Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Som jag redan skrev till en annan person: a) jag ser en grov skiljelinje mellan kroppsliga ingrepp och i princip alla andra ingrepp (en lockdown är övergående och pengar går att tjäna nya, men följderna av en tvångssterilisering eller ett framhastat vaccin som ger svåra biverkningar, är irreversibla) och b) tyskar är lätta att fösa i flock...
Konstigt det där, att körkortet ska kunna hållas emot en massa saker som inte har med bilkörning att göra. Jag måste faktiskt kolla upp om det är sant.
Angående vårdpersonal och vaccinationskrav, så tycker jag inte att man kan kalla det för "TVÅNGSvaccination", för de har ju valet att sluta i vården och jobba med något annat. Då är det inte "tvång" på riktigt. På samma sätt som de där som ville ha Fas 3 till "slavarbete". Tror de till och med gick till någon domstol med det (inte säker på detta). I alla fall fick de svaret, att "slavarbete" var det inte ÄVEN om de bidrag de hade drogs in om de vägrade att delta. Ett tredje exempel: jag tycker också att det är fel att tala om "tvångssterilisering" när man byter kön, eftersom det är frivilligt att byta kön - och sedan kräva ersättning från Staten i efterhand... Man ska vara noga med hur man använder ord och begrepp.
Ett familjeföretag som gått i konken pga lockdown är nog irreversibelt. Men så länge det inte drabbar en själv – who cares?
Vårdpersonal har inte heller gått med på tvångsvaccinering när det tog anställning på ett sjukhus. Och även vårdpersonalen kan drabbas av svåra biverkningar som narkolepsi etc.
Det är en annan sak att utbilda sig till barnmorska fullt medveten om redan under utbildningen ATT assistering under aborter ingår i arbetsuppgifterna i Sverige. Då kan man välja.
En helt annan sak att tvingas vaccinera sig mot fågelinfluensan och säsongsinfluensan med de risker detta innebär.
Men som jag redan skrev tidigare: tvånget blir verkligt först när man själv drabbas av det.
Det vore ju intressant om vårdpersonalen sa upp sig pga vaccinationstvånget. Vem skulle DÅ ta hand om Corona-patienterna?
Jag tänkte inte heller på könsbyte när jag hänvisade till tvångssterilisering i Sverige utan exempelvis dessa med funktionsvariation som man tidigare tvångssteriliserade.