2020-05-03, 14:10
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VG
Kan ikke du bevise at de mener det da før du kommer med påstanden? Ikke sett ett spørsmålstegn etter påstanden du kommer med.

troll som deg er så 2015 fjomp
Citera
2020-05-03, 14:11
Medlem
Citat:
Dette viser jo bare ditt kunnskapsnivå. Så du tror at legemiddelassistert rehabilitering, altså folk som får Subutex og Metadon som behandling ikke får medisinen sin pga. koronastengte tider? Goddag, ja de har vel stengt Legevakten også kanskje?

Nu blir jag nyfiken, går du på Subutex och Metadon?
Citera
2020-05-03, 14:12
Medlem
Jeg har fulgt med på denne saken siden saken kom ut i fjor, og jeg har lest mye i denne tråden.

Det som er ubegripelig er hvordan GM har ankommet/parkert/kommet seg ut igjen usett. Huset er utrolig tilgjengelig. Man ser også at det er utrolig mange boliger rundt. Dette må da virkelig ha vært et sjangsespill hvis man ankommer med bil.
Hvis man ser på adressen til Hagen på google maps ser man at det går en gangvei gjennom et skogholt før man kommer ut på en tilsynelatende trafikkert vei.

Hvis man ser på husets innkjørsel ser det jo ut som det er svært vanskelig å parkere en bil der uten å bli sett. Med mindre man parkerer den i garasjen. Kan GM ha kjørt inn sin bil i garasjen til Hagen, for å flytte kvinnen ut i bilen gjennom garasjen? (Det er Garasjeadgang gjennom huset). Ser også i dag at VG skriver at politiet har brukt mye tid på å sikre spor i garasjen..

Eller kan det være mulig å gjemme en bil i skogholtet, hvor GM har tatt seg til fots til huset for og så tilbake til bilen med kvinnen?

Eller kan det ha vært at GM har blitt kjørt og hentet?

Når dette er så profesjonelt gjort, ville det skurre for meg om GM hadde satt en fremmed bil midt i tunet til Hagen. Når man har vært nabo med noen i 20 år er jo dette noe man legger merke til, spesielt hvis de ikke pleier kanskje å ha mye besøk. Men så er det jo dette med at politiet ikke gikk ut med at fru hagen var forsvunnet før mange måneder senere, som kan gjøre at folk glemmer.

Noen av mine andre spekulasjoner:
- Dagen før pågripelsen gikk VG ut og skrev noe om at politiet visste hvem som hadde befunnet seg i Sloraveien 31.10.18. Et av flere drypp som har kommet frem ila vinteren. Tenker at dette kunne få Hagen til å bli nervøs, og at han kanskje har snakket med noen som kan ha noe med forsvinningen å gjøre (som ble overhørt av politiet pga avlyttingsutstyr) og Hagen har sagt noe som gjorde at politiet har trodd det fantes noen spor/dokumenter/kvitteringer o.l som gjorde at de trengte å ransake.

- Dette skjedde på Halloween. Er dette tilfeldig? Kan det vært enklere for GM å forflytte seg senere på dagen, med utkledningsutstyr o.l

- Denne såkalte gjerningsbilen som har fjernet AEH, den må antageligvis blitt byttet ut, hvis GM ikke tilholder seg i Lørenskog område. Hvor er den blitt av?
Senast redigerad av Vanligdame 2020-05-03 kl. 14:23.
Citera
2020-05-03, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Inleggen fra VG her, är intressanta. Inte för att de innehåller något substantiellt för saken, men för att kan belysa varför detta med ett mord kan väcka såna kraftiga reaktioner och sånt intresse.
Och varför man "gått på" makens larviga villospår.

Han och hans familj kan uppfattas som normala, som en av oss, som går på ski, er hygglige och inte alls varit rika alltid. Och såna som vi vi dödar INTE våra fruar. Och då har heller inte Hagen gjort det.

En helt ok logik, faktiskt. Men inte helt 100% eftersom Hagen högst troligt just dödat sin kära hustru.

Inte bara VG har gett uttryck för sådana tankar och attityder. Genom hela tråden har de funnits många som av för mig oklara skäl dragit sig för att dra den rimligaste slutsatsen om vem som är GM.

Man ska inte anklaga någon som inte är dömd, har man motiverat detta med. Bl.a. Men bakom detta har det troligen funnits en identifikation med denne man. Man har inte velat att han ska vara GM helt enkelt, av känslomässiga skäl. Mot rimligt tänkande. Och troligen har detta styrt polisen också.

Intressantast i denna historia, för min del.

