2020-04-29, 12:55
Medlem
DjPuttes avatar
https://www.youtube.com/watch?v=vf6NIf32PwU
Here we go nu kommer dessa fall då man öppnat upp efter att Trump supportrarna blivit manade på gatan och demonstrerar för öppna upp delstaterna, Nu kommer siffrorna börjar det ticka på dessa siffror som man visste skulle ske ger det till nästa Fredag då har det ökat fallen i US i de delstater som öppnat upp!
Citera
2020-04-29, 14:00
Bannlyst
Idag sa Trump att USA har fler fall av COVID19 därför att kvalitén på testerna är så mycket bättre än andra länder.
Han menar ochså att deras dödstal är fejk och att han räddat miljoner från att dö genom sin handlingskraft.

Behöver jag kommentera detta eller håller ni med om att han är sin värsta fiende just nu.
Jag hoppas att samtliga medier sänder hans tal där han talar fritt i minst 2h om dagen.
Citera
2020-04-29, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TrumpIsPresident
Hatvänstern hatar på som vanligt, det är alltid samma namn som postar frenetiskt dagarna i ända också, sorgligt!

https://www.breitbart.com/politics/2020/04/28/reporter-apologizes-to-donald-trump-after-dr-birx-fact-checks-testing-numbers/

Jobbigt när de politiska aktivisterna har fel och behöver rättas. Det ska också sägas att Florida har börjat öppna upp väldigt lyckat fast fake news hetsade mot staten och sade att det skulle bli en total katastrof? Som vanligt har dom och då indirekt ni som tror på allt dom säger fel

Det ska komma ännu ett stimulus package som ger den Amerikanerna skattelättnader ryktas det också om.

På vilket sätt fick hatvänstern fel?
Jag har läst artikeln du länkade men jag vill gärna höra det från dig
Citera
2020-04-29, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Här har vi nu ett exempel där en journalist? inte har riktigt koll. Vi tar en felaktighet av en journalist och ställer mot +130 felaktiga och överdrivna påståenden från Trump. Då gapar du och ni på den extrema högerflanken högst som fan.
Kommentarer på det faktum att gentemot denna journalist? leder trump felligan med ca 130-1.

Du skriker som vanligt om "fake news" mm. Men, som vanligt får du inte ihop någon logik. Du tillhör kretsen av innersta fanatiker. Tror precis på allting som extremhögern och konspirationsteoretikerna lägger fram. Fakta i din värld vet jag inte ens om det existerar.

Nya skattelättnader. Vilka då? Är det avdragsrätten för mat du avser. Eller har du någon länk till vad som komma skall?

Jag tror inte att någon trump supporter har den självinsikten. Jag har iaf inte sett någon som helst ansats till att vilja rätta Trumps felaktigheter. Även när det är klart bortom rimligt tvivel att han ljuger.
När jag påtalar detta så får jag höra att jag minsann aldrig kritiserat Clinton eller Obama (direkt felaktighet)
Citera
2020-04-29, 14:07
Bannlyst
Igår kom en lång artikel ut ifrån washington post där de förklarar hur Donald Trumps presidential briefings går till. För den som redan nu bestämt sig för att WaPo är fake news, sluta läs här.

1) Daily briefings är en överdrift. Han dyker bara upp 2 ggr i veckan och kollar alltid på TV under tiden.

2) Hans koncentrationsförmåga är riktigt dålig. Även när de berättade om ett virus ifrån Wuhan så vägrade han lyssna eller ta till sig det.

3) Det enda sättet som underrättelsetjänsten kan få honom att lyssna är genom att visa massor av grafik och strössla runt hans namn över hela rapporten.

4) Han vägrar läsa något annat än bullet points på max 5 st.

Källor: seniora medarbetare i vita huset och i NSC. Eller som de kallas för av Trump supportrar ( Deep State Hillary clinton Fans)
Citera
2020-04-29, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Igår kom en lång artikel ut ifrån washington post där de förklarar hur Donald Trumps presidential briefings går till. För den som redan nu bestämt sig för att WaPo är fake news, sluta läs här.

1) Daily briefings är en överdrift. Han dyker bara upp 2 ggr i veckan och kollar alltid på TV under tiden.

2) Hans koncentrationsförmåga är riktigt dålig. Även när de berättade om ett virus ifrån Wuhan så vägrade han lyssna eller ta till sig det.

