Citat:
Ursprungligen postat av
ArgusOne
INGEN följer Tegnell utanför våra gränser. Det är någon form av önskedrömmande. De flesta vet inte ens vem han är.
Det är en omöjllighet att följa Tegnell om man inte gjort eller gör som han förespråkar, vilket inte länder med nerstängning gjort. Uppenbart.
Ja jag fnissar lite varje gång jag ser folk härinne få det att låta som att länder öppnar upp igen för att de sett Sveriges siffror och är imponerade. Att öppna upp efter en tid har varit strategin de planerat hela tiden och de valde en helt annan strategi från början som gjort att de hunnit lära sig om viruset, förbereda sjukvården och köpa sig tid tills eventuella mediciner och vaccin kommer.
Jag hoppas de lyckas bättre än Sverige eftersom det annars skulle innebära otroligt många döda världen över och en långdragen historia. Inte för att jag hatar Sverige som vissa "förnekare" påstår att "alarmisterna" gör här inne. Jag är inte ens en alarmist. Jag har inte haft någon aning om hur många som kommer dö i Sverige eller förväntat mig 10-50 tusen. Men att Sverige gjort många misstag tycker jag är rätt uppenbart. Saker jag och många såg komma innan och önskade att FHM kunnat se själva, eller åtminstone garderat för.