2020-05-03, 04:31
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
1. EU agerade mot flygtrafiken till Kina.

- Gjorde Europeiska Unionen det? Italien stoppade flygtrafiken från Kina. Därutöver stoppade ett antal flygbolag flygtrafiken från Kina. Men vad gjorde Europeiska Unionen?

Citat:
Däremot gick ju Kinesiska flyg som vanligt vilket var märkligt. Och det gör dem fortfarande...

- När du skriver "Kinesiska flyg", syftar du då på flygbolag hemmahörande i Kina? Eller syftar du på kinesiskt inrikesflyg? Eller menar du någonting annat?

Citat:
2. Vilken tur då att inget land mer än Vitryssland och Turkmenistan låter smittan ske obehindrat. Men de har nog andra problem med sina äldreboenden antar jag

- Har Vitryssland och Turkmenistan låtit Covid-19 spridas hejdlöst? Jag hade en föreställning att Turkmenistan har satsat på att hålla Covid-19 utanför gränserna.

Citat:
Våra äldreboenden har ett strukturfel i grunden som tyvärr gjort det omöjligt att stoppa det oavsett vad vi gjort.

- Vilka strukturfel syftar du på?

Citat:
Vi har ju haft total lockdown inom äldreboendan i över 1 månad nu och många hade det långt innan dess och det har inte hjälpt ett dyft.

- Kan smittan ha kommit in till ålderdomshemmen via vårdpersonalen?

Vårdpersonalen vistas ju både på ålderdomshemmen under arbetstid, och i övriga samhället utanför arbetstid. Hur hindrar man Covid-19 från att leta sig in i ålderdomshemmen? Mitt förslag är att man satsar på att hålla ner sjukdomens spridning i samhället, varpå risken minskar att vårdpersonalen utsätts för smittan.

Citat:
Länder med Lockdowns har exakt samma problem. Fråga Belgien, Nederländerna, Frankrike, England...

- Dessa länder har ju haft omfattande smittspridning i samhället. Är det då förvånande att smittan även når ålderdomshemmen?

Frankrike har genomfört mycket hårda åtgärder för att hejda Covid-19, och Frankrike har lyckats få ner smittspridning och dödsoffer. Men det hade förmodligen varit bättre med tidiga åtgärder, istället för hårda åtgärder i ett senare skede.

Citat:
3. Om det viruset du förekommer dyker upp så är nog planeten som vi känner den borta för alltid. Det är den krassa sanningen.

- Ifall ett sådant virus uppstår, så skulle jag känna mig tryggare med Björn Olsen vid rodret istället för Anders Tegnell.

Citat:
Lyckligtvis brukar ju regeln om att hög dödlighet ger mindre smittsamhet och låg dödlighet har högre smittsamhet. Med några undantag, Ebola exempelvis.

- Jag vill ha en smittskyddsmyndighet som gör mer än att bara sitta och hoppas att ett smittsamt virus är såpass harmlöst att inga motåtgärder behövs.
Citera
2020-05-03, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Jag pekar ut en stor anledning till smittspridningen nämligen brist på masker till personal

Den anledning som gjort att flera stängts av skyddsombuden.

Ja en av flera orsaker där någon mask som ensam åtgärd inte spelar särskilt stor roll. Vi får in smittan på äldreboenden hela tiden trots folk med mask.
Citera
2020-05-03, 04:34
Medlem
Citat:
Ja en av flera orsaker där någon mask som ensam åtgärd inte spelar särskilt stor roll. Vi får in smittan på äldreboenden hela tiden trots folk med mask.

Och fler blir smittade när personal helt saknar skydd naturligtvis.

Och jag har återigen aldrig föreslagit att munskydd är den enda åtgärden.
Senast redigerad av zirconium2020 2020-05-03 kl. 04:38.
Citera
2020-05-03, 04:38
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av new2011
Ursäkta förlora inte din dyrbara tid . ULF UTREDAREN ÄR TROLL. Han inte ens läser
andras argument och länkar.
Om du högerklickar hans namn och hans alla inlägg Det är något lurt.
Högerklicka kolla hans alla inlägg kl 0.45 . 2 styck inlägg samma minut.
Kolla inlägget 01:06 och 01:09
Ingen kan inte läsa andras mycket långt inlägg och svara så långt svar.
Han har läst och skrivit mer än 130 jätte långa inlägg senaste 24 timmar.
Han behöver normalt 20 timmar på sig d
att läsa och svara i med långa svar.
hydroxychloroquine används mycket förberedd vissa länder sjukdomens början. Exempel alla covid patienter får hydroxychloroquine i Turkiet .
Favipiravir används också mycket
De tycker att de här medicinerna bromsar och
förkortar behandlingen. Mindre personer hamnar IVA.
Sverige är mycket försiktigt med de här medicinerna. Sverige bodde också använda
tillgängliga verktygen.

