2020-05-04, 00:36
Medlem
morozzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvantskallen
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
"Jag läser att Danmark ska testa 300 000 i veckan och att de som vill kommer att kunna testa sig. Varför kan de och inte vi? Konstigt tycker jag...
Sverige har fortfarande testat färre per capita än bland andra Turkiet, Azerbajdzjan, Venzuela, Nya Kaledonien, Vitryssland, Djibouti, Montenegro och Grenada."

Ja visst är det märkligt. Den "humana" stormakten Sverige som skall rädda alla i hela övriga världen kan inte trygga sina egna medborgare/skattebetalares hälsa och välfärd. Varken med förebyggande insatser, vård eller tester Hur kunde det bli så här?

Ja det mycket sjabblande.
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
2698 döda and counting.

Ursprungligen postat av outoftheblue
Och du vill hitta en syndabock. Varför inte skylla på viruset?

Hong Kong har 4 döda. Samma virus.

Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Likafullt viruset som dödar.

Lika intelligent resonemang som att "det är kulan som dödar".
Citera
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Du föraktar sverige och dess invånare och då betackar jag mig för att besvara dig.

Tjänstemanna-ansvar återinför jag gärna.

Jag är en nationalist, jag bryr mig om folket, vill se så få dödsfall som möjligt. Kan det sägas om dig dr död?
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Jo men de har ju redan tillverkat två miljoner till vården. Då kunde man ju kanske tänka sig att det nu är dags för eller att de redan har till allmänheten?

Vi får se! Antar att alla munskydd först går till sjukvård och hemtjänst och så vidare. Sedan till apotek där allmänheten kan köpa dessa. Men det tar nog ett bra tag.
Citera
2020-05-04, 00:37
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peterw69
Varför, Danmark testar ju nu 300.000 i veckan och visade upp ett självtest, kommer funka i länder som är organiserade.
Du sa alla i alla länder i världen. 16 miljarder tillförliliga, kvalitetssäkrade testkit som skall tillverkas, i veckan. 850 miljarder testkit per år. De ska distribueras till alla världen invånare som sen ska utföra testen på sig själva varje vecka. Vid positivt ska de förstå och acceptera att isolera sig.
Citera
2020-05-04, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Att bli varnad i förväg hjälper visst.

I vilken veklighet lever du i? Du verkar anta att precis alla dina åsikter är fakta, och du klarar aldrig av att backa upp dem med källor överhuvudtaget.

Att folk ens svarar dig är ju ett mysterium i sig.

Det hade inte hjälpt nämnvärt. Smittan hade spridit sig här inne ändå.

Det är väl en större gåta att nån besvarar en person som på riktigt tror att FHM är ansvariga för äldrevården och äldreboenden i Sverige Herregud...

Äldrevården skulle ha förändras för flera år sedan om det skulle ha gjort nytta på riktigt.
Citera
2020-05-04, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
Bra tanke men är det överhuvudtaget möjligt att tillverka så många tester?
Två gånger i veckan blir omkring 20 miljoner testkit per vecka om det ska räcka till hela
Sveriges befolkning. Under hur lång period? En månad? 80 miljoner testkit.

Ja tills ett vaccin tagits fram, alternativt är ju 10-tals miljarder i förlust varje dag och förlorade människoliv.
Sätt kineserna på att masstillverka hemmatester, sen när smittan minskar så behövs det inte tillverkas lika många tester.
Citera
2020-05-04, 00:39
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Just nu utanför FHM.

Folk har skickat ett tydligt meddelande.

Bild 1

Bild 2

Perfekt. Nu är Tegnells dagar räknade.

Nu gäller det bara att sprida bilden till utländsk media, sedan dröjer det inte länge innan någon knackar honom på axeln.

Strålande utfört!
Citera
2020-05-04, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
Du sa alla i alla länder i världen. 16 miljarder tillförliliga, kvalitetssäkrade testkit som skall tillverkas, i veckan. 850 miljarder testkit per år. De ska distribueras till alla världen invånare som sen ska utföra testen på sig själva varje vecka. Vid positivt ska de förstå och acceptera att isolera sig.

Vi får börja med västvärlden och mindre länder.
Citera
2020-05-04, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Rapporteras om överfulla köpcentrum och stormarknader runtom Sverige. Jag är något förvånad över att folk inte är mer försiktiga. Ingen kan väl undgått hur farligt detta virus är?

Känns som folk börjat slappna av. Kanske har de lyssnat på retoriken från Folkhälsomyndigheten? Är rädd att vi står inför en lavin och insjuknade och döda inom kort.

Det befarar jag också.
När det händer, kommer folk att ta detta på allvar då??
Citera
2020-05-04, 00:41
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Det hade inte hjälpt nämnvärt. Smittan hade spridit sig här inne ändå.

Det är väl en större gåta att nån besvarar en person som på riktigt tror att FHM är ansvariga för äldrevården och äldreboenden i Sverige Herregud...

Äldrevården skulle ha förändras för flera år sedan om det skulle ha gjort nytta på riktigt.

De skulle haft tid att förberedda sig med att skaffa fram skyddsutrustning m.m.

Är du ett troll på riktigt?

Jag menar, herregud.
Citera
2020-05-04, 00:41
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Mortality rate in New York City ICU’s was reported at 90% in comparison to Sweden’s reported 20%. This is definitely war-time triage.
Där ser man hur olika man kan tänka. Min gissning skulle vara, utan att göra anspråk på att veta, att deras höga dödstal av intensivvårdade kan bero på att de har haft alldeles för stor anstormning av sjuka för att riktigt hinna med att vårda dem så bra som de skulle vilja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in