2020-05-02, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Fikk en veldig ekkel følelse nå, gikk inn på Trym Hagen (sønn sin Fb konto) og ser at han er plutselig er konsulent for Kvitfjell Eiendom. Seinest i går klokken 10.45 har han publisert et nytt bilde hvor han står og røyker sammen med noen andre som ikke røyker på en trapp.
Ga meg kuldegysninger fordi jeg trodde barna hadde mer enn nok med å overleve dette, men den godeste Trym ser ut til å nyte livet. Skikkelig ekkelt etter min mening, og er ikke feil Trym heller.

For 2 dager siden var han med i en søskenflokk som ikke kunne tenke seg at faren hadde gjort noe slikt, skulle tro han hadde mer enn nok, isteden står han frem som en kakelakk.

Nei. Det er da et sunnhetstegn om livet flyter videre for barna. Det burde jo være en lettelse, at faren er fengslet, slik omstendighetene er.

Også bistandsadvokaten til barna har en rolle å fremføre. Er ikke så sikker på at de voksne barna er så sjokkerte som advokaten sier.
Citera
2020-05-02, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei. Det er da et sunnhetstegn om livet flyter videre for barna. Det burde jo være en lettelse, at faren er fengslet, slik omstendighetene er.

Også bistandsadvokaten til barna har en rolle å fremføre. Er ikke så sikker på at de voksne barna er så sjokkerte som advokaten sier.

Er ikke noe sunnhetstegn når de samtidig står frem og støtter faren, dessuten ligner Trym veldig lite på faren sin. Virker generellt som en bølle etter min mening.
Citera
2020-05-02, 19:19
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Håper at Minnimus ikke har noe imot at jeg tillater meg å kommentere, selv om spørsmålet var rettet til henne:

Vi kan ikke vite sikkert hvilke etterforskningsskritt politiet har brukt, og som de IKKE kommuniserer til media. Men i alle fall jeg merket meg Brøskes opplysning på en av pressekonferansene i sommer, at politiet nå hadde lagt en mediestrategi for høsten 2109. Der og da sank det inn hos meg at vi altså IKKE ville få en høst med tilgang til korrekte og dekkende oppdateringer av politiets etterforskning. Til det trengs ingen mediestrategi.

Når så høstens pressekonferanser har vært fokusert på Sprox-sko og papir fra Clas Ohlson, synes det i sterk kontrast til at politiet månedsvis etter søkene med likhunder i Sloraveien 4 og nærliggende områder, holder knappetyst om resultatene. Politiets skifte av hovedteori kom etter søkene med likhund.

Brøske har heller ikke villet svare på spørsmål om det er tatt ut siktelser i saken. Dersom ingen siktelser var tatt ut, ville det vært et enkelt faktum å kommunisere. Merk at siktelser ikke behøver å gjelde drap/kidnapping, og trenger heller ikke gjelde MSM. Mange på tråden svever i den villfarelse at siktelser er offentlige - men det er de ikke.

Så i lys av ovenstående, samt helhetsbildet, deler jeg Minnimus’ antagelse om at diverse etterforskningsskritt er utført/pågår, men som almenheten IKKE informeres om.

I helhetsbildet inngår det faktum at Riksadvokaten som leder for påtalemyndigheten og Politidirektoratet som leder av politidistriktene, begge må ha «godkjent» at denne ene saken i 1 år nå har blitt tildelt langt større ressurser enn noen annen kriminalsak de siste tiårene. Da har man noe mye mer interessant å bygge på enn strips, Sprox sko og papir kjøpt hos Clas Ohlson.
Opprinnelig postet 9 november 2019.

Ref Kornblomsts innlegg kl.19.10 rett over.

Brøske kunngjorde AT politiet hadde lagt en mediestrategi omtrent samtidig som de skiftet hovedteori far kidnapping til drap. Jeg er enig i Kornblomsts uttalelse om mediestrategi rett over.

Hele høsten 2019 slapp politiet ut små, lite viktige puslebiter for media (og publikum) til å spekulere i. Mens det viktigste som skjedde - innledning og gjennomføring av hemmelig etterforskning mot Tom - var det neppe mange i det offentlige rom som spekulerte i.

Bare den lille opplysningen om at Brøske ikke ville svare på om noen var siktet sommeren 2019, viste seg å være sentral. Som påpekt i sitatet hadde det vært enkelt for Brøske å bekjentgjøre et enkelt «nei». Men det gjorde han ikke. Fordi Tom Hagen ble siktet i og at sen hemmelige etterforskningen mot ham begynte ca månedsskiftet juni/juli 2019.
Senast redigerad av Vossevangen 2020-05-02 kl. 19:31.
Citera
2020-05-02, 19:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Det kan ha vært slik! Det er ikke utenkelig at de kan ha hatt hustelefon.
Kanskje hennes mobiltelefon først var skjult (på morgenen, slik at AE ikke fant den) og deretter ble lagt på et naturlig sted senere på dagen?

AEs mobiltelefon var kanskje stilt inn på lydløs allerede før TH reiste til jobb, hvis den var lydløs. (TH ringte jo til AE "uten å få kontakt" etter å ha kommet hjem fra arbeid, og på meg virker det som at han ikke hørte at telefonen hennes ringte).

Telefonen ble funnet i første etasje, på et sted der det er naturlig å legge fra seg en telefon.