Jag har också märkt att det är något konstigt med inläggen och användaren. Samma meningar upprepas hela tiden och snabbt.
Jag vet inte så mycket om alla mediciner som testas på sjuka. Remdesivir finns ju olika uppfattningar
om vissa säger att det gett goda resultat andra att det inte gör det. Läste idag att Sverige vill få det godkänt att använda på Covid patienter.
Klorokinfosfat har ju också testats men det ger ju oönskade bieffekter, människor som självmedicinerat har dött
Citera
2020-05-03, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Gjorde Europeiska Unionen det? Italien stoppade flygtrafiken från Kina. Därutöver stoppade ett antal flygbolag flygtrafiken från Kina. Men vad gjorde Europeiska Unionen?

Helt rätt, det var flygbolagen själva. EU gjorde inget.

- När du skriver "Kinesiska flyg", syftar du då på flygbolag hemmahörande i Kina? Eller syftar du på kinesiskt inrikesflyg? Eller menar du någonting annat?

Kinesiska flygbolag.

- Har Vitryssland och Turkmenistan låtit Covid-19 spridas hejdlöst? Jag hade en föreställning att Turkmenistan har satsat på att hålla Covid-19 utanför gränserna.

Jo hej du... skulle turkmenistan som gränsar till smitthärden Ryssland vara det enda landet tillsammans med Leshoto och Nordkorea att inte ha smitta Skulle inte tro det... Ingen tillfällighet att det just är Nordkorea och Turkmenistan som klarat sig

Då har jag inte räknat med ö-nationerna i Oceanien.

- Vilka strukturfel syftar du på?

Inom äldrevården?
Outbildad personal, dåliga rutiner, En person träffar alltför många, anställningsvillkor som gör att du inte kan vara hemma vid sjukdom, lokaler mm mm.

- Kan smittan ha kommit in till ålderdomshemmen via vårdpersonalen?

Vårdpersonalen vistas ju både på ålderdomshemmen under arbetstid, och i övriga samhället utanför arbetstid. Hur hindrar man Covid-19 från att leta sig in i ålderdomshemmen? Mitt förslag är att man satsar på att hålla ner sjukdomens spridning i samhället, varpå risken minskar att vårdpersonalen utsätts för smittan.

Hade såklart inte gått överhuvudtaget. Bara att titta på övriga Västeuropa som har likadant problem. Mer eller mindre. Testa personalen hade ju varit en bra början...

- Dessa länder har ju haft omfattande smittspridning i samhället. Är det då förvånande att smittan även når ålderdomshemmen?

Frankrike har genomfört mycket hårda åtgärder för att hejda Covid-19, och Frankrike har lyckats få ner smittspridning och dödsoffer. Men det hade förmodligen varit bättre med tidiga åtgärder, istället för hårda åtgärder i ett senare skede.

- Ifall ett sådant virus uppstår, så skulle jag känna mig tryggare med Björn Olsen vid rodret istället för Anders Tegnell.

- Jag vill ha en smittskyddsmyndighet som gör mer än att bara sitta och hoppas att ett smittsamt virus är såpass harmlöst att inga motåtgärder behövs.

Vi har massor av motåtgärder. Som fungerat väldigt väl så långt. Bättre än många länder i Västeuropa och sämre än våra nordens grannar. Men det finns ett värde att ha ett öppet samhälle också. Det värdet ser nu alla andra länder och går Sveriges väg.
Citera
2020-05-03, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag har också märkt att det är något konstigt med inläggen och användaren. Samma meningar upprepas hela tiden och snabbt.
Jag vet inte så mycket om alla mediciner som testas på sjuka. Remdesivir finns ju olika uppfattningar
om vissa säger att det gett goda resultat andra att det inte gör det. Läste idag att Sverige vill få det godkänt att använda på Covid patienter.
Klorokinfosfat har ju också testats men det ger ju oönskade bieffekter, människor som självmedicinerat har dött

Lägg ner konspirationsteorierna. Inget är konstigt här.

att två inlägg skedde samtidigt märkte jag med. Förmodligen databasen som inte hängde med.
Citera
2020-05-03, 04:44
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Men att semestra i Sverige blir ju en större risk i smitthänseende än att semestra i ex Tyskland...

