Citat:
Ursprungligen postat av
HeligModer
Det är inte pajkastning, jag argumenterade bara emot din totalt felaktiga analys om mig. Att man gråter behöver inte betyda att man tycker synd om sig själv, och jag har sällan uppfattat att Frida gråter för att vinna sympatier som Jasmine eller Mergim. Hon gråter mycket för att hon är en känslomänniska, precis som att jag gråter mycket för att jag är en känslomänniska. Det betyder inte att varken hon eller jag har en offerkofta. Det är skillnad på att skriva en bitsk kommentar och att håna, och folk har HÅNAT Frida sedan hon kom in för diverse saker som inte är befogade. Jag respekterar andras åsikter, men det ska vara rättvisa bedömningar också och det har det inte varit gentemot Frida. Frida har absolut ingenting ont i sig, men får så mycket skit för att hon går naken och är positiv. Så jävla harmlös grej i relation till hur mycket skit hon får ta.
Rå ärlighet behöver inte innebära att vara elak och att totalt köra över en annan människa. Julia har ju dock varit jävligt falsk vissa gånger, mot Jasmine bland annat (ja, Jasmine har också varit det). Alla tvingar ju mer eller mindre sin persona på andra människor när de umgås 24/7, Alex gjorde det med sin borgmästarroll, Amilia med sina kilometerlånga historier, Julia med sin "ärlighet" och sina utbrott. Men bara för att det handlar om Frida så är det helt plötsligt inte okej.
Moder, du vet att jag har alltid respekterat din åsikt (utom i början då vi hade lite pissiga kommentarer om varandra, men vi har gått vidare som tur är).
Frida har enligt henne (i studion innan hon gick in med PeeWee) själv sett slaviskt på BB under ungefär 30 dagar. Enligt mig är det ganska lång tid att få en uppfattning om innehållet och jargongen. Varför då utsätta sig för något som hon själv anser som väldigt negativa energier. Trodde hon på allvar att hon genom att springa spritt språngande naken med sin underliv och kasta sig handlöst på andra som hon känt i en vecka och tro att nu minsann kommer hon bara sprida positiva energier och alla kommer efter hennes önskan dansa under hennes pipa på befallning? Varför överhuvudtaget utsätter hon sig för negativa energier som hon hittar på swingerträffar hon så gärna besöker? Sedan har hon mage att hoppa på Jullan att hon sprider negativa energier. För mig går det inte ihop. Vem anser hon att hon är? När hon går in i huset efter så lång tid ser jag det både önskvärt och passande att inte komma med pekpinnar.
Det är en bra egenskap att kunna också gråta men att sätta det i system när hon får mothugg eller när något inte passar henne ger inte några pluspoäng på kontot. Tro mig jag är en vuxen man och även jag gråter. Senast när mitt liv och livskamrat, min katt, fick avlivas. Jag var inte mig själv i sex månader och även idag gör det skitont. Nu har vi sedan ett år tillbaka en liten fin kattjej som jag avgudar för mycket.
När det gäller att skriva kommentarer så ligger det "in the eye of the beholder" att avgöra. Och det beslutet ligger hos varje människa utifrån tycke och omdöme. Ingen skall eller får ta det från en annan människa. Om en uppfattar det som negativitet, som Frida ofta gör, så uppfattas det av tio andra som en rättighet att ha en alldeles egen åsikt. Det finns inga måttstockar som jag eller andra skall behöva anpassa mig till. Enkelt uttryckt; alla får tycka som de vill.
Det finns också ett uttryck: min kropp är mitt tempel, men ingen skall behövas utsätts att bestigas av detta tempel. Alex och de andra har använt verbala uttryck inte sina kroppsdelar, i många fall de intimaste, att uttrycka sig på. Dessutom utan tvång.
OnT en sista gång;
Jag min sambo och katten satte en tass på Frida som vi alla tycker skall ut till positiva energier.