2020-05-03, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Det er ikke en påstand. Jeg påstår ikke at det har vært høylytt krangel, men at det påstås fra andre, derfor måten jeg ordlegger meg på. (skal ha vært), Og nei, det finnes ingen link på dette, dette er opplysninger som kommer fram fra folk jeg anser som troverdige og som kjenner naboer der. En annen bruker postet også her at han hadde lest om dette i en nettavis, men at det etter kort tid hadde blitt slettet.

Nå som politiet ser ut til å ha lekket mer til media, så er denne detaljen borte. Tror vi derfor må konkludere med at den er usann, eller umulig å bevise.
At ekteskapet har vært "turbulent", og at AEFH har ønsket skilsmisse er derimot en opplysning som politiet vel mener å kunne bevise?
Citera
2020-05-03, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Det er ikke en påstand. Jeg påstår ikke at det har vært høylytt krangel, men at det påstås fra andre, derfor måten jeg ordlegger meg på. (skal ha vært), Og nei, det finnes ingen link på dette, dette er opplysninger som kommer fram fra folk jeg anser som troverdige og som kjenner naboer der. En annen bruker postet også her at han hadde lest om dette i en nettavis, men at det etter kort tid hadde blitt slettet.
Jeg nevnte «bråk» i en bisetning i et tidligere innlegg på tråden her, noe en viss bruker hang seg opp i, og skapte mye «bråk» rundt, selv om det ikke var temaet for innlegget mitt. Men velger å poste denne informasjonen fra RB, fordi denne uttalelsen kanskje er noe av årsaken til rykteflommen om krangel m.m. i ekteskapet:
Tor Egil Berg har kjent Hagen-familien siden han var liten. – Jeg har pratet mye med Anne-Elisabeth. Jeg har vært med familien til hytta i Kvitfjell tidligere og stått på snowboard. Da jeg var mindre, gikk jeg inn og ut døra hos familien, sier han. Selv reagerte han på en spesifikk hendelse for en tid tilbake (dette er ikke nærmere tidsfestet i artikkelen). – Noen uker før jul kom jeg gående forbi huset på kvelden. Jeg hørte bråk der oppe og reagerte fordi det alltid er stille og rolig der. Jeg hørte høye stemmer og det var sent på kvelden, forteller han.
Postet i RB+ da saken ble offentlig kjent: https://www.rb.no/nyheter/kriminalitet/vold/nabo-og-venn-av-familien-jeg-er-i-sjokk-jeg-tror-familien-har-det-helt-forferdelig-na/s/5-43-962214
Citera
2020-05-03, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Jeg nevnte «bråk» i en bisetning i et tidligere innlegg på tråden her, noe en viss bruker hang seg opp i, og skapte mye «bråk» rundt, selv om det ikke var temaet for innlegget mitt. Men velger å poste denne informasjonen fra RB, fordi denne uttalelsen kanskje er noe av årsaken til rykteflommen om krangel m.m. i ekteskapet:
Tor Egil Berg har kjent Hagen-familien siden han var liten. – Jeg har pratet mye med Anne-Elisabeth. Jeg har vært med familien til hytta i Kvitfjell tidligere og stått på snowboard. Da jeg var mindre, gikk jeg inn og ut døra hos familien, sier han. Selv reagerte han på en spesifikk hendelse for en tid tilbake (dette er ikke nærmere tidsfestet i artikkelen). – Noen uker før jul kom jeg gående forbi huset på kvelden. Jeg hørte bråk der oppe og reagerte fordi det alltid er stille og rolig der. Jeg hørte høye stemmer og det var sent på kvelden, forteller han.
Postet i RB+ da saken ble offentlig kjent: https://www.rb.no/nyheter/kriminalitet/vold/nabo-og-venn-av-familien-jeg-er-i-sjokk-jeg-tror-familien-har-det-helt-forferdelig-na/s/5-43-962214

Får ikke lest artikkelen, men episoden er ikke tidfestet med andre ord, så den kan ikke settes i sammenheng med datoen 30.10.18?
Citera
2020-05-03, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VG
Kanskje kan det være slik at Tom Hagen arvet ingenting, for han er en av ti søsken. AE arvet sine foreldres hus, verdien i 1993 var så lav at med det i mente så var det en rettferdig løsning slik at begge fikk et hus ved en eventuell skilsmisse. For kanskje var det slik at AE ikke ville dele huset med TH og ta det inn i ekteskapet, for det var hennes barndomshjem som hun har dullet med siden.

Så før dere igjen spekulerer, så sett dere inn i økonomien tidlig på 90-tallet. Hvis dere ikke husker noe om det så var det ikke slik som i dag. TH var heller ikke milliardær, så dette var kanskje en helt fair greie. Dette er en normal familie, og da er det ikke sagt at det er nødvendig å oppdatere ekteskapspakten man skrev. Det er mang en idiot som ikke ikke har oppdatert testamentet de skrev for tretti år siden osv.

