2020-05-04, 01:20
Medlem
Om det bara kommer vara tre i final (programledarn sa det när Martin frågade om hur många det kommer vara i final), då måste väll två åka ut under samma vecka eller tror ni att en kommer åka ut under finalveckan?
2020-05-04, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Jag tror man drar lite för snabba slutsatser när man tar för givet att Fridas följare skulle automatiskt rösta ut Jullan eller att Mergims också automatiskt skulle göra det. Tvärtom så är det splittrat där också. Det man har sätt i de små omröstningar som finns är att Fridas följare inte alls gillar Mergim. Och hur kan man med all säkerhet påstå att Mergims följare skulle automatiskt rösta ut Jullan.

Mergims följare är barn eller unga tjejer som är med i olika grupper där det uppmanas att skicka ut Jullan. Det stämmer att Fridas följare skulle kunna välja att skicka ut Mergim före Jullan, men då skulle man som jag skrivit istället satsat på att skicka ut Mergim.
2020-05-04, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sar00
Om det bara kommer vara tre i final (programledarn sa det när Martin frågade om hur många det kommer vara i final), då måste väll två åka ut under samma vecka eller tror ni att en kommer åka ut under finalveckan?
4 i final veckan, en åker ut på torsdag/fredag som izabella gjorde.
2020-05-04, 01:50
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amantes
Mergims följare är barn eller unga tjejer som är med i olika grupper där det uppmanas att skicka ut Jullan. Det stämmer att Fridas följare skulle kunna välja att skicka ut Mergim före Jullan, men då skulle man som jag skrivit istället satsat på att skicka ut Mergim.

Jag håller med om Mergims följare. Jag har dock svårt att se att Mergims följare trots att de är i de yngre tonåren skulle föredra Frida framför Jullan. Jag tror att dessa yngre tjejer kan tycka att Jullan är tuff och kanske t.o.m. rolig som håller på sådär samt vilken yngre tjej gillar en kvinna på 30 som springer naken hela tiden och kladdar på Mergim som de gillar.

Och om man sedan tittar på Fridas följare så är det snarare en äldre målgrupp som stör sig på Mergim och hans sätt i början av BB och det sitter kvar i dom. Det enda här som är problematiskt är att Jullan och Frida precis har bråkat och det gör att många vill ha ut Jullan, men det finns säkert lika många som stör sig på Mergim. Men de ser säkert Mergim som ett större hot en Jullan för en eventuell plats i finalen för Frida.

I alla diskussioner har man förutsatt att de två grupperna på något sätt skulle vara homogena och bara rösta ut Jullan. Jag ser fler markörer här som inte alls visar att det skulle vara så. Ett litet exempel är ju detta forum där dock bara 500 har röstat och Mergim har flest röster på ut. Det går ju naturligtvis inte dra några slutsatser på det men det finns hundratals sådana smågrupper.

Det är väldigt osäkert imorgon och väldigt jämt enligt min bedömning.
Senast redigerad av kermith 2020-05-04 kl. 01:53.
2020-05-04, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Jag håller med om Mergims följare. Jag har dock svårt att se att Mergims följare trots att de är i de yngre tonåren skulle föredra Frida framför Jullan. Jag tror att dessa yngre tjejer kan tycka att Jullan är tuff och kanske t.o.m. rolig som håller på sådär samt vilken yngre tjej gillar en kvinna på 30 som springer naken hela tiden och kladdar på Mergim som de gillar.

Och om man sedan tittar på Fridas följare så är det snarare en äldre målgrupp som stör sig på Mergim och hans sätt i början av BB och det sitter kvar i dom. Det enda här som är problematiskt är att Jullan och Frida precis har bråkat och det gör att många vill ha ut Jullan, men det finns säkert lika många som stör sig på Mergim. Men de ser säkert Mergim som ett större hot en Jullan för en eventuell plats i finalen för Frida.

I alla diskussioner har man förutsatt att de två grupperna på något sätt skulle vara homogena och bara rösta ut Jullan. Jag ser fler markörer här som inte alls visar att det skulle vara så. Ett litet exempel är ju detta forum där dock bara 500 har röstat och Mergim har flest röster på ut. Det går ju naturligtvis inte dra några slutsatser på det men det finns hundratals sådana smågrupper.

Det är väldigt osäkert imorgon och väldigt jämt enligt min bedömning.

