2020-05-02, 20:40
Medlem
landbandys avatar
Man kan tänka sig att den som tog mobilen med sig , kanske försökte komma in på den då den pingades mot HjalmarBergmansvägsmasten , och antar att den var låst.
Så det blev nog en kort koll inne på mobben det lilla som gick att göra inne på den ?

Eftersom den pingades på andra sidan utav motorleder så fick jag känslan av att förövaren kanske bodde i Baronbacken ( som innehåller Lars Vivalius väg och HjalmarBergmand väg ,ett lagom bråkit bostadsområde då och då ,

(Spekulation)

,eller vidare bort mot antingen Hertig Karld allé eller Markbacken , där det ibland kan vara stökigt utifrån stor kvällsöppen”fritidsgård” med klättervägg etc.
Tror prins Daniel invigde den t.o.m.!?
”Tegelbruket”,heter stället .
De har en basketkultur som heter duga där , vet jag .

Så där finns stort klientel utav unga förmågor om man säger så ifrån olika land och kulturer .
Offtop. men ändå ....

Så gamla och nya Hjärsta med sin villaidyll ;är liksom omringade utav stökiga områden som Vivalla , Baronbacken och Markbacken o Varberga , allt ligger på Väster ; även kallat Vilda Väster ’ n ....
Senast redigerad av landbandy 2020-05-02 kl. 21:07.
Citera
2020-05-02, 20:40
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ja, det ena utesluter inte det andra.

Gnejsvägen ligger väl åt motsatt håll?
Citera
2020-05-02, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thislookslike
Tycker inte jag heller, om man är inte slänger igen dörren.

Men han var lättväckt.
Han säger att han vaknat av att han hörde ljud från nedervåningen men somnade om
i tro att det var LW.
Vad hade hänt om han gått nedför trappan eller ropat "Hallå"?
Citera
2020-05-02, 20:50
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Gnejsvägen ligger väl åt motsatt håll?
När jag tittar på Örebrokartan så tycker jag mej se att om man lämnar BP-området med bil (eller för all del cykel) för vidare transport till Gnejsvägen så kan man utan problem passera i krokarna av Hjalmar Bergmans väg 54, och då tänker jag mej att mobilen kan pingas vid den masten.
Jag vet förstås inte exakt hur lång räckvidd den masten har, men det är inte särskilt långt från den adressen till "stora vägen" som går förbi BP.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-05-02 kl. 21:01. Anledning: ångt till långt
Citera
2020-05-02, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men han var lättväckt.
Han säger att han vaknat av att han hörde ljud från nedervåningen men somnade om
i tro att det var LW.
Vad hade hänt om han gått nedför trappan eller ropat "Hallå"?
Var har du läst att han hörde ljud från nedervåningen? Det kan jag inte se att det står nånstans att läsa. Hittar du på fritt eller?
Citera
2020-05-02, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Snarare på vägen mot Joa*kim Sjöb*erg, Hertig Karls Allé 93.

Kan J****m S****** ha något med detta att göra? Han skulle själv på en resa,
kom han iväg?
Kände SD honom?
Citera
2020-05-02, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Var har du läst att han hörde ljud från nedervåningen? Det kan jag inte se att det står nånstans att läsa. Hittar du på fritt eller?

Den där tråkiga tonen "Hittar på på .." är så tråkig så man tappar lusten.
Jag kan svära på att han sagt att han vaknade men somnade om.
Dvs att det står i tillförlitlig källa.
Hur skulle ens liv se ut om man noterade varje gång man läst något?
I så fall: Hur hitta det sedan?
Citera
2020-05-02, 20:58
Medlem
landbandys avatar
Citat:

Jag har också läst att han vaknade , hörde ljud men somnade om ( antar att han var van vid att mamma L*ena pysslade på kvällarna ...

Hmm, ligger inte Gnejsvägen i Lundby ?
Det är ett fint radhus och villaområde efter att man tagit sig genom Vivalla ...ligger nära åkrar och skog ...
Senast redigerad av landbandy 2020-05-02 kl. 21:01.
Citera
2020-05-02, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Den där tråkiga tonen "Hittar på på .." är så tråkig så man tappar lusten.
Jag kan svära på att han sagt att han vaknade men somnade om.
Dvs att det står i tillförlitlig källa.
Hur skulle ens liv se ut om man noterade varje gång man läst något?
I så fall: Hur hitta det sedan?
Genom att läsa innantill i förhören som Aron genomgått så kan man läsa FLERA gånger att han inte visste vad han vaknade av.
"Den där tråkiga tonen "hittar på på....". Men när folk planterar trådsanningar är det som ett rött skynke för mig.
Det fetade är ju exakt vad du skrev, förutom då med ditt egna lilla extra tillägg att han hörde något på nedervåningen, och det gjorde han inte. Det säger han inte en enda gång.
Citera
2020-05-02, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jag har också läst att han vaknade , hörde ljud men somnade om ( antar att han var van vid att mamma L*ena pysslade på kvällarna ...
Han visste inte vad han vaknade av, han hörde inget - "det var tyst", så han somnade om.
Citera
2020-05-02, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggman-FL
Är det inte märkligt att SD inte minns vad han gjorde den kvällen när LW försvann ? Är det bara jag som minns i princip allt som jag gjorde dom dagar när 2st närstående till mig dog detta är för flera år sedan dessutom. Trodde detta gällde typ alla.

Stefaaan Davisson är så full av skit och lögner och minnesluckor att det är nog svårt att hitta ett liknande as/kräk i världshistorien, han kommer åka in förr eller senare, vi vet att han är mördaren i detta fall, allt visar på detta
Citera
2020-05-02, 21:03
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Han visste inte vad han vaknade av, han hörde inget - "det var tyst", så han somnade om.

Okej , fel av mig , ber om ursäkt -bra du tog fram fakta .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in