2020-05-02, 08:20
Medlem
Fauci gjorde tydligen allt för bra ifrån sig på PK och ingav ett för allmänheten så moget och förtroendegivande intryck att Trumps bristanda ledaregenskaper och kunskaper kom fram i allt tydligare dager. Det gilalde inte svage Trump förstås.

Alltså inget mer framträdande nästa vecka för Fauci och därmed är cirkus Trump med sina pinsamma och felaktiga uttalanden åter på banan för att om oturen är framme distrahera medborgarna från fakta och krisens verkligheten.

Ja vem blir det nu som det nu i allt kaos skall lugna och framstå som en given ledare i krisen. För att åter låta svage och misstrodde Trump öppna munnen är väl av många skäl utesluten får vi hoppas. Medborgarna förtjänar ju faktiskt något bättre än Trump på podiet då man säkert vill ha så ärliga och raka besked det grå att få givet situationen och inte påhittade drömmerier där prio nr 1 är valet i nov.

Här och nu gäller för medborgarna, inte någon diffus rosamålad framtid hopfantiserad av Trump.

Citat W.Post:
Citat:
The White House is blocking Anthony S. Fauci from testifying before a House subcommittee investigating the coronavirus outbreak and response, arguing that it would be “counterproductive” for him to appear next week while in the midst of participating in the government’s response to the pandemic.

The White House issued a statement about Fauci’s testimony shortly after The Washington Post published a story Friday afternoon quoting a spokesman for the House Appropriations Committee, who said the White House was refusing to allow Fauci to appear at a subcommittee hearing next week.
Citera
2020-05-02, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
https://www.youtube.com/watch?v=8q_nxP_3g4g

Kayleigh McEnany holds first briefing as WH press secretary,

Undrar hur hon ska klara sig, vet inte riktigt vad jag tycker om henne. Hon läser för fort i alla fall. Och hon har en 5 månaders bebis med sig som hon ska träffa när hon avslutat den här PK. Mysigt.
Tar hon med sig sin nyfödde in mitt i hetluften och faran för smitta?
Hoppas jag har fel så inte Trump åter igen har prioriterat tunglängd snarare än erfarenhet och C.V.
Citera
2020-05-02, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Har vi redan sett. De har gått ut med vapen på gatorna och demonstrerat.
Men det är väl inte det amerikanska folket i gemen som tar till vapen utan mer en supportad skara med en stämpel av pöbel över sig som skriker mest. Den absolut överväldigade majoritet av medborgarna stödjer ju ett mycket försiktig öppnande av samhället på ett moget sätt och utan skrikande skaror av misslyckade vapendårar mässande pinsamma slagord som göder Trumps ego.
Det är ju ju allvar nu för dom flesta inte någon hyllningsparad för en uppenbarligen misslyckad president.
Citera
2020-05-02, 09:13
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Tar hon med sig sin nyfödde in mitt i hetluften och faran för smitta?
Hoppas jag har fel så inte Trump åter igen har prioriterat tunglängd snarare än erfarenhet och C.V.
Tydligen för hon hade med sig barnet bakom dörren tydligen som jag fattade det, men Trump går på utseendet än kompetensen så inget nytt där heller!

Hade det varit en president som hade auktoritet och skärpa så hade pressekreteraren varit hemma men under Trump nej du kan jobba med lite COVID-19 i kroppen, Sanslöst hur han kan få leka med folks liv & hälsa utan att någon agerar och får bort han.....
Citera
2020-05-02, 09:15
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Fauci gjorde tydligen allt för bra ifrån sig på PK och ingav ett för allmänheten så moget och förtroendegivande intryck att Trumps bristanda ledaregenskaper och kunskaper kom fram i allt tydligare dager. Det gilalde inte svage Trump förstås.

Alltså inget mer framträdande nästa vecka för Fauci och därmed är cirkus Trump med sina pinsamma och felaktiga uttalanden åter på banan för att om oturen är framme distrahera medborgarna från fakta och krisens verkligheten.

Ja vem blir det nu som det nu i allt kaos skall lugna och framstå som en given ledare i krisen. För att åter låta svage och misstrodde Trump öppna munnen är väl av många skäl utesluten får vi hoppas. Medborgarna förtjänar ju faktiskt något bättre än Trump på podiet då man säkert vill ha så ärliga och raka besked det grå att få givet situationen och inte påhittade drömmerier där prio nr 1 är valet i nov.

Här och nu gäller för medborgarna, inte någon diffus rosamålad framtid hopfantiserad av Trump.

Citat W.Post:
Jasså så pass Lille Trump blev putt för att Fauci hade mer hjärna och pondus som sade hur landet låg och inte ljuger åt befolkningen i US, Måste nog vara den svagaste president US haft där ingen har ngt eget att säga mer än massera Trumps ego i tron att han är bäst.....
Citera
2020-05-02, 11:30
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Så du Chantre tror också att man kan göra tester för virus åratal före viruset uppstår.

