2020-05-03, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligdame
Med tilgjengelighet snakker jeg også om veier. Det er kun en vei inn og ut av huset til hagen. Masse boligblokker, mao mange mennesker. Man kan jo være garantert at det er folk ute å går tur osv. + GM må antageligvis kjøre tilbake samme vei som de kom, med mindre det var GM som kjørte over plenen som virker usannsynlig når dette er så godt planlagt. En annen mulighet er at de kjørte inn halvveis i skogholtet og lot bilen stå der.

Så du mener det er mer anonymt å parkere bilen på gangveien i et skogholt hvor de samme menneskene må gå forbi? Når du er i skauen på tur og ser en bil stående inne i kartet, blir du mer nysgjerrig på den enn en bil på parkeringsplassen? Ja, i mange tilfeller ringer for politiet også. Så der mener du at en gjerningsmann skal ha båret på et kvinnemenneske? Er du helt teit?

Hvem bryr seg med en bil som kjører til et hus? Ingen. Inn og ut på tre minutter, ikke noe unormalt. Ser du noen fly rundt i hagen til naboen så blir du mer årvåken, og bærer de naboen over skulderen ennå mer. Slutt med slikt tull nå da, elsker dere bare å prøve å være gløgge og fantasere? Det er så jeg begynner å lure på om dere i det hele tatt er velfungerende? Men det er ikke rart at man ser slike forhold som i Samanger kommune hvor man nå vurderer søksmål mot idioter som har vært ansatt i kommunen og viktige stillinger. Jeg kan fort tenke meg at jeg hadde blitt sjokkert om jeg hadde fått vite at noen av dere her har en stilling av betydning. Hadde faen meg blitt redd bare jeg skulle hatt bilen min på EU-kontroll til en av dere.
Citera
2020-05-03, 15:46
Medlem
Citat:
Jeg har ikke kids, trodde at mennesker kledde seg ut enten det var søndag eller mandag så lenge det var 31.10. Det kan jo være at GM kledde seg ut på kvelden når de byttet bil event. Er det en dag det er vanlig å kle seg ut er det på Halloween. Men hvis det ikke ble feiret før søndagen så er det jo en annen ting. Anyways sa jeg dette var spekulasjoner. Til sist: Tror du må pelle deg ned fra din høye hest, du sitter ikke på fasiten. Du er underholdende da!

Byttet bil med hvem da? Kripos? Tror du han kjørte rundt på kvelden og drev med hyss etter at politiet trykket på den største røde knappen som finnes, den som gjør at justisministeren må gå fra middagen og komme seg på møte? Da tror du han drev og byttet bil med leiemordere?

Hvis du er så jævlig dårlig til å spekulere så fortjener du faktisk å høre det.
Citera
2020-05-03, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VG
Så du mener det er mer anonymt å parkere bilen på gangveien i et skogholt hvor de samme menneskene må gå forbi? Når du er i skauen på tur og ser en bil stående inne i kartet, blir du mer nysgjerrig på den enn en bil på parkeringsplassen?

Jeg spesifiserte i tidligere innlegg om det går ann å gjemme en bil der. DVS mennesker kan ikke se bilen.
Citera
2020-05-03, 15:50
Medlem
Citat:
Byttet bil med hvem da? Kripos? Tror du han kjørte rundt på kvelden og drev med hyss etter at politiet trykket på den største røde knappen som finnes, den som gjør at justisministeren må gå fra middagen og komme seg på møte? Da tror du han drev og byttet bil med leiemordere?

Hvis du er så jævlig dårlig til å spekulere så fortjener du faktisk å høre det.

