2020-05-03, 12:57
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R26
Skulle tro att SD berättat sanningen för honom, vilken GM egentligen är.
Det kan ligga någonting i det. Det skulle förklara mycket av dom osannolika omständigheter som inte har någon logisk förklaring. Isf kan det väl vara så att advokaten är förhindrad av den tilltalade att avslöja vem som bör läggas gärningen till last i huvudförhandlingen. Han har gjort sitt jobb vilket var att företräda sin klient vilket han gjort iom Tr,s avvisade av Åkl yrkande.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-05-03 kl. 13:32.
Citera
2020-05-03, 13:16
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Då måste man ställa in kodlåset på det kommandot. Men No*a säger i förhöret, som man kan lyssna på på Youtube, inget om att det är avstängt.

Det pratas en hel del där om just låset. Han kom dessutom dit med sin pappa UW och syster mkt tidigt för att fira A*on.

Det låset ÄR ljudligt. Och då menar jag inte den digitala signalen som man kan välja ljud och volym på själv. När man stänger dörren så SMÄLLER själva låset igen relativt LÅNGSAMT, med en HÅRD METALLISK smäll. I mina vänners hus (där de har samma lås), så hörs den smällen över hela huset om ingen spelar hög musik. Klart den som var inne på natten inte vågade stänga den dörren.

Tror också det är fullt rimligt att SD oanmäld knackat på altandörren (som hon ofta hade öppet när det var varmt) eller smygit in där. Lockat med hjälp med cachen och kanske lite mys innan resan.

Vid 03:00-04:00 (A*ron vaknar till) gick han in samma väg. Troligen vid 03:00 redan, då ljuset börjar komma sen. Raderade det han ville på LW´s dator och kanske på någon mer telefon. Sen stänger han altandörren och smyger ut genom den vanliga dörren. Lämnar den öppen för att INTE väcka Ar*on och kanske även för att det ska se ut som hon har blivit bortförd.

#TeamÅsaHiding
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2020-05-03 kl. 13:19.
Citera
2020-05-03, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Mened kan han inte fällas för, inte heller HD. Men "skyddande av brottsling" är ju något annat. Ex om man (även som närstående) hjälper till att städa undan efter ett mord. Fast jag vet inte om tystnad ingår i rubriceringen.

Det räcker inte med att tiga, utan mer aktivt som du själv säger städa undan.
Citera
2020-05-03, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Hur kan SD veta att ingen av dessa har alibi på mordnatten?

Från "slasken" kanske, bara en tanke.
Citera
2020-05-03, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Inte som sk närstående. Skulle SD behöva vittna i en framtida rättegång där HD står som mord åtalad så vittnar han ju inte under ed.

Det stämmer, ej som edsvuren.
Dessutom så vittnar han i så fall frivilligt.
Citera
2020-05-03, 13:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
S syfte med brevet var sannolikt ett desperat försök att skapa de tvivel han kan ha tyckt att IB misslyckades med.

S försöker helt enkelt påverka rätten inför deras bedömning och tar upp detaljer som han menar är fel. Han har haft tid att leta och klura på det han sett i FUP och hört i rättssalen. Han sa i rätten att han blev avrådd av IB att framföra sin lista på alla "fel", men det kunde inte kontrollfreaket S acceptera och han skrev sitt brev.

Betänk att S är en vanelögnare sen många år tillbaka. I första förhöret försökte han kasta ljus mot PN och JS, men i sitt kompisbrev till den store Björn har han skapat en icke namngiven hord där han nämner att två bor i Norrland och att de skulle inte ha hunnit, eller ngt liknande.
Han aktar sig för att namnge någon i brevet, men han gör ändå ett medvetet försök att skapa tvivel. Detta fast han vet att alla är kontrollerade.

Jag tror du får omvärdera din tanke om att en figur som SD plötsligt inte skulle kunna ljuga i en text till rätten.

Det handlar om en mordmisstänkt person som skrattar åt andras grodor i rätten.

En som har bedragit sin maka och ljugit många år.

En som inte drar sig för att fuska i geocaching och på jobbet.

En som raderat tusentals bilder och olika konversationer i sina enheter för de kritiska datumen 11-12 maj och 14-15 maj. Raderade och skrev över mobilminnet nån minut innan förhör.

Har fotograferats av polisens övervakningskamera som visar ett färskt rivsår på underbenet. Det har han fått den 10 maj, säger han i förhör.
När polisen kollat med bilder från det datumet, ändrar han sig och säger att han pillat upp en skorpa på polisstationen!

En som går hemifrån utan mobil när hen ringt polis och larmat om hotfulla typer.

