2020-05-03, 19:34
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har inte följt Amerikansk politik på två veckor nu men jag såg att Donald Trumps siffror hade dalat. Ett tag låg Yougov på 46% för och 48% mot honom men nu har tidigare flagskeppet Rasmussen tryckt ned Trump ganska rejält. Ipsos tillhör också inte dom mest Trumpvänliga så att säga.

FivethirtyEight väger samman allt till ungefär 44% för och 52% mot, men lägg märke till att det är inte så dåliga siffror för innan krisen skilde det mer än 9 procentenheter för det mesta. Förmodligen har han dock tappat lite på att han vacklat lite hit och dit, men han satsar kanske på Kina-kortet ett tag till.
Han borde också låta Mike Pence möta pressen mer och inte twittra för mycket. Väldigt oklart läge i USA vad gäller viruset. Jag tror inte folk gillar det osäkra läget. Det ser inte heller riktigt bra ut för Biden som måste freda sig mot anklagelser om ofredanden av kvinnor, sådant är alltid jobbigt.

Det var det han gjorde ett tag (jag slutade följa hans presskonferenser efter att han visade upp Ivanka som om hon var en avelshund dock så jag vet inte riktigt hur det ser ut längre) men efter hans hjärnsläpp (ja jag håller kvar vid att det var ett hjärnsläpp från Trumps sida, han är trots allt en människa och det kan även hända den bäste) om att injektera rengöringsmedel i lungorna och att använda sig av UV ljus inne i kroppen så ändrade man hur Vita Huset möter pressen.
Citera
2020-05-03, 19:49
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Första dödsfallet är i februari vet jag men jag har inte bättre koll än så för tillfället.
Det var tydligen någon tjänst man kan köpa och som håller på med kriminaltekniska undersökningar och obduktioner.
Där hon hade sin man som fick lunginflammation, och man inte ens hade funderingar på att test och för han hade dött i hemmet.

Men kommer nu på att det var Vice news tonight 2020-04-30 sändningen.
Man säger sig troligtvis kunna hitta en massa fall på detta viset, som inte ens registreras som COVID-19, utom som lunginflammation blev det klassat.
Och man gissar på att mörkertalen är mycket stora.
Citera
2020-05-03, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
trumpen verkar lägga all kraft på återval, och verkar som COVID-19 kommer långt ned på viktiga saker.

Under dessa två veckor har han lyft malariamedicin som ökade dödligheten.(Det är inga trevliga mediciner dessa malariamediciner)
Och efter nedköpet att stå och promota att man skulle spruta in desinfektionsmedel i lungorna, i blodet och UV-lampor i kroppen, som också orsakar svåra skador.

Så efter detta så verkar det som trumpen skiter i COVID-19 och enbart inriktar sig på valet.
Och den svaghet som president han visar, gör att trumpen tappar stöd.
Det lustiga är att de flesta andra ledare i världen som agerar så gott de kan och försöker, de stiger i stöd rätt kraftigt.

Konstigt trumpen inte fattar detta och försöker göra nått mer.
För idag är den federala hjälpen nått som är svårt och få ta del av.
Man kan säga trumpen lämnat över pinnen till guvernörerna och lämnat dom vind för våg, speciellt Demokratiska delstater.

Det är ju tråkigt för både personal och intagna, att smittan sprider sig så ohämmat i fängelserna.
Vi får se vad för dödstal vi kommer får, men fängelser är privata, så en del mörkning kommer ske garanterat.
Och mörkningen sker inte pga trumpen, utan pga privata företags egna anseende.
Vilket man set på en del områden redan, som sjukhus och andra vårdinrättningar.

Jag är Trumpneutral och Biden-neutral men jag håller med dig här. Trump tänker mest på sitt återval så har jag också uppfattat det. Han vill ha undan coronafrågan men den förföljer honom så klart.
Citera
2020-05-03, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det var det han gjorde ett tag (jag slutade följa hans presskonferenser efter att han visade upp Ivanka som om hon var en avelshund dock så jag vet inte riktigt hur det ser ut längre) men efter hans hjärnsläpp (ja jag håller kvar vid att det var ett hjärnsläpp från Trumps sida, han är trots allt en människa och det kan även hända den bäste) om att injektera rengöringsmedel i lungorna och att använda sig av UV ljus inne i kroppen så ändrade man hur Vita Huset möter pressen.

Jag skall börja följa det bättre. Hans rådgivare blev nog bestörta tror jag för som alla, jag tänker bl a på Ronald Reagan, finns det folk som drar i trådarna.

