2020-05-03, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VG
Men hvem er Futurum-mennene da?

De gikk der kl 7 på morgenen, over 2 timer før TH dro på jobb så de har ingenting med saken å gjøre.

Gjøk !
Citera
2020-05-03, 21:47
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Hvem visste at de skulle på hytta?
Politiet uttalte at TH hadde sagt at han hadde en avtale med AE senere den dagen, men de opplyste ikke noen detaljer om dette.

"Han har fortalt til politiet at han var på jobb helt frem til han drar hjem i 13.30-tiden, angivelig fordi kona Anne-Elisabeth ikke svarer ham på telefonen. Han har også fortalt at de to hadde planer senere denne dagen – en opplysning politiet har jobbet med å verifisere."
https://www.vg.no/nyheiter/innenriks/i/GGR3G4/politiets-hodepine-flere-hull-i-tidslinjen
Varför drar man hem för att frun inte svarar i telefon? Hade elektrikern ringt TH och sagt att hon inte svarade men det brukar hantverkare inte göra, svarar ingen så svarar ingen. TH har sökt henne x flera? Hon kan ha varit ute, handlat mm. Jag vet inte det låter lite konstigt att åka hem - för att hon inte svarar?
Citera
2020-05-03, 21:52
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
De gikk der kl 7 på morgenen, over 2 timer før TH dro på jobb så de har ingenting med saken å gjøre.

Gjøk !

Det er så rart, jeg har lagt merke til, både her og på VGD, at alle de som skriker høyest om at de ikke tror TH står bak dette er veldig opptatt av disse mennene, skal prøve å trekke de frem hele tiden.

Til og med TH selv har vært veldig opptatt av disse i løpet av etterforskningen, har det kommet frem i diverse artikler.
Citera
2020-05-03, 21:53
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Varför drar man hem för att frun inte svarar i telefon? Hade elektrikern ringt TH och sagt att hon inte svarade men det brukar hantverkare inte göra, svarar ingen så svarar ingen. TH har sökt henne x flera? Hon kan ha varit ute, handlat mm. Jag vet inte det låter lite konstigt att åka hem - för att hon inte svarar?

Datteren hadde visst en avtale om å møte AEH på formiddagen, som hun ikke møtte opp til, og datteren fikk ikke svar når hun prøvde å ringe.

Så ringe datteren til far, som heller ikke fikk kontakt, og til slutt dro han hjem fordi de begge var bekymret.
Citera
2020-05-03, 21:54
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spikra
Kexchoklad.

Tack, jag kom på det själv till slut. Kexchoklad!
En person som åker skidor och äter kexchoklad och apelsin. Kan inte vara en kallblodig mördare. DET fattar vi ju alla. Har man sen 10 syskon (cirka) och har haft en ganska fattig uppväxt. Så är det självklart.
Måste vara en inhyrd mördare, från sydeuropa, lämpligen.

Nej, jag ska inte göra narr av norrmännen (bara). Minns hur vi alla (?) svenskar trodde att det var en skum mörkhyad turk som mördat Olof Palme.

Lustigt f.ö. att tusentals människor spekulerar hur det gått till. Om Hagen är mördare. Och så sitter EN person där och VET. Herr Hagen själv.
Så byggs en dramaturgi upp.
Hade han direkt sagt att han mördat sin fru. Hade allt varit glömt nu.
Det är gåtfullheten som gör det.
Kommer sanningen aldrig fram så kommer detta vara ett intressant mord mycket länge.
Själv är jag mycket upptagen av ett annat ouppklarat mord. 75 år gammalt.
Citera
2020-05-03, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Ja, jeg skjønner bare ikke hvordan de kan knytte en gjenstand (som er i boligen han bor i med han sitt DNA) til blodet hennes. Et mordvåpen med TH sitt DNA er jo naturlig at har hans DNA der med tanke på at han bor der. GM kan jo ha brukt hansker?
Derfor jeg antok noe mer drastisk som beinfragmenter fra AEH som indikerer at hun faktisk er død, eller blod i for eksempel hans solgte bil, som gjør at det knyttes til handlingen og at ingen andre kan ha brukt gjenstanden?