Ikke byttet bil med noen, men BYTTET BIL.
Ps. Lar meg ikke irritere av deg i det hele tatt. Jeg ler av deg
Citera
2020-05-03, 15:53
Medlem
Citat:
Med tilgjengelighet snakker jeg også om veier. Det er kun en vei inn og ut av huset til hagen. Masse boligblokker, mao mange mennesker. Man kan jo være garantert at det er folk ute å går tur osv. + GM må antageligvis kjøre tilbake samme vei som de kom, med mindre det var GM som kjørte over plenen som virker usannsynlig når dette er så godt planlagt. En annen mulighet er at de kjørte inn halvveis i skogholtet og lot bilen stå der.
Nå skjedde dette i en tid på dagen der de fleste er på jobb eller skole, så mulig det ikke var så mye folk i området da dette skjedde. Går ut fra at redaktøren i RB kjenner området godt, noe jeg ikke gjør. Hvis jeg ikke husker feil, er det nettopp biler som har kjørt på gangveien gjennom skogholtet, som har vært i politiets søkelys.
Citera
2020-05-03, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Huff, dette er kjempevanskelig, synes jeg. Jeg forstår veldig godt VGs "utbrudd", som sikkert kjenner både TH og AE. Det er så klart vondt at TH får stygg omtale og at folk spekulerer dersom VG selv har et kjempegodt forhold til ham. Så når jeg leser dette, kjenner jeg også på dårlig samvittighet for teorier som vi har tatt opp her inne. Men, samtidig er saken svært spesiell og den fått enormt med omtale i media. AE, barna og barnebarna er offer i saken. Avisen VG spør om TH har en skjult side. Det har vi alle, men av forskjellig alvorlighetsgrad. Sinnet rettes mot den publikum ser at politiet har pekt ut og som de har brukt lang tid på å etterforske. De har gått grundig til verks for å være så sikre som mulig. Til og med hemmelig overvåkning som har gjort at de har tatt TH i løgn, blant annet. Jeg synes ikke det er rart at folk lar seg engasjere når en 70 år gammel dame, som blir omtalt som en snill og omsorgsfull person, plutselig forsvinner og påstås kidnappet. Og videre, når kidnapperne ikke går etter løsepengene, blir man jo skeptisk. For hva kan dette handle om da? Etter at politiet gikk offentlig ut med endret hovedhypotese, forsto de fleste at løsningen på gåten finnes i offerets nære krets. Staging av åsted vet politiet at særlig gjøres i saker hvor offer og gjerningsmann kjenner hverandre. Fremmede gjerningspersoner stager ikke åsted. Dette er forskningsbasert kunnskap som politiet er godt kjent med. Det er derfor ikke rart at ikke bare politiet, men også publikum etter hvert begynte å granske TH og stille spørsmål. At offeret er en 70 år gammel mor og bestemor, tror jeg berører folk ekstra. Mitt inntrykk er at det er en håndfull medlemmer her inne som har hatt kjennskap til elementer i saken lenge før det har blitt offentlig. Noe av det disse medlemmene har fortalt her inne, helt siden saken ble offentlig kjent for et drøyt år siden, ser ut til å stemme med det bildet politiet nå presenterer.

Nei, jeg kjenner verken til han eller familien. Jeg kjenner heller ikke til noen som kjenner han, familien eller deres bekjente. Men jeg kjenner til hvordan ting fungerer, jeg kjenner til ransmiljø og alle de som potensielt kunne utført dette her til lands. Dette har jeg erfaring med gjennom mitt yrke.