Ivanka är dottern antar jag och Melania är väl hans fru? Men jag tror han vinner poäng på att visa upp kvinnor som är dockor, USA är inte Sverige.
Frågan är nu hur han skall spela på Kina-kortet. Han kan ju inte bara ställa Kina till svars eftersom han har goda kontakter med Kinas ledare. Vi får se hur Kina lägger korten på bordet och om dom kan avväpna Trump.
Citera
2020-05-03, 21:58
Medlem
0rganets avatar
TRUMP, April 20: "We’re going toward 50 or 60,000 [deaths]."

BIRX, today with death toll at 68,000: "Our projections have always been between 100,000 and 240,000 [deaths]."

https://twitter.com/atrupar/status/1257034304842055685

Så det tog mindre än 2 veckor för att Donalds Dödssiffror att slå i taket och antalet lik är nu mycket mer.

Och för några månader sedan var det 15 fall och Den fete hade koll på läget.

Ingen PK utan golf hela dagen?

Citera
2020-05-03, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet

BIRX, today with death toll at 68,000: "Our projections have always been between 100,000 and 240,000 [deaths]."

Så det tog mindre än 2 veckor för att Donalds Dödssiffror att slå i taket och antalet lik är nu mycket mer.

Det är ju det faktum han försöker dölja genom att säga att ett lab i Kina skapat viruset. Vilket skulle kunna vara sant eller inte, men det är inte därför han pratar om det. Vad som helst för att få bort fokus från dödstalen nu.
Citera
2020-05-03, 22:17
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Det är ju det faktum han försöker dölja genom att säga att ett lab i Kina skapat viruset. Vilket skulle kunna vara sant eller inte, men det är inte därför han pratar om det. Vad som helst för att få bort fokus från dödstalen nu.
Det har han alltid varit bra på ta bort fokus från hemmaplan då det är kriser likt denna, Då måste man hitta ngt annat så media inte belyser alla hans misstag utan måste ge dem ngt annat!

Men gissningsvis så kommer det avslöjas som ytterligare en av alla lögner han sprider till sina väljare & fans att det är ett virus från ett labb i Wuhan, Han håller på skjuta sig själv i sank och det jäkligt rejält och det sker inför öppen ridå!
Citera
2020-05-03, 22:23
Medlem
USAs statskuld är mycket snart hela $25 trillion och kommer troligtvis att öka ytterligare $1trillion innan året slut. Statsskulden var $19.9 trillion när President Donald Trump tog makten 20 Januari 2017.

"Make America in debt again"
Senast redigerad av Slaskfarsan 2020-05-03 kl. 22:32.
Citera
2020-05-03, 23:06
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag är Trumpneutral och Biden-neutral men jag håller med dig här. Trump tänker mest på sitt återval så har jag också uppfattat det. Han vill ha undan coronafrågan men den förföljer honom så klart.
Jag står inte heller bakom någon av dessa tvås politik.
Dock är en farlig för folket och medborgarna i USA, så ur den synvinkeln existerar bara en annan Republikan och/eller Biden, eller någon annan Demokrat.

Jag börjar inse att COVID-19 kommer inte släppa taget om våra samhälle på mycket länge, kanske vi får lite andrum ett tag längre fram.
Men verkar som vi måste få en lösning på viruset för kunna gå vidare.

Dock har jag svårt och se detta sker före valet, men man kan alltid hoppas man lyckas och då inte frö trumpens skull, utan vi andra människor.

Dock är det sjukt att en president står och förordar folk ska skada och döda sig själva, och bara för presidenten har en sån satans narcissism att han inte kan låta experter tala och ge råd.
Så han hittar väl på dessa på vägen fram.
Jag antar han sitter och halvsover på någon briefing, och hör att desinfektionsmedel ala klorin och annat döda bakterier.
Och sen i han sjuka hjärna tror det går spruta in detta i blod och hjärna.

Det är svårt att inte vara anti emot trumpen med såna uttalanden, då det är farligt.
Och man hör hur folk ringer in om det kan ta och göra detta som trumpen sade, för många Amerikaner har inte kunskaper nog att inse att det är dödligt farligt dessa råd.

Ska tillägga att jag är här till större delen pga detta patologiska ljugandet, och att man måste påvisa detta som information.
Politiken i övrigt för USA är alltid havererad, dock så försöker i alla fall Demokrater hjälpa några på vägen.

