2020-05-03, 16:17
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Jag tar 45-60 min promenad vaje dag vädret tillåter. Var inte orolig för mig, jag är relativt ung, frisk och aktiv. Men eftersom jag både studerar och jobbar hemmifrån på grund av pandemin, så gör jag vad jag kan för att stävja smittspridningen.

Hur länge tänkte du fortsätta med det?
Citera
2020-05-03, 16:18
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Frågan är vem som kommer ta ansvar? Myndigheterna skyller på politikerna och politikerna skyller på myndigheterna. Väldigt praktiskt...

Skyller på? Det är väl ännu ingen som skyllt på någon annan i coronakampen.
Citera
2020-05-03, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Vad är det med kortvarigt användande som kan skada lungorna? Vilkas lungor skadas? Vilket material är skadligt? Hur många asiater har fått lungskador av maskbärande? Källa tack!

Alltså JAG vet ju inte. Det är finska folkhälsomyndigheterna som vet. Och jag länkade ju redan i mitt första inlägg. Hur många gånger ska det göras?

Jag tror inte att de ljuger för de har ju alla finska - och en del utländska - läkares ögon på sig. De måste basera sitt uttalande på fakta.

Sen finns det även alarmister bland finska läkare. De vill att folk ska bära masker när de åker kommunalt eller handlar. Men de har inte kunnat presentera några hållbara idéer angående HUR man skulle få folket att göra det utan att det bär med sig mer skada än nytta.
Citera
2020-05-03, 16:19
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack

Min skola har nyss beslutat att köra igång klassrumsföreläsning/undervisning först till HT2020. Jag jobber hemifrån tillsvidare. Jag kommer dock säkert att sommarjobba på någon lokal butik dock.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Jag vet att du har fel. Man lägger nämligen inga pengar på bardisken längre utan endast bordsservering är tillåtet. Det hade du vetat om även du hade bidragit till allas bästa istället för att bli hemmasittare.
Ordbajsare där. Så jävla trött på idioter som hakar upp sig på formuleringar och vägrar att förstå vad som menas. Din mamma är hemmasittare. Jag har jobbat sen dag ett och rört mig helt fritt ute i samhället eftersom jag vet att mitt munskydd stoppar mig från att eventuellt smitta mina medmänniskor, till skillnad från dig som tror att du kan köpa dig ur problemet.
Citera
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:

Kan inte svara för den andre killen men jag har jobbat hemifrån i sju veckor och umgås bara med familjen.

Funkar fint. Fortsätter så här så länge det behövs.
Citera
2020-05-03, 16:21
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Det är nog något som vi redan ärvde ner när vi var i flockar och små samhällen. Flocken var det viktigaste och inga andra utanför denna.

Det är nog snarare negativt att vara antirasist i dagens läge med en pandemi. Italienarna körde ju med parollen krama en kines, vi har ju facit på det. Men kanske dessa rensar ut sig själva när de går ner och ska köra sina godhetstrick för att få pluspoäng? Corona klipper en när man minst anar det, finns inget rasistiskt med den, den bara är. Man ser ju även i dödstalen, om man jämför grannländerna där man håller ihop och har en nationell stolthet, hur mycket lägre de är där.
Citera
2020-05-03, 16:22
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Arbetsskygg är jag inte. Däremot har jag ett väldigt fint hem så jag får väl erkänna att jag gillar att vara hemma. Har man bara en sunkig radonlägenhet så förstår jag faktiskt att man väljer att sitta på uteserveringar.

Jag föredrar utan tvekan mina egna uteplatser. Sånt man har råd med när man inte bränner 70 spänn på en folköl eller 60 spänn på en kanelbulle.

Sen har du en tredje grupp också, de som har råd med både ett bra hem, uteplats och kanelbulle. Jag vet, det låter helt osannolikt, men det finns faktiskt sådana människor.

Man brukar säga att vi har ett rikt liv.
Citera
2020-05-03, 16:22
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Vi som inte hatar oss själva kan tänka oss att göra det så länge läget kräver. Förr eller senare är smittan över, det får ta den tid det tar. Kommer du att ha begått självmord innan dess?
Citera
2020-05-03, 16:23
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Min skola har nyss beslutat att köra igång klassrumsföreläsning/undervisning först till HT2020. Jag jobber hemifrån tillsvidare. Jag kommer dock säkert att sommarjobba på någon lokal butik dock.
Ok, så du bryter isoleringen till sommaren?
Citera
2020-05-03, 16:23
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Du vrider dig som masken på kroken utan att komma en millimeter åt nåt håll. Du låter inte mer intelligent för att du krånglar till det så att du inte längre hittar ut, tvärtom.

Om masker skyddar finns det ingen anledning att inte använda dem. ” fysiskt, logistiskt, tidsmässigt och ekonomiskt” skriver du som om det vore helt oöverstigliga hinder? Blir så trött på er klenryggar, allt verkar vara för jobbigt för er...
Jo, det är alltid skäl att väga olika tänkbara åtgärder emot varandra.
Dessutom begränsas man av vad som är möjligt att göra.
Citera
2020-05-03, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dansyrsa
Hej,

postar i princip aldrig här men är sannerligen orolig för utvecklingen i Sverige. Exponentiell utveckling är inget att leka med. När helvetet brakar loss finns det ingen återvändo.

Jag kalkylerar att denna massiva ökning, då pratar vi total mayhem kommer att starta cirka 70 dagar efter första dödsfallet i Sverige. Eller 74 dagar för att vara exakt.

Det vill säga 24 Maj. Då kommer det bli godnatt.

Är tyvärr dålig på att hålla koll här så ursäktar på förhand om jag inte svarar på eventuella frågor om hur jag räknat ut detta, men jag tror att jag har rätt och du får naturligtvis tro något annat.

Påminner om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in