2020-05-04, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Förresten, jag ångrar mig. Högerextremisterna är värre. De är de enda som försöker göra politik av pandemin. Skum av den lägsta sorten.
Det är väl för att vi högerextremister är de enda som i årtionden betonat vikten av så basala saker som ett välrustat försvar, både militärt och civilt samt rejäla beredskapslager. Detta har vi haft men de har skrotat successivt. Syftet var att stå väl rustade inför krig, pandemier och andra katastrofer. Jag är en stolt högerextremist som står fast vid att det vi ser nu är följderna av andra partiers nedmontering av basala samhällsfunktioner, inte minst sjukvården. Vi hade kunnat rädda fler liv om vi inte satsat pengarna på bistånd, invandring och bögar.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2020-05-04 kl. 02:35.
Citera
2020-05-04, 02:31
Medlem
Mycket intressant info idag där Finland´s karantän runt Helsingfors visade sig ha noll betydelse över smittspridning.

Dels togs den bort för att det inte hjälpte ett dyft och saknade därmed laglig grund och man har inte sett att den påverkat nånting. Vare sig när man införde den eller tog bort den.

Enligt Helsingforsbladet idag.

Värt att tänka på för alla som skrek karantän runt stockolm helt i affekt.

Vidare så strunta även Sydafrika i Lockdown tramset nu. Trots att smittan inte avtagit ett dyft. Det går helt enkelt inte och hjälper väldigt lite. De gör det för att rädda ekonomin och fler människoliv.

Så ja... det säger en del till alla de som gapar högt om precis allt.

där land efter land nu öppnar sina samhällen trots gigantisk smitta kvar. Det går helt enkelt inte. Och nu står man där men +20% i arbetslöshet i Sydeuropa som vi i norr får betala genom EU.

Hua...
Citera
2020-05-04, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Jag tror bara att alla nu har fått åtkomst till handspriten. Nästa steg är munskydd.

Nu går ju smittan ner, de inlagda minskar och dödstalen minskar... jag tror inte folk är riktigt benägna att börja med sådant när man inte gjorde det när kurvan pekade uppåt. Varför ska de göra det nu??
Citera
2020-05-04, 02:34
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Jag undrar om inte dom lider av något slags av autism, precis som tengell.. Tunnelseende, anmäla folk som inte är av samma åsikt av som själva.

Att vara faktaorienterad och vetenskapligt lagd istället för ångestdrivet icke-tänkande, är inte ett sjukdomstecken utan ett tecken på en god psykisk status.
Citera
2020-05-04, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Mycket som skrivs på FB som man ibland undrar hur sant det är. Vissa saker får man ta med en nypa salt. Lär väl i så fall finnas en dröse med anmälningar mot den ansvarige läkaren som har nekat vård.

Inte om det är pre-triage, dvs. sätts i system och man helt enkelt lämnar äldre på äldreboenden utan sjukhusvård, som en förplanerad åtgärd. Finns massor av info. om detta dels i tråden dels i MSM, för den som är intresserad.
Citera
2020-05-04, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Då är social distansering ett långt bättre alternativ enligt övriga Norden och Europa.

Bara 11 av 49 länder i Europa som har nån som helst påbud för munskydd. De flesta bara i vissa situationer, som kollektivtrafik och kanske butik. Annars inte.

Så nej, i princip ingen anser att det ger nånting alls att ha dem bara för att du går ut. Dessutom ska de bytas var 20:e minut för att ha effekt som sjukvården gör.

Jag tror att en förklaring till att denna fråga gällande munskydd väcker så starka känslor kan vara att det ger en känsla av trygghet att få bära sitt skydd. Lite som en snuttefilt när man behöver tröst. Man känner sig inte lika utsatt och hjälplös när man bär sitt munskydd. Bara en liten fundering så här i vargtimman....
Citera
2020-05-04, 02:40
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Inte om det är pre-triage, dvs. sätts i system och man helt enkelt lämnar äldre på äldreboenden utan sjukhusvård, som en förplanerad åtgärd. Finns massor av info. om detta dels i tråden dels i MSM, för den som är intresserad.

De flesta på äldreboenden lades inte i respirator innan krisen heller. Det är de generellt för dåliga för. Medellivslängden på de som tas in på äldreboende är ett år, var femte dör inom en månad.
Citera
2020-05-04, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
De flesta på äldreboenden lades inte i respirator innan krisen heller. Det är de generellt för dåliga för. Medellivslängden på de som tas in på äldreboende är ett år.

Jag sa inte respirator, det var din egen tolkning. Jag sa sjukhusvård. Det finns ofantliga mängder av information som styrker att många äldre inte får det i covid. Massor av info både i tråden och MSM. Bara att fördjupa dig, om du vill.
Citera
2020-05-04, 02:45
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Jag sa inte respirator, det var din egen tolkning. Jag sa sjukhusvård. Det finns ofantliga mängder av information som styrker att många äldre inte får det i covid. Massor av info både i tråden och MSM. Bara att fördjupa dig, om du vill.
Detsamma gäller IVA-behandling.
Citera
2020-05-04, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
Jag tror att en förklaring till att denna fråga gällande munskydd väcker så starka känslor kan vara att det ger en känsla av trygghet att få bära sitt skydd. Lite som en snuttefilt när man behöver tröst. Man känner sig inte lika utsatt och hjälplös när man bär sitt munskydd. Bara en liten fundering så här i vargtimman....

Svenskar är skitnödiga och trendkänsliga. Snart anses det vara så där härligt kontinentalt och lite världsvant att bära munskydd.
Citera
2020-05-04, 02:47
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben

Ett annat problem är att man inte kan köpa munskydd just nu i Sverige och då blir det lite svårt att använda dessa.
Citera
2020-05-04, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Det hade kunnat väcka intresse hos media om demonstranter demonstrerade dagtid och öppet med eget namn kunde stå för sina åsikter.

Nu är det ju bara nån enskild vettvilling som inte står för åsikterna, och gör nåt slags pojkstrecksaktion i skumrasket.

Kan ju inte varit annat än nån rättshaverist i 20-årsåldern som gjorde detta hyss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in