2020-05-03, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Kan han i så fall ha gått frem og tilbake mellom arbeidsplassen og hjemmet uten å bli observert av naboer/andre? Eventuelt i forkledning + parykk el.l.? Eventuelt gått/syklet en omvei der han vanligvis ikke går?

Med sykkeldrakt og hjelm og på sykkel ville kanskje ingen merke seg noe spesielt ved den ev observasjonen?

Jeg har sett en sykkel på flere av bildene av Sloraveien. Stående på venstre side av garasjen.
Citera
2020-05-03, 18:58
Medlem
[quote=POlROT|71439377]1) I tidsrommet mellom kl 9:14 og like før kl 10.
2) 7 uker før forsvinningen gikk AE ut av sitt siste styreverv ........

Tack för all information
Citera
2020-05-03, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Trenger han bil for å komme seg hjem? Er det ikke bare et kvarters gange til Sloraveien da?
Det betyr at han kan ha dratt hjem, drept henne, gått tilbake til jobb, og så plukket henne opp med sin egen bil når han kom hjem seinere.

Men hvor kommer medhjelperne inn da? Politiet mener at noen må ha bidratt. Tror du på det der selv?
Citera
2020-05-03, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Jeg har sett en sykkel på flere av bildene av Sloraveien.
Takk!
Citat:
Ursprungligen postat av anragninnas
1) I tidsrommet mellom kl 9:14 og like før kl 10.
2) 7 uker før forsvinningen gikk AE ut av sitt siste styreverv ........

Tack för all information
Takk! Så du også tilleggene i innlegget, med flere svar og linker?
Citera
2020-05-03, 19:03
Medlem
Citat:
Er det kamera også på gangveier og ev stier i området?

Kameraer nok. Bensinstasjonen filmer gaten, butikker filmer gaten og kameraer all mass. Til og med et kamera oppe på en bygning langt unne som filmer huset og hvor man ser lysene fra en bil, men ikke noe mer. Tror man har meget god oversikt over bevegelsene i området.
Citera
2020-05-03, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VG
Men hvor kommer medhjelperne inn da? Politiet mener at noen må ha bidratt. Tror du på det der selv?

At du sier at du ikke tror på det, er nå greit. Jeg vet selvfølgelig ikke hvilken rolle medhjelpere skal ha hatt. Kanskje bidratt med monerokommunikasjon, kanskje de har hentet liket fra huset, kanskje de har hentet liket fra et mellomlager. Kanskje hun lå mellomlagret i garasjen, og så mellomlagret på nytt et annet sted, hva vet jeg.
Citera
2020-05-03, 19:05
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charnelle
Jeg klarer ikke å unngå å mistenke at sønnen er involvert. Uansett hvor glad han er i mammaen sin eller hvor god han er som person, mange drapsmenn kan virke nogenlunde normale for sin omgangskrets. Han kan som sin far også ha skjulte sider og det kan være et svært kompleks motiv. Hans FB-profil inneholder mange referanser til drap, massakrering, morbid humor, skjelletter. Halloween dukker også opp der. Et av hans Instagram nick er Autokiller22 (hva enn det nå betyr) Mulig det er sånn 30-åringer er men FB-kontoen vitner om som er litt "ute" og ikke helt i vater, både på merkelige innlegg og bilder. Er det noen som er teknisk og skjønner seg på Monero er det vel kanskje han. Studert skuespill har han også.
Kan være jeg tar helt feil, men magefølelsen min sier at han enten er involvert eller vet noe.

Og hvis det er han, kanskje det ikke er et økonomisk motiv? Kan det være at moren vet noe om han som han ikke vil skal komme ut? Kan det være at han ikke er THs ekte sønn? (ryktene sier at AEH hadde et forhold til onkelen hans)

Är det så att sonen inte är som han ska? Då kan ju det vara han som dräpt modern utan sådant motiv som vi andra finner rimligt. Han kanske blev arg. Sedan drar TH igång en stor aktion för att rädda sonen och det hela går över styr. Nu kan han bara driva sin kidnappningshistoria så långt det går. Annars mister han sonen också.
Citera
2020-05-03, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VG
Kameraer nok. Bensinstasjonen filmer gaten, butikker filmer gaten og kameraer all mass. Til og med et kamera oppe på en bygning langt unne som filmer huset og hvor man ser lysene fra en bil, men ikke noe mer. Tror man har meget god oversikt over bevegelsene i området.
De kameraene på offentlige bygg som du nevner, er nok for langt unna i avstand til å kunne gi et klart bilde av en syklende eller gående person.

Jeg er sikker på at det finnes en eller flere ruter der man kan ta seg frem på gangveier og stier el.l. uten å bli fanget på kamera/video.
Citera
2020-05-03, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Är det så att sonen inte är som han ska? Då kan ju det vara han som dräpt modern utan sådant motiv som vi andra finner rimligt. Han kanske blev arg. Sedan drar TH igång en stor aktion för att rädda sonen och det hela går över styr. Nu kan han bara driva sin kidnappningshistoria så långt det går. Annars mister han sonen också.

Men hvem er Futurum-mennene da?
Citera
2020-05-03, 19:09
Medlem
Citat:
Takk!

Takk! Så du også tilleggene i innlegget, med flere svar og linker?

Absolut, kunde också läsa VG utan abonnemang.
Vet tyvärr inte hur man gör för att lägga in citat på t ex det du skrev.
Citera
2020-05-03, 19:09
Medlem
Citat:
Ja, fingeravtrykk og/eller andre spor på vindusglass. Kanskje et eller flere vindusglass ble beslaglagt for å undersøkes, og glassmesteren byttet disse ut med nye slik at politiet kunne ta med seg de gamle?

Eller glassmesteren ble tilkalt for å stadfeste om noen av glassene var blitt byttet ut og for å se hvilken type glass det var el.l.?

Ja, gode forslag.
Citera
2020-05-03, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Det går rykter om at han har fraktet henne bort i den tilhengeren som sto utenfor, som man også kan se på futurum i videoopptak. Tilhengeren skal visstnok ha dukket opp ved huset dagen før forsvinning...

Interessant! Har du noen formening om kilde, er det folk i nærområdet som har sett den, finnes den på bilde, sa du? I så fall hvor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in