Har funderat på det med, storstadsbor som tar med smittan ut i nationalparker och små fiskeorter ingen hört talas om. De träffar dem som bor där. Och vips blir det ett nytt utbrott. Där min släkt bor är det ett historiskt område för dem som gillar historia. Fullt med gravar, runstenar och massor av gamla kyrkor. Dessutom är det naturskönt på sina håll för dem i familjen som vill gå i skogen, sola och bada.

Jag vill helst inte att det kommer massa smitta dit, för de har haft väldigt låga tal innan.

Efter semestern lär ju nya platser vara nedsmittade.
Citera
2020-05-03, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma

Det var någon idiot som drack akvarierengöringsmedel så jag hade inte kallat det självmedicinering.

Klorokin har många biverkningar ja men det har också fungerat i vissa fall och Remdesivir utvecklades av amerikanska armens biologisk krigsföring lab som bl a låg bakom anthrax breven runt 9/11 och det ryktas ha läckt SARS-CoV-2

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fort_Detrick
Senast redigerad av zirconium2020 2020-05-03 kl. 04:56.
Citera
2020-05-03, 04:52
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Antal smittade ökar inte alls. Du ljuger. Lär dig läsa en graf och statistik.
Antalet smittade minskar långsamt långsamt.

Har du R-tal på R0,85 så kan den inte ens öka.

Dax att du chillar med amfetaminet och slutar spamma tråden med en jävla massa lögner..
Citera
2020-05-03, 04:53
Medlem
Citat:
Vi har massor av motåtgärder. Som fungerat väldigt väl så långt. Bättre än många länder i Västeuropa och sämre än våra nordens grannar. Men det finns ett värde att ha ett öppet samhälle också. Det värdet ser nu alla andra länder och går Sveriges väg.

Det är då lättare att återvända till det normala om man kan undvika smittspridningen mer med skydd än med karantän
Citera
2020-05-03, 04:58
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
En del vaknar men är fullkomligt förvirrade om vad som hänt. Viruset verkar ha gått hårt åt hjärnan. En del minns inte sin familj eller vad de brukade arbeta med. Förutom träna sina muskler och gradvis sitt hjärta får de träna sitt minne och kognitiva funktioner. En del återfår verkligen inte allt de tappat.

Med spanska sjukan fanns de som inte vaknade ur en slags koma. Det var inte flertalet men så många att de fick uppmärksamhet. Sjukdomen hade bl a förstört deras dopaminsystem, i hela hjärnan. Riktigt ruggigt om covid kan göra liknande saker.

Detta verkar handla mest om vad sorts immunförsvar man har. Ju mer autoimmuna sjukdomar i släkten, desto större risk att immunförsvaret börjar attackera kroppens egna organ. Ju nyare sjukdom, ju mindre fattar immunförsvaret vad det ska göra.

Jättekonstigt vet en man som låg drygt 3 veckor i respirator som också läkt i lungorna så de väckte honom och stängde av respiratorn för att han skulle börja andas själv. Han vaknade men klarade inte av att spontanandas så efter några försök fick de söva honom igen.
Citera
2020-05-03, 05:03
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
RO på 1... ja vill man tvunget tro på ATs gissningar så varsågod...

FHM kan få sina matematiker att räkna ut de siffror de vill ha. Testerna är ett stort hot därför att då skulle sanningen komma fram, och det vill vi ju inte. Därför ska statliga test inskränkas och de test från vetenskapsmännen ska förlöjligas.

Vilket annat land har skitit i att testa nu när det finns billiga och bra test?

Hur många som varit smittade kan vara allt från 2 % till 50 % bara i Stockholm, beroende på personernas livsstil.

Sedan börja applicera det på landet, rent livsfarligt. De tror att resten av landet kanske är två månader efter bara. Hur då? Då får de nog ordna smittpartajer som fanns på 70-talet.

Även om vi inte kan veta om just jag personligen har varit smittad så är det en stor hjälp att t ex veta att flesta som känner mig varit smittade. Inte för att man kanske skulle agera annorlunda, men de med ständig dödsångest över att de kommer ligga ensamma och kvävas kanske skulle kunna slappna av lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in