Citat:
- Ditt resonemang bekräftar att "högerextremisterna" är mer omtänksamma än godhetspredikanterna på vänstersidan. För godhetspredikanterna är det viktigt att framstå som goda, inte att verkligen visa omtanke. Därför är vänsterns godhetspredikanter angelägna att ha journalistkåren på sin sida. När journalistkåren ställde sig på Anders Tegnells sida, så gjorde vänster-anhängarna samma sak. Godhetspredikanternas godhet försvann snabbt.
Citat:
Så ligger R nu väl under 1 i Sverige.
Fördelen är, förstås, att det lugnar ner sig under försommaren och sommaren, så att utarbetad vård- och omsorgspersonal kan få lite semester (Vem vet, kanske kan alla utom 70 plusarna få fira en någorlunda normal midsommar. Men det är nog främst en from förhoppning ifrån min sida.)
Fördelen är, förstås, att det lugnar ner sig under försommaren och sommaren, så att utarbetad vård- och omsorgspersonal kan få lite semester (Vem vet, kanske kan alla utom 70 plusarna få fira en någorlunda normal midsommar. Men det är nog främst en from förhoppning ifrån min sida.)
- Jag vill få ner smittspridningen såpass mycket att även äldre svenskar kan våga gå ut utan att riskera livet. Är det rättvist att riskgrupperna ska sitta instängda under lång tid, för att övriga medborgare ska slippa inskränkningar i sina liv?
Citat:
- Hur många svenskars liv vill du offra i jakten på flockimmunitet?
Tänk om det inte kommer en andra smittvåg? I så fall har vi offrat livet på en massa svenskar i onödan.
Av en massa länder som infört munskydd, så valde du diktaturen Kina... Haha. Ok, I'll bite.