2020-05-03, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Orkar inte leta efter länk men en timma på 60 grader gör tricket.
Eller 92 grader i 15 minuter.

Snyggt, tack ska du ha för blixtsnabbt svar.
Citera
2020-05-03, 12:19
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Kanske. Det kommer även andra länders.
Inte alls på samma sätt om de stänger till när det börjar att ta fart. Exakt det som är the Hammer and the Dance.
Sveriges strategi är åldringsslakt
Citera
2020-05-03, 12:20
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
De är som jag förstår det vad som klassas som ”mikrostater”? Just den listan hade inte med dessa, hela världen minus dessa 3 då! Jag har dock delat dessa med förr...

Men det är ju inte lätt att veta när man nyss registrerade sig här.

I vilket fall så reagerar du på EXAKT samma saker som de som brukar bagatalisera utvecklingen i Sverige gör. Ditt resonemang låter även allt mer lik den sidan i andra inlägg nu...

Denna är definitivt vanligare bland de som försvarar Sveriges strategi så fort man ens uppmärksammar dödstalen hittills:

Mitt totalt påhittade antagande kanske inte var helt ute och cyklade trots allt 🤔 (som dock då bara var att visa hur din egen tramsiga retorik ser ut)

”(...)Från och med nu har jag bestämt att tolka dina inlägg som att du egentligen hyllar Tegnell och Sveriges strategi, jag tror att du egentligen bara är en PK-idiot som vill skapa meningslösa strider och på så sätt rikta bort fokuset från sakliga diskussioner om våra misslyckanden...

Varför försvarar du Tegnell och Sveriges mördarstrategi!?”

Det är din fulla rätt att tolka mig hur du vill.

Själv inser jag att du tolkar mig utifrån din plats där längst upp på läktaren, bland de andra av rädsla och ångest fördunklade och förvirrade hjärnor.

Det är också tillåtet, precis som att jag inte behöver svara på dina vantolkningar om mig
Senast redigerad av FrankIsBack 2020-05-03 kl. 12:35.
Citera
2020-05-03, 12:20
Medlem
Ryktas med betoning på ryktas att bat woman flytt till paris och sökt asyl.

Mer och mer glasklart att detta kommer från wuhan labbet.

slapp ut av misstag

Men INGET misstag att Kina spred det globalt.

Exciting times, får ju hoppas att världen slår tillbaka för jag vill fan ha hämnd för åra 2700 döda.
Citera
2020-05-03, 12:21
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solmonstar
Eftersom det ej går att öppna länken och läsa hela artikeln (som refereras till i inlägget) känns det som det är omöjligt för oss att se hur studierna är gjorda och hur trovärdiga de är. Finns andra länkar till att det är vetenskapligt fastslaget?

Jag antar att detta är en av de två undersökningarna som de syftar på?:

Citat:
RESEARCH ARTICLE
COVID-19 – exploring the implications of long-term condition type and extent of multimorbidity on years of life lost: a modelling study

"Using the standard WHO life tables, YLL per COVID-19 death was 14 for men and 12 for women. After adjustment for number and type of LTCs, the mean YLL was slightly lower, but remained high (13 and 11 years for men and women, respectively)."

https://wellcomeopenresearch.org/articles/5-75/v1

Nedanstående artikel verkar vara öppen för alla och tar upp undersökningen jag länkar till ovan:
Citat:
COVID-19 robs victims of at least one decade of life on average, analysis shows

https://nationalpost.com/news/covid-19-victims-losing-one-decade-of-life-on-average-analysis-shows

Denna artikel är låst, men man ser i alla fall ett intressant diagram på sidan:

https://www.economist.com/graphic-detail/2020/05/02/would-most-covid-19-victims-have-died-soon-without-the-virus

Den delar upp de avlidna i åldersgrupper och visar hur många år en coronadöd person förlorat i genomsnitt per åldersgrupp. Det säger egentligen mycket mer än att räkna på samtliga, oavsett ålder.
Citera
2020-05-03, 12:22
Medlem
Five eyes får väl anses kredibla och att dom påtalat all skit Kina gjort är ju bra

Det enda dom inte kan svara på är om viruset är "man made" eller inte.

Allt annat vi pratat om härinne stämmmer ju.
Citera
Avslutad
Suck, Flashbacks högerextremister verkar inspirera och inspireras;

https://www.svd.se/fler-forgiftningar-pa-grund-av-virustvatt

Kvinna fick lungskador av att andas in en blandning av klorin och ättika.

Nej, det är inte nyttigt mot viruset vad ni än påstår.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagheters
En fråga till flashback: Om jag har ett föremål som inte går att tvätta och diska rent från coronavirus, vilken temperatur (har ett torkskåp som når 70 grader) och hur länge innan viruset inte längre är smittsamt eller dör?

Finns det någon forskning på detta?

Nej finns ingen forskning bra nog om detta ännu. Inte ens experterna vet ju. Forskning om detta kommer ta år. Från Kina har man ju sagt att viruset kan ligga på öppna ytor verksamt i upp till två veckor. Men man vet ju inte om det fortsatt kan smitta.

Tegnell har ju sagt att detta med föremål det smittar inte. Alltså säg att du köpt en vara från Kina som en smittad nyst på. Nej smittar inte. Men de vet ju inte exakt.
Citera
2020-05-03, 12:23
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Har du pratat med Saida?
Saida är död sedan länge. Men rimligtvis kommer alla länder att få ökade dödstal, Sverige får högre än de flesta jämförbara länder. Det är för sent att göra något åt det nu. Hade man stängt gränserna, smittspårat och satt resenärer i karanän så hade läget varit bättre.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Inte alls på samma sätt om de stänger till när det börjar att ta fart. Exakt det som är the Hammer and the Dance.
Sveriges strategi är åldringsslakt

Ja du är ju expert inom samtliga områden så detta har du total koll på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Tillverka mer?

Om det nu är så att tusentals människor blivit arbetslösa och vi ändå har kostnaden för att försörja dem med bidrag, skulle man då kunna tänka sig att man ger dem i uppdrag att tillverka masker, skyddsrockar, visir, osv, i utbyte mot att vi försörjer dem? Känns rätt självklart för mig, men tydligen raketforskning för flockimmunitetssektens hjärndöda propagandister.
Merparten av skyddsutrustningen är dessutom väldigt enkel att tillverka och kan tas fram på kort tid.
Men förutom att vi beklagar att många dör så gör vi nästan ingenting i praktiken.
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalixrom
Kan verkligen hålla med. Det är inte bara att flytta, men hur vi hanterar det här i Sverige har gjort att jag bestämt mig för att lämna landet så fort det går. Kan inte leva i ett land med en befolkning som vänder ryggen åt de svaga och samtidigt stolt gastar om att "Vi håller ihop".

Tyskarna i Nazi-tyskland höll också ihop, sorterade ut alla som belastade samhället och mördade dom. Om Adolf Hitler varit aktiv idag så hade han hyllats som en ledare för en humanitär stormakt, enligt dagens svenska modell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in