Blod på TH`s mobil ?
Citera
2020-05-03, 22:00
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Hvordan skal du overbevise noen om at han ikke kan ha tatt i lysestaken når han har bodd der, og at det er derfor fingeravtrykket hans er på den?
Kanske om TH:s fingeravtryck är avsatt i en blodfläck? Men det verkar ju knäppt att inte göra sig av med mordvapnet (en silverljusstake?). Fast han är ju uppenbart snål, så..
Citera
2020-05-03, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Kanske om TH:s fingeravtryck är avsatt i en blodfläck? Men det verkar ju knäppt att inte göra sig av med mordvapnet (en silverljusstake?). Fast han är ju uppenbart snål, så..
Ja, det er jo mulig, men veldig dum dersom han har klart å snike seg fra jobb for å gjøre dette, også ikke fikse/fjerne mordvåpenet..
Jeg tror fortsatt en medhjelper har gjort det, og at han kan knyttes til handlingen på annet sett, men du kan ha rett.
Citera
2020-05-03, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
ja, det må nesten være noe sånt, noe på en gjenstand som indikerer at den er brukt på henne, som slag el mordvåpen, og som med sikkerhet tilhører TH, ikke noe andre ev GM har lagt igjen i huset, politiet mener også at skoavtrykkene fra Sprox-skoen er avsatt på en slik måte at de kan knyttes til den alvorlige voldshandlingen hun ble utsatt for, sko avtrykkene må vel da ha vært i tilknytning til slepespor, skulle ikke forundre meg om skoene passer TH, men rart han ikke da kvittet seg med "gjenstanden" sammen med skoene, de er jo aldri funnet, det tyder jo på andre GM i huset

Det kan være en vaskefille med blod ?
Citera
2020-05-03, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller

Jeg tror de har funnet strip med blod fra AEH, og blod/fingeravtrykk fra TH.
Citera
2020-05-03, 22:08
Medlem
Citat:
Mye kan ha skjedd...
Spennende om vi får vite hvem denne personen er snart? Det gjør vi vel dersom han blir arrestert?
Jeg tror at vi får vite navnet hvis vedkommende blir arrestert.

Citat:
https://www.dagbladet.no/nyheter/nekter-a-svare-om-mystisk-sms/72418904?fbclid=IwAR0JKNbxlvX7bYmMIhofdnkJ0A_Gk3WB rNXzbRsHd85JT9RSRykkCvVe1oQ

Kan være denne mystiske sms er til den medhjelperen?
Det kan hende.

Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Jeg har ikke lest om at elektrikeren ringte til TH. Både TH og ett eller flere familiemedlemmer ringte til AE uten å få svar etter kl 9:14.
Jeg er enig i at hun kan ha vært ute og handlet og at det at hun ikke svarte kunne ha skyldtes at hun var ute og hadde lagt igjen telefonen i huset.
Jeg vet heller ikke om TH denne dagen var eller vanligvis ble urolig/bekymret i lignende situasjoner tidligere hvis AE ikke svarte på telefonen og jeg vet ikke om han tidligere har reist hjem tidlig fra arbeid grunnet ev bekymring pga at AE ev ikke svarte i telefonen.

Det er jo nevnt i en avisartikkel (VG-spesial?) at TH reiste hjem fra arbeid tidligere enn vanlig denne dagen i forbindelse med at AE ikke tok telefonen el.l. (hvis jeg husker riktig).
Senast redigerad av POlROT 2020-05-03 kl. 22:13.
Citera
2020-05-03, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Jeg tror de har funnet strip med blod fra AEH, og blod/fingeravtrykk fra TH.

Det var et godt forslag.

Han er nok spurt om og svart nei på at han har berørt stripsen i tidligere avhør, og nå vil bli konfrontert med det etterhvert at det er DNA på en gjenstand han mener han ikke har tatt på?

Hva kan grunnen til at han ikke får presentert bevisene være? For at han skal rekke å konstruere en forklaring?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in