Citat:
Ursprungligen postat av
Amantes
Mergims följare är barn eller unga tjejer som är med i olika grupper där det uppmanas att skicka ut Jullan. Det stämmer att Fridas följare skulle kunna välja att skicka ut Mergim före Jullan, men då skulle man som jag skrivit istället satsat på att skicka ut Mergim.
Jag håller med om Mergims följare. Jag har dock svårt att se att Mergims följare trots att de är i de yngre tonåren skulle föredra Frida framför Jullan. Jag tror att dessa yngre tjejer kan tycka att Jullan är tuff och kanske t.o.m. rolig som håller på sådär samt vilken yngre tjej gillar en kvinna på 30 som springer naken hela tiden och kladdar på Mergim som de gillar.
Och om man sedan tittar på Fridas följare så är det snarare en äldre målgrupp som stör sig på Mergim och hans sätt i början av BB och det sitter kvar i dom. Det enda här som är problematiskt är att Jullan och Frida precis har bråkat och det gör att många vill ha ut Jullan, men det finns säkert lika många som stör sig på Mergim. Men de ser säkert Mergim som ett större hot en Jullan för en eventuell plats i finalen för Frida.
I alla diskussioner har man förutsatt att de två grupperna på något sätt skulle vara homogena och bara rösta ut Jullan. Jag ser fler markörer här som inte alls visar att det skulle vara så. Ett litet exempel är ju detta forum där dock bara 500 har röstat och Mergim har flest röster på ut. Det går ju naturligtvis inte dra några slutsatser på det men det finns hundratals sådana smågrupper.
Det är väldigt osäkert imorgon och väldigt jämt enligt min bedömning.