2020-05-03, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VG
Mye kan ha skjedd, de kan også enkelt ha gitt henne et støt med strømpistol. Rullet henne inn i teppet og slett det i bilen. Inn og ut på tre minutter.

”Kidnapparna” kan ju givetvis ringt på och sagt att det är ”säljare” och sedan gjort som du säger. Finner det rart att det skulle gått in i huset och hämta nyckeln i garagen först. För att sedan leta efter EH inne i huset. Så efter jobb har TH kommit hem och riggat sitt lååååånga kidnappningsbrev.
Ringt sonen för att se hur han reagerar och för att få upp puls och adrenalin innan han ringer politi.
Citera
2020-05-03, 16:14
Medlem
ExcuseMes avatar
Citat:
Oppsøk psykiater!

Hva gjør du i dette forumet? Det eneste jeg har sett fra deg, er at du henger ut alle andre. Jeg har ikke behov for dine "råd", det var et spm. Kan du ikke svare, så bla deg forbi!
Citera
2020-05-03, 16:16
Medlem
Vossevangens avatar
dobbel
Senast redigerad av Vossevangen 2020-05-03 kl. 16:18.
Citera
2020-05-03, 16:17
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Tom Hagen har en rekke selskaper.
Men det er 1 stk holdingselskap som peker seg ut hva gjelder formue og inntekt:
Foretaksnr.889 001 992 - Holding 2 AS.

Alle kunngjøringer på dette selskapet ligger offentlig i Brønnøysundregistrene.
Det er tidligere skrevet på tråden at AEH lenge var styremedlem i THs selskaper, men at hun gikk ut høsten 2018.

Registeret viser at AEH aldri har vært styremedlem i dette selskapet.
Derimot fremgår at hun har vært varamann til styret fra stiftelsen 01 12 2005 og frem til 03 09 2018. Enestyre har vært TH fra stiftelsen 01 12 2005 og frem til 03 09 2018.

Datteren - HHB - trådte 03 09 2018 inn som styremedlem.
Det første styremedlemmet utover TH siden stiftelsen.

Dette indikerer forberedelse til generasjonsskifte, der HHB synes utpekt til å spille en sentral rolle i fremtiden.

Størsteparten av THs likningsformue ligger i dette selskapet.
Arvelovens pliktdelsregler innebærer at hvert av de 3 stk barna har krav på maksimum 1 million kroner hver, og slik at TH (og evt AEH) fritt kan testamentere bort resten.

Spekulativt:
Kan det være slik at TH forberedte et generasjonsskifte (han er 68 år) der datteren HHB (hun er 47-48 år) er utpekt til å overta det meste av verdiene?

Kan dette i så fall være med å danne bakgrunn for forsvinningen/bortføringen eller hva det er som har skjedd?
Opprinnelig postet 25 01 2019 kl.17.45. 1 år og 3 måneder siden.

Svært mange skribenter på tråden skriver - fortsatt - at AEH har vært styremedlem i THs selskaper. Hun har vært varamedlem.

Nær ingen på tråden ser ut til å ha fattet interesse for spørsmålet om generasjonsskifte i THs selskaper - og at dette kan være med på å danne bakgrunn for det som har skjedd med AEH.
Ved gjennomført generasjonsskifte faller nærmest interessen for ektepaktene bort.
Senast redigerad av Vossevangen 2020-05-03 kl. 16:19.
Citera
2020-05-03, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExcuseMe
Hva gjør du i dette forumet? Det eneste jeg har sett fra deg, er at du henger ut alle andre. Jeg har ikke behov for dine "råd", det var et spm. Kan du ikke svare, så bla deg forbi!

Når du kommer med slikt tullball som at Frimurerne skal være leiemorderne, da fortjener du all den motbøren som kommer din vei. Og det mener jeg, du bør virkelig oppsøke psykiater.
Citera
2020-05-03, 16:21
Medlem
Citat:

Svært mange skribenter på tråden skriver - fortsatt - at AEH har vært styremedlem i THs selskaper. Hun har vært varamedlem.

