2020-05-03, 21:58
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Klockrent inlägg. Tack för den!
Citat:
Återigen ett klockrent inlägg! :-)

Dels bockar jag djupt samt vill skicka ett hjärta tillbaka för dina tidigare inlägg som är extremt träffsäkra.
Jag har under en tid tappat mitt förtroende för tråden sedan en månad tillbaka men det byggs sakta upp när man läser er och andra med en alldeles egen åsikt och inte bara oneliners med att någon bajsar eller liknande, även om oneliners kan vara riktigt roliga i många fall.

OnT: Samis sköna kommentar till Mergim att han med sin brun utan sol såg ut att ha ramlat i en gödselhög. T.o.m. Frida skrattade i njugg.
2020-05-03, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mimmikatten
Man vet ju att Mergim och Lennie använder Frida endast som pjäs, så att dom är 3 i sin pakt. Skulle skratta högt då om Frida slog ut Lennie och Mergim av tittarna sen när ni tycker att hon ska vara kvar för rosa rummet. Att Frida inte bara fattar att hon är deras spelpjäs
Röstar man ut Julia så kommer tv4 förlora såå mycket tittare. Det kommer bli dött på festerna. Det är för mig obegripligt hur man kan vilja se tråk Frida istället för Julia. Julia är Bigbrother. Ska ni titta på meditation sen, eller plock med pincett på benen.
Jag har aldrig sett att Julia skulle ha varit elak nångång om man lyssnar på henne
Jag kan verkligen inte se att hon varit elak. Hon är smart, ärlig, rolig,
Frida, känns som hon har bott på nåt kollektiv där alla går nakna i en ring med en gruppkram. Nån sekt kanske
Det är sjukt om Julia som varit där sen dag 1 får lämna för Frida som kom så sent
Ut med Frida. Tror ni som bara vill se ett snällt milt program skulle ha hållt er till matlagningsprogram eller naturprogram istället för bigbrother. Bigbrother där det ska vara, bråk bus, skandaler m.m

Klockrent! Tänk om fler på instagram o fb kunde förstå på samma sätt
2020-05-03, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Vi kanske inte skall börja med pajkastning på varandra. Jag skrev vad jag ser och Frida är den som hulkar mest efter Jassa och Mergim. Lennie hulkar då och då men det gänget leder den ligan. Och det gänget har definitivt kommit långt. Det enda jag kan jämföra med som reality show är Farmen och det beteendet skulle få dom att åka direkt. Castingen gentemot Farmen är skrattretande med så svagsinta människor som inte kan ta lite skit. Att kommentera är inte alltid att håna, man stör sig på en individ och skriver en bitsk kommentar, det här är Flashback. Man bör respektera en helt vitt skild åsikt även om det svider ibland.

Jag kan inte påstå att jag överdrivet kan se vilken människa jag har att göra med men har i huvudsak faktiskt hållit mig från början till slutet positivt till de jag gillade från början och vissa har t.o.m. växt, som exempelvis Jullan. Det kan bero på att jag premierar rå ärlighet framför fluffig falskhet. Men det har jag min fostran att tacka för och är väl att andra har uppskattat det i mitt liv. Jag tvingar heller min persona på andra människor som jag inte känner genom att exempelvis springa med min penis i vädret lite hursomhelst.

OnT: Jag tror fortfarande att Jullan har en bra chans att stanna kvar imorgon, det skulle bli en enorm besvikelse annars och även för Sami som har fyra gråtande flickor han måste stå ut med.
Det är inte pajkastning, jag argumenterade bara emot din totalt felaktiga analys om mig. Att man gråter behöver inte betyda att man tycker synd om sig själv, och jag har sällan uppfattat att Frida gråter för att vinna sympatier som Jasmine eller Mergim. Hon gråter mycket för att hon är en känslomänniska, precis som att jag gråter mycket för att jag är en känslomänniska. Det betyder inte att varken hon eller jag har en offerkofta. Det är skillnad på att skriva en bitsk kommentar och att håna, och folk har HÅNAT Frida sedan hon kom in för diverse saker som inte är befogade. Jag respekterar andras åsikter, men det ska vara rättvisa bedömningar också och det har det inte varit gentemot Frida. Frida har absolut ingenting ont i sig, men får så mycket skit för att hon går naken och är positiv. Så jävla harmlös grej i relation till hur mycket skit hon får ta.

Rå ärlighet behöver inte innebära att vara elak och att totalt köra över en annan människa. Julia har ju dock varit jävligt falsk vissa gånger, mot Jasmine bland annat (ja, Jasmine har också varit det). Alla tvingar ju mer eller mindre sin persona på andra människor när de umgås 24/7, Alex gjorde det med sin borgmästarroll, Amilia med sina kilometerlånga historier, Julia med sin "ärlighet" och sina utbrott. Men bara för att det handlar om Frida så är det helt plötsligt inte okej.
2020-05-03, 22:02
Medlem
Citat:
Ok alla fans till Sami måste hjälpa Julia nu och tycker även Glasman kunde lagt upp nåt på Insta! såg inget dock. Alla måste rösta ut Frida för ni kan inte på riktigt vilja ha kvar en kvinna som går runt naken och tror att hon är en Kärleksgudinna.

