2020-05-03, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vi ska inte glömma att A*on själv säger att han är väldigt lättväckt. Han vaknar av en knarrande bräda om pappan går på den ex.vis.

Precis! Och det är av största vikt gällande mordnatten. Därför är, framförallt hans förhör på Barnahusen (där spec.utbildad personal jobbar med barn i olika scenarier) är av största vikt. A*on är mkt lättväckt, just det.
Citera
2020-05-03, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Om han vaknade av något så torde varit på nedervåningen och dessutom står det någonstans att han hörde något. Ev att han vaknade av ett ljud!
Sedan kan någon annan skrivit i "andra hand" att han trodde det var LW.

Han hörde mamma låsa "vid 23-23.30tiden och hörde hennes eltandborste" säger han i 1a förhöret. Vaknar sen runt 3.30-4.00 men vet ej varför. Han hör då inga ljud öht i huset.
Citera
2020-05-03, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Från NA
Advokaten menar att 45-åringen har en förmåga att skämta på ett ofta ganska plumt sätt, men samtidigt har han varit stoisk i sitt sätt.
- Jag vet att han inte är den som mördade Lena.

Du resonerar bakvänt. Det ligger väl i sakens natur..
Hade han varit skyldig skulle han väl inte vara bergsäker ?

Tror tom, att advokaten är säkrare att han är oskyldig än du är att han är skyldig
Misstänker domskälen kommer överraska.

Sina "minnen" hänvisar han hela tiden till vad som står i Fup som han ju har läst. Hans minne, trots det fasansfulla mordet, tycks i övrigt
vara helt blankt.

Skulle vara intressant att veta vem du tror mördade Lena. Inte någonstans jag har läst har du skrivit vad du tror om den saken.

Så vem mördade Lena?
Senast redigerad av zilvereko 2020-05-03 kl. 02:24.
Citera
2020-05-03, 02:04
Medlem
Citat:
Det fetade. Det är ju tyvärr inte alls säkert att HR drar upp det till en ny förhandling i dess rätta bemärkelse, utan enbart lyssnar igenom materialet (som tingsrätten skickar tillsammans med åklagarens överklagan), vilket ju är vanligast. Att sätta tumskruvar på SD kan vara kört vid det laget.

Tvivlar starkt på att ens HR tar upp fallet om ingenting nytt har framkommit.
Citera
2020-05-03, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Självklart kommer det att bli en överraskning, det ser jag framemot.

Att SD "vet" att han inte mördade Lena kan då betyda att han faktiskt VET vem som har gjort det. Var det 2 personer (SD och en till) som begick mordet så lär han branda den personen som ensam gp. Han tänker inte falla, särskilt inte ensam. Det är vad jag tror.

Advokatens ord att han VET att SD är oskyldig låter lite väl övermaga av en advokat att säga. Han kanske är preparerad upp över öronen av SDs manipulationer och oemotståndliga stämma ;-)?

Förresten ; vad tror du själv?
Citera
2020-05-03, 02:15
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Stefaaan Davisson är så full av skit och lögner och minnesluckor att det är nog svårt att hitta ett liknande as/kräk i världshistorien, han kommer åka in förr eller senare, vi vet att han är mördaren i detta fall, allt visar på detta

Är han mördaren kommer han definitivt att åka fast. Tekniken går framåt och snart kommer man kunna få ut bevisning av minsta lilla spår.
På 80-talet var dagens analyser rena fantasier i mångas ögon, om några år kommer sånt vi idag tror är omöjligt vara fullt möjligt. Det går löjligt fort.
Citera
2020-05-03, 05:43
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Precis! Och det är av största vikt gällande mordnatten. Därför är, framförallt hans förhör på Barnahusen (där spec.utbildad personal jobbar med barn i olika scenarier) är av största vikt. A*on är mkt lättväckt, just det.