3) Det enda sättet som underrättelsetjänsten kan få honom att lyssna är genom att visa massor av grafik och strössla runt hans namn över hela rapporten.

4) Han vägrar läsa något annat än bullet points på max 5 st.

Källor: seniora medarbetare i vita huset och i NSC. Eller som de kallas för av Trump supportrar ( Deep State Hillary clinton Fans)
Ja nu under coronakrisen har verkligen Trump givit fake news ett ansikte. Fake news och Trump är för evigt sammankopplade och därför oskiljaktiga. Hans krackelerande fasad av en hårt arbetande ansvarsfull och frisk president är ju med facit i hand verkligen fake news på högsta nivå.
Trump är tyvärr enbart en blek chimär av hur en president skall vara.
Citera
2020-04-29, 14:22
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Idag sa Trump att USA har fler fall av COVID19 därför att kvalitén på testerna är så mycket bättre än andra länder.
Han menar ochså att deras dödstal är fejk och att han räddat miljoner från att dö genom sin handlingskraft.

Behöver jag kommentera detta eller håller ni med om att han är sin värsta fiende just nu.
Jag hoppas att samtliga medier sänder hans tal där han talar fritt i minst 2h om dagen.
För trumpens del handlar det enbart att inte ta ansvar för nått någonsin, ja, om inte det är nått positivt.
För är det nått positivt, så tar trumpen ansvar fast han inte har nått med det att göra ens.

trumpen har visat sig extremt svag som president, och man ställer sig frågan varför det är så svårt och hjälpa folket.
För man har ju porträtterat trumpen som folkets man.

Jag får nog tillstå och säga trumpen bevisat upp tills nu att han inte är folkets man.
Utan känns som trumpen hatar folket och med tanke på han försöker ta livet av dom med en massa VÄRDELÖSA medicinska råd som är dödliga.
Och manade att man skulle gå till jobbet med "lite" COVID-19.
Citera
2020-04-29, 16:58
Medlem
DjPuttes avatar
https://www.youtube.com/watch?v=ULSnwKv8h78
Nya polls som samtliga siffror pekar rakt ned för Trump och Biden leder på bla vem som är bäst att hand ha om ekonomin, Befolkningen har fått upp ÖGONEN för dåren att han är fel i alla sätt då han KLARAR inte av en kris som denna!
Citera
2020-04-29, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ja nu under coronakrisen har verkligen Trump givit fake news ett ansikte. Fake news och Trump är för evigt sammankopplade och därför oskiljaktiga. Hans krackelerande fasad av en hårt arbetande ansvarsfull och frisk president är ju med facit i hand verkligen fake news på högsta nivå.
Trump är tyvärr enbart en blek chimär av hur en president skall vara.

Blek med gigantiska påsar under ögonen, och helt stenad.
Ta en titt på detta klipp. Ser han ut att må fysiskt bra här?

https://twitter.com/atrupar/status/1254871932954083333
Citera
2020-04-29, 17:21
Medlem
DjPuttes avatar
https://www.youtube.com/watch?v=XE0XSTOcu8c
Då har han flyttat in det hela i ovala rummet PK:n Trumpeten kanske för att begränsa de svåra frågorna som han får om viruset.....
Citera
2020-04-29, 18:47
Medlem
DjPuttes avatar
NU är det HIV medicinen som gäller få se hur länge den gäller nu då??
1 vecka??
2veckor??
3 Veckor???
Vad kommer efter denna mirakel kur som Trump & Fauci kör med denna gång nu då???

Mycket mindre reportrar och mer Trump vänliga frågor helt plötsligt, Har han sorterat ut vilka som fåt komma och inte komma in på Cirkus Trump show!

WHO får sig en känga igen av Trump som utreder dem för vad han kallar kina vänlighet, Kanske han skulle utreda sin egen kina vänlighet då han lovordade ledaren i Kina i början av Coronaviruset....
Senast redigerad av DjPutte 2020-04-29 kl. 18:54.
Citera
2020-04-29, 20:17
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Man stoppade aldrig trafiken ifrån Kina, utan lät 40000 till komma in och smitta.
Låter inte speciellt begåvat att låta dessa 40k komma in utan kontrollerats på nått sätt.
Men trumpen sade ju också att detta skulle vara borta idag, men enda vi ser en ökning.
Ja 40k medborgare från USA läts komma in/tillbaka under restriktiva former och detta var alla i USA överens om. Ser aldrig att du kritiserar Kina öht? Man blir väldigt suspekt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in