Citat:
Ursprungligen postat av
Engelitz
Jag är helt oförstående till att albanerna tar skit från de afrikanska undermänniskorna. Hade detta inträffat för 20år sedan hade negrerna fått massbegravas.. Ge inte negern för mycket luft. Då kan han få för sig nåt.. Gamlestan har varit mycket, albaner, serber o kroater de senaste 30åren. Gärningsmannen lär vara nån från nån annan grupp om ni frågar mig(nån i tråden gissade på alban 😲

. Tror snuten vet vart de ska leta, det lär finnas mer än en bild på bilen ifråga. Lite mer upplysningar om hur gärningsmannen kan ha kört ifrån området.? Några iakttagelser?
Du har missuppfattat helt.
Dom kriminella juggarna och albanerna som styr kriminaliteten i Sverige var redan tungt kriminella när dom kom hit som "flyktingar" under vågen.
Många har dött, många har torskat, lika många har tjänat det dom velat och är pensionerade.
Nu har vi fått en ny våg direkt från krigszoner, dock från andra kontinenter denna gång.
Många är kvar och flera har barn som har tagit över affärerna.
Fortfarande balkanfolk som styr dom större mängderna i form av droger och i princip ensamma på vapenmarknaden. Alltså grossisterna än idag. Mord och liknande uppmärksamhet är en sista utväg, det mesta går att lösa med cash eller jobb. Bara för att du är kriminell jugge eller alban så betyder det inte att du har ryggen täckt.
Dessa albaner växte inte upp i albanska klaner eller bland albanska kriminella.
Växte upp med negrer och araber, kallade dessa bröder, och blir nu pepprade en efter en, av just dessa.
Och för att återgå till topic så är det just den delen som fascinerar mig.
Många påstår att Adrian är en golare och "förtjänar" alla mordförsökt och dylikt.
Men är man en golare om man valt att lämna det livet helt, försöka leva normalt liv och inte har gjort något (som vi känner till) tillbaka som hämnd.
Och "golningarna" verkar ju först börjat komma x antal mordförsök senare.
Självklart tackar man ja till ett direktnummer hos polisen om man märker att någon verkligen har bestämt sig för att ta död på en och man har valt att lämna det livet.
Men det är just det som fascinerar mig. Vad har han gjort för att vara en så het måltavla?
Måste ju vara något verkligen personligt när man försöker ta död på honom gång på gång.
Känns inte som bara en skuld.