Du får gärna upplysa mig med korrekt information om det är så att inte befintlig medicinsk infrastruktur inte kan användas alls i dessa nya tester som skall riktas mot detta nya Corona virus. Eftersom du förlöjligar våra ståndpunkter utgår jag ifrån att du kan upplysa oss.
Citera
2020-05-02, 11:36
Medlem
DRAVKCABs avatar
[QUOTE=Lucas49|71421336]Fauci gjorde tydligen allt för bra ifrån sig på PK och ingav ett för allmänheten så moget och förtroendegivande intryck att Trumps bristanda ledaregenskaper och kunskaper kom fram i allt tydligare dager. Det gilalde inte svage Trump förstås.

Fauci kanske har lite annat att stå i än att lägga tid på PK??

Angående hans vittnesmål så har vitahuset bett om en senareläggning.

"Vi är fast beslutna att samarbeta med kongressen för att erbjuda vittnesmål när tidpunkten är rätt.”
Anslagsutskottet domineras, liksom representanthuset i dess helhet, av Demokratiska partiet och dess granskning följer på uppmaningar från tongivande partiföreträdare – som representanthusets talman Nancy Pelosi – om att utreda Vita husets hantering av pandemin.
Dock tycks det som att smittskyddschefen Fauci faktiskt ska vittna om virusbekämpningen, rapporterar CNN , men då inför senatens hälsoutskott, dit han kallats den 12 maj".
Senast redigerad av DRAVKCAB 2020-05-02 kl. 11:40.
Citera
2020-05-02, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Du får gärna upplysa mig med korrekt information om det är så att inte befintlig medicinsk infrastruktur inte kan användas alls i dessa nya tester som skall riktas mot detta nya Corona virus. Eftersom du förlöjligar våra ståndpunkter utgår jag ifrån att du kan upplysa oss.

Obama hade inte kunnat låta tillverka tester mot coronaviruset som du verkar tro. Det funkar inte så. Tycker jag har varit klar på den punkten?
Citera
2020-05-02, 11:58
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Obama hade inte kunnat låta tillverka tester mot coronaviruset som du verkar tro. Det funkar inte så. Tycker jag har varit klar på den punkten?

Som jag förstått så är just den Corona riktade uppdateringen bara en del som behövs i den mycket bredare medicinska infrastrukturen som också skall fungera och vilket var eftersatt av Obama administrationen. Alla delar måste vara i samklang för att kunna fungera optimalt. Det är detta som jag förstår att kritiken går ut på inte att Obama administrationen inte hade klart virustest innan någon hade hört talas om coronaviruset
Förstår du nu eller skall jag försöka förklara ytterligare en gång???
Citera
2020-05-02, 12:00
Medlem
Citat:
Som jag förstått så är just den Corona riktade uppdateringen bara en del som behövs i den mycket bredare medicinska infrastrukturen som också skall fungera och vilket var eftersatt av Obama administrationen. Alla delar måste vara i samklang för att kunna fungera optimalt. Det är detta som jag förstår att kritiken går ut på inte att Obama administrationen inte hade klart virustest innan någon hade hört talas om coronaviruset
Förstår du nu eller skall jag försöka förklara ytterligare en gång

Men det första inlägget om det här var att Trump sagt att testerna var trasiga. De var inte trasiga. Och det var det du svarade på.

Det fanns en infrastruktur kring mycket kring en pandemi men Trump avslutade den. Och byggde inte upp något nytt. Att skylla på Obama är fattigt när han haft nästan fyra år på sig att uppdatera det.
Citera
2020-05-02, 12:10
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Men det första inlägget om det här var att Trump sagt att testerna var trasiga. De var inte trasiga. Och det var det du svarade på.

Det fanns en infrastruktur kring mycket kring en pandemi men Trump avslutade den. Och byggde inte upp något nytt. Att skylla på Obama är fattigt när han haft nästan fyra år på sig att uppdatera det.

Omorganisation är inte att avsluta något. Bristfällighet i testerna var en följd av tidigare administrations undfallenhet vilket inte är samma sak som att hävda att kritik framförts för att inga färdiga tester fanns för detta nya Corona virus vilket du hävdar.
Citera
2020-05-02, 12:13
Medlem
Citat:
Omorganisation är inte att avsluta något. Bristfällighet i testerna var en följd av tidigare administrations undfallenhet vilket inte är samma sak som att hävda att kritik framförts för att inga färdiga tester fanns för detta nya Corona virus vilket du hävdar.

Vad spelar det för roll om det fanns bristfälliga tester kvar sen Obamatiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in