Dock det mest beklämmande är hur trumpen inte inser att folket lider, och istället bara ser sitt omval som det viktiga.
Citera
2020-05-03, 23:28
Medlem
klybans avatar
Citat:

Och detta med en hel del fall som trillar mellan stolarna också, det måste man tillägga.
Man kan undra hur folk utan i landet, hur de känner sina nära och kära dör av bara och utan nått som ser ut som en rejäl ansträngning.
Men vi ju har ju all sett hur de stigande siffrorna har vikit sig tillbaka för trumpen, och till och med naggats mot hur de var före och blivit längre.

Men som det ser ut nu, så bör dödstalen hamna mot 150-300k.
För högre kan det väl inte bli, eller vad kan man tro?
Såklart om man öppnar på vid gavel igen och utan en massa restriktioner(och de vanliga som vi också har), så kanske dödstalen kan dra iväg mer.
Sen är frågan, hur räknar man in alla fall som faller vid sidan av?
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
USAs statskuld är mycket snart hela $25 trillion och kommer troligtvis att öka ytterligare $1trillion innan året slut. Statsskulden var $19.9 trillion när President Donald Trump tog makten 20 Januari 2017.

"Make America in debt again"
Det är värt och notera att trumpen sade han skulle betala av HELA statsskulden som ett vallöfte och efter 8år som president.

Men vi har påpekat detta inte kommer ske innan, och för väldigt länge sedan och i samband med de permanenta skattelättnader för enbart ~1% av befolkningen och de rika.
De "fattigare", de fick nöja sig med en tidsbegränsad.
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Kanske det är ett slarv i detta labb, men säga det är tillverkat komemr falla för döva öron då expertisen sagt att så inte är fallet och från flera håll.

Men att peka finger, hur hjälper det att trumpen inte vill bry sig kan man undra.
Citera
2020-05-03, 23:41
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och detta med en hel del fall som trillar mellan stolarna också, det måste man tillägga.
Man kan undra hur folk utan i landet, hur de känner sina nära och kära dör av bara och utan nått som ser ut som en rejäl ansträngning.
Men vi ju har ju all sett hur de stigande siffrorna har vikit sig tillbaka för trumpen, och till och med naggats mot hur de var före och blivit längre.

Men som det ser ut nu, så bör dödstalen hamna mot 150-300k.
För högre kan det väl inte bli, eller vad kan man tro?
Såklart om man öppnar på vid gavel igen och utan en massa restriktioner(och de vanliga som vi också har), så kanske dödstalen kan dra iväg mer.
Sen är frågan, hur räknar man in alla fall som faller vid sidan av?

Det är värt och notera att trumpen sade han skulle betala av HELA statsskulden som ett vallöfte och efter 8år som president.

Men vi har påpekat detta inte kommer ske innan, och för väldigt länge sedan och i samband med de permanenta skattelättnader för enbart ~1% av befolkningen och de rika.
De "fattigare", de fick nöja sig med en tidsbegränsad.

Kanske det är ett slarv i detta labb, men säga det är tillverkat komemr falla för döva öron då expertisen sagt att så inte är fallet och från flera håll.

Men att peka finger, hur hjälper det att trumpen inte vill bry sig kan man undra.

Men Den fetes Defense Sec. Mark Esper svettas ju bara JÄTTE lite i detta video klipp och han nämner de har gjort allt jättebra och sett till så att de hade jättemycket personlig skyddsutrustning i lager (vilket är den stora lögnen) inte skräpet om viruset november vilket tyvärr MSN verkar vara intresserade av:
https://twitter.com/ABC/status/1246798640980557824

Jag tror han ljuger men bara lite!

Edit lite kul att DonaldOneTerm gillar oss båda så mycket att pedofilen inte ens vågar tagga in oss!
Citera
2020-05-03, 23:43
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Men Den fetes Defense Sec. Mark Esper svettas ju bara JÄTTE lite i detta video klipp och han nämner de har gjort allt jättebra och sett till så att de hade jättemycket personlig skyddsutrustning i lager (vilket är den stora lögnen) inte skräpet om viruset november vilket tyvärr MSN verkar vara intresserade av:
https://twitter.com/ABC/status/1246798640980557824

Jag tror han ljuger men bara lite!

Fast det är ju redan konstaterat att dom tillverkat rekordmånga ventilatorer och annan skyddsutrustning åt varje stat, New York fick till och med för mycket utrustning. Så jag vet inte vad du vill komma din Trumphatande dåre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in