilead säger att de inte kommer fokusera på att tjäna pengar på det så ... Är drömmen att bli rik på det kanske det inte blir så.

Nu har jag inte twittrat om det på länge men det och hydroxyklorokin och vad den tredje nu hette är ju även sådant vi har känt till länge så ville man köpa i spekulativt syfte känns det ju som man kanske skulle köpt tidigare. Gilead har ju redan dragit en bit.

Oljebolag vet jag någon nämnde https://www.marketwatch.com/investing/stock/oxy men varför minns jag inte.
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteWalker
Vad händer kl 9 tro? Tänkte sälja av en del som redan plussat till förmån för nåt annat kul. Millicom är ner jävligt mycket i år, kommer den sjunka mer innan det vänder? -10% i torsdags efter rapport. Nån affär som inte blev kom ut under helgen också, v inte hunnit läsa om det än. Kommer nog köpa en del iaf
Affärsdelen är ju något Millicom inte ville ha längre om jag förstår saken rätt. Så det är ju inte negativt om det inte blir av och inte får några rättsliga följder. De ansåg väl att de andra inte hade uppfyllt villkoren för att de skulle köpa det och nu vill de inte köpa. Om jag förstår saken rätt. Risken där skulle ju vara om det blir en juridisk process av det och om Millicom skulle förlora det. Men har de nu inte uppfyllt villkoren så kanske man slipper det? Jag köpte lite mer före rapporten utifall att det skulle dra vidare uppåt då och inte titta neråt igen men så blev det ju inte. Borde väl dumpat den gamblen på 271 (köpta för 281 eller något sådant) men det gjorde jag inte heller. Ingen aning om Millicom är något att ha Kinnevik har ju gjort sig av med det och då kan man ju kanske anta att de inte tyckte det var värt. Fast nu är det ju mycket lägre värderat än när Kinnevik gjorde det.

Man kan ju kanske tänka sig att just nu inte är en situation då man vill skuldsätta sig ännu mer för att köpa upp andras verksamhet kanske till onödigt högt pris. Om det nu var vad de skulle göra.
Senast redigerad av annanmedlem 2020-05-04 kl. 04:16.
Citera
2020-05-04, 04:26
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Vad händer kl 9 tro?
Ska man gissa öppnar det nedåt, mest negativa nyheter under helgen kan jag tycka.

Edit: Indexterminer går ner, så nu behöver man inte gissa.
https://m.se.investing.com/indices/indices-futures
Senast redigerad av Surtruten 2020-05-04 kl. 04:51.
Citera
2020-05-04, 07:30
Medlem
Haddock93s avatar
Intressant att Buffett nu sålt allt med flygbolag att göra. Utöver det Elon Musk som säger att Tesla är värderat för högt, lär bli blodbad idag.

Edit: Glömde nya tullar mot Kina och ”nya” uppgifter att det kom från ett labb i Wuhan. Dvs ökade spänningar som jag varnat om.
Senast redigerad av Haddock93 2020-05-04 kl. 08:16.
Citera
2020-05-04, 09:33
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Intressant att Buffett nu sålt allt med flygbolag att göra. Utöver det Elon Musk som säger att Tesla är värderat för högt, lär bli blodbad idag.

Edit: Glömde nya tullar mot Kina och ”nya” uppgifter att det kom från ett labb i Wuhan. Dvs ökade spänningar som jag varnat om.

Fan, ska mumsa upp allt det som Buffet har paniksåld som den noob han är. Fast mina 600kr kanske inte räckar.
Citera
2020-05-04, 09:40
Medlem
AB : stort fall på Stockholmsbörsen
Peter Malmqvist har panik i EFN och förstår ingenting

Gääsp 😴😴😴
Citera
2020-05-04, 09:53
Medlem
ReedMes avatar
Idag har jag köpt in mig i en handfull bostadsbolag. Dippar dom mer än 10 % från nuvarande nivå så handlar jag mer. Jag hoppas på uppgång om nåt år eller så inom bostadsmarknaden.
Citera
2020-05-04, 10:01
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Har ni sålt? Eller ska ni följa med ner till marsbotten? Resan söderut kommer göra ont om ni har aktier i depån...
Citera
2020-05-04, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93

Klart att det kommer att bli ändringar i ekonomin efter Corona. Västvärlden kommer att bli mer försiktig med att lägga produktion i Kina.

Frågan är bara vad ett handelskrig med Kina egentligen leder till. Skräckscenariot är väl att Kina använder de valutareserver i dollar de har och börjar köpa amerikanska och europeiska företag. Då lär aktiekurserna stiga rejält men samtidigt kollapsar nog dollarn. USA:s förmåga att trycka dollar för att betala import är ju till stor del beroende av att andra länder till hålls sin valuta reserv i dollar.

Tror nog att kina har kapacitet att kollapsa dollarn helt om de börjar använda dollar för att köpa företag.
Citera
2020-05-04, 10:14
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:

Jag har också köpt Millicom idag. De står lägre än botten i mars nu.
Citera
2020-05-04, 10:31
Medlem
phosphors avatar
Nu kraschade det igen imorse. Vad kan det bero på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in