2020-05-02, 21:03
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jag har också läst att han vaknade , hörde ljud men somnade om ( antar att han var van vid att mamma L*ena pysslade på kvällarna ...

Hmm, ligger inte Gnejsvägen i Lundby ?
Det är ett fint radhus och villaområde efter att man tagit sig genom Vivalla ...ligger nära åkrar och skog ...
Ja, och där bor SOA och BA, så vitt jag kan förstå.
Citera
2020-05-02, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Genom att läsa innantill i förhören som Aron genomgått så kan man läsa FLERA gånger att han inte visste vad han vaknade av.
"Den där tråkiga tonen "hittar på på....". Men när folk planterar trådsanningar är det som ett rött skynke för mig.
Det fetade är ju exakt vad du skrev, förutom då med ditt egna lilla extra tillägg att han hörde något på nedervåningen, och det gjorde han inte. Det säger han inte en enda gång.

Om han vaknade av något så torde varit på nedervåningen och dessutom står det någonstans att han hörde något. Ev att han vaknade av ett ljud!
Sedan kan någon annan skrivit i "andra hand" att han trodde det var LW.
Citera
2020-05-02, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Om han vaknade av något så torde varit på nedervåningen och dessutom står det någonstans att han hörde något. Ev att han vaknade av ett ljud!
Läs gärna förhöret med Ar*n - du sitter bara och gissar vilt och hoppas pricka rätt. Ab 146 sid 12 och framåt.

Han beskriver att han är lättväckt. Han beskriver också i ett av förhören att han ibland vaknar av något. Att det kan vara drömmar, behöver inte vara mardrömmar, säger han. Den här natten vaknade han och han vet inte av vad.

Edit: Vi kan absolut spekulera i att han hörde ljud. Men det är också just spekulationer. Jag tror han vaknade av att SD traskade in i bostaden. Men det är SPEKULATION.
Senast redigerad av Picasso2 2020-05-02 kl. 21:17.
Citera
2020-05-02, 21:17
Medlem
landbandys avatar
Citat:

Det var nog jag som skrev att han ANTAGLIGEN trodde det var LW som grejade på nedre våningen , men det är ju mina tankar så de är ju inte något som han sagt .

Kan han ha vaknat av att någon drog ut LW ur huset ? Men att både LW och den som gjorde det höll tyst i situation för att inte väcka honom ?
Bara en tanke som slagit mig ofta .Att hon kanske mer eller mindre tvingades ut ur sitt eget boende ..

Om så var fallet så är det ju så sorgligt och hemskt , och det kan ju vara det som gjorde att polisen i början trodde på att hon kidnappades ?

Hur var det nu ?
Visst hade det sett ut som om något hänt inne i rum och kök ?
Bloddroppar etc. stökigt osv. som om det varit som ett typiskt överfall eller dyl.?
Citera
2020-05-02, 21:21
Medlem
Citat:
Det var nog jag som skrev att han ANTAGLIGEN trodde det var LW som grejade på nedre våningen , men det är ju mina tankar så de är ju inte något som han sagt .

Kan han ha vaknat av att någon drog ut LW ur huset ? Men att både LW och den som gjorde det höll tyst i situation för att inte väcka honom ?
Bara en tanke som slagit mig ofta .Att hon kanske mer eller mindre tvingades ut ur sitt eget boende ..

Om så var fallet så är det ju så sorgligt och hemskt , och det kan ju vara det som gjorde att polisen i början trodde på att hon kidnappades ?

Hur var det nu ?
Bloddroppar etc. stökigt osv. som om det varit som ett typiskt överfall eller dyl.?

Det som talar emot det fetade är att Lenas mobil stängdes av 01.47. Ar*n vaknade vid 03.30 tiden. Och Lena avbröt sin chatt med JJ (var det väl?) innan 23.30 mitt i en mening i princip.

Något blod har väl inte hittats i Lenas bostad. Att det var lite stökigt var väl ganska vanligt hemma hos Lena?
Citera
2020-05-02, 21:22
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Läs gärna förhöret med Ar*n - du sitter bara och gissar vilt och hoppas pricka rätt. Ab 146 sid 12 och framåt.

Han beskriver att han är lättväckt. Han beskriver också i ett av förhören att han ibland vaknar av något. Att det kan vara drömmar, behöver inte vara mardrömmar, säger han. Den här natten vaknade han och han vet inte av vad.

