2020-05-03, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Vad vet du om det? Källa tack. Du verkar enbart hånfull. Då blir det svårt argumentera sakligt.
Källa på att barn inte sprider smittan då de tog åtgärderna i mars tack svarar jag dig då. Källa på det tack. Och hittar du inte en källa så är det ekonomin som ligger bakom.
Citera
2020-05-03, 15:17
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJABAXXX
Och smittspridning var det jag svarade på innan du kommenterade åldern på varför Sverige lät skolor vara öppna utan dåtida studier. Rysk roulett utan vetskap vi bara kör.
Jag lyfte bara fram ett uttalande ur ett långt citat ur din post. Det verkar som om du fortfarande inte läst det. Du kanske borde ta en liten paus och lugna ner dig.
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
265 per miljon.

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Plus mörkertal som vanligt!

Socialstyrelsen har, som du säkert vet, hand om dödsorsaksregistret. Och där anges 10% fler.
Samtidigt kan vi konstatera att överdödligheten inte stigit fullt lika mycket. Men problemet är såklart att de olika uppgifterna inte avser exakt samma tidsperiod.

Därför föredrar jag att runda av till en (eller 1½) gällande siffra.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Källa på att barn inte sprider smittan då de tog åtgärderna i mars tack svarar jag dig då. Källa på det tack. Och hittar du inte en källa så är det ekonomin som ligger bakom.
Källa på det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vi kommer få ett bra svar i början på nästa vecka när den stora undersökningen av antikroppar presenteras. Något säger mig att t ex Giesecke säkerligen fått preliminära rapporter om vad den visar på och därför använder dom siffrorna han gör.

It wouldn’t make sense, considering the huge difference in results from other antibody testing, which I believe we’ll see results more in line with. I think they’ll find around 10% in antibody testing.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Munskydd skyddar inom vården. För random snubbe på stan har det ingen betydelse alls. Har jag sagt från första sekund. Så även nu.

Där har du helt fel. Munskydd skall inte bara skydda dig från smitta utan andra från din eventuella COVID-19 smitta. Vi vet att det finns ett antal superspridare som själva inte är medvetna om att de smittar. Kolla vad kinesiska myndigheter säger genom Global Times den 27 april:

10:13 pm April 27

The COVID19 outbreak is under control in China but wearing masks is still needed to prevent people from being infected by asymptomatic cases, Beijing-based epidemiologist Wang Guiqiang said on Monday.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Det är synd eftersom det finns väldigt bra skyddsdräkter till våra mest värdefulla individer.
https://www.gsa.se/files/cache/6f6e2fa7e79aa701188253436c055a51_f4014.jpg

Ser jag någon med skyddsmask antar jag automatiskt att den personen är förståndshandikappad.
Citera
2020-05-03, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Det är inte över ännu.

80% överdödlighet i Stockholm
125% i London
140% i Paris
260% i Madrid
390% i New York
460% i Bergamo

Och fortfarande har vi fler döda per en miljon invånare än USA. Dina siffror förändrar inte det hur mycket du än vill det.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Tycker mest det är roligt att se hur folk använder siffror och statistik. Ibland är det fel, dåligt urval, går inte att jämföra och mörkning. Ibland är det titta här, bra sffror, det går åt rätt håll, nu är det färre...

Uppenbarligen använder folk siffror och stats lite som de vill. Ibland är det fel på källan, ibland passar den.

Kan du inte säga var jag hade fel i mina invändningar istället?
Citera
Medlem
Citat:
Är inte det för att de börjat testa fler? Ändrar man testrutinerna kan man inte jämföra som du gör, utan att ta hänsyn till detta.
Klart att det testas mer nu och det är anledningen till många flera nya fall men det betyder också att detta är inte över på ett bra tag.
Citera
Medlem
Citat:
Källa på det?
Källa på det du skrev?
Citera
2020-05-03, 15:19
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Den tid som snart kommer med mycket få döda och smittade per vecka, kommer många i denna tråd sörja och tappa sin livsgnista..

Citat:
Snart? Antalet smittade slog vi ju rekord denna vecka med över 800st nya fall så det är inte över än.

Ok, det kanske ska räcka för att du ska klara dig ett tag till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in