Dette er en familie som har fostret tre skikkelige unger, gått på skiturer med hund, appelsin og kvikklunsj. De har holdt sammen, levd nøkternt til de grader og vært ute skandaler eller stygge påstander om noe som helst slag. Og her sitter dere rottefolk og drar de ned i søla uten grunn, fråtser i sladder og piss fra trygda folk folk med mindreverdighetskompleks og skadefryd. Skam dere!
ja det är märkligt att rykten blir till fakta, det är inte trovärdigt att en 70 årig hårt kämpande familjefar efter 50års äktenskap vill mörda sin fru.
Han beskrivs som psykopat av mänskor som inte träffat honom. Inget tyder på att han är fifflare el psykopat. Att han inte visar känslor läggs honom till last.
Låt oss anta att frun faktiskt är kidnappad, och han befinner sig i fullständig chock, för att klara av situationen och kaoset som uppstår vid kidnappningen, så uppbådar man den inre styrkan och stänger av alla känsloyttringar. Tom Hagen försöker förstå vad och vem som ligger bakom försvinnandet..
självklart har polisen frågat honom om han misstänker någon speciell, fiender eller andra som vill förgöra honom.
När han börjar spekulera om vad som kan ha hänt, blir han anklagad för att lägga ut rimridåeder.
Och att han själv skulle hjärnan bakom försvinnandet.
Kan förstå hur uppgiven han måste känna sig, och allt han säger blir vridet till hans nackdel.
Det finns självklart kriminella och galna mänskor som kan ha kidnappat fru Hagen.
De kan ha hållit henne i förvar, och de kan ha dödat henne. För såna uslingar betyder inte andras lidande ett skvatt.
Norsk polis famlar i blindo och har inte lyckas hitta gärningsman, och drar slutsatsen att maken är gärningsman.
Polisen agerade märkligt vid gripandet, hade de gripit honom i hemmet så hade han inte heller
kunnat förstöra bevis, såsom polisen påstår.
Det teatraliska gripandet är märkligt, varför agerade polisen så?
Och husundersökningen två år efter försvinnandet ,
har Tom Hagen haft kontakt med kidnapparna bakom polisens rygg, så är det självklart så att han hoppas få tillbaka sin fru.
De som ligger bak kidnappningen är hungrig på pengar och vill naturligtvis inte släppa Tom Hagen.
Äktenskapsförordet behöver inte betyda att Elisabeth Hagen sattes på bar backe, hon hade en egen förmögenhet, i form av föräldrahemmet och arvet.Tom Hagen var ingen miljadär vid den tidpunkten heller.
Polisen borde ha synat mobiltrafiken vid kidnappningstillfället, vilka telefoner var uppkopplad i närheten av Hagens den där morgonen?
VI har inte fått konkret info om hur polisen arbetat, mer än brevpapperet köpts på clas olsson
efterlysning om inköp av buntband och skor.
Deras efterforskning av aktuell mobiltrafik vid händelsen, vet vi inget om.
Tom Hagen är inte skyldig till det här, och polisen är ikke skicklig i sökandet efter gärningsmännen.
Citera
2020-05-03, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
1) Eftersom du inte var där när mordet skedde så vet du inte om mordet skedde i affekt, eller hur? Så jag vet inte hur du kan påstå det du gör.

2) Så det som sägs av andra om förhållandet på ett forum är fel, men det som sägs av dig på ett forum om förhållandet är rätt. Intressant tankesätt. När det gäller uttalandet om att hon ville skiljas och att förhållandet var turbulent, så har väl inte det kommit från ett forum utan från tidningar. Eller är det något jag missat?

Det är allmänt känt att de som misshandlar sin partner fysiskt eller psykiskt gör det inom husets väggar. Ute bland andra kan de vara väldigt kärleksfulla. Det är därför många som misshandlas inte blir trodda av andra som känner misshandlaren. Samma sak vid mord. En hel del mördare har på intet sätt visat utåt att de ska mörda. Om det var så enkelt att man via okulär besiktning kunde se vilka som misshandlar, våldtar och mördar skulle fler brott klaras upp. Men så enkelt är det inte. Många våldsverkare är mer komplexa än så. De är bra på att spela en roll och ljuga.

Politiet mener drapet er planlagt månedsvis i forveien. Jeg påpeker bare at konedrap som dere henviser til oftest skjer i affekt.
Citera
2020-05-03, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det kan ju behöva vägas in skattetekniska/-taktiska skäl samt ev. saker som kanske noteras på annat håll men inte i pakten — som t.ex. överförda kontanter/ aktier eller överlåten fastighet på annat håll. Är det å andra sidan så att AES andelar snarast inskränks pga att hon blivit hotad med separation så kanske det inte glöms bort så lätt...

Det där bör väl gå att reda ut.

Ja.

Mens Tom Hagen nå sitter i varetekt skal politiet, både i teori og praksis, etterforske saken både til gunst og ugunst for TH, avhengig av hva som blir avdekket.

