2020-05-03, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Kanskje politiet nylig fant spor av blod på et vindu eller på en glassdør eller på en vitrineskapdør inne i huset og de trengte hjelp av glassmesteren til å løsne dette glasset slik at de kunne ta med seg glasset for videre undersøkelser?

Vindu på bad er en god teori! Jeg tror baderomsvinduene er høyt oppe på veggen og jeg tror at de vinduene kan sees over garasjen. Disse vinduene er på samme yttervegg som ytterdøren er plassert.

Det rommet som det er funnet spor etter et mulig angrep på AE er beskrevet som et bad/wc som befinner seg i 1. etasje.

Dette står om bad tidligere i tråden:

Adrtrt: Badet er stort. Et badekar, toalett og bide innerst, stor vask, lite vindu, dusj ytterst ved døren ut til gang. Trappen ned er like utenfor

Sherlock.Undt.Holm: Det er kun et bad oppe i det huset og et toalett nede med vask. Også et separat toalett oppe. Så da var det i annen etage.
Citera
2020-05-03, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz

Adrtrt: Badet er stort. Et badekar, toalett og bide innerst, stor vask, lite vindu, dusj ytterst ved døren ut til gang. Trappen ned er like utenfor

Sherlock.Undt.Holm: Det er kun et bad oppe i det huset og et toalett nede med vask. Også et separat toalett oppe. Så da var det i annen etage.

Jeg har også lest i flere aviser at slepesporene er funnet i 1 etasje utenfor "badet", så da må det være toalettet nede med vask det refereres til da?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/RR4WA5/loerenskog-forsvinningen-fant-anne-elisabeths-mobiltelefon-i-huset Her eksempelvis nevnes slepesporene, inngangspartiet og "badet" i første etasje.
Senast redigerad av Idasma 2020-05-03 kl. 20:00.
Citera
2020-05-03, 20:00
Medlem
"På en gjenstand i boligen har etterforskerne funnet noen helt spesielle spor fra Anne-Elisabeth Hagen.
Spor de mener kan knytte ektemannen til forsvinningen."

Denne har jeg prøvd å å brainstorme på, men kommer ikke frem til noen gode forslag:

Hva slags spor fra henne, og på hva slags gjenstand, kan KUN knyttes til TH ?
Citera
2020-05-03, 20:01
Medlem
Citat:

Takk! Jeg leste i en artikkel at det rommet som hun kan ha blitt angrepet på, er et bad/wc-rom (eller rettere sagt: badet/toalettet) og at dette rommet befinner seg i samme etasje som AEs telefon ble funnet (i 1. etasje).

"Så langt er det ikke kjent om politiets etterforskning har klart å avdekke om det er den savnede 69-åringen selv som har lagt fra seg mobilen på stedet hvor den ble funnet.
Funnstedet skal være i første etasje i boligen, får VG opplyst.
I samme etasje er inngangspartiet og badet/toalettet hvor politiet mener 69-åringen kan ha befunnet seg da hun skal ha blitt angrepet av ukjente gjerningspersoner."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/RR4WA5/loerenskog-forsvinningen-fant-anne-elisabeths-mobiltelefon-i-huset

"Ifølge VGs opplysninger mener politiet at hun kan ha blitt angrepet på bad/toalett i huset. Bakgrunnen for dette er funn av såkalte situasjonsspor, som kan omtales som slepespor, i tilknytning til det aktuelle rommet."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dO7KVO/politiet-om-mulige-kidnappere-taushet-kan-vaere-en-bevisst-strategi
Senast redigerad av POlROT 2020-05-03 kl. 20:06.
Citera
2020-05-03, 20:03
Medlem
Citat:
"På en gjenstand i boligen har etterforskerne funnet noen helt spesielle spor fra Anne-Elisabeth Hagen.

Denne har jeg prøvd å å brainstorme på, men kommer ikke frem til noen gode forslag:

Dersom det er hår eller blod, så tenker jeg at DNA til TH kan ha havner der uavhengig av handling.