Glasman la ut igår att han ville att vi skulle rösta på Frida..
2020-05-03, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nomi121
Finns de ingen omröstning här ?

https://www.strawpoll.me/19910031/r
2020-05-03, 22:05
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukanva85
Mysig. De hänger med varandra allihopa. Lite prepp för i morgon och med prepp menar jag att vissa förvandlar sig till flammiga brownies
Ok, tack för svar
Kollade en kortis men hörde Mergims OOOAAA så det fick bli nedstängt igen Jag kanske bara hade otur och tajmade in fel
2020-05-03, 22:08
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sar00
Som en tittare så har Frida varit 100 gånger mer en äkta vän till honom än Amilia som med jämna mellanrum snackat skit om honom
Fast han kanske föredrar såna vänner :/
Han kanske tänker annorlunda när han kommer ut och kollar på programmet. Men det är lite jobbigt att hon lyfter fram honom som den hon kommit närmast i huset.
2020-05-03, 22:13
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lella68
Glasman la ut igår att han ville att vi skulle rösta på Frida..

BRA!
2020-05-03, 22:31
Medlem
Vi måste rösta ut love-power/ångest Frida.
Pallar inte se hennes bröst i fejjan på en 24/7. Hon må stå för kärlek o allt sånt men hennes motpol är värre när hon sitter o bölar och mår dåligt över egentligen ingenting usch kan inte vara lätt.
Så hjälp Frida nu och rösta ut gnägget
2020-05-03, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icon
Han kanske tänker annorlunda när han kommer ut och kollar på programmet. Men det är lite jobbigt att hon lyfter fram honom som den hon kommit närmast i huset.

Tror ej? Verkar som att fab four (&#128527 höjt varandra till skyarna medan de bråkat. Tror de fortfarande håller varandra om ryggen på utsidan.... för att inte tappa ansiktet?
2020-05-03, 22:33
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
Det är inte pajkastning, jag argumenterade bara emot din totalt felaktiga analys om mig. Att man gråter behöver inte betyda att man tycker synd om sig själv, och jag har sällan uppfattat att Frida gråter för att vinna sympatier som Jasmine eller Mergim. Hon gråter mycket för att hon är en känslomänniska, precis som att jag gråter mycket för att jag är en känslomänniska. Det betyder inte att varken hon eller jag har en offerkofta. Det är skillnad på att skriva en bitsk kommentar och att håna, och folk har HÅNAT Frida sedan hon kom in för diverse saker som inte är befogade. Jag respekterar andras åsikter, men det ska vara rättvisa bedömningar också och det har det inte varit gentemot Frida. Frida har absolut ingenting ont i sig, men får så mycket skit för att hon går naken och är positiv. Så jävla harmlös grej i relation till hur mycket skit hon får ta.

Rå ärlighet behöver inte innebära att vara elak och att totalt köra över en annan människa. Julia har ju dock varit jävligt falsk vissa gånger, mot Jasmine bland annat (ja, Jasmine har också varit det). Alla tvingar ju mer eller mindre sin persona på andra människor när de umgås 24/7, Alex gjorde det med sin borgmästarroll, Amilia med sina kilometerlånga historier, Julia med sin "ärlighet" och sina utbrott. Men bara för att det handlar om Frida så är det helt plötsligt inte okej.

Moder, du vet att jag har alltid respekterat din åsikt (utom i början då vi hade lite pissiga kommentarer om varandra, men vi har gått vidare som tur är).

Frida har enligt henne (i studion innan hon gick in med PeeWee) själv sett slaviskt på BB under ungefär 30 dagar. Enligt mig är det ganska lång tid att få en uppfattning om innehållet och jargongen. Varför då utsätta sig för något som hon själv anser som väldigt negativa energier. Trodde hon på allvar att hon genom att springa spritt språngande naken med sin underliv och kasta sig handlöst på andra som hon känt i en vecka och tro att nu minsann kommer hon bara sprida positiva energier och alla kommer efter hennes önskan dansa under hennes pipa på befallning? Varför överhuvudtaget utsätter hon sig för negativa energier som hon hittar på swingerträffar hon så gärna besöker? Sedan har hon mage att hoppa på Jullan att hon sprider negativa energier. För mig går det inte ihop. Vem anser hon att hon är? När hon går in i huset efter så lång tid ser jag det både önskvärt och passande att inte komma med pekpinnar.

Det är en bra egenskap att kunna också gråta men att sätta det i system när hon får mothugg eller när något inte passar henne ger inte några pluspoäng på kontot. Tro mig jag är en vuxen man och även jag gråter. Senast när mitt liv och livskamrat, min katt, fick avlivas. Jag var inte mig själv i sex månader och även idag gör det skitont. Nu har vi sedan ett år tillbaka en liten fin kattjej som jag avgudar för mycket.

När det gäller att skriva kommentarer så ligger det "in the eye of the beholder" att avgöra. Och det beslutet ligger hos varje människa utifrån tycke och omdöme. Ingen skall eller får ta det från en annan människa. Om en uppfattar det som negativitet, som Frida ofta gör, så uppfattas det av tio andra som en rättighet att ha en alldeles egen åsikt. Det finns inga måttstockar som jag eller andra skall behöva anpassa mig till. Enkelt uttryckt; alla får tycka som de vill.

Det finns också ett uttryck: min kropp är mitt tempel, men ingen skall behövas utsätts att bestigas av detta tempel. Alex och de andra har använt verbala uttryck inte sina kroppsdelar, i många fall de intimaste, att uttrycka sig på. Dessutom utan tvång.

OnT en sista gång;
Jag min sambo och katten satte en tass på Frida som vi alla tycker skall ut till positiva energier.
2020-05-03, 22:48
Medlem
__Alez__s avatar
Drog igång precis. Hur fan ser Mergim ut?!

Mergim står och skriker för sitt liv på utegården. De andra hör honom och tänker nog det värsta tänkbara har hänt och springer ut.
Mergim har blivit rädd för Britt-Marie har visat sig.
Senast redigerad av __Alez__ 2020-05-03 kl. 22:51.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in