Edit: Vi kan absolut spekulera i att han hörde ljud. Men det är också just spekulationer. Jag tror han vaknade av att SD traskade in i bostaden. Men det är SPEKULATION.

Vi människor är ju precis som djuren att vi märker av; om en annan människa finns i nära avgränsning till oss själva .

Just därav brukar man ju känna om det finns någon mer inne i en lägenhet man är i .

För vi rusar ju inte in i en lya som SWAT och ropar CLEAR ! när vi checkat av rum efter rum , utan man brukar ju gå till det rum man skall till men ändock känna av om det” finns någon mer i huset ”, visst !??
Citera
2020-05-02, 21:25
Medlem
Citat:
Vi människor är ju precis som djuren att vi märker av; om en annan människa finns i nära avgränsning till oss själva .

Just därav brukar man ju känna om det finns någon mer inne i en lägenhet man är i .

För vi rusar ju inte in i en lya som SWAT och ropar CLEAR ! när vi checkat av rum efter rum , utan man brukar ju gå till det rum man skall till men ändock känna av om det” finns någon mer i huset ”, visst !??
Ingen aning. Jag har inga såna känselspröt överhuvudtaget. Det kanske är individuellt. Ar*on kan ha vaknat av en mardröm, av att SD tog sig in - eller ut. Eller av vad som helst. Han vet ju inte själv.
Citera
2020-05-02, 21:27
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Hur var det nu ?

Att tvinga ut en människa med våld ur ett hus brukar väsnas ganska mycket med tanke på att offret har benen fria och kan bjuda på väldigt mycket motstånd även om offret är 1,60 lång, Så nej jag tror inte att sonen hade somnat om efter ett sånt bråk och oväsen.
Citera
2020-05-02, 21:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Lyssnade just på avsnitt 20 ur YT "Rättegången".
Där frågas SD återigen om vad han gjorde på mordkvällen, och hans första versioner om att han fixat med växlarna. Nu efter att han har läst FUP så har han förstått att det gjorde han inte.

SD hävdar på frågan av åklagaren om varför han tror att han svarar tidigt i förhör att han har fixat med växlarna att förhörsledaren insinuerar på att det det ska finnas vittnen till cyklingen, vilket gör att han tror då att det måste ha varit ute och cyklat och att det måste varit då han testade växlarna. Han hävdar att förhörsledaren ställer en ledande fråga typ "visst var du ute och cyklade", vilket åklagaren vill påstå att så inte har skett. Hon läser upp ur förhöret.

Allt det här gör att jag tror att han visst har varit ute på cykeln i bostadsområdet. Även sprinklern, som han hävdar att han varit ute flera gånger för att flytta å och slutligen kolla om den var avstängd får mig att tro att han gjort flera vändor.

Från SDs hus är det drygt 500 meter. Om man inte låser cykeln, utan har den behändigt nära, kan det inte ta lång tid med cykeln, kanske inte ens 2 minuter för SD som både är van och vältränad cyklist. Nu är han också mån om att få fatt på mobilen och kanske meka med den och flytta den.

Men det är många vändor fram och åter, vilket kan verka lite konstigt. Mycket slimmad tidsslot.
Det kan varit en del av planen, att han ska ha "fixat" och slimmat sitt alibi så tidsluckorna inte är stora.

Jag har också hela tiden i minnet den osannolika kommentaren som SD har hävdat, att polisen aldrig kommer att klara brottet.

Jag utesluter inte medhjälp.

Särskilt som att HD verkar ha mycket att förklara, även om något/några saker skulle kunna ha naturliga förklaringar.

Jag har försökt i mitt sinne formulera en kommentar som SD sagt till HD om hon inte haft något alls med det hela att göra, men har aldrig lyckats få till en vettig sådan. Om hon skulle ha varit helt ovetande från början, och sedan kunna hålla masken hyggligt. Utom den konstiga kommentaren till chefen på morgonen. De flesta människor skulle bli utom sig.

Jag vet att människor kan ha starka försvar, konstiga mekanismer för att skydda psyket. Ett sådant är isolering, ett annat är bortträngning.

Men jag kan också tänka mig att hon under åratal fått höra tankar om hur man "löser problem" så att det för henne har blivit normaliserat att tänka på det viset.

