2020-05-03, 22:50
Medlem
Salfords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undeadangel
https://www.facebook.com/bknewstyle

Blerim är han man ser hela ansiktet på och Berat han man ser halva på.
Har inte FB, kan du printscreena? Länkar riskerar också att dö.
Citera
2020-05-03, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salford
Har inte FB, kan du printscreena? Länkar riskerar också att dö.

https://imgur.com/a/1myoruH

Alltså blerim till vänster och Berat till höger
Citera
2020-05-03, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jag kom precis därifrån nu. Det var full kalabalik. 6 poliser vs 6 invandrare det var mena ej albaner vad jag kunde se. Det hände precis nu vid avspärrningarna vid en alban klubb.

3 av poliserna försökte gripa en dom som balla ur totalt. Dom andra försökte hindra polisen, 2 var kvinnor som skrek som fan.
hörde att dom tog med en kille och tjejen fick åka med någon vad var det för folk kompisar eller till den skjutene
Citera
2020-05-03, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swag
hörde att dom tog med en kille och tjejen fick åka med någon vad var det för folk kompisar eller till den skjutene

Känns väl som att den killen som flippat över måste vara berat isåfall? Ganska vanlig reaktion när ens egna jävla bror blir totalt demolerad av AK47 skott
Citera
2020-05-03, 22:58
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Fast hur är det nu med Bl3rim? Han golade ju i ärendet mot EJ så det är väl ibland en naturlig följd av att göra så.

Gjorde han verkligen det? Det var väl Adrian, även om vettefan om det går under golning då killen blivit utsatt for tiotals mordförsök men aldrig gått till motattack.

Blerim och Berat sa ju snarare att de är vänner med Eddie och svarade på ingen kommentar när rätteen undrade om alla attentat som har riktats mot deras släkt och i synnerhet kusin Adrian.
Senast redigerad av Xfiles 2020-05-03 kl. 23:32.
Citera
2020-05-03, 23:00
Medlem
Inatt Kl 01:01
Sprängdes en SAAB på en mörk parkering på Celsiusgatan i Eriksberg, Göteborg

Alltså 15-16 timmar innan mordet på B.

Bilen registrerad på Adrian Kastrati.
Senast redigerad av dalmatixus 2020-05-03 kl. 23:11.
Citera
2020-05-03, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swag

Stämmer nog det, det var en kvinna som var mest aktiv som gjorde att han kom loss så båda sprang, killen hann inte långt utan åkte rätt i asfalten. Tjejen försökte springa också men kom inte långt hon heller.

Dessa var unga människor 20-30 något skulle jag gissa.
Citera
2020-05-03, 23:09
Medlem
fekknoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Satt inte Berat, Blerim och Josef i rätten nyligen och sa att de var vänner och inte alls fiender?

Mordförsöket mot Adrian där Berat dementerade att de var ovänner med Eddie Jobe... spel för gallerierna.

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...ten-1.18618941

https://blog.zaramis.se/2019/09/28/d...biskopsgarden/

Polisen hade buggat Berats bil och i FUP kan man läsa att han skulle ha ihjäl Josef, så dom var absolut inte vänner. Har svårt att tro att dom satt i rätten tillsammans då Josef dömdes till 12års fängelse för vår krog & bar dådet 2016.

Det kan inte stämma att Jobe och Kastrati är vänner, nån mer insatt som kan ge mer info ang detta påstående?
Senast redigerad av fekknoo 2020-05-03 kl. 23:14.
Citera
2020-05-03, 23:17
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fekknoo
Polisen hade buggat Berats bil och i FUP kan man läsa att han skulle ha ihjäl Josef, så dom var absolut inte vänner. Har svårt att tro att dom satt i rätten tillsammans då Josef dömdes till 12års fängelse för vår krog & bar dådet 2016.

Det kan inte stämma att Jobe och Kastrati är vänner, nån mer insatt som kan ge mer info ang detta påstående?

Jag syftar endast på Kastratis relation till Eddie (och inte Josefs).

Berat och Blerim sa i rätten att det inte alls pågår en konflikt mellan dem och Eddie, utan att de alla är barndomsvänner. När polis/åklagare sa att deras kusin påstår att Eddie har utsatt honom för attacker och hur de kan förklara alla attentat som har riktats mot deras familj/släkt sa de "inga kommentarer".

Jag menar absolut inte att de var vänner, därav att jag skrev att uttalandet var "ett spel för gallerierna".
Senast redigerad av Xfiles 2020-05-03 kl. 23:22.
Citera
2020-05-03, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fekknoo

Kastrati och Jobe var inte vänner. Dom ligger i krig, skulle gissa på att Jobe ligger bakom detta dådet.
Citera
2020-05-03, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalmatixus
Inatt Kl 01:01
Sprängdes en SAAB på en mörk parkering på Celsiusgatan i Eriksberg, Göteborg

Alltså 15-16 timmar innan mordet på B.

Bilen registrerad på Adrian Kastrati.

Vart finns denna info? Hittar inget alls om det
Citera
2020-05-03, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Jag är helt oförstående till att albanerna tar skit från de afrikanska undermänniskorna. Hade detta inträffat för 20år sedan hade negrerna fått massbegravas.. Ge inte negern för mycket luft. Då kan han få för sig nåt.. Gamlestan har varit mycket, albaner, serber o kroater de senaste 30åren. Gärningsmannen lär vara nån från nån annan grupp om ni frågar mig(nån i tråden gissade på alban &#128562. Tror snuten vet vart de ska leta, det lär finnas mer än en bild på bilen ifråga. Lite mer upplysningar om hur gärningsmannen kan ha kört ifrån området.? Några iakttagelser?

Du har missuppfattat helt.
Dom kriminella juggarna och albanerna som styr kriminaliteten i Sverige var redan tungt kriminella när dom kom hit som "flyktingar" under vågen.
Många har dött, många har torskat, lika många har tjänat det dom velat och är pensionerade.
Nu har vi fått en ny våg direkt från krigszoner, dock från andra kontinenter denna gång.

Många är kvar och flera har barn som har tagit över affärerna.
Fortfarande balkanfolk som styr dom större mängderna i form av droger och i princip ensamma på vapenmarknaden. Alltså grossisterna än idag. Mord och liknande uppmärksamhet är en sista utväg, det mesta går att lösa med cash eller jobb. Bara för att du är kriminell jugge eller alban så betyder det inte att du har ryggen täckt.
Dessa albaner växte inte upp i albanska klaner eller bland albanska kriminella.
Växte upp med negrer och araber, kallade dessa bröder, och blir nu pepprade en efter en, av just dessa.

Och för att återgå till topic så är det just den delen som fascinerar mig.
Många påstår att Adrian är en golare och "förtjänar" alla mordförsökt och dylikt.

Men är man en golare om man valt att lämna det livet helt, försöka leva normalt liv och inte har gjort något (som vi känner till) tillbaka som hämnd.
Och "golningarna" verkar ju först börjat komma x antal mordförsök senare.
Självklart tackar man ja till ett direktnummer hos polisen om man märker att någon verkligen har bestämt sig för att ta död på en och man har valt att lämna det livet.
Men det är just det som fascinerar mig. Vad har han gjort för att vara en så het måltavla?
Måste ju vara något verkligen personligt när man försöker ta död på honom gång på gång.
Känns inte som bara en skuld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in