Citat:
Ursprungligen postat av
stacanovist
Egentligen det vi ser nu är en förlängning av PK-samhället.
PK har nu blivit enormt mycket större än innan (och innan var det redan enormt stort).
Har alltid tyckt illa om att vara PK.
Har alltid misstänkt att det fanns något jävligt skumt med detta land som var mest PK i världen.
Nu vet jag vad det var. Nu MÅSTE du vara PK och säga att Sverige gör rätt.
Annars fy på dej, hur fan vågar du ens kritisera Svääääärjeeee. Ditt eget laaaaaand.
"Jo men liksom det finns typ ähhhhhhh en miljon döda"
"Men va fan, du är landsförräääääädare. Att gå emot sitt eget laaaaaaand"
Så det spelar noll roll vad som händer i Sverige.
Även om det slutar med största katastrofen genom tiderna är det fortfarande politisk inkorrekt att klaga på sitt eget land.
Hur fan vågar du liksom. Fyyyyy på dej.
Men läser man mellan raderna, är detta ett annorlunda hi-tech sätt att vara lilla Nordkorea.
Ja det är det jag inte får ihop heller... att man får hån och skall hålla tyst, för att man tycker att fokus bör ligga på att göra allt för att rädda liv i covid.
Det är sorgligt att leva så, först börjar det med att alla media är nästan helt okritiska mot makten och mest ställer frågor om resor och midsommar. Sedan blir det tillsägelser, hån, häxjakt i media, mot de som försöker protestera. Efter det har man då statuerat exempel, att de som vågar protestera, hur det blir för dem. Sen härinne man ber såna som protesterar att "flytta från landet"...
Har alltid trott vår yttrandefrihet varit stark, men börjar faktiskt bli rädd ibland, att det kan komma att bli steget längre för sådana som kritiserar Sverige och covid-19krisen. Om det blir mer formella inskränkningar i yttrandefriheten framöver tror jag man måste slå larm, tror dock inte myndigheterna vågar något sådant, de vet ju att en del utländska medier håller lite koll....
Jag hoppas nu verkligen att antal döda, kurvan går ner och ner, det känns så tärande att stå ut med att höra om fler döda.. man känner sig maktlös i det. Börjar känna så starkt obehag inför att titta på dödssiffran under vanliga veckodagar, man vill inte se mer, även om man vill hålla sig uppdaterad..