Ger olika historier i förhör och i rätten.

Har varit ute och cyklat flera varv under mordkvällen, men i rätten ändrade han sig till att det skedde någon vecka innan.

En som har påstått att det blir blodbad när han har sex med L, fast han i andra förhör beskriver sexet som normalt liknande mellanmjölk.

En som håller sin bästa och oroliga polare på halster och skriver "bara jag vet". Det är ren djävulskap!

Om S skrivit JAG ÄR OSKYLDIG! HJÄLP MIG! istället för att ynka om att det gjorde ont att bli beskriven som ett monster, så kanske hans brev kunnat påverka gemene man utanför rätten.

Glöm inte att S sa till en kompispolis han mötte vid parkeringen 15 maj att "det här kommer aldrig lösas". Detta visste han redan när L var försvunnen. Konstigt, va?

Listan är längre, men orkar inte skriva mer. Jag ska lyda S råd och ta mig ut i naturen istället. Som du förstått tror jag inte S bangar en sekund för att ljuga i vare sig brev eller muntligt.

När man läser det så här så ser man tydligt hur skumt allt ser ut! Bra sammandrag!
Listan kan som du säger göras längre, men det behövs inte.

Vill bara förtydliga att poliskvinnan sa så här om vad SD sagt:

Aktbil 145, sid 303
"Min kollega ropar på mig och säger att vi måste åka, Stefan säger då "jaja både du och jag har
bråttom så hej då". Jag säger då till honom att hoppas det löser sig och att kvinnan kommer
hem igen, då säger Stefan till mig "nej det kommer inte lösa sig", jag säger då till honom "jodå
det kan det visst göra", varpå han svarare något i stil med" nej jag tror inte det faktiskt".
"

Så konstigt uttalande när ens vän är borta!
Citera
2020-05-03, 13:39
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Från "slasken" kanske, bara en tanke.
Eftersom slasken är tillgänglig för åtalad och advokat så vore det meningslöst att lägga 12-15 alibilösa män där. Tror faktiskt Örebro tingsrätt är intresserade av att fälla mördaren - vem det än vara månde.

Att uppgifter, förhör och annat hamnar i slasken betyder inte att det är material som polisen struntat i att utreda, tvärtom - det är utrett och befunnits ej ha bäring på åtalet mot SD. Hade de hittat DNA under naglarna på LW från en av de ”alibilösa” mannen så hade inte SD stått åtalad.
Citera
2020-05-03, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
När man läser det så här så ser man tydligt hur skumt allt ser ut! Bra sammandrag!
Listan kan som du säger göras längre, men det behövs inte.

Vill bara förtydliga att poliskvinnan sa så här om vad SD sagt:

Aktbil 145, sid 303
"Min kollega ropar på mig och säger att vi måste åka, Stefan säger då "jaja både du och jag har
bråttom så hej då". Jag säger då till honom att hoppas det löser sig och att kvinnan kommer
hem igen, då säger Stefan till mig "nej det kommer inte lösa sig", jag säger då till honom "jodå
det kan det visst göra", varpå han svarare något i stil med" nej jag tror inte det faktiskt".
"

Så konstigt uttalande när ens vän är borta!
Det är inte så konstigt uttalande eftersom vi vet vad han gjort. Det uttalandet är av samma dignitet som "det kommer bli tråkiga löpsedlar i Örebro snart" (el nåt liknande) till en arbetskamrat.

Han vet ju. En oskyldig person, som inte vet något alls, skulle aldrig i livet uttala sig på det viset. Han kan inte se det själv bara. Det är svårt att spela oskyldig till ett mord om man inte är det.
Citera
2020-05-03, 13:53
Medlem
Måndagen den 14:e Maj året 2018.

Klockan: 23:01:02 ➡ SD svarade på ett mail och transmitterade ett telegram till L*na Wesstr*m.

11 sekunder därnäst transmitterade L*na Wesstr*m en bild på en Cach-Logg till SD vilken då ägde rum klockan: 23:01:13.

Enligt ovan skrivet förflöt sedan därefter en tid av 22 minuter samt 30 sekunder då L*na Wesstr*m lämnade sin bostadsrätt adresserad på Byal*gsgatan 4 / klockan: 23:23:43.

Ytterligare då förfluten tid av 1 minut samt 47 sekunder var L*na Wesstr*m's mobila enhet stillastående nära angränsande till bullerplanket klockan: 23:25:30, och med mycket stor sannolikhet var L*na Wesstr*m vid det då aktuella tillfället placerad och ståendes någon stans på Rättar*vägen 9 och samtalandes med en eller fler personer av någon anledning.