Besynnerligt då att han inte skulle blivit väckt av att Lena går ut med tanke på att dörren ska låtit ganska högt vid även öppnande. Varför hörde han bara när Lena låste vid 23-tiden?
Gick Lena ens ut genom dörren? Finns en bakväg? Altan/balkongdörr? Det kanske var mördaren som återkom och öppnade ytterdörren vid 3-4 tiden och väckte Ar*n.
Citera
2020-05-03, 06:03
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ur SD,s brev.
-Lw hade våren 2018 och intensiva uppvaktningar efter fler. Sista året är 12-15 män i sådana relationer med Lw. De flesta uttrycker att dom vill mer med Lw. Exakt ingen har alibi men två bor i norrland och har svårt att hitta till örebro och hem igen.

Advokaten menar att 45-åringen har en förmåga att skämta på ett ofta ganska plumt sätt, men samtidigt har han varit stoisk i sitt sätt.
- .Jag vet att han inte är den som mördade Lena.

Kanske en liten hint om att söka sig utanför tunneln?

12-15 män som ville mer och ingen hade alibi?
Ja tyvärr, bara detta skapar rimligt tvivel hos en TR. Hur kunde åklagaren ens åtala med bara indicier om inte männen hade alibi? Alla alternativa gärningsmän ska vara uteslutna om man ska ha chans att fälla någon på enbart indicier.

Edit
Förresten värst vad advokaten uttrycker sig bergsäkert med egen åsikt i skuldfrågan. Annars brukar de bara säga något i stil med att "klienten säger att han inte dödat" etc.
Hur kan han vara så personligt övertygad om att SD är oskyldig?
Senast redigerad av Rosamund 2020-05-03 kl. 06:29.
Citera
2020-05-03, 06:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
För min del är det fullt klart att det var Lena som skrek. Kan inte följa din tankegång där riktigt. Att hon gick ut vid 23.30 - efter att hon faktiskt låst och borstat tänderna - beror på, tror jag att SD knackade på fönstret och hon gick ut till honom. Eller tänker jag fel nu?

Varför hörde lättväckte Ar*n inte när hon gick ut då? Konstigt att han bara hörde när hon låste och borstade tänderna.
Citera
2020-05-03, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valderama
Det enda som visas av intresse är datum för senaste inloggning, alltså inte när på dygnet. SD har inte loggat något sedan 10 maj men HD reggade några cachar i helgen. Oklart vilka som var med.

Inlägg från 14/6 2018 10.53 sid 791

Intressant inlägg nu då vi vet att SD ev hade sitt generalrep den 11/6.

Vad kom det sig att han inte tog några "burkar" mellan 11/5 och 14/6?
En del av tiden var han iof intagen men det verkar inte vara normalt beteende.

Vet så klart inte om detta inlägg stämmer men någon kanske kan dubbelkolla?
Citera
2020-05-03, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Fast det här handlar om en av de absolut viktigaste detaljerna för mordet!
Det handlar om SDs alibi!

Det som händer nu i tråden är att vi många som inte händer med i de tekniska detaljerna är helt i händerna på den skribent som nu påstår att SD måste ha alibi, då datorn inte kan på egen hand utföra de händelser som ses vid 23.34.

Den kritiska tidpunkten för mordet.

Medan några andra användare, t ex piastrone och krabbankonrad försöker visa att så inte är fallet.

IT-teknikern har vittnat om att han utfört ett experiment med likartade förhållanden som SD hade på sin dator och förklarat att de slutsatser man kan dra är att det utförs liknande händelser utan mänsklig närvaro.

Detta är en mycket viktig detalj!
Kanske den viktigaste.

Nu litar jag på att åklagaren och IT-teknikern har gått till botten med det här.
Dvs att SD inte har alibi.

Håller med Dig att det är viktigt.

Om det inte går att få fram var datorn var placerad och inloggad, kanske den var hos HD och hon hade fått till sig av SD att göra något på den vid den kritiska tidpunkten.
Det blir då svårt att bevisa vem som tryckte på knapparna där och då.
Citera
2020-05-03, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Jag såg att du fick svar på det här. Förklaringen var att chattbilden var felaktigt rubricerad som chatt mellan SD och HD. I själva verket var det alltså någon J (Sillen (?) som någon skrev)

Tack båda för svar!

Någonstans i bakhuvudet kommer jag ihåg detta med Sillen nu när Ni påpekar det, minns också lite svagt att hon fick någon kommentar tillbaka att typ... så önskar du väl inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in