2020-05-03, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ja, där satte du mig på pottan. Trodde verkligen det var en chokoladkaka. Vad är det då?
Men till topic. Jag tror just såna resonemang som du har gjort att man dragit sig från att se Hagen som GM.
Och statistiken är bara statistik. Fru Palme dödade inte sin make, ex v.

Kexchoklad.
Citera
2020-05-03, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Se markering til Poirot.

"Funnstedet skal være i første etasje i boligen, får VG opplyst.
I samme etasje er inngangspartiet og badet/toalettet hvor politiet mener 69-åringen kan ha befunnet seg da hun skal ha blitt angrepet av ukjente gjerningspersoner."

ja, om hun befant seg på do rett ved inngangsdøra trenger ikke ev andre GM vært mye rundtomkring i huset den aktuelle dagen, men sko-avtrykkene er funnet flere steder i huset
Citera
2020-05-03, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Kanskje en tung lysestake som har blitt brukt som slagvåpen. Hudrester, og mikroskopiske blodmengder i den ene enden, og THs dna evt fingeravtrykk i andre enden.
Hvordan skal du overbevise noen om at han ikke kan ha tatt i lysestaken når han har bodd der, og at det er derfor fingeravtrykket hans er på den?
Citera
2020-05-03, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
ja, om hun befant seg på do rett ved inngangsdøra trenger ikke ev andre GM vært mye rundtomkring i huset den aktuelle dagen, men sko-avtrykkene er funnet flere steder i huset
Ja, de har jo låst inne hunden?
Lagt igjen brev og strips, så jeg vet ikke hvor dette ble funnet.
Citera
2020-05-03, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Kanskje en tung lysestake som har blitt brukt som slagvåpen. Hudrester, og mikroskopiske blodmengder i den ene enden, og THs dna evt fingeravtrykk i andre enden.
ja, det kan jo ha vært noe sånt, men synes det er rart, det pleier jo å være sånn at mordgjenstanden, ev da slå i svime gjenstaden, er noe man kvitter seg med, og han har jo hatt gode muligheter til å kvitte seg md en slik gjenstand, men det perfekte mord finnes jo ikke, noe "feil" gjøres jo alltid, i allefall stort sett
Citera
2020-05-03, 20:19
Medlem
Citat:
ja, det kan jo ha vært noe sånt, men synes det er rart, det pleier jo å være sånn at mordgjenstanden, ev da slå i svime gjenstaden, er noe man kvitter seg med, og han har jo hatt gode muligheter til å kvitte seg md en slik gjenstand, men det perfekte mord finnes jo ikke, noe "feil" gjøres jo alltid, i allefall stort sett

Ja, jeg tenker også at han burde ha kvittet seg med den?
I tillegg tenker jeg at DNA til TH er på gjenstander overalt i huset, og det er vanskelig uten et lik og bare plukke ut en gjenstand de mener hun er blitt drept med? Kan jo selvfølgelig være blod og hud osv på den gjenstanden som indikerer at det er den hun har blitt slått med.
Kan være at GM har brukt hansker som samarbeider med TH, og at TH sitt DNA er der av naturlig årsaker?

Står det noe sted at gjenstanden er knyttet til mordet? Det står vel bare til en handling?
Det kan vel like så godt være funn i eksempelvis bil til TH? Eller telefon med SMS på som knytter han til handlingen?
Citera
2020-05-03, 20:19
Bannlyst
Citat:
Hvordan skal du overbevise noen om at han ikke kan ha tatt i lysestaken når han har bodd der, og at det er derfor fingeravtrykket hans er på den?

Jeg vet ikke, kanskje at fingeravtrykkene er plassert motsatt vei av normalt. Normalt hvis man skal flytte en lysestake, så løfter man den, men hvis man skal bruke den som slagvåpen, så snur man den, og slår med den tyngste delen som da blir nederst. Fingeravtrykkene vil da bli oppned. Dette blir jo selvsagt spekulasjoner.
Citera
2020-05-03, 20:21
Medlem
Citat:
Det er merkelig at sporplanteren iført sprox-sko tråkket rundt i huset bl.a. på steder som ikke var relatert til sporene fra angrepet på AE (etter det jeg forstår).

Både trusselbrev (og valpen?) ble funnet inne på det bad/toalettet som AE kan ha blitt angrepet inne på.

