Citat:
Ursprungligen postat av
landbandy
Det var nog jag som skrev att han ANTAGLIGEN trodde det var LW som grejade på nedre våningen , men det är ju mina tankar så de är ju inte något som han sagt .
Kan han ha vaknat av att någon drog ut LW ur huset ? Men att både LW och den som gjorde det höll tyst i situation för att inte väcka honom ?
Bara en tanke som slagit mig ofta .Att hon kanske mer eller mindre tvingades ut ur sitt eget boende ..
Om så var fallet så är det ju så sorgligt och hemskt , och det kan ju vara det som gjorde att polisen i början trodde på att hon kidnappades ?
Hur var det nu ?
Visst hade det sett ut som om något hänt inne i rum och kök ?
Bloddroppar etc. stökigt osv. som om det varit som ett typiskt överfall eller dyl.?
Nej det var inte dina nyss skrivna rader som föranledde mig att tro att A hade hört något.
Det står på fler håll och det står även någonstans att han (ev. "troligen" minns ej uttrycket exakt) trott det vara LW han hörde då
hon brukade vara uppe sent om nätterna.
Det fetade har jag läst som bihang till huvudtexten angående hur han vaknat.
Finns fler än du som skrivit liknande.
Undrar förresten om A tittade på klockan eftersom man påstår att det var vid "runt 04 -tiden" ..
Ja mig har också slagit att hon kan ha blivit utdragen, men hur går det till att få henne så tyst?
Möjligen kan SD det, som hon kände, men varför skulle han behöva dra ut henne, då han ju var inbjuden tidigare på kvällen och dessutom hade anledning ses en stund före bådas olika resor.
Varför i så fall avbröts mobilaktiviteten 23.21 någonstans (kan ej sekunderna).
Något har ju hänt 23.25 ..
Att någon annan skrek, ev på beställning som någon ställde som hypotes, tycker jag inte liknar SD, som jag tror vill göra saker så enkla som möjligt?
Har för mig att jag läst att det såg som vanligt ut hemma hos LW.