Altså, la det være klart. Det er sånne som oss, vanlige mennesker, som oftest dreper sine koner. Menn som har venner, kollegaer og en normal fasade. Men som jeg påpeker, det skjer oftest i affekt - og med én gjerningsperson! Det skjer sjeldent med to-tre innleide leiemordere, en halvårs lang planlegging og en utsikt til at man selv blir etterforskningens og medias søkelys resten av livet. Vi snakker her om faktisk resten av livet, saken vil ikke være foreldet før Tom Hagen er 95(!) år.

Hvis man planlegger å drepe noen, og har slike ressurser med tre leiemordere, så sender du henne på tur til Praha og får henne skutt under ett ran, får en til å kjøre over henne tre ganger med en Suburban på fjellet når hun lufter bikkja eller slenger noen giftige bær i salaten hennes. Hva som helst, man planlegger for at livet skal bli bedre uten kjerringa - ikke at man skal leve i et helvete resten av livet selv.
Citera
2020-05-03, 14:16
Medlem
Citat:
Inleggen fra VG her, är intressanta. Inte för att de innehåller något substantiellt för saken, men för att kan belysa varför just detta mord väckt såna kraftiga reaktioner och sånt intresse.
Och varför man "gått på" makens larviga villospår.

Han och hans familj kan uppfattas som normala, som en av oss, som går på ski, er hygglige och inte alls varit rika alltid. Och såna som vi vi dödar INTE våra fruar. Och då har heller inte Hagen gjort det.

En helt ok logik, faktiskt. Men inte helt 100% eftersom Hagen högst troligt just dödat sin kära hustru.

Inte bara VG har gett uttryck för sådana tankar och attityder. Genom hela tråden har de funnits många som av för mig oklara skäl dragit sig för att dra den rimligaste slutsatsen om vem som är GM.

Man ska inte anklaga någon som inte är dömd, har man motiverat detta med. Bl.a. Men bakom detta har det troligen funnits en identifikation med denne man. Man har inte velat att han ska vara GM helt enkelt, av känslomässiga skäl. Mot rimligt tänkande. Och troligen har detta styrt polisen också.

Intressantast i denna historia, för min del.
Intressant i högsta grad. Stor frånvaro av kritiskt tänkande råder i denna tråd.

Enligt statistiken brukar gärningsmannen nästan alltid finnas i offrets närhet.
Men inte alltid är det så.
Smutsiga rykten som trollas in i tråden bör tas med nypa salt.
Citera
2020-05-03, 14:17
Medlem
Jofs avatar
Min favorit VG:s "argumentering", är denna:
Dette er en familie som har fostret tre skikkelige unger, gått på skiturer med hund, appelsin og kvikklunsj.

Vem har mage att angripa eller misstänkliggöra en sån familj.

För svenskar utan grundläggande insikt i norsk skidtradition så är kvikklunsj, en sorts chokladkaka som många har med sig på tur.

Men skämt åsido. Det finns nog många VG:are därute. Annars hade mordet klarats av rätt snabbt.
Citera
2020-05-03, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nu blir jag nyfiken, går du på Subutex och Metadon?

Jeg er bare opplyst om det meste, jeg prater ikke bare en masse piss jeg ikke har greie på.
Citera
2020-05-03, 14:21
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja.

Mens Tom Hagen nå sitter i varetekt skal politiet, både i teori og praksis, etterforske saken både til gunst og ugunst for TH, avhengig av hva som blir avdekket.

Jeg tror saken vil bli fullt oppklart. Til slutt.

Det blir det alldeles säkert. Om inte TH får ett slag mot huvet. Och hänger sig.
Citera
2020-05-03, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Intressant i högsta grad. Stor frånvaro av kritiskt tänkande råder i denna tråd.

Enligt statistiken brukar gärningsmannen nästan alltid finnas i offrets närhet.
Men inte alltid är det så.
Smutsiga rykten som trollas in i tråden bör tas med nypa salt.

Siden dere er så på statistikk, kan ikke dere vise meg hvor ofte konedrap innbefatter leiemordere og lang planlegging. Statistisk står nok slikt med flere gjerningsmenn oftere i sammenheng med organisert kriminalitet som ran o.l. enn konedrap. Eller hur, Svensson?
Citera
2020-05-03, 14:23
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Altså, la det være klart. Det er sånne som oss, vanlige mennesker, som oftest dreper sine koner. Menn som har venner, kollegaer og en normal fasade. Men som jeg påpeker, det skjer oftest i affekt - og med én gjerningsperson! Det skjer sjeldent med to-tre innleide leiemordere, en halvårs lang planlegging og en utsikt til at man selv blir etterforskningens og medias søkelys resten av livet. Vi snakker her om faktisk resten av livet, saken vil ikke være foreldet før Tom Hagen er 95(!) år.