Jeg tror saken vil bli fullt oppklart. Til slutt.
Citera
2020-05-03, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Får ikke lest artikkelen, men episoden er ikke tidfestet med andre ord, så den kan ikke settes i sammenheng med datoen 30.10.18?
Nei, artikkelen er postet 9. januar 2019, og det er ikke nevnt når episoden har vært og trenger heller ikke ha noe med saken å gjøre i det hele tatt. "Noen uker før jul" er ikke en beskrivelse jeg ville brukt hvis det gjaldt noe som skjedde 30. oktober.
Senast redigerad av univers123 2020-05-03 kl. 13:58.
Citera
2020-05-03, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denimdenim
Det er moro med denne nye brukeren som kaller seg VG
Man har plutselig noe å le av når tråden skulle bli litt tørr og kjedelig
Blir litt som med Lønning og Staff som gikk på tv på 90 tallet der man hadde en gærning som het Hans Bauge som satt å ropte og bæljet
Folk holdt jo på å le seg hjel
Trolig er denne VG en heroinist som ikke får medisinen sin på grunn av koronastengt legekontor

Dette viser jo bare ditt kunnskapsnivå. Så du tror at legemiddelassistert rehabilitering, altså folk som får Subutex og Metadon som behandling ikke får medisinen sin pga. koronastengte tider? Goddag, ja de har vel stengt Legevakten også kanskje?
Citera
2020-05-03, 13:57
Medlem
Jofs avatar
Inleggen fra VG her, är intressanta. Inte för att de innehåller något substantiellt för saken, men för att kan belysa varför just detta mord väckt såna kraftiga reaktioner och sånt intresse.
Och varför man "gått på" makens larviga villospår.

Han och hans familj kan uppfattas som normala, som en av oss, som går på ski, er hygglige och inte alls varit rika alltid. Och såna som vi vi dödar INTE våra fruar. Och då har heller inte Hagen gjort det.

En helt ok logik, faktiskt. Men inte helt 100% eftersom Hagen högst troligt just dödat sin kära hustru.

Inte bara VG har gett uttryck för sådana tankar och attityder. Genom hela tråden har de funnits många som av för mig oklara skäl dragit sig för att dra den rimligaste slutsatsen om vem som är GM.

Man ska inte anklaga någon som inte är dömd, har man motiverat detta med. Bl.a. Men bakom detta har det troligen funnits en identifikation med denne man. Man har inte velat att han ska vara GM helt enkelt, av känslomässiga skäl. Mot rimligt tänkande. Och troligen har detta styrt polisen också.

Intressantast i denna historia, för min del.
Senast redigerad av Jof 2020-05-03 kl. 14:09.
Citera
2020-05-03, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Nå som politiet ser ut til å ha lekket mer til media, så er denne detaljen borte. Tror vi derfor må konkludere med at den er usann, eller umulig å bevise.
At ekteskapet har vært "turbulent", og at AEFH har ønsket skilsmisse er derimot en opplysning som politiet vel mener å kunne bevise?

Kan ikke du bevise at de mener det da før du kommer med påstanden? Ikke sett ett spørsmålstegn etter påstanden du kommer med.
Citera
2020-05-03, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VG
Kan ikke du bevise at de mener det da før du kommer med påstanden? Ikke sett ett spørsmålstegn etter påstanden du kommer med.

"Politiet fikk tidlig informasjon om at Anne-Elisabeth Hagen hadde fortalt flere personer at hun over flere år hadde levd i et turbulent ekteskap.
Politiet har også funnet tegn på at hun ville ut av ekteskapet."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Jo8x18/de-ukjente-funnene-bak-paagripelsen
Citera
2020-05-03, 14:10
Medlem
drsniffers avatar
Det er utrolig hvor mye støy ektepakten(e) genererer.

Hva disse eller den (siste og gjeldene) regulerer må ha vært kjent nærmest siden sakens første par dager eller uker i hvert fall for politiet ettersom det er rutine.

For det gravende publikum kunne fått det samme straks saken ble kjent i media, dersom ikke hinderet med å plukke opp telefonen, ringe 75007500 og disponere kr 181,- av trygda for å få en kopi tilsendt lammer prosessen helt da.

Men når folk sitter å venter på at VG+ artikler skal publiseres i gratisutgaven eller bli servert på dekket bord av andre, så tenker jeg at svaret er så nedslående at det er blitt KLAUSULERT

En annen ting...

Rekk opp hånden de som har kontaktet Lørenskog kommune med en anmodning om å få se Sloraveiens 4 plantegninger?

Det er jo gratis og mye mer interessant ettersom (Spoiler) politiet fortsatt tviholder på disse med en sjeldent brukt paragraf i denne sammenheng for å unngå at de blir kjent.

Nei, det er ikke ment for å gi vind i seilene til betong(sarko)fag entusiastene, men det må være noe annet det utgjør en faktor i.

Kopi av kjeklepakter er forresten også gratis å finne her på FB, men det er så utrolig mange å velge mellom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in