Citat:
Ursprungligen postat av
FurirRevaer
Ja det verkar ha sprungits i alla riktningar. Påminner om det Lingärde beskriver. Bevakare, övervakare, attentatsmän... Alla flockas de och sedan skingras de för vinden i skottögonblicket.
Har sett en simulation av rörelserna på Sveavägen baserad på vittnesmålen. Dessvärre har jag inte sett den på några år. Men där ser det ut som folk cirklar runt LOP för att sedan bara skingras i motsatta riktningar.
Hoppas KP snart kommer med sin lösning så vi amatörer får något att bita i. Det måste ju innehålla mer från utredningen. Sådant som inte kommit ut på annat vis eller i fupen i målet mot CP.
För att travestera HH, vi måste kunna släcka några ljus. Dvs lägga några spår till handlingarna. Alla misstänkta kan ju inte ha skjutit OP...
Ja, vi amatörer har snokat i alla vrår utan att hitta några defintiva svar. Polisen själva har kommit upp med några spår - VG, PKK, CP, CA, Sydafrika, SE...
Borgnäs/Bresky har grävt oerhört mycket kring de oförklarade WT-männen.
Om nu KP, med stöd i
bindande bevisning, kan presentera en förklaring och peka ut den ansvarige som han säger och den förklaringen inte innehåller ett svar kring de oförklarade WT-männen tycker jag inte det är realistiskt.
Att som Dahlsten vifta bort dem som "knarkspaning i kvarteret" håller inte utifrån det vi fått veta om denna knarkspaning, nämligen att den var koncentrerad till Oxen/Tegnérgatan och avbröts 22.30.
Vi har paret Prims WT-man, vi har de båda WT-männen i Gamla stans tunnelbana, de båda WT-männen utanför Palmes bostad, WT-mannen vid Hötorgets T-bana, en WT-man vid Grand då bioföreställningen började och så då sammantaget en hel drös på Tunnelgatan/Norra Latin strax före och under biobesöket.
WT-männen i Gamla stan har inte kunnat förklaras. Och vem var den märklige man som "bröt sig in" i taxin i Gamla stan? Vilka var WT-männen på Regeringsgatan och Johannesgatan?
Som sagt, "knarkspaning" håller inte. Här behöver det komma en
trovärdig förklaring.
Det här med
spontant ensamagerande GM är långsökt tycker jag.
Då är det mer trovärdigt med en ensam GM som länge/en tid försökt ställa Palme till svars för någon oförrätt som gjort gärningsmannen rejält kränkt.
Att denne kränkte man i sin upprördhet utan närmare eftertanke slet fram en revolver är inte så troligt. Tycker jag.
Det utbredda Palmehatet kan ha triggat någon att försöka bli hjälte, men då är det inte ett spontant mord utan ett planerat mord.