Hvis man planlegger å drepe noen, og har slike ressurser med tre leiemordere, så sender du henne på tur til Praha og får henne skutt under ett ran, får en til å kjøre over henne tre ganger med en Suburban på fjellet når hun lufter bikkja eller slenger noen giftige bær i salaten hennes. Hva som helst, man planlegger for at livet skal bli bedre uten kjerringa - ikke at man skal leve i et helvete resten av livet selv.

Ja, der har du en poäng. Jag tippar att det gick till just som du skrev inledningsvis. Som i normalfallet.
Kanske med en liten variant på det.
Men da glemmer vi kvikklunsjen da.
Citera
2020-05-03, 14:24
Medlem
Citat:
Min favorit VG:s "argumentering", är denna:
Dette er en familie som har fostret tre skikkelige unger, gått på skiturer med hund, appelsin og kvikklunsj.

Vem har mage att angripa eller misstänkliggöra en sån familj.

För svenskar utan grundläggande insikt i norsk skidtradition så är kvikklunsj, en sorts chokladkaka som många har med sig på tur.

Men skämt åsido. Det finns nog många VG:are därute. Annars hade mordet klarats av rätt snabbt.

Chokladkaka?! Og du skal ha greie på Norge eller? Tror du vi har med oss chockladkaka på tur?!
https://www.freia.no/produkter/sjokolade/kvikk-lunsj-(47-g)?c1=920&c2=9146&p=1885
Citera
2020-05-03, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligdame
Jeg har fulgt med på denne saken siden saken kom ut i fjor, og jeg har lest mye i denne tråden.

Det som er ubegripelig er hvordan GM har ankommet/parkert/kommet seg ut igjen usett. Huset er utrolig tilgjengelig. Man ser også at det er utrolig mange boliger rundt. Dette må da virkelig ha vært et sjangsespill hvis man ankommer med bil.
Hvis man ser på adressen til Hagen på google maps ser man at det går en gangvei gjennom et skogholt før man kommer ut på en tilsynelatende trafikkert vei.

Hvis man ser på husets innkjørsel ser det jo ut som det er svært vanskelig å parkere en bil der uten å bli sett. Med mindre man parkerer den i garasjen. Kan GM ha kjørt inn sin bil i garasjen til Hagen, for å flytte kvinnen ut i bilen gjennom garasjen? (Det er Garasjeadgang gjennom huset). Ser også i dag at VG skriver at politiet har brukt mye tid på å sikre spor i garasjen..

Eller kan det være mulig å gjemme en bil i skogholtet, hvor GM har tatt seg til fots til huset for og så tilbake til bilen med kvinnen?

Eller kan det ha vært at GM har blitt kjørt og hentet?

Når dette er så profesjonelt gjort, ville det skurre for meg om GM hadde satt en fremmed bil midt i tunet til Hagen. Når man har vært nabo med noen i 20 år er jo dette noe man legger merke til, spesielt hvis de ikke pleier kanskje å ha mye besøk. Men så er det jo dette med at politiet ikke gikk ut med at fru hagen var forsvunnet før mange måneder senere, som kan gjøre at folk glemmer.
En nabo reagerte på at det stod en varebil m hvite skilter hos Hagen, dvs TH har flere naboer som kjenner hverandre godt, noen er nære venner og de vet hva slags bil de har. En fremmed bil utenfor kunne godt bli lagt merke til. Bilfører som kjørte over plenen ved rekkehusblokkene har ikke meldt seg, ikke de to mennene utenfor Futurum bygget heller. Mye tyder da på at det har vært fremmede i nærheten av bolig og jobb. Hadde det ikke vært for tlf samtalen AEH ville jeg tenkt TH tok hun m i bilen selv og lempet hun over til noe medhjelpere. Han har ikke alibi for hvor han har vært hele tiden den dagen, og kunne på et tidspkt flyttet henne fra boligrn selv eller gitt signal til andre for når de var trygt å reise dit. Han visste nok hvor kameraer var plassert i Futurum bygget og kan ha unngått disse. Noen kan ha tatt henne m fra baksiden av huset og videre, TH selv slept henne til garasje el ut avhuset slik at andres DNA ikke er å finne i huset, men sko avtrykk av etterlyst sko er intr. i denne forbindelse. Passet de TH. Ville ev vært "typisk han" å kjøpe billige sko.
Senast redigerad av eeqaz 2020-05-03 kl. 14:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in