Nær ingen på tråden ser ut til å ha fattet interesse for spørsmålet om generasjonsskifte i THs selskaper - og at dette kan være med på å danne bakgrunn for det som har skjedd med AEH.
Ved gjennomført generasjonsskifte faller nærmest interessen for ektepaktene bort.
Forklar oss gjerne hvorfor en skal kverke kona pga generasjonsskifte
Citera
2020-05-03, 16:24
Medlem
I følge artikkelen i VG https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kJVvqk/se-bildene-politiet-paa-sporjakt-i-tom-hagens-garasje så har en glassmester vært å gjort undersøkelser?
Hva kan det være? Knust glass i boligen/innbrudd (slik som Orderud), kan det være fingeravtrykk på glass eller andre forslag?
Citera
2020-05-03, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Jeg nevnte «bråk» i en bisetning i et tidligere innlegg på tråden her, noe en viss bruker hang seg opp i, og skapte mye «bråk» rundt, selv om det ikke var temaet for innlegget mitt. Men velger å poste denne informasjonen fra RB, fordi denne uttalelsen kanskje er noe av årsaken til rykteflommen om krangel m.m. i ekteskapet:
Tor Egil Berg har kjent Hagen-familien siden han var liten. – Jeg har pratet mye med Anne-Elisabeth. Jeg har vært med familien til hytta i Kvitfjell tidligere og stått på snowboard. Da jeg var mindre, gikk jeg inn og ut døra hos familien, sier han. Selv reagerte han på en spesifikk hendelse for en tid tilbake (dette er ikke nærmere tidsfestet i artikkelen). – Noen uker før jul kom jeg gående forbi huset på kvelden. Jeg hørte bråk der oppe og reagerte fordi det alltid er stille og rolig der. Jeg hørte høye stemmer og det var sent på kvelden, forteller han.
Postet i RB+ da saken ble offentlig kjent: https://www.rb.no/nyheter/kriminalitet/vold/nabo-og-venn-av-familien-jeg-er-i-sjokk-jeg-tror-familien-har-det-helt-forferdelig-na/s/5-43-962214

Ja, husker ikke i detalj så mange måneder etterpå, kanskje et år siden den diskusjonen, men jeg husker at noen mente at "bråk" kunne være vind, men her står det om høye stemmer og bråk. Vet ikke om det var denne artikkelen det ble referert til så mange måneder etterpå. Men med berepet bråk og høye stemmer så vil jeg nå anta at det menes krangel.
Citera
2020-05-03, 16:27
Bannlyst
Citat:
Hvis du ikke fikk det med deg så tok de ned teltet noen timer senere. Det står vel ikke der i dag eller hva?

Link?
Citera
2020-05-03, 16:27
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Forklar oss gjerne hvorfor en skal kverke kona pga generasjonsskifte
???
Dersom det var DETTE du fikk ut av mitt innlegg, anbefaler jeg at du bare leser videre.

Det kan hende vel at andre får mer ut av innlegget.
Citera
2020-05-03, 16:32
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Nei, jeg kjenner verken til han eller familien. Jeg kjenner heller ikke til noen som kjenner han, familien eller deres bekjente. Men jeg kjenner til hvordan ting fungerer, jeg kjenner til ransmiljø og alle de som potensielt kunne utført dette her til lands. Dette har jeg erfaring med gjennom mitt yrke.

Ja, politiet har som regel rett i mange av sine mistanker. Men noen ganger så går det over styr. Jeg skal ikke nekte for at dette har skjedd når det kommer bevis eller indisier som tilsier noe annet. Men så langt har jeg ikke blitt presentert for noen, ei heller et plausibelt scenario eller grunnlag for udåden. Men selvfølgelig, politiet sitter på informasjon de ikke slipper ut og den skal vi vurdere etterhvert og da kanskje vi skjønner hvorfor de tenker som de gjør. Men pr. nå, har vi ingenting. Er det noe jeg i hvert fall ikke aksepterer så er det tullprat med hemmelige gifter i kaffen, kameraovervåkning slik at de "leiemorderne" kan se når hun sovnet, bæring gjennom skauen, nedstøpt under garasjegulvet og alt annet piss som serveres her fra fantasier i galopp.

Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Det der uansett bare ville spekulasjoner , ingenting er bevist. Et oppkok av rykter.
Til nå har ikke politiet fremlagt et eneste fnugg av bevis som holder, og det tror jeg ikke de har heller.

Til VG
Ja, vi får vente og se hva som dukker opp. Helt enig i det, men jeg tror dessverre at for TH sin del, at politiet har en god del. Jeg tror ikke politiet hadde turt å gå så hardt og selvsikkert utvfør jul, uten at de har bevis. Det at de i det hele tatt fikk lov til å drive hemmelig etterforskning taler også for at de har jobbet godt og argumentert godt.

Angående gift i kaffen osv. osv., - joda det kan ta av her inne, det kan jeg være enig i, men jeg tror folk flest er opptatt av at saken blir løst.

Til Mulholland007
Politiet kan ikke legge frem bevis før de har en rettssak gående. Det vi har nå er medias fortolkninger av drypp de får fra politiet. De kan ikke skrive ting rett ut, men vi værer at de har noe vektig. Hvis ikke hadde det ikke blitt tatt ut tiltale.
Senast redigerad av Monsen 2020-05-03 kl. 16:35.
Citera
2020-05-03, 16:33
Medlem
Citat:

Men hvorfor da heller ikke drepe søsteren? Da får jo de to andre større sjans for å arve allikevel. Moren er det jo ingenting å hente ved å drepe?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in