Jeg leter etter en artikkel der det ble beskrevet at politiet avdekket 2 forskjellige typer spor: de ekte sporene etter forbrytelsen og de sporene som ble plassert i ettertid.

Jeg fant ikke den artikkelen, men jeg fant noe annet:

"Ifølge VGs opplysninger skal undersøkelsene av det biologiske materialet ha styrket politiets teori om at det kunne knyttes til forsvinningen.
Funnet skal være handlingsrelatert, altså at det kunne tyde på at Tom Hagen har hatt en forbindelse til forsvinningen, får VG opplyst."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Jo8x18/de-ukjente-funnene-bak-paagripelsen

Skoavtrykkene ble plassert der etter at AE ble utsatt for den kriminelle handlingen, etter det jeg har forstått.

https://www.nrk.no/norge/anne-elisabeth-hagen-forsvinningen_-dette-er-politiets-spor-sa-langt-1.14998946

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Jo8x18/de-ukjente-funnene-bak-paagripelsen
Senast redigerad av POlROT 2020-05-03 kl. 20:37.
Citera
2020-05-03, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
1) I tidsrommet mellom kl 9:14 og like før kl 10.

"Minuttene mellom klokken 09.14 og like før klokken 10 beskrives overfor VG som et svært interessant tidsrom.

Politiet har en teori om at det var da Anne-Elisabeth Hagen ble utsatt for en alvorlig kriminell handling, muligens et drap, i sitt eget hjem.

I dette tidsrommet er det flere såkalte uoppklarte observasjoner, personer og biler, som beveger seg i området rundt Hagen-boligen, blant annet en bil på en gangvei nede ved Langvannet."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GGR3G4/politiets-hodepine-flere-hull-i-tidslinjen

3) Bilen ble fanget på video fra offentlig(e) bygg. Jeg vet ikke bilmerke.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/lAm6do/mystisk-bil-ved-hagens-hus-fanget-paa-video
Har denne bilen blitt etterlyst av politiet? Om de både har en mening om hvilken vei den kjørte og ikke har etterlyst den, så har de kanskje identifisert den?
Citera
2020-05-03, 20:23
Bannlyst
Citat:

Ja, det gjøres alltid feil. Han kanskje har tenkt at det ikke ble noe spor som dem kunne finne ut av. Og så er det slik at hvis han tar bort gjenstanden, så kan også det finnes ut av evt. ved at et av de tre barna merker at den gjenstanden er borte, eller at det er merker på bordet der den har stått. Et rundt merke med støv rundt. Og hvis det er vasket for å fjerne et slik merke, så kan også det finnes ut av, ved at man finner ut at det ikke er vasket andre steder til samme tidspunkt.
Citera
2020-05-03, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Har denne bilen blitt etterlyst av politiet? Om de både har en mening om hvilken vei den kjørte og ikke har etterlyst den, så har de kanskje identifisert den?
Politiet har bedt folk om å melde fra om de har stått ulovlig parkert ved et sted ved den gangveien den morgenen og politiet bedt folk melde fra om de har observert en bil der.
Citera
2020-05-03, 20:24
Medlem
Citat:
Ja, jeg skjønner bare ikke hvordan de kan knytte en gjenstand (som er i boligen han bor i med han sitt DNA) til blodet hennes. Et mordvåpen med TH sitt DNA er jo naturlig at har hans DNA der med tanke på at han bor der. GM kan jo ha brukt hansker?
Derfor jeg antok noe mer drastisk som beinfragmenter fra AEH som indikerer at hun faktisk er død, eller blod i for eksempel hans solgte bil, som gjør at det knyttes til handlingen og at ingen andre kan ha brukt gjenstanden?

ja, det må nesten være noe sånt, noe på en gjenstand som indikerer at den er brukt på henne, som slag el mordvåpen, og som med sikkerhet tilhører TH, ikke noe andre ev GM har lagt igjen i huset, politiet mener også at skoavtrykkene fra Sprox-skoen er avsatt på en slik måte at de kan knyttes til den alvorlige voldshandlingen hun ble utsatt for, sko avtrykkene må vel da ha vært i tilknytning til slepespor, skulle ikke forundre meg om skoene passer TH, men rart han ikke da kvittet seg med "gjenstanden" sammen med skoene, de er jo aldri funnet, det tyder jo på andre GM i huset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in