2020-05-03, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
´Det är två. En som dödade och en som antingen stod bredvid eller som enbart har insyn. De var två.
Jamen det är såklart! Men det jag menar är att det är HD som är banemannen. Hon verkar absolut ha mest ilska i sig med tanke på hur BO tagits av daga, och hur hon blivit kränkt med allt från geocaching och rena trakasserier från den döde. Tror tamefan att båda var bakom staketet också, sen täcker dom upp, på alla möjliga vis på varann. Blodsex liksom...
Citera
2020-05-03, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
I länken längst ner i mitt meddelande framgår det att HD var skäligen misstänkt för mordet på Lena Wesström.
Det missa jag, sry! Då hade nog åklagaren haft bra större chans att döma dom i samförstånd ju mer jag läser på faktiskt tycker jag.
Citera
Avslutad
Citat:
´Det är två. En som dödade och en som antingen stod bredvid eller som enbart har insyn. De var två.
Japp, tror det jag med.
SD lockar ut, tror att han förberett allt.
17 slag för de förlorade casherna och otroheten
Tror JG har fifflat bort telefon och mordavapen,
Inte fattat att han blivit manipulerad och involverad i mordet på så sätt
Citera
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Absolut. Men när SD chattade med henne kl 11.06 på förmiddagen och sa att N*a ringt och att Lena är försvunnen så säger hon "Oj då" eller något sådant. Alltså har hon fått instruktioner att låta förvånad. Hon skall INTE ha kunskap till detta som går att spåra.

Nu gick det tydligen att spåra eftersom hon HD säger * Oj då* eller vad kan ngt sådant vara som du hänvisar till i ditt inlägg,
blir lite förvirrad med ditt inlägg. men du kanske har kunskap som jag har missat?!
Citera
2020-05-03, 22:02
Medlem
Citat:
Det fetade hoppas jag bara är ett spel för gallerierna. Om det äger sin riktighet så känns det inte rätt. Däremot tror jag inte domen skrivs såsom att SD är oskyldig - utan mer att man inte kan styrka att han är mördaren, att rimligt tvivel finns. Nu kan jag inte det där rent juridiskt OM man ens får formulera sig på det viset. Men vi får se om några dagar.

Typ "friad i brist på bevis"? Finns det?
Vi får vända oss till de mer juridiskt bevandrad i tråden och fråga.
Citera
2020-05-03, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R26
Jamen det är såklart! Men det jag menar är att det är HD som är banemannen. Hon verkar absolut ha mest ilska i sig med tanke på hur BO tagits av daga, och hur hon blivit kränkt med allt från geocaching och rena trakasserier från den döde. Tror tamefan att båda var bakom staketet också, sen täcker dom upp, på alla möjliga vis på varann. Blodsex liksom...
Med tanke på övervåldet så är jag böjd att hålla med dig. Det är hat inblandat. Raseri. En planerad gärning av SD borde inte renderat i sånt övervåld. Borde säger jag - jag vet ju inte vad som rör sig i huvudet på honom. Lenas skrik under så lång tid känns också som att det inte låg en jättestor styrka bakom slagen, det tog många slag och lång tid för att hon skulle tystna.

Möjligen var båda på brottsplatsen - men HD var säkert inte med när SD hämtade Lena. Då hade nog inte Lena följt med.
Citera
2020-05-03, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Nu gick det tydligen att spåra eftersom hon HD säger * Oj då* eller vad kan ngt sådant vara som du hänvisar till i ditt inlägg,
blir lite förvirrad med ditt inlägg. men du kanske har kunskap som jag har missat?!
Ja, just det gick att spåra och det var dessutom meningen. Men HD glömde tidigt på morgonen att hon inte skulle veta om "försvinnandet".

Budskapet missade nog målet. Skall försöka vara lite tydligare nästa gång.
Senast redigerad av Picasso2 2020-05-03 kl. 22:07.
Citera
2020-05-03, 22:06
Medlem
Detta fallet måste ju vara ett av de mest förbyllande fallen någonsin.. Desto mer man gräver desto mer konstigt blir det... Jag blir på riktigt rädd att detta är "vanliga" människor men alla inblandade (inkl. offret själv) verkar bara vara ute efter att visa hur jäkla duktig och lyckad man är, högpresterande och uppvarvade hela bunten...Detta geocache är ju inget man blir sugen på att börja med om man blir så manisk..Haha
Citera
2020-05-03, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Typ "friad i brist på bevis"? Finns det?
Vi får vända oss till de mer juridiskt bevandrad i tråden och fråga.
Diskuterade det med Krmkr häromdagen. Tydligen är det så att man under häktning kan "släppas i brist på bevis", men inte när det gäller att bli friad i en dom. Här gäller andra formuleringar tydligen. Skall bli fantastiskt intressant att se hur de formulerat domen. Jag måste in på kontoret på onsdag så jag hinner inte läsa domen när den släpps - det får jag göra när jag är klar på jobbet.
Citera
2020-05-03, 22:08
Avslutad
Angående LWs geocashe, var den vid bullerplanket? Kan någon del ifrån den vara tillhygget? SD sa att den var som en storlek av en brevlåda, någon metalldel, rördel från den lådan? Vad innehöll den, är det någon som vet?
Citera
2020-05-03, 22:11
Medlem
Citat:
Med tanke på övervåldet så är jag böjd att hålla med dig. Det är hat inblandat. Raseri. En planerad gärning av SD borde inte renderat i sånt övervåld. Borde säger jag - jag vet ju inte vad som rör sig i huvudet på honom. Lenas skrik under så lång tid känns också som att det inte låg en jättestor styrka bakom slagen, det tog många slag och lång tid för att hon skulle tystna.

Möjligen var båda på brottsplatsen - men HD var säkert inte med när SD hämtade Lena. Då hade nog inte Lena följt med.
Så tror jag det exakt gått till, sen har nog BO som det verkar tycka det varit spännande med sex lite här och där, en klassisk honey trap, hon vela ju bjuda på kladdkaka, så det var nog inte svårövertalat. Tyvärr
Senast redigerad av R26 2020-05-03 kl. 22:14. Anledning: .
Citera
2020-05-03, 22:13
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Hon hade en hel del att hänga upp sin minnesbild med. Finns inte minsta lilla tveksamheter där. Just rutiner gör att man ofta kan härleda vissa saker till klockslag, dag och annat.

Exakt så är det! Och så är det för oss alla när något ovanligt sägs eller händer. Därför går det inte att tro på ett ord av vad SD, HD, JG, SOA och MH säger. För alla andra ger konkreta och logiska vittnesmål. Både i förhör och Tingsrätten.

#TeamÅsaHiding
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in