Ja, politiet har som regel rett i mange av sine mistanker. Men noen ganger så går det over styr. Jeg skal ikke nekte for at dette har skjedd når det kommer bevis eller indisier som tilsier noe annet. Men så langt har jeg ikke blitt presentert for noen, ei heller et plausibelt scenario eller grunnlag for udåden. Men selvfølgelig, politiet sitter på informasjon de ikke slipper ut og den skal vi vurdere etterhvert og da kanskje vi skjønner hvorfor de tenker som de gjør. Men pr. nå, har vi ingenting. Er det noe jeg i hvert fall ikke aksepterer så er det tullprat med hemmelige gifter i kaffen, kameraovervåkning slik at de "leiemorderne" kan se når hun sovnet, bæring gjennom skauen, nedstøpt under garasjegulvet og alt annet piss som serveres her fra fantasier i galopp.
Senast redigerad av VG 2020-05-03 kl. 16:01.
Citera
2020-05-03, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Huff, dette er kjempevanskelig, synes jeg. Jeg forstår veldig godt VGs "utbrudd", som sikkert kjenner både TH og AE. Det er så klart vondt at TH får stygg omtale og at folk spekulerer dersom VG selv har et kjempegodt forhold til ham. Så når jeg leser dette, kjenner jeg også på dårlig samvittighet for teorier som vi har tatt opp her inne. Men, samtidig er saken svært spesiell og den fått enormt med omtale i media. AE, barna og barnebarna er offer i saken. Avisen VG spør om TH har en skjult side. Det har vi alle, men av forskjellig alvorlighetsgrad. Sinnet rettes mot den publikum ser at politiet har pekt ut og som de har brukt lang tid på å etterforske. De har gått grundig til verks for å være så sikre som mulig. Til og med hemmelig overvåkning som har gjort at de har tatt TH i løgn, blant annet. Jeg synes ikke det er rart at folk lar seg engasjere når en 70 år gammel dame, som blir omtalt som en snill og omsorgsfull person, plutselig forsvinner og påstås kidnappet. Og videre, når kidnapperne ikke går etter løsepengene, blir man jo skeptisk. For hva kan dette handle om da? Etter at politiet gikk offentlig ut med endret hovedhypotese, forsto de fleste at løsningen på gåten finnes i offerets nære krets. Staging av åsted vet politiet at særlig gjøres i saker hvor offer og gjerningsmann kjenner hverandre. Fremmede gjerningspersoner stager ikke åsted. Dette er forskningsbasert kunnskap som politiet er godt kjent med. Det er derfor ikke rart at ikke bare politiet, men også publikum etter hvert begynte å granske TH og stille spørsmål. At offeret er en 70 år gammel mor og bestemor, tror jeg berører folk ekstra. Mitt inntrykk er at det er en håndfull medlemmer her inne som har hatt kjennskap til elementer i saken lenge før det har blitt offentlig. Noe av det disse medlemmene har fortalt her inne, helt siden saken ble offentlig kjent for et drøyt år siden, ser ut til å stemme med det bildet politiet nå presenterer.

Det der uansett bare ville spekulasjoner , ingenting er bevist. Et oppkok av rykter.
Til nå har ikke politiet fremlagt et eneste fnugg av bevis som holder, og det tror jeg ikke de har heller.
Citera
2020-05-03, 16:01
Medlem
ExcuseMes avatar
Noen som vet om TH er frimurer? Det kan fort ha "betydning" for saken.... De er kjent for å beskytte hverandre i den sekta,,,, just sayin
Citera
2020-05-03, 16:06
Medlem
Det går rykter om at han har fraktet henne bort i den tilhengeren som sto utenfor, som man også kan se på futurum i videoopptak. Tilhengeren skal visstnok ha dukket opp ved huset dagen før forsvinning...
Citera
2020-05-03, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Nå som politiet ser ut til å ha lekket mer til media, så er denne detaljen borte. Tror vi derfor må konkludere med at den er usann, eller umulig å bevise.
At ekteskapet har vært "turbulent", og at AEFH har ønsket skilsmisse er derimot en opplysning som politiet vel mener å kunne bevise?

Ja, de har skrevet om turbulet forhold, og at AE ville ut av det, og at dette var basert på vitneuttalelser. Mulig det kommer opp dette med høylytt krangel, når de evt skal lage et helhetlig bilde av forholdet, vet ikke, det er vel mye som de holder tilbake enda.
Citera
2020-05-03, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Det går rykter om at han har fraktet henne bort i den tilhengeren som sto utenfor, som man også kan se på futurum i videoopptak. Tilhengeren skal visstnok ha dukket opp ved huset dagen før forsvinning...

Hvor har du de ryktene fra da? Kjenner du noen i politiet kanskje?
Citera
2020-05-03, 16:12
Medlem
Citat:
Hvor har du de ryktene fra da? Kjenner du noen i politiet kanskje?
Skaphenger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in