2020-04-28, 20:50
Medlem
DjPuttes avatar
https://www.youtube.com/watch?v=3lcNmLCiOvI
Snacka om att smörja sitt egna ego medans dödstalen steg....
Senast redigerad av DjPutte 2020-04-28 kl. 21:05.
Citera
2020-04-28, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
https://www.youtube.com/watch?v=3lcNmLCiOvI
Snacka om att smörja sitt egna ego medans dödstalen steg....

Det enda som är sjukare än honom är alla de som tror att han gör ett bra jobb. Kanske de inte förstår mer komplicerade saker som att man kan säga att man är bäst och inte vara det. Det verkar gå över en dels förstånd. De tycks tro att det hela fungerar bra i USA nu. Och de pratar om att öppna upp. Det innan ens början av pandemin i USA har börjat ordentligt.
Citera
2020-04-28, 21:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Trump är en så pass tunhudad snöflinga att han behöver sin "safe space" från de elaka journalisterna som inte hyllar honom som jesus återkomt, varav därför hans propagandavisning nu.

Seriöst, hur fan kan nationalisterna ta honom seriöst, han är exakt var många högernationalister skriker om att vänsterideologiska människor är...
Citera
2020-04-28, 21:47
Medlem
DjPuttes avatar
https://www.youtube.com/watch?v=imfqGYyd-bA
JA förnekelsen forts bra beskrivet här....

inkompetent eller fullkomlig idiot vete fan men problemen hopade sig och dem forts hopa sig!
Citera
2020-04-28, 21:49
Medlem
lasternassummas avatar
Varför drabbas USA hårdare än många andra länder?
Jag ser två huvudorsaker.
1. En land som snarast är en kontinent med 340 miljoner människor, många i stora städer och med väldigt mycket kommunikation över hela landet.
2. Trump hanterade situationen valhänt vid den tid då vettiga åtgärder hade kunnat bromsa spridningen.

Trump hade tillgång till personer som förstod vad som höll på att hända, men valde att tro att han visste bättre själv.
Jag hittade en ganska bra timeline från Aljazeera. Här är några utdrag.

2020-01-06 – 08 CDC, USAs smittskyddsmyndighet, utfärdar en rad varningar.
2020-01-16 CDC kräver screening av inresande från Wuhan.
2020-01-21 Första bekräftade fallet i USA, i delstaten Washington.
2020-01-31 Trump stoppar inresa från Kina för icke-amerikaner.
2020-02-24 Trump hävdar att allt är under kontroll.
2020-02-26 Samhällsspridning i USA dokumenteras.
2020-03-11 Trump stoppar inresa från Europa för icke-amerikaner.
2020-03-13 Trump säger att "det här går över".
2020-03-17 Trump påbjuder hemarbete, om möjligt och att onödiga resor ska skjutas upp.

USA timeline:
https://www.aljazeera.com/news/2020/04/timeline-trump-administration-coronavirus-actions-200414131306831.html

Dom tydliga misstagen, som jag ser det, var:
1. Att inte ta samhällsspridningen 26e februari på allvar.
2. Att fokusera på att smittan enbart kom in i landet med utlänningar, fortfarande 11e mars.
3. Att vänta till 17e mars med att vidta åtgärder som bromsar smittspridning i landet.

Den 17e mars var antalet bekräftade fall i NYC 644. Smittspridningen var redan långt utom kontroll.

Även om NYC snart har passerat den största (snabbaste) smittspridningen, så återstår en hel del. Lägg till resten av USA och en hel del stora städer. Utan bibehållna åtgärder kommer smittspridningen att ta fart och med fortsätta åtgärder riskerar ekonomin att skadas än mer. Trump i TV verkar inte hjälpa på sina egna opinionssiffror. Inte ens med desinfektionsmedel intravenöst eller UV-strålning i lungorna...

Historiskt?
Enligt officiell statistik förlorade 58220 soldater från USA livet i Vietnamkriget.
Enligt worldometers.info har just nu 58265 personer i USA förlorat livet p.g.a. COVID-19.

Citera
2020-04-28, 22:05
Medlem
goseigens avatar
Från Daily Mail.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8263705/Trump-takes-no-responsibility-spike-inpeople-ingesting-disinfectant-coronavirus-treatment.html

Sicken råidiot. Han kan inte förstå varför folk har börjat fråga om blekmedel och annat, och tar som vanligt inget ansvar.

Vad fan är det för en ledare?

Man får hoppas att det här var "their worst hour", och att USA kan bli bättre i framtiden.
Citera
2020-04-28, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Från Daily Mail.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8263705/Trump-takes-no-responsibility-spike-inpeople-ingesting-disinfectant-coronavirus-treatment.html

Sicken råidiot. Han kan inte förstå varför folk har börjat fråga om blekmedel och annat, och tar som vanligt inget ansvar.

Vad fan är det för en ledare?

Man får hoppas att det här var "their worst hour", och att USA kan bli bättre i framtiden.