"Funnstedet beskrives som et naturlig sted å legge fra seg en mobil, og det skal ikke ha vært spor i umiddelbar nærhet som tyder på tegn til kamp."
"Så langt er det ikke kjent om politiets etterforskning har klart å avdekke om det er den savnede 69-åringen selv som har lagt fra seg mobilen på stedet hvor den ble funnet.
Funnstedet skal være i første etasje i boligen, får VG opplyst."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/RR4WA5/loerenskog-forsvinningen-fant-anne-elisabeths-mobiltelefon-i-huset

Men hun hadde også en elektrikeravtale. Hvis AE avtalte å møte TH et sted etter at han reiste til arbeid, var dette møtet mellom TH og AE da før 9:48?

Brukte han i så fall en annen bil enn sin egen bil?

Hva med blodet som ble funnet i huset, hvis AE frivillig forlot huset for å møte TH eller noen andre? Kan det ha blitt plantet i ettertid?
Det er vanskelig å si - det er bare spekulasjoner - politiet vet hvilke telefoner som er brukt.
Mest sannsynlig anvendte AEH mobilen den morgenen. Politiet har uttalt at AEHs telefon befant seg enten inni huset eller i nærheten av huset på et tidspunkt. Jeg tenker da at det derfor dreier seg om en mobil - men en trådløs hustelefon kan kanskje benyttes til en viss grad i hagen også!?

Jeg synes det uansett er vanskelig å tro at TH har klart dette alene pga krypto-opplegget.
Det er også mange andre detaljer å holde orden på, og på en måte synes jeg at opplegget er litt for kreativt for en så kapitalistisk hjerne.

Men det der mynt-smykket var jo kreativt LOL - men da var han jo et barn...

Huff og gru, jeg har en svoger som sikkert kunne laget seg et slikt smykke som barn. Han er fanatisk glad i penger og fanatisk til alt annet han er glad i.
Citera
2020-05-02, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Politiet la en mediestrategi. Det må nødvendigvis bety at den informasjon som er gitt til mediene ikke skal være mulig å sette sammen til et sannsynlig handlingsforløp.

For å gjøre det vanskeligere for falske kidnappere og netthaier å rette falske men troverdige krav om løsepenger.
Takk!

En detalj. Noen skrev at hun skulle begynne å jobbe for mannen igjen. Men hun hadde allerede begynt å jobbe for han igjen.

Før forsvinningen:
"ÅTTE DAGER FØR
Denne formiddagen skriver Anne-Elisabeth meldinger med venninnen Esther."
"Esther blir også fortalt at Anne-Elisabeth hadde begynt å jobbe for ektemannen igjen noen måneder tidligere"
https://www.vg.no/spesial/2019/lorenskog-forsvinningen-ett-aar/

7 uker før forsvinningen gikk hun ut av det siste styrevervet, leste jeg et sted.
Citera
2020-05-02, 19:22
Medlem
Citat:
Fikk en veldig ekkel følelse nå, gikk inn på Trym Hagen (sønn sin Fb konto) og ser at han er plutselig er konsulent for Kvitfjell Eiendom. Seinest i går klokken 10.45 har han publisert et nytt bilde hvor han står og røyker sammen med noen andre som ikke røyker på en trapp.
Ga meg kuldegysninger fordi jeg trodde barna hadde mer enn nok med å overleve dette, men den godeste Trym ser ut til å nyte livet. Skikkelig ekkelt etter min mening, og er ikke feil Trym heller.

For 2 dager siden var han med i en søskenflokk som ikke kunne tenke seg at faren hadde gjort noe slikt, skulle tro han hadde mer enn nok, isteden står han frem som en kakelakk.

En annen ting Trym er sikkert ikke TH sin sønn, hvordan kan TH som har beholdt håret fremtil han var 70 år få en sønn som er skallet i 30- 40 årsalderen.
Merkelig innlegg å komme med nå, andre bandmedlemmer har oppdatert informasjon om ny singel for e stund siden, ikke nå.. Men jeg synes uansett det er likhetstrekk mellom TH og Trym, utseendemessig, men virker lite like i oppførsel
Citera
2020-05-02, 19:30
Medlem
Novotars avatar
Citat:

En annen ting Trym er sikkert ikke TH sin sønn, hvordan kan TH som har beholdt håret fremtil han var 70 år få en sønn som er skallet i 30- 40 årsalderen.
Trym Hagen har bara rakat av sig håret! 😂
Citera
2020-05-02, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Merkelig innlegg å komme med nå, andre bandmedlemmer har oppdatert informasjon om ny singel for e stund siden, ikke nå.. Men jeg synes uansett det er likhetstrekk mellom TH og Trym, utseendemessig, men virker lite like i oppførsel

Hvem er så G*drun da?
Citera
2020-05-02, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Hvem er så G*drun da?

G*drun ?
Citera
2020-05-02, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
G*drun ?

Hvis Trym var TH sin sønn, så kan man se under "Om" på FB at en med navnet Gudrun? Antok det var hans mor.
Citera
2020-05-02, 19:43
Medlem
Synes faktisk at det er mer urealistisk at denne gammeldagse mannen står bak dette krypto-plottet enn at noen har kidnappet kona .

Virker enda mer julenisse-aktig at han skal kontakte folk, med den risikoen det er, for å drepe kona og moren til barna, bare fordi hun kanskje kan arve mer enn det som står i pakten. Dette er syltynt, og det henger ikke på greip.
TH er snart en er i mann .
Citera
2020-05-02, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Hvis Trym var TH sin sønn, så kan man se under "Om" på FB at en med navnet Gudrun? Antok det var hans mor.
AEH og TH er oppført som foreldre i folkereg til Trym, G*dr*n er vel kanskje en av THs mange søsken, dvs hans tante
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in