Efter en då vidare förfluten tid av 4 minuter samt 30 sekunder hör en person ett intensivt kvinno-skrik vilket sedan emanerade med korta intervaller med ytterligare kvinno-skrik, de kvinnliga skriken uppfattades då någon gång från cirka klockan: 23:30 och fram till upphörandet cirka klockan: 23:33.

Enligt ovan skrivet och cirka 1 minut och 16 sekunder framåt i tiden skedde en okänd aktivitet vid St*fan Davidss*n's Laptop.

Det förflöt ytterligare en cirka-tid av 4 minuter då plötsligt L*na Wesstr*m's mobila enhet började så sakteliga att röra sig bort från brottsplatsen.

Därefter förflöt en tid av 29 minuter och 54 sekunder när L*na Wesstr*m's mobila enhet kopplade upp sig mot en mast på Hj*lmar Bergm*ns väg 54 vilken då ägde rum klockan: 00:07:54 samt via NV 300° (GPG)

Endast 3 sekunder därefter skedde en koppling klockan: 00:07:57 via NV 300° (GPG)

Ytterligare tid förflöt med 20 minuter och 38 sekunder då en bekant till L*na Wesstr*m vid namn: Jörg*n Johanss*n transmitterade via Facebook till L*na Wesstr*m enligt följande textering: "Åh ! Somnat ? Jag hoppas det i alla fall. Kram till dig" denna transmission ägde då rum klockan: 00:28:28.

Därnäst och endast 1 minut och 8 sekunder transmitterade SD ett telegram till L*na Wesstr*m klockan: 00:29:36 med följande textering, "Hepp. Du kom inte in mer. Sov gott. Hörs i morrn"

Tiden förflöt sedan därefter med 17 minuter och 43 sekunder då L*na Wesstr*m's mobila enhet åter på nytt kopplade upp sig mot en mast på Hj*lmar Bergm*ns väg 54 vilken då ägde rum klockan: 00:47:19 samt via NV 300° (GPG)

Enligt ovan skrivet förflöt sedan tiden med 54 minuter och 18 sekunder då L*na Wesstr*m's mobila enhet stängdes av på Hj*lmar Bergm*ns väg 54 vilken ägde rum klockan: 01:41:37.

Då L*na Wesstr*m vid det aktuella tillfället lämnade sin bostadsrätt klockan: 23:23:43 och fram till dess att L*na Wesstr*m's mobila enhet hade stängts av på Hj*lmar Bergm*ns väg 54 klockan: 01:41:37, hade L*na Wesstr*m's mobiltelefon varit aktiv under 2 timmar och 17 minuter samt 54 sekunder.

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2020-05-03 kl. 14:15.
Citera
2020-05-03, 13:53
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är inte så konstigt uttalande eftersom vi vet vad han gjort. Det uttalandet är av samma dignitet som "det kommer bli tråkiga löpsedlar i Örebro snart" (el nåt liknande) till en arbetskamrat.

Han vet ju. En oskyldig person, som inte vet något alls, skulle aldrig i livet uttala sig på det viset. Han kan inte se det själv bara. Det är svårt att spela oskyldig till ett mord om man inte är det.
Så sant, och han glömde en grej, han glömde spela orolig dagen efter mordet. Han glömde ringa Lenas mobil några gånger för att låtsas vara orolig.

Diagrammet över antal samtal till Lena dagen efter mordet talar sitt tydliga språk, ALLA andra ringer, utom SD. Och hon skulle enligt utsago vara en av hans bästa vänner.

Det är inget bevis såklart men det är ack så talande.
Citera
2020-05-03, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Så sant, och han glömde en grej, han glömde spela orolig dagen efter mordet. Han glömde ringa Lenas mobil några gånger för att låtsas vara orolig.

Diagrammet över antal samtal till Lena dagen efter mordet talar sitt tydliga språk, ALLA andra ringer, utom SD. Och hon skulle enligt utsago vara en av hans bästa vänner.

Det är inget bevis såklart men det är ack så talande.
Det finns många många sådana underligheter. Indicier. Indiciemål ÄR svåra. Och att han släpptes i väntan på dom pekar på att dom inte kommer kunna fälla honom. Det finns egentligen inte ett enda handfast bevis såvitt jag kunnat se.
Citera
2020-05-03, 14:26
Medlem
Funderar en hel del på vad JG menade då han ifrågasatte varför polisen inte gjorde husrannsakan även hemma hos HD.

Hittar fan inte det förhöret bland aktbilagorna :no

Någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in