Jag tror inte de föredrar någon, men när de följer konton som uppmanar att rösta ut Jullan ska det mycket till om de inte följer det. Vi får se vad som sker, jag hoppas du har rätt och att vi får se Jullan i finalen.
2020-05-04, 02:08
Medlem
Jag är 99% säker på att Julia åker imorgon (idag). Kollar man olika sidor så vill de flesta ha ut henne. Var likadant förra veckan när Jasmine satt nominerad. Det som räddade Jasmine då var att man skulle rösta kvar annars hade hon åkt ut. Julia ligger även illa till på betsafe med 1.60 i odds och dom har sällan fel.
2020-05-04, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robcore
Jag är 99% säker på att Julia åker imorgon (idag). Kollar man olika sidor så vill de flesta ha ut henne. Var likadant förra veckan när Jasmine satt nominerad. Det som räddade Jasmine då var att man skulle rösta kvar annars hade hon åkt ut. Julia ligger även illa till på betsafe med 1.60 i odds och dom har sällan fel.
Jo för att alla som tittar på Big Brother sitter i facebook grupper och diskuterar.. NOT
2020-05-04, 03:35
Medlem
Frida har blivit en pajas i mina ögon , hon springer och lipar för minsta lilla när Julia bara driver. Sedan verkar hon ha glömt att Julia var typ den enda som snackade och välkomnade henne i gruppen från första början när typ alla andra skrattade , snackade skit och inte brydde sig om henne. Speciellt Mergim... som är hennes ''bästis'' nu. För att sedan pakta ihop sig med Mergim + Lenny för att rösta ut Julia
Inte en chans att Julia som är den mest underhållande pesonen i huset och som bjudit mest på sig själv under hela säsongen åker ut pga att Frida är känslig och inte tål skämt på fyllan eller överhuvudtaget alls.
Åker inte Frida ikväll är det riggat, för tittarna kan väl endå inte vara så dumma att de går på hennes skit.
Lastar Frida @ 2.65 odds
Senast redigerad av Bombaclap 2020-05-04 kl. 03:58.
2020-05-04, 04:57
Medlem
Conny63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleinbein
NEJNEJNEJNEJNEJNEJNEJ
Jag förstår inte hur fan han kan vara så populär. Sen måste man ju se att mergim o Lennie har Frida som spelpjäs såklart . Ne fan ut med Frida först sen mergim Lennie .Olga har ju varit mest underhållande tycker jag utan tvivel Mellan dessa.Bra för Sami också som gillar julia✌️
Senast redigerad av Conny63 2020-05-04 kl. 05:12. Anledning: Otydligt
2020-05-04, 06:51
Medlem
(FB) Bigbrother 2020 - captures

Nu måste väl tråden ligga i rätt forum, återstår väl se om den försvinner.
2020-05-04, 07:12
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conny63
Jag förstår inte hur fan han kan vara så populär. Sen måste man ju se att mergim o Lennie har Frida som spelpjäs såklart . Ne fan ut med Frida först sen mergim Lennie .Olga har ju varit mest underhållande tycker jag utan tvivel Mellan dessa.Bra för Sami också som gillar julia✌️

Snarare tvärtom. Otroligt lätt att förstå.

Han erbjuder en mognad som ingen annan i huset har visat. Han står pall för det mesta och går inte in konflikter. Han har börjat visa sig sårbar vilket ses som en styrka hos det motsatta könet. Han har skapat en dynamisk duo tillsammans med den mest oväntade? Som ses som "speciellt" och "fint".

Ur nöjesperspektiv är han väl inte sktkul. Men han har nått som inte de andra har och det ÄLSKAR folk.
2020-05-04, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namatara
Det finns väl olika sätt att vara trygg i sej själv.
Någon slags trygghet i dej själv måste du ändå ha för att våga visa dej naken i tv. Ta vara på din egen njutning till den grad att du besöker swingersklubbar mm.
De flesta skulle inte våga det hon gör.

Men visst, jag kan ha missat något.

Hur som helst så ska Frida eller Mergim ut!

För mig är det inte täcken på att vara trygg i sig själv om man visar sig naken i TV. Jag tror inte att det handlar om att våga utan avsaknad av normal känsla för integritet och intimitet. Har hon inte de känslorna så kvävs det inte mod att näcka i TV, hon tycker ju att det är normalt. För ngn som tycker att det inte är normalt skulle det kväva mod. Det skulle kanske kräva mod av henne att trotsa pappas syn på nakenhet? Man behöver väl inte besöka swingersklubbar för att njuta, för ngn annan skulle det vara allt annat än njutning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in