Har sett många som kommenterat och sagt att det är väl ingen som kan dra någon sådan slutsats. Vet inte vad det är för fel med dem när de inte förstår att de finns gott om så korkade människor. Och dessutom de som litar blint på Donald J Trump i tron att ha ett stabilt geni.

Maryland Gov. Larry Hogan said his state was flooded with calls to emergency hotlines from people asking about disinfectants after Trump's comment
Monday Trump briefly addressed the matter and said: 'I can’t imagine why'
Probed about whether he takes responsibility, POTUS followed up: 'No, I don't'
Lysol and Clorox have had to issue warning against ingesting products as a coronavirus treatment
Illinois has also reported calls to poison control after Trump pondered last week whether disinfectant could be used 'by injection inside or almost a cleaning'

Var ju någon tomte i tråden som menade att detta var medicin till och med.

Citat:
Ursprungligen postat av MorbrorFranz
Att svammla hjälper dig inte ur din självgrävda idiotigrop.
Klor är disenfectant
Jod är disenfectant
Sulfur är disenfectant
Etanol är disenfectant
Alla används används i både medicin som i desinfektionsmedel och alla är desinfectants. Gå och göm dig nu som vanligt din loser.
Senast redigerad av AlbertEnben 2020-04-28 kl. 22:19.
Citera
2020-04-28, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Trumps 13 timmar vid podiet under nästan 3 veckor

2 timmar med att attackera motståndare (Dem's & Press).
45 min att skryta hur bra han själv är.
4,5 min med kondoleanser till drabbade.

I övrigt gjorde han 130 felaktiga eller överdrivna påståenden.
https://www.marketwatch.com/story/three-weeks-of-trump-coronavirus-briefings-under-a-microscope-2-hours-spent-on-attacks-45-minutes-on -self-congratulation-and-412-minutes-of-condolences-for-victims-2020-04-27

Artikeln belyser det som väldigt många av oss anser. Finns absolut 0 - NOLL substans i det han gör.

Jag slutade se på presskonferenserna när han sände kampanjreklamfilmer mitt under en COVID19-presskonferens där han ger sig själv beröm för att endast 50tusen har dött (istället för miljoner) vilket betyder att presidenten inte förstår den statistik som hans CDC tagit fram.

Det är inte meningen att
Citera
2020-04-29, 00:00
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Jag slutade se på presskonferenserna när han sände kampanjreklamfilmer mitt under en COVID19-presskonferens där han ger sig själv beröm för att endast 50tusen har dött (istället för miljoner) vilket betyder att presidenten inte förstår den statistik som hans CDC tagit fram.

Det är inte meningen att

Min gräns nåddes idag, han höll i en presskonferens där hans dotter Ivanka visades upp likt en fin liten hund, det är nu öppen nepotism där han gömmer sig från de journalister som sårar den lilla tunhudade snöflingans känslor.
Citera
2020-04-29, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Centralstimulantia, förmodligen amfetaminbas kul när man är 20 bast rena döden för någon som är lika gammal som Trump är.
Enligt "anonymous" (Jag tror att det är 3 eller fler vitahuset anställda)
så har hans diagnos förvärrats på senare tid.

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/trump-slurring-stumble-white-house-anonymous-official-warning-book-a9194481.html

Jag uppfattar det som att han går på stimulanter på morgonen och sedan tar benzodiazepiner på kvällen.
Det förklarar sluddrandet,de blodsprängda ögonen,och den förvirrande blicken han får vissa morgonar.
Citera
2020-04-29, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Min gräns nåddes idag, han höll i en presskonferens där hans dotter Ivanka visades upp likt en fin liten hund, det är nu öppen nepotism där han gömmer sig från de journalister som sårar den lilla tunhudade snöflingans känslor.

Åh fan.. jag har gått miste om den guldklimpen. Ska kolla på youtube strax.

Som bekant så roterar man stolarna inne i vita husets pressrum så att alla journalister får sitta längst fram ibland.
Igår krävde Trump att CNN:s journalist skulle sitta längst bak för att istället ge OANN hennes stol. När sedan hela vita husets presskår vägrade flytta på sig så ställde Trump in sitt framträdande.

Snacka om att vara en tunnhudad liten snöflinga
Citera
2020-04-29, 00:29
Medlem
0rganets avatar
Den vite mannen (Pence) framträdde som ett stort föredöme i dag och visade USA hur vis Den fete var i sitt val av efterträdare vid eventuell mentalbortgång.

Den vite besökte likt BoJo ett sjukhus där det är obligatoriskt med mask för alla, ink patienter (humbug om detta Fake virus). Självklart så kan inte den vite mannen smittas eller sprida viruset eftersom han är inte av denna jord.

Så Pence sket i använda mask. Denna administration måste vara att: Vad kan vi göra som får idioten Donalds idiotier glömmas snabbast av andra idiotier.

Men som tur är så har nästan inga amerikaner dött ännu om man jämför med vietnam.. nä stryk den.. aha jag vet: tredje världskriget!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in