Citat:
Ursprungligen postat av
Vossevangen
Håper at Minnimus ikke har noe imot at jeg tillater meg å kommentere, selv om spørsmålet var rettet til henne:
Vi kan ikke vite sikkert hvilke etterforskningsskritt politiet har brukt, og som de IKKE kommuniserer til media. Men i alle fall jeg merket meg Brøskes opplysning på en av pressekonferansene i sommer, at politiet nå hadde lagt en mediestrategi for høsten 2109. Der og da sank det inn hos meg at vi altså IKKE ville få en høst med tilgang til korrekte og dekkende oppdateringer av politiets etterforskning. Til det trengs ingen mediestrategi.
Når så høstens pressekonferanser har vært fokusert på Sprox-sko og papir fra Clas Ohlson, synes det i sterk kontrast til at politiet månedsvis etter søkene med likhunder i Sloraveien 4 og nærliggende områder, holder knappetyst om resultatene. Politiets skifte av hovedteori kom etter søkene med likhund.
Brøske har heller ikke villet svare på spørsmål om det er tatt ut siktelser i saken. Dersom ingen siktelser var tatt ut, ville det vært et enkelt faktum å kommunisere. Merk at siktelser ikke behøver å gjelde drap/kidnapping, og trenger heller ikke gjelde MSM. Mange på tråden svever i den villfarelse at siktelser er offentlige - men det er de ikke.
Så i lys av ovenstående, samt helhetsbildet, deler jeg Minnimus’ antagelse om at diverse etterforskningsskritt er utført/pågår, men som almenheten IKKE informeres om.
I helhetsbildet inngår det faktum at Riksadvokaten som leder for påtalemyndigheten og Politidirektoratet som leder av politidistriktene, begge må ha «godkjent» at denne ene saken i 1 år nå har blitt tildelt langt større ressurser enn noen annen kriminalsak de siste tiårene. Da har man noe mye mer interessant å bygge på enn strips, Sprox sko og papir kjøpt hos Clas Ohlson.
Opprinnelig postet 9 november 2019.
Ref Kornblomsts innlegg kl.19.10 rett over.
Brøske kunngjorde AT politiet hadde lagt en mediestrategi omtrent samtidig som de skiftet hovedteori far kidnapping til drap. Jeg er enig i Kornblomsts uttalelse om mediestrategi rett over.
Hele høsten 2019 slapp politiet ut små, lite viktige puslebiter for media (og publikum) til å spekulere i. Mens det viktigste som skjedde - innledning og gjennomføring av hemmelig etterforskning mot Tom - var det neppe mange i det offentlige rom som spekulerte i.
Bare den lille opplysningen om at Brøske ikke ville svare på om noen var siktet sommeren 2019, viste seg å være sentral. Som påpekt i sitatet hadde det vært enkelt for Brøske å bekjentgjøre et enkelt «nei». Men det gjorde han ikke. Fordi Tom Hagen ble siktet i og at sen hemmelige etterforskningen mot ham begynte ca månedsskiftet juni/juli 2019.