Citat:
Ursprungligen postat av
DRAVKCAB
Du får gärna upplysa mig med korrekt information om det är så att inte befintlig medicinsk infrastruktur inte kan användas alls i dessa nya tester som skall riktas mot detta nya Corona virus. Eftersom du förlöjligar våra ståndpunkter utgår jag ifrån att du kan upplysa oss.
Kanske inte trumpen skulle tagit bort budget för den berömda budgeten om den myndighet som skulle ta hand om frågan
För facit säger ju det var mycket korkat.
Citat:
Ursprungligen postat av
DRAVKCAB
Som jag förstått så är just den Corona riktade uppdateringen bara en del som behövs i den mycket bredare medicinska infrastrukturen som också skall fungera och vilket var eftersatt av Obama administrationen. Alla delar måste vara i samklang för att kunna fungera optimalt. Det är detta som jag förstår att kritiken går ut på inte att Obama administrationen inte hade klart virustest innan någon hade hört talas om coronaviruset
Förstår du nu eller skall jag försöka förklara ytterligare en gång???

Enda som eftersatte sjukvårdens beredskap på detta område, det var ju trumpen.
Obama utökade ju beredskapen och sjukvården för det nämnda, och sjukvård sköter privata företag.
Så ska du klaga på den, så får du ta upp med de enskilda företagen.
Dock vet vi att budgeten för virussmittor tog trumpen bort.
Vilket betyder trumpen gjorde USA mer sårbart för smittor, sen denna vägran att hantera det som sker i verkligheten är det som gjorde samhället i USA var chanslöst, allt tack vare trumpen.
Intressant hur man nu stoppar Fauci från prata med huset, verkar som Fauci har insider information man är livrädda att det kommer ut.
Citat:
Ursprungligen postat av
DRAVKCAB
Omorganisation är inte att avsluta något. Bristfällighet i testerna var en följd av tidigare administrations undfallenhet vilket inte är samma sak som att hävda att kritik framförts för att inga färdiga tester fanns för detta nya Corona virus vilket du hävdar.
Finns på band, så lycka till med hävda nått annat
Lustigt nog så var världens mäktigaste nation hopplöst efter allt, undrar om det kan bero på att trumpen sade ett mirakel skulle ske.
Men som du ser, inget mirakel skedde.
Man kan undra vad det beror på, men det vet vi redan.
Då vi vet att det är inkompetens.
Tycker du är intressant att diskutera med, då du blir överbevisad, och direkt hoppar du till nästa näckros blad som sjunker.
Och tror vi glömt av alla andra näckrosblad du hoppat runt på och samtliga sjunker för dig.
I en vuxen diskussion är det samma som har fel det du håller på med, men vägrar erkänna och hoppas ingen märker hur fel du har.
Citat:
Ursprungligen postat av
AlbertEnben
Vad spelar det för roll om det fanns bristfälliga tester kvar sen Obamatiden?
Och varför tacka nej hjälp ifrån WHO, och sen stå gråta att WHO är på ground zero i Kina.
Obama verkar de inte vilja förstå han utökade beredskapen för dessa smittfrågor efter svininfluensan och Ebola.
Precis som de tror vårt minne skulle inte komma ihåg vem utökade beredskapen och vem som tog bort den igen och genom vägra göra en budget för dom som skule sköta detta.
Verkligheten bet dom i röven även denna gång.
Intressanta att en virolog hindras att vittna i Huset, enda frågan som jag ställer mig där.
Är det verkligen så illa för administrationen.