Beinfragmenter/brann/bålrester etter AEH på f.eks sag/kniv eller lignende med TH DNA på?
Dette er eneste forslaget jeg kan komme på som er helt overbevisende i forhold til en gjerning.

Blod/annet i bil som er brukt til å frakte AEH?
Citera
2020-05-03, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Jeg har også lest i flere aviser at slepesporene er funnet i 1 etasje utenfor "badet", så da må det være toalettet nede med vask det refereres til da?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/RR4WA5/loerenskog-forsvinningen-fant-anne-elisabeths-mobiltelefon-i-huset Her eksempelvis nevnes slepesporene, inngangspartiet og "badet" i første etasje.
jeg finner bare at slepesporene er funnet i tilknytning til et av badene i huset, men det omtales jo da som at det er flere enn et bad.. REdigert: bad/WC..
Citera
2020-05-03, 20:06
Medlem
Citat:
jeg finner bare at slepesporene er funnet i tilknytning til et av badene i huset, men det omtales jo da som at det er flere enn et bad.. REdigert: bad/WC..

Se markering til Poirot.

"Funnstedet skal være i første etasje i boligen, får VG opplyst.
I samme etasje er inngangspartiet og badet/toalettet hvor politiet mener 69-åringen kan ha befunnet seg da hun skal ha blitt angrepet av ukjente gjerningspersoner."
Citera
2020-05-03, 20:08
Medlem
Citat:
Dersom det er hår eller blod, så tenker jeg at DNA til TH kan ha havner der uavhengig av handling.

Beinfragmenter/brann/bålrester etter AEH på f.eks sag/kniv eller lignende med TH DNA på?
Dette er eneste forslaget jeg kan komme på som er helt overbevisende i forhold til en gjerning.

Blod/annet i bil som er brukt til å frakte AEH?

"helt spesielle spor"- kan tyde på at det er blod, ikke vanlig hudflass eller hår, på en gjenstand, men som kun TH har brukt ? At han har slått henne med en gjenstand så hun svimte av og så beholdt denne, det er jo litt merkelig det også, et mordvåpen pleier man vel å kvitte seg med..
Citera
2020-05-03, 20:09
Medlem
Citat:
Se markering til Poirot.

"Funnstedet skal være i første etasje i boligen, får VG opplyst.
ja, siden det er bad/wc så stemmer nok tidligere beskrivelser av boligen
Citera
2020-05-03, 20:13
Medlem
Kanskje et ev dusjkabinett måtte demonteres og fjernes, for å få tilgang til å lete etter spor under silikonfuger ved gulvet i dette ev dusjkabinettet eller under kabinettets ev gulv, dersom det har foregått noe i forbindelse med forbrytelsen inne i det ev dusjkabinettet?

Eller glass i kabinettet måtte fjernes for å lete etter biologiske/andre spor som ev var skjult mellom glass og der glassene er festet?
Citera
Medlem
Citat:
"helt spesielle spor"- kan tyde på at det er blod, ikke vanlig hudflass eller hår, på en gjenstand, men som kun TH har brukt ? At han har slått henne med en gjenstand så hun svimte av og så beholdt denne, det er jo litt merkelig det også, et mordvåpen pleier man vel å kvitte seg med..

Ja, jeg skjønner bare ikke hvordan de kan knytte en gjenstand (som er i boligen han bor i med han sitt DNA) til blodet hennes. Et mordvåpen med TH sitt DNA er jo naturlig at har hans DNA der med tanke på at han bor der. GM kan jo ha brukt hansker?
Derfor jeg antok noe mer drastisk som beinfragmenter fra AEH som indikerer at hun faktisk er død, eller blod i for eksempel hans solgte bil, som gjør at det knyttes til handlingen og at ingen andre kan ha brukt gjenstanden?
Citera
Bannlyst
Citat:

Kanskje en tung lysestake som har blitt brukt som slagvåpen. Hudrester, og mikroskopiske blodmengder i den ene enden, og THs dna evt fingeravtrykk i andre enden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in