Citat:
Ursprungligen postat av
DaChief
En del av lösningen är bara att fortsätta hitta nya vägar. Som du skrev tidigare har du testat olika men du kan ju inte bara sluta, för säkerligen kommer du hitta nån väg som är givande.
Och livet är inte perfekt för någon, men lösningen för alla är struktur, disciplin, att ägna sig åt sånt som man finner givande och också acceptera att livet suger ibland.
Trots att åren har gått finner jag inte några nya vägar fram utan jag fortsätter som sysslolös arbetslös isolerad och depressiv. Och någon drivkraft eller lust till att förändra den situation jag har hamnat i och som kväver mig saknar jag. Egentligen borde jag bara söka in på komvux och läsa in gymnasiet till att börja med men t.o.m sådana enkla saker har jag svårt att aktivera mig med. Om det här är en diagnos så hoppas jag att det finns verkningsfull medicin för annars kommer livet va olidligt att utstå.
Citat:
Ursprungligen postat av
Feministerna
Har du inte någon dröm som du skulle vilja nå? Att få en familj till exempel?.
Tänk snälla tankar om dig själv 💚 .. när ingen annan bryr sig om vem du är.
Någonstans långt bort tänker man väl på sånt men det känns ungefär lika verklighetsfrånvänt för mig som att äga en sportbil. Om man befinner sig i tidiga 20 och aldrig haft en flickvän så förstår man instinktivt var problemet ligger och att det kommer att bli svårt att kunna bilda relationer framöver i sitt liv.
Jag har inte ens vågat ladda ner tinder och prova det då man har hört berättelser från andra brutna män som har blivit totalt ratade av det motsatta könet, så tydligt och så hårt som det bara kan bli på en köttmarknad som tinder.