Konstigare mord och personer runt det får man leta efter.
Jag är övertygad om att SD brutit ner HD under flera år.
Han ser sig själv som hjälte, tänk vilken fantastisk pappa som tar hand om barnen, medicinerar hustrun, sköter dagis, skola o jobb, samt ser till att HD äter och dricker. HD är så styrd av SD och sin far.
Vad HD inte förstår är att hon bara är en bricka i SDs sjuka spel.
Det är obehangligt hur SD slingrar sig och ändrar sin historia efter fupen.
I brevet som han skriver efter rättegången, där han nämner att LWs mobil rör sig från brottsplatsen, hur vet han det?
Han har planerat detta länge och väl. Intressant att se hur livet ser ut framöver i väntan på att det tas upp i Hovrätten...
Bästa polaren JG, tror han inte kommer klara att hålla ihop länge till. Han har nog börjat inse hur allt ligger till. Det måste vara svårt att bära.
Citera
2020-05-02, 21:34
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Men han var lättväckt.
Han säger att han vaknat av att han hörde ljud från nedervåningen men somnade om
i tro att det var LW.
Vad hade hänt om han gått nedför trappan eller ropat "Hallå"?
Citat:
Var har du läst att han hörde ljud från nedervåningen? Det kan jag inte se att det står nånstans att läsa. Hittar du på fritt eller?
Citat:
Den där tråkiga tonen "Hittar på på .." är så tråkig så man tappar lusten.
Jag kan svära på att han sagt att han vaknade men somnade om.
Dvs att det står i tillförlitlig källa.
Hur skulle ens liv se ut om man noterade varje gång man läst något?
I så fall: Hur hitta det sedan?
Det blir väldigt tjatigt när du snurrar till informationen i nästan varje inlägg du gör.
Ja, han sa att han vaknade och sedan somnade om.
Du påstod tidigare att han hörde ljud från nedervåningen men somnade om.
Tycker du att det är samma sak?

Nästan alltid gör du något eget litet påhitt och tillägg i det du skriver.
Du hade bara behövt läsa inläggen de senaste dagarna så hade du hittat referat från förundersökningen.
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Nu återupptäckte jag detta!!!

akt 146, sid 8 A*on berättar (V):

"... å sa hon .. ah eh ja kommer inte upp, ja kommer inte upp när du har somnat, jag ska göra jag ordna dina presentatörer o .. mm. .å sen så som och ja vid ungefär
.. I 0 .. 11 halv 12 .. och ungefär vid 11 eller halv 12 hörde jag henne låsa dörren o så trodde jag ju hon skulle komma upp. Men det gjorde hon inte. sen somna jag .. sen vakna jag .. igen vid .. halv 4 .. och så var det tyst o så som vanligt .. F: Mm. V: 0 Så var hon inte där tänkte ja .. ah .. hon kanske är där nere o gör nått .. F: Mm. V: Åsen somna ja om igen...."
Citera
2020-05-02, 21:39
Medlem
Citat:

Hur var det nu ?

Nej det var inte dina nyss skrivna rader som föranledde mig att tro att A hade hört något.
Det står på fler håll och det står även någonstans att han (ev. "troligen" minns ej uttrycket exakt) trott det vara LW han hörde då hon brukade vara uppe sent om nätterna.
Det fetade har jag läst som bihang till huvudtexten angående hur han vaknat.
Finns fler än du som skrivit liknande.
Undrar förresten om A tittade på klockan eftersom man påstår att det var vid "runt 04 -tiden" ..

Ja mig har också slagit att hon kan ha blivit utdragen, men hur går det till att få henne så tyst?
Möjligen kan SD det, som hon kände, men varför skulle han behöva dra ut henne, då han ju var inbjuden tidigare på kvällen och dessutom hade anledning ses en stund före bådas olika resor.
Varför i så fall avbröts mobilaktiviteten 23.21 någonstans (kan ej sekunderna).
Något har ju hänt 23.25 ..

Att någon annan skrek, ev på beställning som någon ställde som hypotes, tycker jag inte liknar SD, som jag tror vill göra saker så enkla som möjligt?

Har för mig att jag läst att det såg som vanligt ut hemma hos LW.
Citera
2020-05-02, 21:48
Medlem
notknapparens avatar
Lyssnar på Rättegången del 21.
Där menar åklagaren att man kan se att när L*ena är inne på Stadium 11 maj, har hon inte ringarna på sig. Det kan man på övervakningskameran.

Detta är den sista gången SD träffar L*ena enligt hans egen utsaga.

Då blir fyndet av SDs DNA under ringen mer intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in